Keresés

Részletes keresés

M63,008 Creative Commons License 2021.09.04 -1 0 40561

Szuper; jó hétvégét!

Előzmény: nohabrok (40560)
nohabrok Creative Commons License 2021.09.04 0 6 40560

Mindenkinek jó hétvégét kívánok!

 

Vendégsín Creative Commons License 2021.08.22 -3 5 40559

Ennyi nohab egy képen ékes bizonyítéka a környezetszennyezésnek... :-)

Előzmény: RhB (40558)
RhB Creative Commons License 2021.08.22 0 7 40558

 

zjakabfi Creative Commons License 2021.08.10 -1 1 40557

Tizes az egyesen Fenyvesen.☺

haha 1970 Creative Commons License 2021.07.21 0 0 40556

Sziasztok, a 006-os gépet sikerült megjavítani?

1 kisinas Creative Commons License 2021.07.18 0 0 40555

Pláne 13.-n

 

Előzmény: manhattani (40553)
manhattani Creative Commons License 2021.07.18 -1 1 40554

Kassán voltunk az Árpáddal, és a városban sétáltunk az egyik mozdonyvezetővel. A motorkocsi valami hibájáról kérdeztem. Rámkiáltott, hogy "Az Árpinak olyan füle van, hogy eddig is elhall! Nem szabad ilyet hangosan kiejteni előtte!!"

Egyéb babonáról nem tudok.

Előzmény: vino-et-veritas (40552)
manhattani Creative Commons License 2021.07.18 -1 0 40553

Még OFFabb:

Pénteken 13-án álltam ki az Ericsson parkolójából, és a járdán átsétált előttem egy fekete macska. 

Zsákparkoló volt, nem mehettem vissza, hogy ne keresztezzem az útját. Negyed órával később a Pesti úton belém jött jobbról egy autó. A kocsi olyan volt, mint egy harci sakál, egy négyzetméter ép rész nem volt rajta, és aznap volt a vezetője születésnapja :-) De a macska tehet az egészről!!

Előzmény: vino-et-veritas (40552)
vino-et-veritas Creative Commons License 2021.07.18 0 0 40552

OFF

 

Nem túl messze tőlünk lakik egy hasonlóan fekete jószág.

Megszámolni sem tudom, hányszor ment már át előttem, amikor reggel arrafelé megyek.

Nem vagyok nagyon babonás, de nem nyugtat meg az ilyesmi a nap indításaként.

(Igaz, néha meg én megyek át előtte...)

 

Különben vasutaskörökben van ilyesféle babona?

Előzmény: Tastam (40551)
Tastam Creative Commons License 2021.07.18 -1 0 40551

 Nem ment át. Ismerős arrafelé, hiszen ott lakik.

:-)

Előzmény: vino-et-veritas (40549)
manhattani Creative Commons License 2021.07.18 -1 0 40550

De ennek volt esze. Egy Hámános macskát sem érdekelte az induló daruszerelvény, át is ment a farkán, utána két centis farokkal mászkált, de már félt a mozgó vonattól.

Előzmény: Tastam (40546)
vino-et-veritas Creative Commons License 2021.07.18 0 0 40549

OFF

Ráadásul fekete?

Át is ment előtte?

Előzmény: Tastam (40546)
Vendégsín Creative Commons License 2021.07.17 -2 4 40548

...összbenyomásra a Heljan szebb.

 

Szebb lehet, de nohabból szép nincs.

Előzmény: nohab (40545)
M62-162 Creative Commons License 2021.07.17 0 0 40547

Nagyon köszönöm a válaszokat!

Tastam Creative Commons License 2021.07.17 0 7 40546

 Manapság egy Nohab már a kutyát (pardon, a cicát) sem érdekli.

:-)

nohab Creative Commons License 2021.07.17 0 0 40545

A kérdés nem egyszerű, az NMJ kb. 20 évvel frissebb kiadás, de összbenyomásra a Heljan szebb. Viszont az NMJ csinált M61 kasznit, a Heljan anno még nem. Legjobb talán egy átalakított Heljan, gyáriban az M61 részletei miatt az NMJ jobb.

Előzmény: M62-162 (40543)
smnks Creative Commons License 2021.07.17 -1 0 40544

Szerintem ezt a kérdésedet inkább itt tedd fel! Talán ott előbb kapsz választ...

 

U.i: A mínuszt nem én nyomtam.

Előzmény: M62-162 (40543)
M62-162 Creative Commons License 2021.07.17 -1 0 40543

Szervusztok! 
H0-ás MÁV-os Nohab vásárlása előtt vagyok!

Ti melyik gépet ajánlanátok: az NMJ mozdonyát vagy a Heljan-ét?

Válaszaitokat előre is nagyon köszönöm!

Üdvözlettel:

Jóri Zsombor

vino-et-veritas Creative Commons License 2021.06.04 0 4 40542

OFF

A "retroétlapokról" - sok más mellett - egy nagy Utasellátó klasszikus maradt le, a fõtt debreceni....

Előzmény: martinaxe7 (40541)
martinaxe7 Creative Commons License 2021.06.04 0 0 40541
Előzmény: JHSZ TTL (40521)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.06.02 0 0 40540

Igen, a 300mm-kisebb hosszról tudtam, másképpen nem fért el Marienborgban, a főműhely tolópadján. Mivel a tengelytávok és forgócsap-távolságok azonosak, ezért ezt nem tartom túl lényeges eltérésnek.

Említetted a soros-párhuzamos átkapcsolást: ez a megoldás lényeges eltérés, és nagyobb feszültségű motorokat feltételez. Annak idején úgy tudtam, hogy egy tz-oldalas füzet volt kiadva a motorok egyenként selejtezéséhez (hogy akár 800 kilométerről haza tudjon menni)

Az egész kérdéscsoport a típus-ismereti oktatás kapcsán aktuális: ez a megoldás lényegesen megkülönbözteti a nálunk üzemeltetett 6 motoros gépektől.

Előzmény: gxy_gfx (40539)
gxy_gfx Creative Commons License 2021.06.02 0 2 40539

Másrészt: lehet, hogy ismereteim hiányosak, de szerintem a norvég vasút Di3 sorozatba tartozó járművek (602-től 635-ig, a 641-642-643 erősen különbözöket nem tekintve) és a magyar M61 sorozat között - legalábbis gyártásuk idején - alig-alig volt eltérés - mechanikai-gépezeti  és elektromos szempontból is.

 

Volt azért néhány eltérés:

 

A ex-prototípus példányok (602, 622, 623, Di3b) kivételével a sorozatban gyártott Di3-ak 300 mm-rel rövidebbek (kintiek elbeszélései alapján a Marienborg-i műhely helyi adottságai miatt). Ez kívülről a vezetőállás-ajtók és a géptér oldalrácsai közti belemezelt sáv eltérő szélességéből is látható. A forgócsaptávok és a tengelytávok viszont ugyanazok, mint az M61-nél, ezért pl. az M61-re tervezett pályakotróból vissza is kellett vágni, hogy rendesen illeszkedjen...

 

A Di3a sorozat villamosan inkább a belga AFB és hattengelyes BN gépekre hasonlít: nem D47 van benne, hanem D19/D29, és más a vontatómotorok csoportkapcsolása. Az M61-gyel ellentétben a soros–párhuzamos váltás után az összes vontatómotor párhuzamosan van, ezért oldhatták meg (igaz, utólag) a Di3-aknál, hogy egyenként lehessen TC-t selejtezni. A  D47-nél keskenyebb is a D19/D29 (az EMD ezt a típust ajánlotta méteres, ill. keskeny nyomközű mozdonyokba és a tengelyterhelés csökkentésére).

 

A Di3-aknál egységesen pneumatikus működtetésű a reverser, emellett az NSB még akkor is kitartott, amikor más új építésű NOHAB-okban már rég nem ezt használták (ahogy az M61-ben sem)

Előzmény: kihúzóvágány (40537)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.06.02 0 0 40538

Bocsánat, javítom: Di3.602-Di3.633 közötti norvég mozdonyokról van szó.

Előzmény: kihúzóvágány (40537)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.06.02 0 1 40537

Félreérthető volt a többesszám (limlomok) használata, mivel jelenleg csak két vizsgázott és egy vizsgára esélyes jármű van, a még szóbajöhető járművekről folyt a polémia, de azok még messze vannak az érvényes pályaszám igénylésétől és kiadásától.

Ha csak a vizsgára most esélyes járműre gondolt az olvtárs, az egy jármű, és a norvég vasút beszerzése volt.

 

Másrészt: lehet, hogy ismereteim hiányosak, de szerintem a norvég vasút Di3 sorozatba tartozó járművek (602-től 635-ig, a 641-642-643 erősen különbözöket nem tekintve) és a magyar M61 sorozat között - legalábbis gyártásuk idején - alig-alig volt eltérés - mechanikai-gépezeti  és elektromos szempontból is.

Előzmény: zut2020 (40536)
zut2020 Creative Commons License 2021.06.02 0 0 40536

Elsőre én is néztem, de szerintem a 618 629-re mondta, arról volt szó itt pár hsz-el korábban.

Előzmény: kihúzóvágány (40535)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.06.02 0 1 40535

A definiciód szerinti "20 feletti limlomok" a 459.021 és 459.022, mindkettő négy motoros, ezekben van szerintem az "eltérő villamos berendezés".

Más mozdony még tudtommal nem kapot 618-as számot, illetve egy van, amit ilyen megelőlegezett számmal akarnak vizsgáztatni.

És még mindig nem tudom, melyik volt az a kettő, amit 618-asként selejteztek?

Előzmény: Vendégsín (40533)
martinaxe7 Creative Commons License 2021.06.02 0 0 40534

???

 

 

Vendégsín Creative Commons License 2021.06.02 0 0 40533

Persze.

Azért lett 618-as sorozat. Kettőt mindjárt selejteztek. Mintha V 63 lenne...

Előzmény: kihúzóvágány (40532)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.06.02 0 0 40532

Szükségszerűen más a villamos berendezés, mert csak 4 motoros .

Előzmény: Vendégsín (40531)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!