Az elmúlt pár nap tapasztalata, hogy nem változott számottevően a belváros és az M7 forgalma. A belváros forgalma egy fikarcnyit sem csökkent. Amennyivel a tél miatt kevesebben lennének, annyival többen használják az autót a relatív olcsóbb benya miatt.
Egy változott: sokezer állampolgár zsebéből kiugrott 5000.- HUF.
Már majdnem 10 milliárd a bevétele az államnak a megyei jogokból, aminek bő háromnegyedét Pest megye fizette!
Abban mi a pláne ha megveszem most de csak júniusban megyek fel a fizetős szakaszra? Lehet hogy addigra már nem is lesz dolgom arra, vagy addig lecserélem a kocsit és még intézhetem a matrica cserét is. Mindent a maga idejében.
Ha később veszed, akkor is csak 2015-re lesz érvényes, úgyhogy ha venni kell, jobb minél előbb. Nem 365 napos a matrica, hanem tárgyévre szól. Csak magadat bosszantod, ha addig dugóban pöfögsz. De a te dolgod.
Ma megint jártam a központban du. egykor, nem igen láttam eredményét a matricának. Az alagút tele volt A körforgalmaknál álltak az autók mindenhol. Aki nem vett idáig az ezután sem fog venni így viszont a központ nem lett jobb egy kicsit sem. T. Mészáros kiűllhetne egy órácskára nézelödni
"A polgármester üdvözölte ezt a lépést, mert, mint mondta, az M7‑es tekintetében városunk volt az ingyenes zóna határa, ezért a szomszédos településekről érkezők közül sokan Érden mentek fel az autópályára."
Lett volna egy másik megoldás is:
Ingyenessé tenni az autópálya használatot, csak a külföldi rendszámú autók fizessenek a belépéskor.
Ekkor nem terhelték volna az érdi úthálózatot.
Persze így a fideszes zsebekbe sem lehetne tömni a pénzt számolatlanul.
Más:
A polgármester nem azért van, hogy az érdiek érdekeit védje, és ne a fideszét?
Mert ebből jól látható, hogy a fidesz érdeke nem azonos az érdiek érdekével.
T. Mészáros Andrást a sajtótájékoztatón megkérdeztük, mi a véleménye arról, hogy az M7‑es eddig ingyenes szakaszá- ra, illetve az M0-ás egyes részeire is kiterjesztették a díjfizetési kötelezettséget. A polgármester üdvözölte ezt a lépést, mert, mint mondta, az M7‑es tekintetében városunk volt az ingyenes zóna határa, ezért a szomszédos településekről érkezők közül sokan Érden mentek fel az autópályára. – A kommunikációval volt baj, azaz a bejelentés karácsonyi időzítésével és hirtelensé- gével. A területi elvû autópályamatricának az az előnye, hogy sokkal elosztottabban, sokkal kevesebb költséggel sokkal több ember tud közlekedni – hangsú- lyozta T. Mészáros András, míg Aradszki András úgy fogalmazott: az új rendszer igazságos és méltányos, hiszen Budapest környékén, az agglomerációban van a legkiterjedtebb autópá- lya- és gyorsforgalmi rendszer – és eddig pont itt, a főváros környékén nem kellett fizetni ezen utak használatáért, míg az ország más részein igen. – A díj méltányos, és biztosíthatja a fenntartás és a fejlesztés költségeit – az M6-os autópá- lyááért évi 60 milliárd forintos koncessziós díjat kell fizetni az üzemeltető részére, míg csupán 8-10 milliárd forint jött be a matricákból. A különbséget eddig az adófizetők pénzéből kellett kifizetni, most ez áttevő- dik az autópályát használókra. Választási lehetőség egyébként van: a régi útdíjrendszer most is hatályos – zárta szavait Aradszki András"
"– Nem tudjuk elkerülni, hogy szót ejtsünk az Érdet is érintő autópályadíjakról… – Valóban, elég nagy port vert fel az M0-ás és egyéb autópá- lyák fizetőssé tétele, és ez Érd szempontjából is nagyon fontos ügy, amelyet racionálisan kell vizsgálnunk. Mi, érdiek, nem tehetjük meg, hogy – más településekhez hasonlóan – az indulatainkra, az érzelmeinkre hallgassunk. Az nyilvánvaló, hogy senki nem szereti, ha valamiért fizetni kell. Másrészt azonban látni kell, hogy eddig Érd volt az a határ, ameddig ingyenes volt az autópálya, innen kezdve pedig már fizetni kellett. Ez azt jelentette, hogy a környékbeli településekről Érden keresztül mentek fel az emberek az autópályára, ezzel az érdi utakat koptatták, nem is kis mértékben, itt okoztak dugó- kat és zsúfoltságot, itt okoztak környezeti terhelést. Ez komoly anyagi terhet jelentett a városnak, még ha ezt nem is érzé- kelték közvetlenül az itt lakók. Az új rendelkezés okán ez jó eséllyel változni fog. A területi alapú autópálya díj a közös- ségnek mindenképpen hasznos, de hasznos az egyénnek is, mert kevesebbet kell fizetnie. Nagyon hamar ki fog derülni, hogy aki ezentúl kikerüli az autópályát, annak az többe kerül benzinben, időben. Ha csak azt tekintjük, hogy az érdiek kö- zül sokan járnak a Balatonra, két-három megyei matricával el tudja intézni a díjat egész évre. És még egy dolog: most, hogy az M0-ás kész van, Érdről az összes autópálya elérhető, nem kell átmenni Budapesten. Azt sem szabad elfelejteni, hogy vannak az autópályáknak fenntartási költségei is. Ennek két forrása lehet. Vannak a különféle adófajták, jövedelemadótól a forgalmi adóig, és ebből az állam fenntarthatja a közösségi szolgáltatásokat, ezek között az autópályát is, és akkor valóban lehet ingyenessé tenni. A másik lehetőség, ami talán igazságosabb, hogy aki használja, az fizessen. Gyakorlatilag a közösségi és az egyéni érdek egyensúlyát kell létrehozni, és úgy gondolom, hogy a területi alapú autópálya-használati díj az igazságosság felé tett lépés"
"Most ment (gondolom ismétlés) a Házon kívül, egy államtitkár nyilatkozott a témában. Szerinte az elkerülő utak melletti településeknek JÓ a rencer, mert így az autósok bemennek, és többen látják a falut, várost!
Hihetetlen, ekkor a balfék hogy lehet valaki?!?! :)))))))))) Államtitkár!! LOL!!"
Nem tudom, hogy a zeu milyen projekteket fogad be, ír ki pályázatokat.
Amire itt költötték, most a lenyúlásokról ne is beszéljünk, az leginkább flancolás. Nem a versenyképesség növelő beruházás. Nem újabb értékek létrehozását megalapozó befektetés.
Jólétinek elmegy, de tartósan csak viszi a pénzt, nem hoz létre megtérülő javakat.
Nagyon káros, hogy pont a jövő egyik legfontosabb iparába, a környezetvédelemben nem hoz létre munkahelyeket, hozzáadott értéket. Sőt! Látjuk a napelemek sarcolásán, Pakson is, hogy a sötét oldalra kerültünk napi, kisstílű érdekek miatt.
Az oktatásban zsellérképzés, rabszolgaképzés irányába indulnak.
Megy a demagóg butítás az adósságokkal is. Nem az adósság általános értéke a lényeg. Hanem az, hogy mire veszik fel. Ha az hosszó távon egy pozitív szaldóval megtérülő termelési beruházás, akkor több a haszna mint a kára. Kitermeli a tőke és a kamatok visszafizetését és még haszon is marad belőle.
Ha egy teherautót veszek és van fizetős fuvarom rá, vagy egy csak avval elvégezhető jólfizető munkára használom, akkor megéri akár eladósodni is. Egy flancos sportkocsi meg biztos csak viszi a pénzt a visszafizetés mellett is.
Egy sokkal kisebb adósság is lehet károsabb, ha semmi hasznot nem hoz, csak veretésre, jópofizásra költik.
Okosan kitalálták ezt, a másik fórumban írnak a béka és a forró víz esetéről, sokan legyintenek a 400 forintra, de a sok 400 forint úgy megfőz bennünket, hogy észre se vesszük. Amúgy a rendszer kitalálója tényleg megsüvegelendő , amit dírrel-durral ad, azt nem ő adja (a rezsicsöki nem az áfacsökkenésből jött), amit más elvesz, az meg direktben az övé. A közvetett adókat és díjakat persze nem az emberek adják az államnak, hanem csak azt látják, hogy már megint emelt ez a bank meg biztosító a díjain, a tescoban meg felment a kenyér ára. Sok-sok ember nem lát mögé, hogy ez miért van. Az m1 híradóját sokszor örömmel nézem, Szilágyi Béla mindig megmondja a tutit, most a devizamentés a sikerpropaganda.
Minek mész Erdélybe a 4-es úton? Menj autópályán, gyorsabb és nem szennyezed az útba eső városokat. Látom, hogy csak akkor probléma az átmenő forgalom, ha az érdeked úgy kívánja. Pár gombóc fagyival kerül csak többe, de cserébe nem kellene annyiszor megállnod tankolni.
Csak azon gondolkodom, hogy vajon zavarna-e a sok sok, havi 400Forint extra kiadás, ha közben nem azt látnád, hogy pusztulnak le a kórházak, és stadionok épülnek? Ha közben nem azt látnád, hogy a nyugdíj vagyon ellopásával lehet csak fedezni azt a gazdaság politikát, ami folyik, nem a befektetések gyarapodása miatt gazdagszik az ország? Ha közben nem azt látnád, hogy a földmutyi, trafikmutyi, stb. finoman szólva is gyanús ügyletei, közrejátszanak a munkahelyek megszűnésében, hanem azt, hogy a magyarok munkája nyomán nemzetközileg is elismert és használt termék jön létre és/vagy a globális termékekhez a magyarországi hozzáadott érték mértéke növekszik, egyre több és egyre jobban fizető munkahelyet generálva? Ha nem azt lehetne visszahallani a nemzetközi sajtó felől és a különböző EU bizottságok felől, hogy Magyarország a -vagy az egyik- szégyenfoltja a régiónak, hanem példaként és az új kiugróan teljesítő országként emlegetnék? Ha nem azt tapasztalnád minden körülmények között, hogy Magyarország nem fejlődik, ha a világ gazdaság éppen szárnyal, de megérzi a hatását, ha recesszió van? Sorolhatnám a kérdéseket...
Személy szerint úgy gondolom, hogy a jelenlegi elvonások növekedése sem jelentene ekkora ellenállást, ha az emberek látnák is az értelmét és nem csak kormányzati nyilatkozatokból hallanák azt a javulást, amit nem éreznek. Persze ebben lehet tévedek.
Pontosan, engem nem ez a havi 400 forint bosszant, hanem a sok-sok havi 400 forint, amit a rezsicsöki se fedez (tranzakciós adó, telekom adó, biztosítási adó, építményadó stb). A zemberekre egyiket se terhelik rá!
Fogalmad sincs az alapvető szabadságjogokról. A véleményszabadság -> bárki leírhatja/elmondhatja, hogy mi a véleménye. De nem kötelező vele egyetérteni.
Igen ám, csak akinek írtam, az a narancsosokat és TMA-t felmagasztalja, az ellenfeleiket sárba tapossa, itt az érdi fórumon. Nála messze nem a vélemény alkotás, hanem az "igazság" kinyilatkoztatása a fő cél, bármi áron.