Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tcaoe Creative Commons License 2025.07.08 0 1 68124

A tökéletesen értelmetlen nem igaz, ha egyáltalán nem működik a rendszer, azt a régi mérés is kimutatja nagyon sok típusnál. 

 

A szén-dioxid miatt másnak is illene aggódni. És nem közben, hanem mellette, az egyiknél megkéselnek, a másiknál rádgyújtják a házat. Egyik sem jó, mind a kettőt érdemes elkerülni.

Előzmény: Rumcice (68121)
tcaoe Creative Commons License 2025.07.08 0 0 68123

Az adja a bukások 95 százalékát. És azon kívül összesen két motor szokott még megbukni úgy, hogy nem világít a hibalámpa. Ezek elenyésző számban kerülnek hozzánk.

Előzmény: aptohu (68119)
aptohu Creative Commons License 2025.07.08 0 0 68122

Van az az EU, ahol evek ota tudtak valtoztatni.

Es van az az EU, ahol vesznek 25 darab uj gepet az 1400 vizsgaallomasra, de szandek sincs ra beuzemelni.

Előzmény: Rumcice (68121)
Rumcice Creative Commons License 2025.07.08 -1 0 68121

Ha kiszámolnánk, hány milliárd Euro folyt el tökéletesen értelmetlen módon vizsgálva a részecskeszűrős autókat... és hogy hány millió autó hányszor ment át a vizsgán, aminek nem kellett volna, tüdőrák keltő gázokat és részecskéket okádva.

 

Közben pedig aggódunk a szén-dioxid miatt.

 

Az egész eu egy értelmetlen vízfej.

Előzmény: aptohu (68120)
aptohu Creative Commons License 2025.07.08 0 0 68120

És hogy az eddigi vizsgálati metódus haszontalan.

Előzmény: Rumcice (68118)
aptohu Creative Commons License 2025.07.08 0 0 68119

A Ford más tészta, azok gyári hibásak.

Előzmény: tcaoe (68117)
Rumcice Creative Commons License 2025.07.08 -1 0 68118

Kezdenek rájönni, hogy Euro5-től a károsanyag kibocsájtási normák csak új autókkal és laboratóriumi körülmények között teljesíthetőek, vagyis semmi értelme.

Előzmény: tcaoe (68117)
tcaoe Creative Commons License 2025.07.08 0 0 68117

Azokat a Ford már visszahívta.

Előzmény: aptohu (68116)
aptohu Creative Commons License 2025.07.07 0 0 68116

Nem világít a hibalámpa, és nem azért, mert meg van buherálva.

Külföldön az új vizsgálat bevezetése óta ezresével buknak meg az autók a környezetvédelmi ellenőrzésen.

Előzmény: tcaoe (68115)
tcaoe Creative Commons License 2025.07.07 -1 1 68115

Világít a hibalámpa, ha bármilyen gond van a rendszerrel. Ha világítania kéne, de nem világít, azt honosításkor kiszúrják, mert mindig ráteszik a diagot mind a három helyen, ahová járni szoktam (szóval valszeg a többi helyen is, ahol meg esetleg átmegy úgy is, ott lehet bármilyen műszer, át fog menni). És értik is, hogy mit mutat.

Itt ez nagyon rossz analógia, ugyanis simán lehet, hogy egy olyan autó, ami ezerszeresen túllépi a határértéket egy nagy gázadáskor mondjuk városban indulva és melegben, bármilyen műszerezettsgénél jó értéket fog produkálni terheletlenül mérve. Ez a terheletlen mérések varázsa.

 

Előzmény: aptohu (68112)
aptohu Creative Commons License 2025.07.07 0 0 68114

Igény volna rá.

Előzmény: mica-r (68113)
mica-r Creative Commons License 2025.07.07 -1 0 68113

Benzines is mérve lesz?

Előzmény: aptohu (68108)
aptohu Creative Commons License 2025.07.07 -1 0 68112

A nanorészecskékre elavult a technológia.

Nem világít a hibalámpa.

Kb. mint Csernobilban a dózismérő. A műszer azt mutatta, hogy bőven alatta volt a határértéknek, nincs itt semmi látnivaló. Hogy a műszer a maximális kapacitását mutatta, a valóságban pedig ötezerszeres volt az érték?...

Előzmény: tcaoe (68111)
tcaoe Creative Commons License 2025.07.07 0 0 68111

Ha nem herélt, ugyanakkor nem is jó benne a szűrő, akkor a jelenlegi rendszerben sem fog levizsgázni, mert világítani fog a hibalámpa. Azt meg megnézik, de még ki is olvassák honosításnál.

Előzmény: aptohu (68110)
aptohu Creative Commons License 2025.07.07 0 0 68110

Nem a heréltekről van szó. Az Euro5 és 6 motorok esetén elavult a mérési technika.

68108

Előzmény: tumikas (68109)
tumikas Creative Commons License 2025.07.06 -2 0 68109

"Én a honosításról beszélek. Ott kellene megfogni a csendes gyilkosokat, és nem csak szemrevételezéssel. Hogy eleve ne kerüljenek be a magyar posványba, ahol aztán szép csendben eltűnnek olyan helyeken, ahol részecskeszűrő nélkül is gond nélkül megkapják az újabb 2 évet."

 

Szerintem honosításkor ha 15000-ből 1-ben herélt a rendszer sokat mondok. Egyszerűen nem éri meg, olcsóbb takarítatni vagy szürőt cserélni mint a kiütetés, és jóval kevesebb probléma is van vele.

Előzmény: aptohu (68106)
aptohu Creative Commons License 2025.07.06 0 1 68108

Az elavult környezetvédelmi ellenőrzés az Euro5 és 6 nanorészecskék kibocsátását nem tudja kellő hatékonysággal mérni. Nem a fekete füstöt húzókról van szó. A csendes gyilkosokról.

Előzmény: rfc (68102)
tumikas Creative Commons License 2025.07.06 -1 0 68107

Csak hogy EURO IV-nél még nem volt kötelező, emiatt nem is nagyon lenne értelme vizsgálgatni.

Előzmény: rfc (68102)
aptohu Creative Commons License 2025.07.06 0 0 68106

Hagyjuk már ezeket az ócska framing-fordulatokat. Lemaradtunk valamiről? Elment a vonat?

 

Igen, én például folyamatosan lemaradok 10 évemről. Lehet, hogy neked nem számít 10 év az életedből, engem egy kicsit zavar a helyzet.

 

Hány olyan roncs van, ami szó szerint füstcsíkot húz maga után, de olyat, hogy megfullad az ember a motoron?

 

 

Én a honosításról beszélek. Ott kellene megfogni a csendes gyilkosokat, és nem csak szemrevételezéssel. Hogy eleve ne kerüljenek be a magyar posványba, ahol aztán szép csendben eltűnnek olyan helyeken, ahol részecskeszűrő nélkül is gond nélkül megkapják az újabb 2 évet.

 

Például az, hogy milyen gépeket szerez be az ember,

 

Pontosan olyan gépeket vettek darabját 3 millió forintért, amiből szerencsésebb fejlődésű országokban már 23 ezer darabot használnak. A gyártónak talán van némi tapasztalata, gondolom, nagyon szívesen küldenek anyagot a helyes beállításról. Minden forintot megér, már tegnap is késő lett volna kötelezővé tenni az összes vizsgaállomásnak. Ehelyett az a pár darab ott áll becsomagolva. Kérem vissza a 10 évemet. A tiédet is.

Előzmény: rfc (68105)
rfc Creative Commons License 2025.07.06 0 0 68105

vesztegettünk el

 

Hagyjuk már ezeket az ócska framing-fordulatokat. Lemaradtunk valamiről? Elment a vonat?

 

Mennyi behozott roncsot lehetett volna visszadobni?

 

Azt gépek nélkül is lehetett volna. Hány olyan roncs van, ami szó szerint füstcsíkot húz maga után, de olyat, hogy megfullad az ember a motoron? Szándék nincs, ez a baj. (Nem csak Magyarországon.)

 

Mi a bétatesztelés abban, hogy a már meglévő 25 darab gépet beüzemeljék legalább az NKH-s vizsgákon?

 

Például az, hogy milyen gépeket szerez be az ember, és azokat hogyan állítja be ahhoz, hogy minél kevesebb hamis pozitív eredmény legyen. Ez nem egy gofrisütő, amit megvesz az ember a MediaMarktban, és egyféleképpen lehet használni.

Előzmény: aptohu (68103)
tcaoe Creative Commons License 2025.07.06 -1 1 68104

Hmm, én nemrég nézegettem autókat, tízből egyben nem volt kb. Egyszerűen annyira olcsó, hogy több macera kiíratni, mint kicserélni.

Előzmény: rfc (68102)
aptohu Creative Commons License 2025.07.06 -1 0 68103

Igen, pont 2 évet vesztegettünk el. Mi a bétatesztelés abban, hogy a már meglévő 25 darab gépet beüzemeljék legalább az NKH-s vizsgákon? Mennyi behozott roncsot lehetett volna visszadobni? Nem, ehelyett hozunk egy hülye szabályt, hogy ha láthatóan füstöl az autó, akkor megmérik. Láthatóan füstöl, eszem megáll... De ha nem füstöl láthatóan (új szabvány) és van kinti műszakija, akkor jöhet nyugodtan.

Előzmény: rfc (68101)
rfc Creative Commons License 2025.07.06 0 1 68102

A szigorítás egyelőre az Euro 5 és Euro 6 besorolású dízelekre érvényes, de természetesen indokolt esetben tovább szigorodhat.

Megnyugodtam, hogy nem az EURO4-eseket piszkálják, amiknél a korukból kifolyólag a legmegasabb a herélt DPF-ek száma.

rfc Creative Commons License 2025.07.06 0 0 68101

Annyira nem régi a dolog, pontosan 2 éve csinálja a TÜV. Valamennyit várni mindig jó ötlet, aztán megnézni mások tapasztalatait. Csak a hülyék tolonganak elöl bétateszternek.

Előzmény: aptohu (68095)
aptohu Creative Commons License 2025.07.06 0 0 68100

Július 1-től lehetséges, de azért az időbe telik, amíg a vizsgabiztosok képbe kerülnek a külföldi okmányokkal. Addig a műszaki állomások tulajai biztosan nem vállalják fel.

Előzmény: Rumcice (68098)
aptohu Creative Commons License 2025.07.06 0 0 68099

Szoktam járni NKH-s vizsgabázison műszakin. Amennyiben előtte sikerült megugrani az időpont kérést. Látom a helyzetet.

Bár mostanában inkább az Autóklubhoz járok. Drágább az "előzetes átvizsgálás" miatt, de 2-3 hétre tudnak időpontot adni.

Előzmény: mica-r (68097)
Rumcice Creative Commons License 2025.07.06 0 0 68098

Nem pont most jött egy szabály, hogy külföldről behozott autót bármelyik vizsgabázis honosíthat és vizsgáztathat?  Vagy az pontosan mire vonatkozott?

 

Előzmény: mica-r (68097)
mica-r Creative Commons License 2025.07.06 0 0 68097

Sok minden nem működik itthon. 
Egyszer nézz körül egy központi vizsgaállomáson, beszélj dolgozókkal. Vagy próbálj meg végigvinni bármiféle alaptól eltérő esetet ezeken a hivatalokon keresztül.

 

Előzmény: aptohu (68095)
mica-r Creative Commons License 2025.07.06 -1 0 68096

benzinesek miért nincsenek említve?

Előzmény: rfc (68094)
aptohu Creative Commons License 2025.07.06 -1 1 68095

Bezzegnyugaton évek óta így vizsgálnak.

Nálunk miért kell megvárni a legutolsó pillanatot? Amit eddig megvettek, miért a raktárban porosodik?

Előzmény: rfc (68094)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!