A tökéletesen értelmetlen nem igaz, ha egyáltalán nem működik a rendszer, azt a régi mérés is kimutatja nagyon sok típusnál.
A szén-dioxid miatt másnak is illene aggódni. És nem közben, hanem mellette, az egyiknél megkéselnek, a másiknál rádgyújtják a házat. Egyik sem jó, mind a kettőt érdemes elkerülni.
Az adja a bukások 95 százalékát. És azon kívül összesen két motor szokott még megbukni úgy, hogy nem világít a hibalámpa. Ezek elenyésző számban kerülnek hozzánk.
Ha kiszámolnánk, hány milliárd Euro folyt el tökéletesen értelmetlen módon vizsgálva a részecskeszűrős autókat... és hogy hány millió autó hányszor ment át a vizsgán, aminek nem kellett volna, tüdőrák keltő gázokat és részecskéket okádva.
Kezdenek rájönni, hogy Euro5-től a károsanyag kibocsájtási normák csak új autókkal és laboratóriumi körülmények között teljesíthetőek, vagyis semmi értelme.
Világít a hibalámpa, ha bármilyen gond van a rendszerrel. Ha világítania kéne, de nem világít, azt honosításkor kiszúrják, mert mindig ráteszik a diagot mind a három helyen, ahová járni szoktam (szóval valszeg a többi helyen is, ahol meg esetleg átmegy úgy is, ott lehet bármilyen műszer, át fog menni). És értik is, hogy mit mutat.
Itt ez nagyon rossz analógia, ugyanis simán lehet, hogy egy olyan autó, ami ezerszeresen túllépi a határértéket egy nagy gázadáskor mondjuk városban indulva és melegben, bármilyen műszerezettsgénél jó értéket fog produkálni terheletlenül mérve. Ez a terheletlen mérések varázsa.
Kb. mint Csernobilban a dózismérő. A műszer azt mutatta, hogy bőven alatta volt a határértéknek, nincs itt semmi látnivaló. Hogy a műszer a maximális kapacitását mutatta, a valóságban pedig ötezerszeres volt az érték?...
Ha nem herélt, ugyanakkor nem is jó benne a szűrő, akkor a jelenlegi rendszerben sem fog levizsgázni, mert világítani fog a hibalámpa. Azt meg megnézik, de még ki is olvassák honosításnál.
"Én a honosításról beszélek. Ott kellene megfogni a csendes gyilkosokat, és nem csak szemrevételezéssel. Hogy eleve ne kerüljenek be a magyar posványba, ahol aztán szép csendben eltűnnek olyan helyeken, ahol részecskeszűrő nélkül is gond nélkül megkapják az újabb 2 évet."
Szerintem honosításkor ha 15000-ből 1-ben herélt a rendszer sokat mondok. Egyszerűen nem éri meg, olcsóbb takarítatni vagy szürőt cserélni mint a kiütetés, és jóval kevesebb probléma is van vele.
Az elavult környezetvédelmi ellenőrzés az Euro5 és 6 nanorészecskék kibocsátását nem tudja kellő hatékonysággal mérni. Nem a fekete füstöt húzókról van szó. A csendes gyilkosokról.
Hagyjuk már ezeket az ócska framing-fordulatokat. Lemaradtunk valamiről? Elment a vonat?
Igen, én például folyamatosan lemaradok 10 évemről. Lehet, hogy neked nem számít 10 év az életedből, engem egy kicsit zavar a helyzet.
Hány olyan roncs van, ami szó szerint füstcsíkot húz maga után, de olyat, hogy megfullad az ember a motoron?
Én a honosításról beszélek. Ott kellene megfogni a csendes gyilkosokat, és nem csak szemrevételezéssel. Hogy eleve ne kerüljenek be a magyar posványba, ahol aztán szép csendben eltűnnek olyan helyeken, ahol részecskeszűrő nélkül is gond nélkül megkapják az újabb 2 évet.
Például az, hogy milyen gépeket szerez be az ember,
Pontosan olyan gépeket vettek darabját 3 millió forintért, amiből szerencsésebb fejlődésű országokban már 23 ezer darabot használnak. A gyártónak talán van némi tapasztalata, gondolom, nagyon szívesen küldenek anyagot a helyes beállításról. Minden forintot megér, már tegnap is késő lett volna kötelezővé tenni az összes vizsgaállomásnak. Ehelyett az a pár darab ott áll becsomagolva. Kérem vissza a 10 évemet. A tiédet is.
Hagyjuk már ezeket az ócska framing-fordulatokat. Lemaradtunk valamiről? Elment a vonat?
Mennyi behozott roncsot lehetett volna visszadobni?
Azt gépek nélkül is lehetett volna. Hány olyan roncs van, ami szó szerint füstcsíkot húz maga után, de olyat, hogy megfullad az ember a motoron? Szándék nincs, ez a baj. (Nem csak Magyarországon.)
Mi a bétatesztelés abban, hogy a már meglévő 25 darab gépet beüzemeljék legalább az NKH-s vizsgákon?
Például az, hogy milyen gépeket szerez be az ember, és azokat hogyan állítja be ahhoz, hogy minél kevesebb hamis pozitív eredmény legyen. Ez nem egy gofrisütő, amit megvesz az ember a MediaMarktban, és egyféleképpen lehet használni.
Igen, pont 2 évet vesztegettünk el. Mi a bétatesztelés abban, hogy a már meglévő 25 darab gépet beüzemeljék legalább az NKH-s vizsgákon? Mennyi behozott roncsot lehetett volna visszadobni? Nem, ehelyett hozunk egy hülye szabályt, hogy ha láthatóan füstöl az autó, akkor megmérik. Láthatóan füstöl, eszem megáll... De ha nem füstöl láthatóan (új szabvány) és van kinti műszakija, akkor jöhet nyugodtan.
Annyira nem régi a dolog, pontosan 2 éve csinálja a TÜV. Valamennyit várni mindig jó ötlet, aztán megnézni mások tapasztalatait. Csak a hülyék tolonganak elöl bétateszternek.
Július 1-től lehetséges, de azért az időbe telik, amíg a vizsgabiztosok képbe kerülnek a külföldi okmányokkal. Addig a műszaki állomások tulajai biztosan nem vállalják fel.
Sok minden nem működik itthon. Egyszer nézz körül egy központi vizsgaállomáson, beszélj dolgozókkal. Vagy próbálj meg végigvinni bármiféle alaptól eltérő esetet ezeken a hivatalokon keresztül.