Keresés

Részletes keresés

Tilla 793 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4729

Ismerös a helyzet.Javaslat ha nem tul nagy akkor 1300 dácsia motor saját kuplung meg váltoval,és közvetlen mögé lada vagy más váltó ami meghajt eggy difizáras hátso hidat ami lehet szintén lada ,moskvits vagy bármi.Ez garantált,csak kérdés az hogy mennyire szeretnél takarékos motort,mert ez fogyasztani is fog ,de használhato a dimbes dombos vidéken is.Motorban inkább disel egyhengerest probálj meg beszerezni(olasz,vagy régebbi akármilyen)mert ez fentarthatobb és gazdaságosabb is,igaz drágább megvenni.

 

Előzmény: Oliverx (4727)
baka38 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4728

Szia Tisztelet János !

1. Gokartost elég jol ismerem. Szavahihetö ember és fiatal kora ellenére ügyeskezü mesterember (olyan saját készitésü ekét vásároltam töle ami mesze lepipálja a gyári ekéket idén egy hektárnyi területet forgattam meg vele) nyugodtan tényként veheted amit ir !

2. Az biztos hogy nem kell egy pancsinak 3/4 gáz a szántáshoz. Ha szegényebb a benzinlevegö keverék akkor egy kicsit több olajat adsz a benzinhez és kész, ráadásul a mai szinti olajokat nem lehet a régi olajokkal haszosnlitani .

Régen a trabikat is átfuvokázták nálunk az afitban hogy kevesebbet egyenek!

Előzmény: jános 55 (4725)
Oliverx Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4727

A gép egytengelyes lesz ,  a "szerv" - vel való béke érdekében . Az alkatrészekkel kapcsolatban az a problémám , hogy nálunk (Erdély) nem nagyon lehet olcsón megfelelő karakterisztikájú (teljesítmény / nyomaték) motorokat beszerezni , ezért ezt kénytelen leszek boltból megvenni . Az erőátvitellel kapcsolatban pedig egy Dacia váltóra gondoltam , elsősorban a könnyű beszerezhetősége , és a könnyű javíthatósága miatt . A motor fordulatát egy 1/4,x szíjtárcsa párossal csökkenteném a megfelelő értékek közé , és itt kapna helyet az ékszíjfeszítéses  tengelykapcsoló is  . A terv eddig van kész , a további részletek kidolgozásához kérnék segítséget .

Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4726

Szia egy kicsit szükisd a kört, egytengelyes vagy kettőtengelyes? Egy szimszon motoral is el lehet húzni egy háromfejes ekét, csak súj és idő kérdése. Ha azt akarod, hogy ne kaparjon akkor nehéznek mondott gépet építel, de itt komolyabb erröátviteli kötőelemekre kell számolnod. Gondolok itt lánc hajtás vagy kardán. Amíg ki nem nőli a konstrukciós hibáit addig mindig akad egy kis finomitani való. Kellemes ünnepeket.

Előzmény: Oliverx (4724)
jános 55 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4725

Ne haragudj, de amit írtál, azzal van némi gondom. Ha benzinszegény a keverék, akkor a motor durrog, melegszik. Másrészt keverék olajzásu. Ha nincs meg a megfelelő mennyiségü üzemanyag, akkon nincs olaj sem, ezért melegszik, kopoik. A motor gyári fogyasztása 3,8 liter 70 km sebesség eseténb  3/4 gázállásnál. Szerintem a te géped alapjáraton mehet, akkor TALÁN hihető amit írtál. Alapjáraton nem lehet szántani, vagy valami különleges áttételed van. Ne ámítsd a kezdőket.

Előzmény: Gokartos (4715)
Oliverx Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4724

Hello mindenkinek

 

Már régóta olvasom a fórumot ,látom sok hozzáértő ember van itt . A képeket nézve nagyon megtetszettek ezek a gépek , és azt hiszem egy ilyen gépnek én is hasznát tudnám venni , ezért elhatároztam , hogy összehozok magamnak egyet , de lenne egy pár kérdésem az építéssel kapcsolatban . Először is azt szeretném kérdezni,hogy mekkora az a legkisebb motorteljesítmény/nyomaték amellyel kezdeni lehet valamit ? Másodsorban pedig , az érdekelne , hogy mennyi kellene legyen a gép önsúlya ahhoz  hogy ne kaparjon el de ne kelljen bírkózni vele ahhoz , hogy egyenesen menjen ? Végül pedig arra lennék kiváncsi , hogy mekkora az a nyomtáv  amellyel a legkönnyebben lehet  kezelni a gépet a maximális kihasználhatóságot figyelembe véve ?

Egyelőre ennyi , remélem nem lettem túl hosszú .

 

U.I. Kívánok mindenkinek Kellemes Karácsonyi Ünnepeket .

 

lorsen2 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4723

Szia bocs,hogy bele vaúzok"nincs kötekedési szándékom csak kíváncsi vagyok hogyan is lehetséges az ami elvileg lehetetlen. Nincs ezekkel a fúvóka méretekkel kenési problémáid?A Pannonia szinte mindent kibír de a kenésre kényes nem véletlenül 1:25 a gyári előírás. És köztudott,hogy kevesebb benzin kevesebb olaj is. Idővel esetleg a megspórolt benzin sokszorosát is alkatrészre költheted!És szerintem a teljesítmény is jóval kevesebb igy ami azért hiányozhat pl tartós terhelésnél,és mégy egy kérdés:fél gáz fölött vagy hirtelen gáznál nem durrog vissza a légszűrőbe?Elvileg ilyen kevés benzinnel kellene mivel a 72 fő fúvóka max 70ccm Simsonba passzol nem 250 be.

De lehet valahol átenged a karbid Pl a szívató gumija és ezért lehetséges,hogy üzemel így is és ezért jó neked így.

Előzmény: Gokartos (4715)
Tilla 793 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4722

Jó kis gép,én is néztem már.Boldog karácsonyt mindenkinek!

Előzmény: gtur (4721)
gtur Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4721

Esetleg ha valakit érdekel szerintem elég jó áron van:http://www.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Cseszlovak_M6___felujitva_akcios_7312339.htm

Amúgy Boldog Karácsonyt Mindenkinek!

józsika1986 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4720

Viszont én is Boldog Karácsonyt kívánok Mindenkinek :)

Előzmény: Sz zoltán71 (4719)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4719

Békés Boldog Karácsonyt kivánok mindenkinek.

Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4718

Szia köszönöm a válaszod.

Előzmény: Gokartos (4715)
gtur Creative Commons License 2012.12.22 0 0 4717

Rendben !Köszi.

Előzmény: Gokartos (4716)
Gokartos Creative Commons License 2012.12.22 0 0 4716
Elnézésed kérem gtur,de nem volt időm ma képeket csinálni,mert csináltuk mi is a burkolatot a trakira,de holnap csinálok és az Indafotóra feltöltöm!
Előzmény: gtur (4683)
Gokartos Creative Commons License 2012.12.22 0 0 4715
Igen!A gyári 120as főfúvókát kicseréltem a Simsonhoz kapható legnagyobbra ami 72es,az alapjárati 40es fúvókát pedig szintúgy Simsonhoz kapható 35ösre cseréltem!Ennyi volt az egész!
Előzmény: Sz zoltán71 (4713)
Martindian28 Creative Commons License 2012.12.22 0 0 4714

Szia, emailen tudjuk folytatni? a pancsis erdekelne, csak a forum allandoan ledob:(

erdomelyen@citromail.hu

Előzmény: patyesz83 (4668)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.12.22 0 0 4713

Szia Gokartos, megírnád mit takar az, "hogy átfuvókázott"Minek a fuvókálya és hanyas, és hova  került.  Előre is kössz.

Előzmény: Gokartos (4712)
Gokartos Creative Commons License 2012.12.22 0 0 4712
Üdv!Nekem szarvkormányos T5-ös Pannonia motoros trakim van,átfúvókázott karbival!Szántásba 1fejes lovas ekével 15 max25cm mélyen óránként 5-7dl benzint fogyaszt!Kocsival üresen 400kg önsúlyal 30-35km/h átlagsebességel 10km-enként 7-10dl a fogyasztása!
Előzmény: caterpillar20 (4685)
Lacman68 Creative Commons License 2012.12.22 0 0 4711

A felni lehet Zuk,ami volt csettegőm,szintén 16-os kerekei voltak...( Níva terepgumi kíváló rajta) Több,azaz jobb szögből készült fotóval jobban ki lehetne találni milyen híd lehet...

Előzmény: nyulatkeresek (4710)
nyulatkeresek Creative Commons License 2012.12.22 0 0 4710

Lehet hogy rosszul fotóztam, de a moszkvicsnak nem körmös a felnie!

Az enyém az, mint az uazoké, 16"-os felnik elvileg...

És hogy lehet hogy stimmel a moszkvics osztóköre?

Előzmény: Lacman68 (4706)
Lacman68 Creative Commons License 2012.12.22 0 0 4709

Végtére is,nagyon egy égtájon születtek..:) Helyedben kicserélném Ladára,abból legalább "rogyásig" van...Visszább olvasva,írták is,hogy lehet a leg szakszerübben lerövidíteni...

Előzmény: nyulatkeresek (4707)
lorsen2 Creative Commons License 2012.12.22 0 0 4708

Igazad van sajnos az MZ nagyon falánk és kényes szerkezet nem való traktorba próbáltam régen beszerelni de lesújtó volt a tapasztalat a Jawa 350 kicsit jobb volt de az is hasonló étvágyú traktorba,motorba imádom az MZ-t van nekem is vagy három de traktorba nem való .A pannonia egyhengeresei tökéletesek erre a mezőgazdasági életre és meglepően mérsékelt az étvágyuk.

Előzmény: caterpillar20 (4698)
nyulatkeresek Creative Commons License 2012.12.22 0 0 4707

Na csecse, köszönöm a gyors választ.

Akkor honnát vadásszak kitolórudat meg munkahengert hozzá? :o)

Meg egyáltalán hogy néz ki komlpetten?

Valakit nem érdekel a két zsuk munkahenger, 4 fékpofa stb ilyen moszkvicséra?

 

Ezek szerint a volga és a moszkvics ugyanazt a féket használta????

Lacman68 Creative Commons License 2012.12.22 0 0 4706

Szerintem régi(403-407-es) Moszkvich híd lesz..Mert a felni azé!(Így képről...:)

Előzmény: nyulatkeresek (4702)
lorsen2 Creative Commons License 2012.12.22 0 0 4705

Ez bizony egy IZS Moszkvics furgon difije. Nekem is ilyen van a gépemen a fő baja nem lehet szerezni fékbetétet hozzá(ezek szerint mégis),amúgy elpusztithatatlan.

Előzmény: nyulatkeresek (4702)
józsika1986 Creative Commons License 2012.12.22 0 0 4704

hali

a trabi motoros géppel kapcsban...

attol függ először is milyen állapotú a motor ,másik pedig ,hogy milyen a hajtáslánc ugye "ahány ház annyi szokás" :)

na lényeg az enyémnek a hajtáslánca a következő: Trabi motor+váltó- Lada híd  !! semmi egyéb 2. fokozatban 0,7 liter 1:40-es keverékkel (kb 1500 m2 területet /két kertem/ gyepet tavaszi "um rétboronálás" két levél lovas magtakaró boronával bő fél óra alatt tehát ebböl nagyjábol kiszámitva úgy 1,5-2 lityiböl kijön óránként boronával sik terepen  ez a motorom ami benne van 5km full generálos(eredeti német alkatrészek lettek cserélve: főtengely,dugattyúk,hengerek,szimeringek v labirintgyűrű pontosan nem tudom meik fajta...stb... tehát csak a forg ház  maradt a gyári :DDD)  volt mikor hozzám került :D

kb 600-as alapjárat, gyönyörű egyenletes járás pöcre indul :) minden jó bár ki kén cserélni a két megszakitót+kondikat mert azt úgy "kukáztam rá az alaplapot ami rajta van  " csak még időm nem volt :)

most hirtelenjében ezeket a képeket találtam a gépröl :) a dátumozott képek a mulkorában készültek a többi pedig még mikor legelőször készen lett tavaly tavaszon asszem :)

Előzmény: Csaba16 (4697)
gtur Creative Commons License 2012.12.22 0 0 4703

Ezen a videón is látható egy-két érdekes szerkezet.http://www.youtube.com/watch?v=SmFjWoh3Gek&list=PLB17C5F92E1D3B052

nyulatkeresek Creative Commons License 2012.12.22 0 0 4702

Kérem, nálam hozzábbértő emberke segítsen beazonosítani ezt a féktányért és a difimet (uaz, zuk, első, hátsó, mi?), mert vettem hozzá fékdobot a belével és nem passzol.

Zsuk hídról szedtük le, elvileg az enyém is az, de a két excenteres csavar és az alján a két luk megzavart.

Közben édesapámmal találtunk itthon zsír új volga fékpofát, és a rögzítőcsavarjait, érdekes módon össze tudom hozni a féktányérral, de ahhoz nincs munkahenger, rud stb. Probáltam összehozni a kettőt, de nem egyezik.

A zsuk munkahenger amit hoztam a komplett fékdobbal, az sem passzol ennek a tányérnak a megfelelő lyukaiba.

 

Ezt hoztam: itt már megprobáltam a volga fékpofába betenni a rudakat, látszik h nem sok sikerrel.

 

Itt pedig maga a szűkitet hídam, remélem valaki be tudná azonosítani ezek alapján ezt is:

 

Ja és ilyen két hátsó felnim van: ez ugye zsukké?!

nyulatkeresek Creative Commons License 2012.12.22 0 0 4701

Üdv!

Szeretném bemutatni a trakeszomat:

 

Kicsit szétkaptam, mindjárt teszek még fel képet hogy miért is.

nyulatkeresek Creative Commons License 2012.12.22 0 0 4700

Mekkor képet lehet ide feltülteni?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!