Hello Trophy! Örülök, hogy Te is előkerültél!
Rézgaras és Trophy!
Üssetek agyon, kövezzetek meg, négyeljetek fel, de már nem emlékszem pontosan a manőverre, ahogy Dömöshöz oda kellett állni! Több irányváltást is kellett kérni a géptől, azt tudom. A stégről pedig onnan sejtem, hogy feljebb volt, mert a télen voltam arra menyhalazni és egészen a stég mellett lógattunk, de az már nem a forgó közepe volt, anno, meg ha jól emlékszem, a stég a forgó közepén volt (jó, jó, nem a szó szerinti közepén, mert az utasok nem tudnak repülni! :-)))) Illetve, ha repülnek, akkor már baj van! :-)) ) Valszeg az erős visszafolyás miatt így tettük be a hajót a stég mellé. Azt hiszem két hátrázás is volt a manőverben.
Viszont: frissült a csepeli képtáram, lehet látogatni!
Egy kis ízelítő:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]Madártávlat Viszont szomorkás hírem is van. A közvámos rakodók mondták, hogy a "Szombathely"-ről kipakolták az ágyakat, a hűtőket és egy csomó cuccot! Sajnos ez jót nem jelent! :-(((((((( Hát már senki nem álítja meg "Arturo Ui Mahart" lángvágó mániáját? Legalább az utolsó üzemképes vontatónkat ne!!!! Hiszen ez még ízig-vérig magyar cucc!!!!
Üdv: a muggli
Örülök, ha sikerült örömet szereznem (ezt azért valahogy sejtettem :) ). Ha kell, be tudom aprólékosabban is szkennelni a már közölt képeket. Találtam továbbá egy esti képet, amin a Petőfi kikötve áll a Vigadó téren, háttérben a kivilágított várpalota. Sajnos csak negatív, a képet még ki kell nagyíttatnom. Emlékszem továbbá egy a Lánchídról készült képemre, ahol a hajó szemből és felülről látszik a híd alatti első stéghez kikötve; ezt azonban sajnos nem találom.
A dömösi stég emlékeim szerint ma is ott van, ahol a kép készült 1975-ben, az épületben a nyáron is voltam. Amit nem értek: ha a víz itt visszafelé folyik, miért nem lehetett völgymenetben orral - vagyis áramlással szemben - beállni? A dömösi forgó még egy szárazföldi patkány szemével is elég brutális - más kérdés, hogy ami a legénységnek szenvedés volt: hátrálás, dobó, satöbbi - az nagyon is látványos volt utasként, és hozzátartozott a hajóút vonzerejéhez. Hogyan teljesítik a dömösi beállást a moszkvák?
Nem, nem. Dömösrôl írtam, és a képeken is olyan szépen látszik a dömösi Dunakanyar. Régen Dömösön is volt átkelô, a vasút "Dömösi Átkelés" nevű megállójához járt át. Valami módon még össze is volt hangolva a vasúti menetrenddel. Persze csak utasokat vitt, járműveket nem.
Régen sokan jártak be Dömösrôl és környékerôl Vácra dolgozni. Ezek az átkelôvel és vonattal jártak, amíg a jégzajlás miatt le nem állt az átkelô. A szüleim mesélték, hogy amíg hagyták beállni a Dunát, addig télen ezek az emberek a jégen jártak át a vasúthoz. Minden télen belefulladt egy-kettô.
Busz még nem volt, vagy ha volt, nem Vácig. Tehát aki Vácra akart menni és nem tudott hajóval vagy átkelôvel, annak be kellett jönnie Budapestig...
> oda véleményem szerint völgymenetben áll oda a Petőfi a képen,
Igen szerintem is. Az az igazság, nem emlékszem, hogy jártam volna gôzhajóval Dömösön.
Szerintem, elbeszéltek picit egymás mellett. Muggli a Dömösi stégről beszélt, oda véleményem szerint völgymenetben áll oda a Petőfi a képen, innen a hátrázás. Amiről Te írsz az már Visegrád há. Itt az az épület még mindig megvan, benne Éva nénivel, ő most a büfés-pénztáros. Amennyire én ki tudom venni, Dömös pontonja ugyanott van ma is. Visegrád meg teljesen változatlan, csak 3 ponton van egymás alatt, és egy jó 600 méterrel felette van az átkelő.
Ha én értettelek Titeket félre, akkor elnézést érte!
Nekem is van korábrol felvételem a Szent Lászlórol mivel igy kezdte azt hiszem pályafutását a Petőfi.Ez kb:1956 körül készült.Végre kisérletezek képek felrakására a kép.tárba/tpuppi/néven.
Egy lelőtt amerikai B24 is van ott,ez persze hajós topik, de az eggyik MALÉV igazgató pl. ilyent még nem hallot hogy hajózó személyzet a pilóták általános megrökönyödése mellet.
Más téma Pécsen most fognok szétvágni egy 1934-es motorkocsit a MÁV-nál pedig külsőleg jobb állapotban van,mint sok gyorsvonati személykocsi.
Én még most is fenntartom, amit írtam, hogy szerintem egy Vízügyes mérőhajó volt. Olyan 60-as 70-es évekbelinek saccolom, és még a Jendro gépek is stimmelnek!
A képekért mindenkinek köszönet nagyon jók!
Úgy tudom a Vértesben benne a gép, csak tartályozzák, és a víz, gázolajtankja üres.
Most indulok ki Csepelre. Ha bent van, akkor megtámadom Freeport kartácsot is! Hátha frissül a képállományom.
Jakyg!
Freeporttal beszéltem telefonon. Azt mondta, hogy van egy könyvük, amiben az összes hajó benne van, ami MAHART-os, illetve az elődeié volt. Ezt az egyet nem találták benne. De a kerékállás megmaradt biztositék táblája is hazainak tűnik. Mondom, olyan, mintha a 70-es években még futott volna a hajó.
muggli
Muggli: Én is jendrónak néztem a gépeket, csak nem mertem leírni :))
Ez a hajó vagy B.füreden, vagy Óbudán készülhetett. Hová lettek vajon az óbudai dokumentációk? Talán volt annyi esze a levéltárosoknak, hogy begyűjtsék.
Más: ma elnézelődtem Újpesten. Ott áll a Vértes-Mátra-Sopron hármas. De mintha a Vértesben se lenne már motor, eléggé piroslik az oldala. :(((
A Hajójavítóban áll egy partmenti tengeri hajónak tűnő nagyobb darab jármű. Bár az orrán tolóbak is van. Olyan ruszki forma az egész, a feliratok is cirill betűsek. A hátsó felépítmény három! szintes. A raktérbe beépítettek egy Zsófia főhercegnő szépségű tákolmányt. Két szintes, a felső nagy része tiszta üveg, mint egy városnéző buszé. Az a gyanúm, hogy egy újabb állóhajó készül.
Áll ott még egy tengeri forma hajó, magyar zászlóval. Az is kocsma lesz vajon? S vajon hová lehet még kikötni?
Egy ezres uszály lebontott kerékállással, de ép kormányos lakással merőlegesen a sólyatérnek kikötve. Vajon csak "személyzettelenítik", vagy bontják?
Benn áll még 7 jeges, meg a Széchenyi.
A jegeseken kik dolgoznak? Nem hiszem, hogy a vizügy eltart sok hajónyi személyzetet évente pár napos, hetes munkáért.
Igen. Abban az időben, illetve ahol akkor a stég volt, egy erőteljes visszaforgás van a Dunán. A partnál felfele folyik a víz. Igy kellett a stéget dobónyira megközelíteni, aztán a kötélen és a gépen bemasszírozni a stéghez. Utáltuk.
Muggli ex D/S "Petőfi"
Vagy egy hete téma volt itt a topicon a Petőfi. Előkerestem néhány gimnazista-kori fényképemet róla. Nem valami jók, de talán mégis érdekesek - nem csak nekem volt kedvencem ez a hajó!
A Petőfi kiköt Dömösön, 1975 koraőszén. A 2. kép máskor készült, mint az 1. és a 3:
Két kép a hídról. Érdekes kortörténeti dokumentum az előtérben lévő alakok (egykori osztálytársaim) ma már kissé vidékiesnek ható öltözete. Akkor ez nagyon menő volt!
Ezen a képen egy ismerősöm van, nem csodálkoznék, ha ő is itt lenne a topicon valamelyik nickname alatt:
Két kép a Hunyadiről és a Tihanyról Visegrádon, a Petőfiről fényképezve.
Jakyg!
Nem tünik hülyeségnek a dolog. A kapcsolók a régi Ganz kapcsolóknak tűnnek, a gépek meg, röhögjetek ki nyugodtan, a Jendrókra emlékeztetnek. Nem tünik néhai vontatónak, mert sehol nem találtam nyomát semmilyen vontatóeszköznek (itt szó szerint a nyomát értsétek, mert a deck mitha le lenne borotválva).
üdv: muggli
Ui: Megpróbálok mégegyszer feljutni rá. mert van egy-két része, amit nem tudtam lefotózni.
muggli
Nem is úgy gondoltam, hogy ugyanaz lenne. A boglári már ott van a parton vagy 10-15 éve és eszpresszó üzemel benne. Csak a test formája hasonló.
> ebben tévedtem, mert én elsőre gőzösnek hittem
Én azt hiszem, a kisebb gôzös vontatók mind egy csavarosak voltak. Szerintem azért, mert túl drága lett volna két gôzgép. A boglári is egy csavaros (ha még el nem vitték a színesfém-gyűjtôk...)
> Kétcsigás, a csigák védőgyűrűben.
Akkor feltehetôleg már eleve dízelesnek készült.
A bogláriról van egy pár régebbi képem, majd beszkennelem.
Ez mit jelent? Hogy még te sem tudod, ki fia-borja ez?
Engem laikusként egy kicsit a mérete és a test formája a Bogláron partra húzott vontatóra emlékeztet. Persze ez nem jelent semmit, hiszen az ilyen kaliberű vontatók valószínüleg mind nagyjából egyformák voltak...
Nekem is van egy Miskolcom! Csak rossz időben, meg csálén....
meg egy kicsit felülnézetből....
na, mostmár mindenirányból van Miskolc :))))
akár a makettjét is elkezdhetném :)))