Keresés

Részletes keresés

muggli Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2480
No, ez aztán link lett a javából! :-)))))) De, legalább jó helyre mutat! :-))))))))
mugli a fondor:-)))
Előzmény: muggli (2479)
muggli Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2479
Előzmény: riversea (2477)
Zoltika Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2478
Nem emlékszem már, hol olvastam/hallottam, de a nagymarosi átalakítások (körtöltés építése és bontása, öböl) állítólag jó pár helyen megváltoztatták a meder- és áramlási viszonyokat. A nyáron ezzel magyarázta egy dunabogdányi bennszülött az egykori hajóállomás helyének feltöltődését is. El tudom képzelni, hogy a körtöltés miatt feljebb is megváltozott a sodorvonal, és ez némileg átalakíthatta a medret.
Előzmény: muggli (2473)
riversea Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2477
Nem lehet a rejtélyes öreg a néhai Vásárhelyi Pál? A 80-as évek végén Komáromban még kátyer szolgálatot látott el. A sziluettje, kígyófejes horgony, stb. mindenesetre hasonlít. Szerintem azon a 70-es években készült képen is a Vásárhelyi vontatja a Ganz Danubiusban készült norvég típusú tengerjárót, aminek az előteráben a Kőszeg van a Matróznál. A képet pár hónapja láttam a topicon.
Előzmény: muggli (2445)
muggli Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2476
viking star Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2475
...csak a Mahart lángvágóitól ments meg Uram minket...:))))
Elvitte valaki az építési emléktáblát???? Ezek szerint megy a szedd magad akció? Megyek én is...:)))..nehogymá kimaradjak a szuvenírgyüjtésből:))...hát muggli, szép, tiszta felvétel, méltó lesz búcsuképnek...:((
Előzmény: muggli (2473)
kranführer Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2474
Szia muggli!
Nagyon sajnálom a Szombathely vontatót. Jobb sorsra lenne érdemes. Nagyon jók a képeid a kikötőről. Kicsit el is kapott a nosztalgia, mert itt töltöttem hat és fél évet.
Más. Láttátok a 75 éves kikötői naptárat? Nagyon jó képek vannak benne, csak sajnos a szkenneléssel lesz problémám mert óriási nagy méret, de megpróbálom. Igérem ha sikerül akkor a tárra rakom és nem a topicba.
Üdv
k
Előzmény: muggli (2473)
muggli Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2473
Hello Trophy! Örülök, hogy Te is előkerültél!
Rézgaras és Trophy!
Üssetek agyon, kövezzetek meg, négyeljetek fel, de már nem emlékszem pontosan a manőverre, ahogy Dömöshöz oda kellett állni! Több irányváltást is kellett kérni a géptől, azt tudom. A stégről pedig onnan sejtem, hogy feljebb volt, mert a télen voltam arra menyhalazni és egészen a stég mellett lógattunk, de az már nem a forgó közepe volt, anno, meg ha jól emlékszem, a stég a forgó közepén volt (jó, jó, nem a szó szerinti közepén, mert az utasok nem tudnak repülni! :-)))) Illetve, ha repülnek, akkor már baj van! :-)) ) Valszeg az erős visszafolyás miatt így tettük be a hajót a stég mellé. Azt hiszem két hátrázás is volt a manőverben.
Viszont: frissült a csepeli képtáram, lehet látogatni!
Egy kis ízelítő:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]Madártávlat
Viszont szomorkás hírem is van. A közvámos rakodók mondták, hogy a "Szombathely"-ről kipakolták az ágyakat, a hűtőket és egy csomó cuccot! Sajnos ez jót nem jelent! :-(((((((( Hát már senki nem álítja meg "Arturo Ui Mahart" lángvágó mániáját? Legalább az utolsó üzemképes vontatónkat ne!!!! Hiszen ez még ízig-vérig magyar cucc!!!!
Üdv: a muggli
Előzmény: trophy (2470)
Zoltika Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2472
Örülök, ha sikerült örömet szereznem (ezt azért valahogy sejtettem :) ). Ha kell, be tudom aprólékosabban is szkennelni a már közölt képeket. Találtam továbbá egy esti képet, amin a Petőfi kikötve áll a Vigadó téren, háttérben a kivilágított várpalota. Sajnos csak negatív, a képet még ki kell nagyíttatnom. Emlékszem továbbá egy a Lánchídról készült képemre, ahol a hajó szemből és felülről látszik a híd alatti első stéghez kikötve; ezt azonban sajnos nem találom.

A dömösi stég emlékeim szerint ma is ott van, ahol a kép készült 1975-ben, az épületben a nyáron is voltam. Amit nem értek: ha a víz itt visszafelé folyik, miért nem lehetett völgymenetben orral - vagyis áramlással szemben - beállni? A dömösi forgó még egy szárazföldi patkány szemével is elég brutális - más kérdés, hogy ami a legénységnek szenvedés volt: hátrálás, dobó, satöbbi - az nagyon is látványos volt utasként, és hozzátartozott a hajóút vonzerejéhez. Hogyan teljesítik a dömösi beállást a moszkvák?

Előzmény: muggli (2461)
rezgaras Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2471
trophy írta:

> Amiről Te írsz az már Visegrád há.

Nem, nem. Dömösrôl írtam, és a képeken is olyan szépen látszik a dömösi Dunakanyar. Régen Dömösön is volt átkelô, a vasút "Dömösi Átkelés" nevű megállójához járt át. Valami módon még össze is volt hangolva a vasúti menetrenddel. Persze csak utasokat vitt, járműveket nem.

Régen sokan jártak be Dömösrôl és környékerôl Vácra dolgozni. Ezek az átkelôvel és vonattal jártak, amíg a jégzajlás miatt le nem állt az átkelô. A szüleim mesélték, hogy amíg hagyták beállni a Dunát, addig télen ezek az emberek a jégen jártak át a vasúthoz. Minden télen belefulladt egy-kettô.

Busz még nem volt, vagy ha volt, nem Vácig. Tehát aki Vácra akart menni és nem tudott hajóval vagy átkelôvel, annak be kellett jönnie Budapestig...

> oda véleményem szerint völgymenetben áll oda a Petőfi a képen,

Igen szerintem is. Az az igazság, nem emlékszem, hogy jártam volna gôzhajóval Dömösön.

Előzmény: trophy (2470)
trophy Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2470
Szerintem, elbeszéltek picit egymás mellett. Muggli a Dömösi stégről beszélt, oda véleményem szerint völgymenetben áll oda a Petőfi a képen, innen a hátrázás. Amiről Te írsz az már Visegrád há. Itt az az épület még mindig megvan, benne Éva nénivel, ő most a büfés-pénztáros. Amennyire én ki tudom venni, Dömös pontonja ugyanott van ma is. Visegrád meg teljesen változatlan, csak 3 ponton van egymás alatt, és egy jó 600 méterrel felette van az átkelő.
Ha én értettelek Titeket félre, akkor elnézést érte!
Előzmény: rezgaras (2468)
tpuppi Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2469
Nekem is van korábrol felvételem a Szent Lászlórol mivel igy kezdte azt hiszem pályafutását a Petőfi.Ez kb:1956 körül készült.Végre kisérletezek képek felrakására a kép.tárba/tpuppi/néven.
Egy lelőtt amerikai B24 is van ott,ez persze hajós topik, de az eggyik MALÉV igazgató pl. ilyent még nem hallot hogy hajózó személyzet a pilóták általános megrökönyödése mellet.
Más téma Pécsen most fognok szétvágni egy 1934-es motorkocsit a MÁV-nál pedig külsőleg jobb állapotban van,mint sok gyorsvonati személykocsi.
rezgaras Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2468
muggli írta:

> ahol akkor a stég volt,

Hol volt a stég? Nem ott, ahol most? Az épület elég régi! Az emlékeim szerint mintha az átkelô lett volna máshol.

De a képen jól láthatóan a hajó orra Visegrád felé néz.

Előzmény: muggli (2460)
jakyg Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2467
Nem sajnos. Még nem is láttam, de majd megnézem.
Előzmény: Wyfliff (2466)
Wyfliff Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2466
jakyg: nem tudsz valamit arrol az uj pontonrol a Mosoni-Dunaban? (Lejjebb mar kerdeztem)
Előzmény: jakyg (2464)
trophy Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2465
Én még most is fenntartom, amit írtam, hogy szerintem egy Vízügyes mérőhajó volt. Olyan 60-as 70-es évekbelinek saccolom, és még a Jendro gépek is stimmelnek!

A képekért mindenkinek köszönet nagyon jók!

Úgy tudom a Vértesben benne a gép, csak tartályozzák, és a víz, gázolajtankja üres.

Előzmény: jakyg (2464)
jakyg Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2464
De lehetett vízügyes, Fokás, vagy MAHAOSZ-os is.
Előzmény: muggli (2463)
muggli Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2463
Most indulok ki Csepelre. Ha bent van, akkor megtámadom Freeport kartácsot is! Hátha frissül a képállományom.
Jakyg!
Freeporttal beszéltem telefonon. Azt mondta, hogy van egy könyvük, amiben az összes hajó benne van, ami MAHART-os, illetve az elődeié volt. Ezt az egyet nem találták benne. De a kerékállás megmaradt biztositék táblája is hazainak tűnik. Mondom, olyan, mintha a 70-es években még futott volna a hajó.
muggli
jakyg Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2462
Élénk a topic!! A Petőfi egyszerűen csodás.

Muggli: Én is jendrónak néztem a gépeket, csak nem mertem leírni :))
Ez a hajó vagy B.füreden, vagy Óbudán készülhetett. Hová lettek vajon az óbudai dokumentációk? Talán volt annyi esze a levéltárosoknak, hogy begyűjtsék.

Más: ma elnézelődtem Újpesten. Ott áll a Vértes-Mátra-Sopron hármas. De mintha a Vértesben se lenne már motor, eléggé piroslik az oldala. :(((
A Hajójavítóban áll egy partmenti tengeri hajónak tűnő nagyobb darab jármű. Bár az orrán tolóbak is van. Olyan ruszki forma az egész, a feliratok is cirill betűsek. A hátsó felépítmény három! szintes. A raktérbe beépítettek egy Zsófia főhercegnő szépségű tákolmányt. Két szintes, a felső nagy része tiszta üveg, mint egy városnéző buszé. Az a gyanúm, hogy egy újabb állóhajó készül.
Áll ott még egy tengeri forma hajó, magyar zászlóval. Az is kocsma lesz vajon? S vajon hová lehet még kikötni?
Egy ezres uszály lebontott kerékállással, de ép kormányos lakással merőlegesen a sólyatérnek kikötve. Vajon csak "személyzettelenítik", vagy bontják?
Benn áll még 7 jeges, meg a Széchenyi.
A jegeseken kik dolgoznak? Nem hiszem, hogy a vizügy eltart sok hajónyi személyzetet évente pár napos, hetes munkáért.

muggli Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2461
Zoltika!
Van még belőle? Esetleg valamivel nagyobbak? Plíííííííz!
muggli
Előzmény: Zoltika (2457)
muggli Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2460
Igen. Abban az időben, illetve ahol akkor a stég volt, egy erőteljes visszaforgás van a Dunán. A partnál felfele folyik a víz. Igy kellett a stéget dobónyira megközelíteni, aztán a kötélen és a gépen bemasszírozni a stéghez. Utáltuk.
Muggli ex D/S "Petőfi"
Előzmény: gumidani (2458)
muggli Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2459
Zoltika!
Egy életre ... !
Köszönöm!
muggli
Előzmény: Zoltika (2457)
gumidani Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2458
Ragyogó képek.
Jól látom, hogy a Petőfi hátramenetben közeledik a kikötőhöz Dömösön?
Előzmény: Zoltika (2457)
Zoltika Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2457
Vagy egy hete téma volt itt a topicon a Petőfi. Előkerestem néhány gimnazista-kori fényképemet róla. Nem valami jók, de talán mégis érdekesek - nem csak nekem volt kedvencem ez a hajó!

A Petőfi kiköt Dömösön, 1975 koraőszén. A 2. kép máskor készült, mint az 1. és a 3:




Két kép a hídról. Érdekes kortörténeti dokumentum az előtérben lévő alakok (egykori osztálytársaim) ma már kissé vidékiesnek ható öltözete. Akkor ez nagyon menő volt!


Ezen a képen egy ismerősöm van, nem csodálkoznék, ha ő is itt lenne a topicon valamelyik nickname alatt:


Két kép a Hunyadiről és a Tihanyról Visegrádon, a Petőfiről fényképezve.


muggli Creative Commons License 2003.03.31 0 0 2456
Jakyg!
Nem tünik hülyeségnek a dolog. A kapcsolók a régi Ganz kapcsolóknak tűnnek, a gépek meg, röhögjetek ki nyugodtan, a Jendrókra emlékeztetnek. Nem tünik néhai vontatónak, mert sehol nem találtam nyomát semmilyen vontatóeszköznek (itt szó szerint a nyomát értsétek, mert a deck mitha le lenne borotválva).
üdv: muggli
Ui: Megpróbálok mégegyszer feljutni rá. mert van egy-két része, amit nem tudtam lefotózni.
muggli
Előzmény: jakyg (2455)
jakyg Creative Commons License 2003.03.31 0 0 2455
Én úgy gondolom, hogy hazai gyártmányról van szó. A gépházban az a kapcsoló biztosan magyar gyártmány. S a többi alkatrész is olyanismerős.
Előzmény: muggli (2452)
gigabursch Creative Commons License 2003.03.31 0 0 2454
Van egy nagyon szép makettja a Közlekedési Múzeumban
Előzmény: viking star (2448)
rezgaras Creative Commons License 2003.03.31 0 0 2453
muggli írta:

> nem hiszem, hogy Bogláron parton lett volna

Nem is úgy gondoltam, hogy ugyanaz lenne. A boglári már ott van a parton vagy 10-15 éve és eszpresszó üzemel benne. Csak a test formája hasonló.

> ebben tévedtem, mert én elsőre gőzösnek hittem

Én azt hiszem, a kisebb gôzös vontatók mind egy csavarosak voltak. Szerintem azért, mert túl drága lett volna két gôzgép. A boglári is egy csavaros (ha még el nem vitték a színesfém-gyűjtôk...)

> Kétcsigás, a csigák védőgyűrűben.

Akkor feltehetôleg már eleve dízelesnek készült.

A bogláriról van egy pár régebbi képem, majd beszkennelem.

Előzmény: muggli (2452)
muggli Creative Commons License 2003.03.31 0 0 2452
Hát mondhatni úgy is! :-)))))
Ha tudnám, elhiheted, megírnám! :-)))
Ha van valami info róla plíííz! Ez nem hiszem, hogy Bogláron parton lett volna, mert csak az átszállítás többe került volna, mint az egész hajó, kilóra. Két kissebb dízelgép van benne, ebben tévedtem, mert én elsőre gőzösnek hittem. Kétcsigás, a csigák védőgyűrűben. Az összbenyomás alapján az az érzésem, hogy a '70-es évek elején még operált valahol. Ideteszek egy pár képet a gépházról is.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]A hajóorr
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]A gépház 1
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]A gépház 2
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]A hátsó fedélzet
No, ennyit. Ha valakinek van ötlete, szivesen fogadom.
muggli
Előzmény: rezgaras (2451)
rezgaras Creative Commons License 2003.03.31 0 0 2451
muggli írta:

> "Rejtélyes Öreg"-em

Ez mit jelent? Hogy még te sem tudod, ki fia-borja ez?

Engem laikusként egy kicsit a mérete és a test formája a Bogláron partra húzott vontatóra emlékeztet. Persze ez nem jelent semmit, hiszen az ilyen kaliberű vontatók valószínüleg mind nagyjából egyformák voltak...

Előzmény: muggli (2445)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!