Keresés

Részletes keresés

muggli Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2498
A "Gyöngyös"-ből szálloda lesz, azt mondta a gazdi. Nem hiszem, hogy eladná, gőzerővel belezi kifele a maradékot is a hajóból. Az árát nem hiszem, hogy elárulná, azután, hogy rámpazarolt 23 sec-ot. Ha lesz időm, holnap elmegyek Újpestre, szétnézek, hátha találok valakit, aki be tudna vinni. Megkeresem a FHÜ-t is, mennyi lenne a "Szombathely", vagy valamelyik a félreállított, de még egyben lévők közül. Van rajta elég lakótér több családnak is, egy pl. hollandiai kiránduláshoz, legénység meg csak összejön a topicról! :-))) Trophy! Meddig van vonalvizsgád? Egy matróz már van (én) a többi meg csak előkerül, vagy csak mi lennénk ilyen múltúak? Válaszokat a topicra kérem! :-)))
muggli
Előzmény: viking star (2497)
viking star Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2497
Szombathely, Vértes, Mátra, Sopron, Gyöngyös "ötös" pusztulása :)))).....a Gyöngyös tulaja szerint nem eladó? És maga a Gyöngyös? :) Tenni lehetne bármit, csak pénz kel hozzá...Muggli, nem tudod, hogy a Gyöngyösér mennyit/mit adott a tulaj?
Az Óbudai vontatóhajó osztrák csoda volt, biztos hogy nem Vásárhelyi, vagy Esztergom/Györ páros...
Előzmény: jakyg (2495)
guberavera Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2496
Üdv mindenkinek

Ismét itt ez jó, a szomorú hírek kevésbe (Szombathely ...).
Az újpesti öbölben álló hajókról:
az orosz diszkócsodáról nem sokat tudok, a másik nem a Debrecen ex Kassa folyamtengerjáró? (A Pajtás óta óvatosan fogalmazok).
Ha az Öreg flotillás vontató volt, akkor az kb fél éve kerülhettett árverésre az ÁPV-nél.
Azt tudjátok, hogy a hajdani Láng Gépgyár ma az Alstom nevű francia cég tulajdona. Az Alstom építi a Queen Mary 2-t.

gv

Előzmény: jakyg (2495)
jakyg Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2495
A Szombathely, Vértes, Sopron hármas pusztulása katasztrófa a hazai hajóbarátok számára.
Nem lehet semmit sem tenni?
Mennyibe kerülhet egy nem üzemelő hajó állása pl. Újpesten?
Aki tud, készítsen róluk utoljára még annyi képet, amennyit bír!

Vásárhelyi Pál ügy: én úgy tűnik, egy másik Vásárhelyi Pálra gondolok. Vagy nem így hívták a VITUKI egykori kis hajóját? Mertén arra gondolok. Az olyan Március 15-e nagyságú volt.

Az általam alant említett, most Újpesten álló tengeriszerű hajókról nem tudtok valami közelebbit?

muggli Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2494
muggli Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2493
muggli Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2492
No, szóval! Ma jártam megint lent az Öregnél és találkoztam a "Gyöngyös" új gazdájával is . Hát nem volt éppen informatív ember, kb. 23 másodpercet szánt rám. Segítőkész, nem? Mindenesetre két információt adott: 1: Az Öreg állítólag Flotillás vontató volt, 2: Nem eladó.
Viszont: A gépekkel NEM volt igazam(-unk; jakyg kartácssal) LÁNG-ok vannak benne! Sikerült jobb fotókat csinálnom a gépházról, így bővül a képtár.
Más: Az m/s "Szombathely" valóban leszerelés előtt-alatt van. A roncstemető viszont költözik Újpestről Csepel hátsó öblébe. Ide kerül a "Sopron", a "Vértes" és a többi hajó is. Sajnos úgy néz ki, hogy Újpestre nehéz lesz bejutni, de megpróbálom. Most kész vagyok egy munkával, így lesz egy-két napom szabad.
A képtárban csinálok egy "Szombathely" albumot is.
Trophy!
Dömösön nem a stégen, hanem mellette ~50méterrel a parton voltam, számítva a jó képességű hajósokra, kiváló menekülési úttal a hátam mögött! :-)))
Nem kell egy potyautas a különjáratra? Elvagyok én a kerékállásban is, nem zavarom az utasokat! :-)))
muggli
Előzmény: riversea (2489)
riversea Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2491
Jakyg! Én soha nem láttam Győrben a Vásárhelyit. Mikor és hol horgonyzott, hol volt a telephelye? Szerintem a hajó méretű kategóriát Győrben csak a Rábán álló vízibusz, a Dunakapu térnél álló ex 700-as „disco” uszály és a Mississippi gőzős stílusban pizzeriává átalakított tanyahajó üti meg, így a V.P.-re fel kellett volna figyelnem. Néha feljött még szigetközi fával az É.V.I. Hahn Károly vontatója is, de a bősi elterelés óta már az sem. Az óbudai yacht kikötőben vendéglőként működő régi vontató szerintem semmi esetre sem a Vásárhelyi, hanem egy linzi építésű hajó. Ilyen volt pl. a Győr és az Esztergom. Volt róla a topicban is rajz és a viadonau honlapon kép is.

OFF: Üdv a Lékai87-nek és a SZIF91-nek)))

Előzmény: jakyg (2484)
viking star Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2490
De milyen finom is az! :)))
Amikor pl. a Mozart légkürtjétől visszhangzik az egész horányi part...:))) meg a háromtónusú háromnyomásostól...:))
Előzmény: Csónakos (2488)
riversea Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2489
Abban én sem vagyok biztos, hogy a rejtélyes öreg valóban a Vásárhelyi. Mindenesetre ha a lecsupaszított testre ráképzeljük pl. az első és hátsó hablemezeket, a matrózállást, a hátsó alacsony felépítmény hiányzó részeit, kéményt, vontatócsörlőt, csónakdarukat, stb. meglehetősen hasonló típusú hajót kapunk. Egy kicsit tényleg kisebbnek tűnik! Ami viszont a tengeri hajó vontatóját illeti, nagy valószínűséggel állítom, hogy az a MHRT Vásárhelyi Pál vontatója és a tévedés lehetőségét fenntartva, szintre biztosra veszem, hogy nem egy 630-as vontató. Bár a belinkelt kép kicsi és nem éles szeretném felhívni a figyelmet néhány olyan eltérésre, ami szerintem azt igazolja, hogy a kérdéses hajó nem lehet csiribiri. A csiribirik sokkal zömökebbek voltak, orr részük emelt volt, a hajótest teljes szélességében végigfutó zárt kerékállásuk volt, a felépítményük majdnem a hajó faráig embermagasságú volt és nem kígyófejes horgonyuk volt. Erről a típusról volt rajz a topicban és a viadonau honlapon kép is. Ezzel szemben a képen látható vontató egy kimondottan karcsú testű nem emelt orrú hajó, kicsi a kerékállása és mögötte a hajótestbe süllyesztett kb. derékmagasságig érő felépítmény megy végig a tatig. A kép minősége ellenére, a horgony kígyófeje még így is kivehető. A 80-as években egyébként a komáromi lekötőn gyakran láttam a Vásárhelyit, amint az uszályok személyzetét hordja vagy bárkákat rendezget. Szerintem ő az, de ha nem akkor sem veszünk össze!
Előzmény: muggli (2479)
Csónakos Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2488
Trophy,Viking !
Ez a dudálosdi egészen olyan lesz,mint amikor a gönyüi kormányosok gönyü előtt elkezdték nyomni a dudát,hogy mire a faluhoz érünk a fél rokonság kijöjjön integetni.:)Ja ott mindenki rokoni viszonyban volt mindenkivel."Gyaszám" pk.úr a Vöcsökkel még a szirénát is nyomta...Jut eszembe mire túl mentünk gönyün akkora kellett kijönnie a 3.kávénak a nemzetközitől számítva.:)
Cs
Előzmény: trophy (2486)
viking star Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2487
Az semmi, mi annak idején az Esztergom fölötti szakaszon a harmincat is elértük....nagy élmény volt, az öreg Donauprinzessin mellett elhúzni....:))))
Hát így előszezonban igen ritkán, teljes napokat meg csak vasárnaponként, és akkor se mindig, ha megírnád, hogy hanyadikán van arra utad, és kb. hány körül vagy ott, akkor kinézek :))
Előzmény: trophy (2486)
trophy Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2486
Tegnap este indult a Viking Bp-ről, és úgy vágtatott, hogy szaggatta a partot a vize...

Horánynál dudáljak majd Viking? Ott vagy már?

Előzmény: viking star (2483)
Zolcsi67 Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2485
OFF
tpuppi:
Szerintem sikoltsd bele a Vasútmániás topicba is!
Melyik motorkocsiról van szó?
ON
Előzmény: tpuppi (2469)
jakyg Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2484
Muggli öreg hajója szerintem biztosan nem a Vásárhelyi Pál. Az sokkal kisebb volt.
Szerintem a Vásárhelyi Pál az óbudai jachtkikötőben áll. Korábban Győrben volt Leonell néven.
Előzmény: riversea (2477)
viking star Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2483
A tengerjáró előtti hajó biztosan 630-as vontató! Én küldtem még anno a képet Jakyg-nak...legalábbis előttem itt van a parpírkép, és azon nagyon úgy tűnik hogy az...
Trophy!!! Hullámot nekem is dobj majd, lécci!! Kösz! :))))))
Előzmény: trophy (2482)
trophy Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2482
Muggli! Ha a stégen menyhalazol éppen, majd dobok egy kis hullámot.:))))
Előzmény: muggli (2473)
trophy Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2481
Dömösre mindkét irányból oda szoktunk állni. Hely lenne bőven megfordulni, de elég erős nem jól belátható ívben van, és aki utál rádiózgatni, az odapattan völgyben is. A vízmozgásban az a szar, hogy völgymeneti odaállásnál, mivel az ív külső oldalán van, könnyen rádobja a hajót a pontonra, és csak kétgépes hajóval könnyű eljönni onnan. A forgó, és a trükkös vízmozgás még mindig megvan.
Hónap közepén megyek egy különjárattal Nyergesújfaluba, ugyan Dömösi megállásom nem lesz, de már csak a kíváncsiság kedvéért is meglassítok megnézni, az eredeti pontonhelyet, ha a mostani szerintetek máshol van.
Előzmény: Zoltika (2472)
muggli Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2480
No, ez aztán link lett a javából! :-)))))) De, legalább jó helyre mutat! :-))))))))
mugli a fondor:-)))
Előzmény: muggli (2479)
muggli Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2479
Előzmény: riversea (2477)
Zoltika Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2478
Nem emlékszem már, hol olvastam/hallottam, de a nagymarosi átalakítások (körtöltés építése és bontása, öböl) állítólag jó pár helyen megváltoztatták a meder- és áramlási viszonyokat. A nyáron ezzel magyarázta egy dunabogdányi bennszülött az egykori hajóállomás helyének feltöltődését is. El tudom képzelni, hogy a körtöltés miatt feljebb is megváltozott a sodorvonal, és ez némileg átalakíthatta a medret.
Előzmény: muggli (2473)
riversea Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2477
Nem lehet a rejtélyes öreg a néhai Vásárhelyi Pál? A 80-as évek végén Komáromban még kátyer szolgálatot látott el. A sziluettje, kígyófejes horgony, stb. mindenesetre hasonlít. Szerintem azon a 70-es években készült képen is a Vásárhelyi vontatja a Ganz Danubiusban készült norvég típusú tengerjárót, aminek az előteráben a Kőszeg van a Matróznál. A képet pár hónapja láttam a topicon.
Előzmény: muggli (2445)
muggli Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2476
viking star Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2475
...csak a Mahart lángvágóitól ments meg Uram minket...:))))
Elvitte valaki az építési emléktáblát???? Ezek szerint megy a szedd magad akció? Megyek én is...:)))..nehogymá kimaradjak a szuvenírgyüjtésből:))...hát muggli, szép, tiszta felvétel, méltó lesz búcsuképnek...:((
Előzmény: muggli (2473)
kranführer Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2474
Szia muggli!
Nagyon sajnálom a Szombathely vontatót. Jobb sorsra lenne érdemes. Nagyon jók a képeid a kikötőről. Kicsit el is kapott a nosztalgia, mert itt töltöttem hat és fél évet.
Más. Láttátok a 75 éves kikötői naptárat? Nagyon jó képek vannak benne, csak sajnos a szkenneléssel lesz problémám mert óriási nagy méret, de megpróbálom. Igérem ha sikerül akkor a tárra rakom és nem a topicba.
Üdv
k
Előzmény: muggli (2473)
muggli Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2473
Hello Trophy! Örülök, hogy Te is előkerültél!
Rézgaras és Trophy!
Üssetek agyon, kövezzetek meg, négyeljetek fel, de már nem emlékszem pontosan a manőverre, ahogy Dömöshöz oda kellett állni! Több irányváltást is kellett kérni a géptől, azt tudom. A stégről pedig onnan sejtem, hogy feljebb volt, mert a télen voltam arra menyhalazni és egészen a stég mellett lógattunk, de az már nem a forgó közepe volt, anno, meg ha jól emlékszem, a stég a forgó közepén volt (jó, jó, nem a szó szerinti közepén, mert az utasok nem tudnak repülni! :-)))) Illetve, ha repülnek, akkor már baj van! :-)) ) Valszeg az erős visszafolyás miatt így tettük be a hajót a stég mellé. Azt hiszem két hátrázás is volt a manőverben.
Viszont: frissült a csepeli képtáram, lehet látogatni!
Egy kis ízelítő:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]Madártávlat
Viszont szomorkás hírem is van. A közvámos rakodók mondták, hogy a "Szombathely"-ről kipakolták az ágyakat, a hűtőket és egy csomó cuccot! Sajnos ez jót nem jelent! :-(((((((( Hát már senki nem álítja meg "Arturo Ui Mahart" lángvágó mániáját? Legalább az utolsó üzemképes vontatónkat ne!!!! Hiszen ez még ízig-vérig magyar cucc!!!!
Üdv: a muggli
Előzmény: trophy (2470)
Zoltika Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2472
Örülök, ha sikerült örömet szereznem (ezt azért valahogy sejtettem :) ). Ha kell, be tudom aprólékosabban is szkennelni a már közölt képeket. Találtam továbbá egy esti képet, amin a Petőfi kikötve áll a Vigadó téren, háttérben a kivilágított várpalota. Sajnos csak negatív, a képet még ki kell nagyíttatnom. Emlékszem továbbá egy a Lánchídról készült képemre, ahol a hajó szemből és felülről látszik a híd alatti első stéghez kikötve; ezt azonban sajnos nem találom.

A dömösi stég emlékeim szerint ma is ott van, ahol a kép készült 1975-ben, az épületben a nyáron is voltam. Amit nem értek: ha a víz itt visszafelé folyik, miért nem lehetett völgymenetben orral - vagyis áramlással szemben - beállni? A dömösi forgó még egy szárazföldi patkány szemével is elég brutális - más kérdés, hogy ami a legénységnek szenvedés volt: hátrálás, dobó, satöbbi - az nagyon is látványos volt utasként, és hozzátartozott a hajóút vonzerejéhez. Hogyan teljesítik a dömösi beállást a moszkvák?

Előzmény: muggli (2461)
rezgaras Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2471
trophy írta:

> Amiről Te írsz az már Visegrád há.

Nem, nem. Dömösrôl írtam, és a képeken is olyan szépen látszik a dömösi Dunakanyar. Régen Dömösön is volt átkelô, a vasút "Dömösi Átkelés" nevű megállójához járt át. Valami módon még össze is volt hangolva a vasúti menetrenddel. Persze csak utasokat vitt, járműveket nem.

Régen sokan jártak be Dömösrôl és környékerôl Vácra dolgozni. Ezek az átkelôvel és vonattal jártak, amíg a jégzajlás miatt le nem állt az átkelô. A szüleim mesélték, hogy amíg hagyták beállni a Dunát, addig télen ezek az emberek a jégen jártak át a vasúthoz. Minden télen belefulladt egy-kettô.

Busz még nem volt, vagy ha volt, nem Vácig. Tehát aki Vácra akart menni és nem tudott hajóval vagy átkelôvel, annak be kellett jönnie Budapestig...

> oda véleményem szerint völgymenetben áll oda a Petőfi a képen,

Igen szerintem is. Az az igazság, nem emlékszem, hogy jártam volna gôzhajóval Dömösön.

Előzmény: trophy (2470)
trophy Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2470
Szerintem, elbeszéltek picit egymás mellett. Muggli a Dömösi stégről beszélt, oda véleményem szerint völgymenetben áll oda a Petőfi a képen, innen a hátrázás. Amiről Te írsz az már Visegrád há. Itt az az épület még mindig megvan, benne Éva nénivel, ő most a büfés-pénztáros. Amennyire én ki tudom venni, Dömös pontonja ugyanott van ma is. Visegrád meg teljesen változatlan, csak 3 ponton van egymás alatt, és egy jó 600 méterrel felette van az átkelő.
Ha én értettelek Titeket félre, akkor elnézést érte!
Előzmény: rezgaras (2468)
tpuppi Creative Commons License 2003.04.01 0 0 2469
Nekem is van korábrol felvételem a Szent Lászlórol mivel igy kezdte azt hiszem pályafutását a Petőfi.Ez kb:1956 körül készült.Végre kisérletezek képek felrakására a kép.tárba/tpuppi/néven.
Egy lelőtt amerikai B24 is van ott,ez persze hajós topik, de az eggyik MALÉV igazgató pl. ilyent még nem hallot hogy hajózó személyzet a pilóták általános megrökönyödése mellet.
Más téma Pécsen most fognok szétvágni egy 1934-es motorkocsit a MÁV-nál pedig külsőleg jobb állapotban van,mint sok gyorsvonati személykocsi.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!