Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2003.04.04 0 0 2512
muggli írta:

> Négy 1300-assal már érdekesebb!

Át lehet azokat húzni a Duna-Majna csatornán? (abszolut laikus vagyok ebben a témában...)

Előzmény: muggli (2505)
muggli Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2510
bf4002!
Mail ment az itteni címedre.
muggli
Előzmény: Törölt nick (2500)
muggli Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2509
Kedves Luciferünk!
Üdv a fedélzeten! Csak előbb meg kellene tudni szerezni a hajót! :-))))))))))))))))))))))))
Igyekszem alkudozni velük, hátha van egy olyan is ott, akit a gőzhajó füstje megcsapott és hajlandó valamilyen kompromisszumra.
üdv a muggli
Előzmény: LUCzI FERencz (2508)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2508
Urak!

Itt a topicgazda.

Én ugyan sajnos maximálisan szárazföldi patkány vagyok, mindössze egy kishajóvezetőivel rendelkezem, meg némi tiszai motorcsónakos gyakorlattal, de ha esetleg valami módon beférnék a keretbe, akár, mivel ez topictalálkozó, ezért topicgazdai minőségemben.. akkor nagyon szivesen részt vennék a buliban én is.

viking star Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2507
Végül is...miért ne?...látványosság képpen vihetnénk...:))...amig a csörlők és a kötélterelők az őket megillető helyükön vannak mindent lehet...:)
Előzmény: muggli (2505)
Csónakos Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2506
Nem! Muggli
Nem csak ti vagytok ilyen multúak.:)))
Ha még van szabad hely jelentkeznék én is matróznak,bocmannak.Az se baj ha nem jutunk el Hollandiáig,csak meg tudnánk menteni a Duna legszebb vontatóit./Legalább egyet.../A hajóskönyvemben csak az orvosit kell felújítani.:))Van kisgéphajóvezetőim is...
Előzmény: muggli (2498)
muggli Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2505
Egy potya túrára biztos össze lehetne szedni személyzetet, főleg szeparátban, vonta nélkül. Nem egy nagy meló. Négy 1300-assal már érdekesebb! :-)))
Előzmény: viking star (2503)
muggli Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2504
Nem mondod, hogy szétvágták a "Petőfi"-t???????????????????
A képtáradat úgy néz ki, hogy csak holnap látogatom meg, mert így még túl brutálisak a képek (méretben). Próbáld meg átszervezni a képtárat max. 960x720-ba méretezve, az még elfér a legtöbb képernyőn és sokkal élesebbek lesznek a képeid. (Csak azért merek belevauzni, mert először én is feltettem 1600x1200-ban és uez lett az eredmény.)
üdv: muggli
Előzmény: Törölt nick (2500)
viking star Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2503
Támogatom az ötleted!! :)) És a Szombathely pont megfelelne...:))) a Vértesék kicsik hozzá, a Sopron talán nagy...de egy kérdést mindenképpen megér! :)) aztán Topictali címszó alatt bevesszük vele Hollandiát...de ha nem jutunk ki vele külföldre az se baj :)) csak legalább egy meneküljön meg működőképesen, a hajdan oly nagy vontatóflottánkból...
Előzmény: muggli (2498)
trophy Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2502
És yesss! Véletlenül, kivételesen nem tudatosan megcsíptem a 2.500-as számot is, az előző hozzászólással! :)))))
Előzmény: trophy (2501)
trophy Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2501
Csak Komárom-Dunaföldvár + valamennyi beleeső mellékág, kiság. Sajnos nincs meg határtól határig.
Előzmény: muggli (2498)
jakyg Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2499
Én kenőcs voltam. Egy rutinos géptiszt mellett bevállalnám újra (egy kis időre).
Amúgy meg hajó konstruktőri papírom van. Csak éppen gyár nincs jó ideje, no meg gyakorlatom.
:(((

Újpesten nem a Debrecenre (ex Kassa) gondoltam. Azt ismerem. Az - ezek szerint - diszkócsodán kívül ott álló nagyobbacska hajó üzemképesnek tűnik.

A Vásárhelyi Pál kapcsán véletlenül sem gondoltam az Óbudán étteremként szolgálatban lévő öreg és szép vontatóra. Egy fehér jacht formájú magánhajóra gondoltam, amely évekig volt kikötve Győrben a "Kis Böske" híd felett, a jobbparti Rábatext csónakház pontonjánál.

Előzmény: muggli (2498)
muggli Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2498
A "Gyöngyös"-ből szálloda lesz, azt mondta a gazdi. Nem hiszem, hogy eladná, gőzerővel belezi kifele a maradékot is a hajóból. Az árát nem hiszem, hogy elárulná, azután, hogy rámpazarolt 23 sec-ot. Ha lesz időm, holnap elmegyek Újpestre, szétnézek, hátha találok valakit, aki be tudna vinni. Megkeresem a FHÜ-t is, mennyi lenne a "Szombathely", vagy valamelyik a félreállított, de még egyben lévők közül. Van rajta elég lakótér több családnak is, egy pl. hollandiai kiránduláshoz, legénység meg csak összejön a topicról! :-))) Trophy! Meddig van vonalvizsgád? Egy matróz már van (én) a többi meg csak előkerül, vagy csak mi lennénk ilyen múltúak? Válaszokat a topicra kérem! :-)))
muggli
Előzmény: viking star (2497)
viking star Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2497
Szombathely, Vértes, Mátra, Sopron, Gyöngyös "ötös" pusztulása :)))).....a Gyöngyös tulaja szerint nem eladó? És maga a Gyöngyös? :) Tenni lehetne bármit, csak pénz kel hozzá...Muggli, nem tudod, hogy a Gyöngyösér mennyit/mit adott a tulaj?
Az Óbudai vontatóhajó osztrák csoda volt, biztos hogy nem Vásárhelyi, vagy Esztergom/Györ páros...
Előzmény: jakyg (2495)
guberavera Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2496
Üdv mindenkinek

Ismét itt ez jó, a szomorú hírek kevésbe (Szombathely ...).
Az újpesti öbölben álló hajókról:
az orosz diszkócsodáról nem sokat tudok, a másik nem a Debrecen ex Kassa folyamtengerjáró? (A Pajtás óta óvatosan fogalmazok).
Ha az Öreg flotillás vontató volt, akkor az kb fél éve kerülhettett árverésre az ÁPV-nél.
Azt tudjátok, hogy a hajdani Láng Gépgyár ma az Alstom nevű francia cég tulajdona. Az Alstom építi a Queen Mary 2-t.

gv

Előzmény: jakyg (2495)
jakyg Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2495
A Szombathely, Vértes, Sopron hármas pusztulása katasztrófa a hazai hajóbarátok számára.
Nem lehet semmit sem tenni?
Mennyibe kerülhet egy nem üzemelő hajó állása pl. Újpesten?
Aki tud, készítsen róluk utoljára még annyi képet, amennyit bír!

Vásárhelyi Pál ügy: én úgy tűnik, egy másik Vásárhelyi Pálra gondolok. Vagy nem így hívták a VITUKI egykori kis hajóját? Mertén arra gondolok. Az olyan Március 15-e nagyságú volt.

Az általam alant említett, most Újpesten álló tengeriszerű hajókról nem tudtok valami közelebbit?

muggli Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2494
muggli Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2493
muggli Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2492
No, szóval! Ma jártam megint lent az Öregnél és találkoztam a "Gyöngyös" új gazdájával is . Hát nem volt éppen informatív ember, kb. 23 másodpercet szánt rám. Segítőkész, nem? Mindenesetre két információt adott: 1: Az Öreg állítólag Flotillás vontató volt, 2: Nem eladó.
Viszont: A gépekkel NEM volt igazam(-unk; jakyg kartácssal) LÁNG-ok vannak benne! Sikerült jobb fotókat csinálnom a gépházról, így bővül a képtár.
Más: Az m/s "Szombathely" valóban leszerelés előtt-alatt van. A roncstemető viszont költözik Újpestről Csepel hátsó öblébe. Ide kerül a "Sopron", a "Vértes" és a többi hajó is. Sajnos úgy néz ki, hogy Újpestre nehéz lesz bejutni, de megpróbálom. Most kész vagyok egy munkával, így lesz egy-két napom szabad.
A képtárban csinálok egy "Szombathely" albumot is.
Trophy!
Dömösön nem a stégen, hanem mellette ~50méterrel a parton voltam, számítva a jó képességű hajósokra, kiváló menekülési úttal a hátam mögött! :-)))
Nem kell egy potyautas a különjáratra? Elvagyok én a kerékállásban is, nem zavarom az utasokat! :-)))
muggli
Előzmény: riversea (2489)
riversea Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2491
Jakyg! Én soha nem láttam Győrben a Vásárhelyit. Mikor és hol horgonyzott, hol volt a telephelye? Szerintem a hajó méretű kategóriát Győrben csak a Rábán álló vízibusz, a Dunakapu térnél álló ex 700-as „disco” uszály és a Mississippi gőzős stílusban pizzeriává átalakított tanyahajó üti meg, így a V.P.-re fel kellett volna figyelnem. Néha feljött még szigetközi fával az É.V.I. Hahn Károly vontatója is, de a bősi elterelés óta már az sem. Az óbudai yacht kikötőben vendéglőként működő régi vontató szerintem semmi esetre sem a Vásárhelyi, hanem egy linzi építésű hajó. Ilyen volt pl. a Győr és az Esztergom. Volt róla a topicban is rajz és a viadonau honlapon kép is.

OFF: Üdv a Lékai87-nek és a SZIF91-nek)))

Előzmény: jakyg (2484)
viking star Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2490
De milyen finom is az! :)))
Amikor pl. a Mozart légkürtjétől visszhangzik az egész horányi part...:))) meg a háromtónusú háromnyomásostól...:))
Előzmény: Csónakos (2488)
riversea Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2489
Abban én sem vagyok biztos, hogy a rejtélyes öreg valóban a Vásárhelyi. Mindenesetre ha a lecsupaszított testre ráképzeljük pl. az első és hátsó hablemezeket, a matrózállást, a hátsó alacsony felépítmény hiányzó részeit, kéményt, vontatócsörlőt, csónakdarukat, stb. meglehetősen hasonló típusú hajót kapunk. Egy kicsit tényleg kisebbnek tűnik! Ami viszont a tengeri hajó vontatóját illeti, nagy valószínűséggel állítom, hogy az a MHRT Vásárhelyi Pál vontatója és a tévedés lehetőségét fenntartva, szintre biztosra veszem, hogy nem egy 630-as vontató. Bár a belinkelt kép kicsi és nem éles szeretném felhívni a figyelmet néhány olyan eltérésre, ami szerintem azt igazolja, hogy a kérdéses hajó nem lehet csiribiri. A csiribirik sokkal zömökebbek voltak, orr részük emelt volt, a hajótest teljes szélességében végigfutó zárt kerékállásuk volt, a felépítményük majdnem a hajó faráig embermagasságú volt és nem kígyófejes horgonyuk volt. Erről a típusról volt rajz a topicban és a viadonau honlapon kép is. Ezzel szemben a képen látható vontató egy kimondottan karcsú testű nem emelt orrú hajó, kicsi a kerékállása és mögötte a hajótestbe süllyesztett kb. derékmagasságig érő felépítmény megy végig a tatig. A kép minősége ellenére, a horgony kígyófeje még így is kivehető. A 80-as években egyébként a komáromi lekötőn gyakran láttam a Vásárhelyit, amint az uszályok személyzetét hordja vagy bárkákat rendezget. Szerintem ő az, de ha nem akkor sem veszünk össze!
Előzmény: muggli (2479)
Csónakos Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2488
Trophy,Viking !
Ez a dudálosdi egészen olyan lesz,mint amikor a gönyüi kormányosok gönyü előtt elkezdték nyomni a dudát,hogy mire a faluhoz érünk a fél rokonság kijöjjön integetni.:)Ja ott mindenki rokoni viszonyban volt mindenkivel."Gyaszám" pk.úr a Vöcsökkel még a szirénát is nyomta...Jut eszembe mire túl mentünk gönyün akkora kellett kijönnie a 3.kávénak a nemzetközitől számítva.:)
Cs
Előzmény: trophy (2486)
viking star Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2487
Az semmi, mi annak idején az Esztergom fölötti szakaszon a harmincat is elértük....nagy élmény volt, az öreg Donauprinzessin mellett elhúzni....:))))
Hát így előszezonban igen ritkán, teljes napokat meg csak vasárnaponként, és akkor se mindig, ha megírnád, hogy hanyadikán van arra utad, és kb. hány körül vagy ott, akkor kinézek :))
Előzmény: trophy (2486)
trophy Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2486
Tegnap este indult a Viking Bp-ről, és úgy vágtatott, hogy szaggatta a partot a vize...

Horánynál dudáljak majd Viking? Ott vagy már?

Előzmény: viking star (2483)
Zolcsi67 Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2485
OFF
tpuppi:
Szerintem sikoltsd bele a Vasútmániás topicba is!
Melyik motorkocsiról van szó?
ON
Előzmény: tpuppi (2469)
jakyg Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2484
Muggli öreg hajója szerintem biztosan nem a Vásárhelyi Pál. Az sokkal kisebb volt.
Szerintem a Vásárhelyi Pál az óbudai jachtkikötőben áll. Korábban Győrben volt Leonell néven.
Előzmény: riversea (2477)
viking star Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2483
A tengerjáró előtti hajó biztosan 630-as vontató! Én küldtem még anno a képet Jakyg-nak...legalábbis előttem itt van a parpírkép, és azon nagyon úgy tűnik hogy az...
Trophy!!! Hullámot nekem is dobj majd, lécci!! Kösz! :))))))
Előzmény: trophy (2482)
trophy Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2482
Muggli! Ha a stégen menyhalazol éppen, majd dobok egy kis hullámot.:))))
Előzmény: muggli (2473)
trophy Creative Commons License 2003.04.02 0 0 2481
Dömösre mindkét irányból oda szoktunk állni. Hely lenne bőven megfordulni, de elég erős nem jól belátható ívben van, és aki utál rádiózgatni, az odapattan völgyben is. A vízmozgásban az a szar, hogy völgymeneti odaállásnál, mivel az ív külső oldalán van, könnyen rádobja a hajót a pontonra, és csak kétgépes hajóval könnyű eljönni onnan. A forgó, és a trükkös vízmozgás még mindig megvan.
Hónap közepén megyek egy különjárattal Nyergesújfaluba, ugyan Dömösi megállásom nem lesz, de már csak a kíváncsiság kedvéért is meglassítok megnézni, az eredeti pontonhelyet, ha a mostani szerintetek máshol van.
Előzmény: Zoltika (2472)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!