"A Szombathelyben, mint mondottam, benne vagyok! Hajrá! A "vasutas"ok is megmentették kedvenceiket, nekünk miért ne sikerülne? :)) Kérdés, hogy mi lenne távolabbi tervünk vele..."
Ez az egyik oka annak, hogy javasoltam a topictalit. Valószínű, hogyha alkudozni akarunk és segítséget kérni a MAHART-tól, akkor ők is megkérdezik, hogy mi a szándékunk a hajóval. Csak szoborként megőrizni sem lenne kis dolog, de ha sikerülne üzemelő hajóként ugyanez, akkor még f@szább gyerekek lehetnénk. Két elképzelés dereng bennem:
1: Vontatóként használni, talán a saját eltartását meg tudná keresni (ne feledjük el, 2000Le-s, elég jó a terhelhetősége). Ehhez személyzet kell, az jelent minimum 2-3 fedélzeti tisztet,egy géptisztet, legalább két kormányost, 3-4 marinárt (ebből egy a bootsman) és két gépkezelőt. Ez 12 ember. Ennek a bér és egyéb költsége, a hajó fentartása, stb., kegyetlen sok pénz, ha utána számolok.
2: Kis belső átalakítással lehetne egy amolyan élményhajónak beállítani, ekkor csak szeparát járna és pl. Al-Dunát járni vele, de szerintem fölfele is mehetne szólóban. Ebben az esetben kisebb hajózólétszámmal is üzemelhetne a hajó.
3: Csak akkor üzemelnénk be a hajót, ha az alapítvány akar vele megjelenni valahol. Ennek a legkisebb a költsége, de kérdés, hogy pl. az állóhely mennyibe kerülne.
No, ez már három variáció. Ha van ötlete valakinek, hogy mit lehet még egy "utolsó mohikánnal" kezdeni, akkor ne tartsa vissza magát, írja le! A vasutasok egyébként kaptak a MÁV-tól is valami segedelmet, de ha jól tudom, nem vitték túlzásba. Itt is írt már egy "nohab" nickű fórumlakótárs, az ő honlapján sokminden fent van, hogy lett az M61 010 az ő alapítványuké.
Más. Voltunk ma "bf4002" topictárssal Újpesten. Szerényen besunnyogva készítettünk egy valag képet, nem írom, hogy mennyit, mert lehet, hogy nem lettek túl jók. Elég erős ellenfények voltak. Ezek feldolgozása időt vesz igénybe, így a képtár frissítés várat magára egy kicsit.
Mély szomorúsággal léptem 25 év után a s/s "Petőfi" fedélzetére. Hát, igen! Ez már csak a korpusz. Sok a gányolás rajta és a tűz is megtette és -ette a magáét. Ami fából volt, abból szinte semmi nem maradt. Borzasztóan nagy és pénzigényes le(nne)sz a felújítása. Keresem a szavakat. Annyi gondolat kavarog benem. A szép szalonok helyén csak az üres vasváz, a kerékállásnak csak a fém váza ... . Nem tudok mit írni. Majd nézzétek meg a képeket. Írok, ha fent lesznek.
Találkoztunk viszont egy öreg szakival, aki nagyon sokat tud a hajókról. Azt mondta, hogy a Kwassaynál az Öreg a valamikori "Szamos" vontató és utoljára a határőrség hajója volt. Van valakinek valamije a "Szamos"-ról? Vagy a testvéréről, a "Tolna"-ról?
A Hajójavító napjai viszont nagyon meg vannak már számlálva.
Engedjétek meg, hogy itt is megköszönjem "bf4002"nek a segítségét, hogy bemehettem és ismét találkozhattam a régi hajómmal.
muggli
Most nem tudom melyik hajót kell megmenteni mert itt először a Vásárhelyi volt megnevezve.Vagy a Szombathely a fontosabb. Persze ez is pénz kérdése mert a MAHART csak ugy nem adja- egyiketsem,kb kétéve a Népszabadságban hirdették ezeket a hajókat eladásra de szerintem nem jelentkezett rá a kutya se.A hajó feldarabolása külső céggel megy vagy a MAHART fürészeli? Budapesten meg a kikötés is nem két forint, de kicsit lejjebb vagy jóval feljebb Pestnél a jórossebb se foglalkozik azzal hogy mi van kikötve a partra. Az a nagy lapátkerekes még megvan a miröl kiderült hogy orosz hajó. Támogatom eygébként az ügyet, de akkor el kell inditani, mert a lángvágó nem sokat fog várakozni.
A Szombathelyben, mint mondottam, benne vagyok! Hajrá! A "vasutas"ok is megmentették kedvenceiket, nekünk miért ne sikerülne? :)) Kérdés, hogy mi lenne távolabbi tervünk vele...A többiek valóban rossz bőrben vannak, nemrégiben nekem is volt szerencsém alaposan körbejárni őket, dehát a Sopront is vagy három éve rakták ki. Még kérdés volt a Tatabánya és az Inota is, ez utóbbi még év eljén üzemelt, csak tud valaki valamit róluk...
Te vagy újszülött :)) De sokadszor is jó megnézni.
Vásárhelyi Pál: én rosszul tudom, és nem a VITUKI kis hajóját hívták így?
Kaán Károlya Tiszán? Milyen messze került a jó Szigetköztől. Vissza jön vajon még valaha?
A Szombathelyt valóban meg kéne menteni. Kevéssé hiszek azonban abban, hogy hirtelen össze lehet szedni akár 12 milliót is. Valahogyan el kéne halasztatni a szétvágást. Van valakinek ehhez kapcsolata? Tartsunk topictalálkozót és írjunk a vezérnek?
"Kissé szkeptikus vagyok ugyan a kérdésben, de lehet, hogy a csatorna nem elég széles a találkozásokhoz."
Kelheimig is csak azért engedik, mert nemzetközi vízi út, feljebb nemzeti víz, és ott már erősen beszabályoztak a németek.
Egyébként el kell olvasni a német hajózási szabályzatot, benne van, hogy melyik szakaszon, milyen paraméterű karavánokkal lehet hajózni, és, hogy milyen műszaki követelményeknek kell megfelelni.
Ha bejársz a kikötőbe, be kellene sétálni a MAHART-ba, megkeresni Szabó Gyulát (remélem még ő van ott), ő erről a témáról mindent tud. Pár éve még ő volt a MAHART nautikai felelőse.
Inkább tényleg el kellene gondolkozni azon, hogy milyen formában és milyen forrásból lehetne megmenteni valamelyiket, pl. a "Szombathely"-et. Azért emelem ki ezt a hajót, mert ez volt a legtovább szolgálatban, ez állt le utoljára és talán még ez van a legjobb állapotban. A többieken meglátszik a hosszú ácsorgás, de rendesen. :-(((
Vagyunk itt a topicon 8-10-en. Vannak, akik csak olvassák, valószínűleg köztük is van néhány agilisabb ember, aki segítene. Nem hiszem, hogy ha összefogunk, akkor nem lehetne azt a 10-12M Ft-ot összeszedni. Valószinűsítem, hogy a MAHART is besegítene valamilyen szinten, leginkább azt kellene kialkudni, hogy valahol állóhelyet kaphassunk, mondjuk Csepelen, a hátsó öbölben. Ott mindig látok elég helyet. Elől sajnos a saját hajóinkkal vagyunk tele. :-(( Bent voltak: "Csongrád", "Eger", "Baja", "Csepel", "Tisza", "Miskolc" és az "Altmühl". Hát, ez egy kicsit sok a jóból! Igaz, rakodni is csak egy önjáró rakodott a Ferroporton. A múlthéten ócskavasat vittek hajószámra. Azt nem értem, hogy egy külfödi miért tud olcsóbb lenni, mint mi! Itt valahol komoly üzletpolitikai hibák vannak! Így tényleg meghal a magyar hajózás! Szerintem hiba volt a kis teljesítményű tolók beszerzése is! Szétvágták az 1600-2000 LE-re feltuningolt hajókat (a "Miskolc"-ban sem a 800-as LÁNG-ok vannak már, hanem 1000-es vagy SKL, vagy MTU motorok) és megvették az 1400 LE-s szériát, amiket, a hajózók szerint is, kenterbe ver a 40 éves "Miskolc". Nem találom a logikát! Elméletileg egy normálisan karbantartott 40 éves hajó nem öreg. Nagyon sok ilyen korú jószág járja a DMR-t. OK! Fölfelé nem lehet vontatni. Kissé szkeptikus vagyok ugyan a kérdésben, de lehet, hogy a csatorna nem elég széles a találkozásokhoz. Akkor is! Nem lett volna olcsóbb a meglévőket átalakítani, mint feldarabolni? Igaz azt a legkönnyebb. No, mindegy, ezen már nem lehet változtatni, de legalább azt ne hagyjuk, hogy mindent eltüntessenek. Én már annak is örülök, hogy a "Gyöngyös", ha kibelezve is, de még egyáltalán a vízen van. Csak attól félek, hogy egy rosszul menő üzlet miatt ő is úgy végzi, mint a "Magyar", vagy a sokadik "Szőke Tisza" és még sok-sok más szép hajó. Segítsünk hát valamit.
muggli
Ez a szolgáltatás karbantartás miatt átmenetileg szünetel. Kérjük, próbáld meg később.
Ezt az üzenetet kaptam, jelszóval bejelentkezve, amikor a képkezelőt ki akartam nyitni.
muggli
Gigab.!
Még most fogom feltenni a tegnap csinált képeket, nem jártam a neten tegnap, mert kissebb kupleráj van az irodámban, így elősuör azt kellene eltüntetni. :-)))
Mindjárt lecsekkolom a Tárat.
muggli
OFF
Muggli!
Áruld mán el a titkot. Nekem mindig csak azt írja ki, hogy a szerverek bazi foglaltak, és semmilyen képet nem tudok megnézni... :-(
Elszomorító
ON
biztos jók a képek
Tolóval meg nem szoktak :)...max toló-önjáróval...ha meg igen, az ritka esemény, mint nálunk egy vontatóhajó. A csatornán inkább önjáró hajók képezik a teherforgalmat
Igen, pont erre gondoltam. Uszállyal azért más. Dehát annak is mennie kell! Végtére is az új Duna-Majna csatornát nem azért építették pokoli pénzekért, hogy svájci kiránduló hajók járjanak át rajta. De vajon milyen uszály menetekre tervezték?
(az most más kérdés, hogy a néhai Josef Strauss bajor miniszterelnök kedvéért - aki az egyik legnagyobb támogatója volt a csatornaépítésnek - a várható forgalmi adatokat állítólag bô tízzel szorozták meg a terv elfogadása érdekében... - ezt egy német magazinban olvastam)
Nézetem szerint a "Szombathely" nincs ennyire lepukkanva, legalábbis amit láttam belőle. Valóban ha minden igaz ez még pottyantós, de egy fekatartálynak biztos van helye még.
Lefelé az a zűr, hogy a szerbek szarakodnak! Áthaladási díjat kérnek, nem is keveset egy nemzetközi vízi úton például, stb. . A Duna meg szép az lefelé is, meg fölfelé is, igaz egy jó al-Dunát, ráadásul még ha pecázhatok is :-)), biztos nem hagynék ki.
muggli
Vontatóval max. Kelheimig lehet közlekedni (bár már lehet, hogy odáig sem), aztán a csatornába be sem lehet menni egy olyan hajóval, mint a Szombathely, mert nem felel meg a műszaki előírásoknak (fekatartály, fenékvíz + a többi). Olyan pénzekbe kerülne felújítani azt a hajót, hogy nemigen érné meg senkinek. (Egyszer azért nem engedtek minket tovább a "Baja"-val, mert az egyik hidraulika-csőre rá volt tekerve egy olajos rongy, akkor képzelhetitek mi lenne a "Szombathely"-jel.)
Meg különben is az Al-Duna sokkal romantikusabb és izgalmasabb :)).
Csónakos!
Erre utaltam, amikor az eseménydús utat emlegettem!:-) Volt részem egszer egyben és csak a Regensig. :-))))))) Nem volt unalmas! pedig a java most még azután jönne. Úgy a nagyja vagy 8 emelés és kb 20 ereszkedés odafelé, vissza fordítva. Összesen van vagy 30 zsilip egy kupacban a Duna szintjétől a Majnáig. Nem semmi, mi? :-))))
muggli
Nem lehetetlen, csak körülményes...és hosszú idő...három uszályt egyenként áthúzni egy kisebb zsilipen, mert Pasaau felett már nem minden zsilip 275x34 m-es, és szeretne átmenni közben üdülőhajók és egyéb hasonló nyalánkságok tömkelege, amiknek ugyebár előnyük van...
A Topictali jó ötlet Trophy vmelyik hajóján, főleg ha az mondjuk a Hunyadi :)) ott biztos kényelmesen elférnénk :)
Más, állítólag szeretne a Passnave beállítani egy új szárnyashajót a Bp-Bécs járatra...tud vki vmi közelebbit?
Viking!
Max 3 uszály.Elől kettő,mögötte egy,a vontató "megközöli" az első ket uszályt így a kötéltávolság csak néhány méter.Így éppen befér a zsilipkamrába.Nem kevés munka megcsinálni,pláne ha néhány óránként követik egymást a zsilipek...
Más,topictali esetleg Trophy valamelyik hétvégi menetrendi járatán ?Hallod Trophy??:)))
rezgaras: Emellett ha kinézel mostanában a Dunára, meglehetôsen nagy svájci kirándulóhajókat is láthatsz. Azok is ott jöttek át. Ismerem őket, mivel mostanság túlnyomórész velük foglalkozom :)) de ezek 110/120 méter hosszú, és 11,40 m széles "egybe"hajók, ami tulajdonképpen "szabványméret", én azt tudom nehezen elképzelni, hogy ezeken a keskeny felső szakaszokon, amely tele van zsilippel, átvontatni egy negyvenakárhány m-es vontatóval, huszonakárhány m-es kötéltávolsággal egy nyolcvanakárhány m-es uszályt, pláne ha kettőt, mitöbb négyet...
Az óbudai vontató, ha jól emlékszem az újságcikkre, a Korneuburg volt. Muggli! A fejleményekről tájékoztass minket! :))