Keresés

Részletes keresés

muggli Creative Commons License 2003.04.13 0 0 2596
JUSTFIRE!
Válasz mail ment, de visszapattant a freemailről.
muggli
Előzmény: JUSTFIRE (2587)
muggli Creative Commons License 2003.04.13 0 0 2595
Akkor itt van helyesen címkézve a kép:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
muggli
muggli Creative Commons License 2003.04.13 0 0 2594
Szia Trophy!
Köszi a kiigazítást. Mindent azért én se ... ! :-)))) Azért az elmúlt években rendesen kiestem a dolgokból. Javítom a tévedésemet. Írhatnál többször!
muggli
Előzmény: trophy (2593)
trophy Creative Commons License 2003.04.12 0 0 2593
Szia muggli! Nagyon tetszik a gyűjteményed, köszönjük! Ha nem veszed rossz néven, hogy szólok, a képaláírásokban három helyen nem pontos a megnevezés: A Hunnia soha nem volt BKV-s hajó. Ő a Hajózási Szakközépiskola tanhajója. Korábban ő volt a Tahi. A Mahart Tahi-ja. A másik kettőnél pedig a Solyom I. név alatt a Vöcsök I. képei szerepelnek. Sajnos a Sólyom I-ről már nem tudunk képeket készíteni.

Ma este, mikor Pest felé érkeztem vissza, láttam Megyer-nél félig a partra húzva egy régi kiselejtezett, de egyben lévő testű vontatóhajót. Még a felépítménye is megvan. Utánakérdeztem, és azt sikerült kideríteni, hogy ez volt az Esztergom vontató. Gondolom nem véletlenül van a partra húzva, bár valahogy odakerült, méghozzá annyira nem is lehet régen.

Előzmény: muggli (2592)
muggli Creative Commons License 2003.04.12 0 0 2592
muggli Creative Commons License 2003.04.12 0 0 2591
Feléledt a képtár! Bővítettem három albummal és néhány képpel. Lehet látogatni! :-)))
Topictalival kapcsolatban senkinek semmi ötlete?
muggli
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.11 0 0 2590
Egy uszállyal voltunk, mert ha jól emlékszem 120 m felett orrsugár-kormány kell. (Kettővel - ha engedték volna - valószínűleg minden zsilipnél szerte-széjjel szakadtunk volna. :) )
Előzmény: muggli (2588)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.11 0 0 2589
Előzmény: muggli (2588)
muggli Creative Commons License 2003.04.11 0 0 2588
Hány bárkával voltatok? Jó a képed! Mikor csináltad? Csak nem most a havas időkben? Van még ilyesmid? Tedd fel kérlek!
Köszönöm a véleményeket! Még nagyon sok mindent át kell gondolni, mert hatalmas anyagi teher egy hajó eltartása. Végül is igazad van Riversea, de ha van rá egy mód, akkor mégis meg kellene próbálni üzemelő állapotban valahogy megtartani ezt a jószágot. Igen, én is nagyon sokat gondolkoztam azon, hogy mi lenne, ha nem ezt a hajót, hanem egy másikat szemelnénk ki magunknak, de per pillanat ezen lenne a legkevesebb munka. A Hajójavító eladásakor meg lehet, hogy előkerülne két LÁNG motor, amit meg lehetne szerezni. Ezért javallottam a találkozót, hogy ha leülünk és beszélgetünk róla, akkor biztos előjönnek a megoldandó problémák. Lehet, hogy a megbeszélés végén a "Sopron" lesz a jelölt. Egyenlőre még azt sem tudtam kideríteni, hogy milyen kalkuláció alapján és mennyiért akarják eladni a négy hajót. Nagyon sok változós ez a függvény és a változók egy jó része ismeretlen. Üljünk le, beszélgessünk, mérjük fel mire vagyunk képesek, mit tehetnénk és döntsünk. Ha valaki nem nekem ad igazat, az nem jelenti azt, hogy ő téved. Várom a javaslatokat, hogy hol és mikor találkozhatnánk, ha úgy gondoljátok.
muggli
Előzmény: Törölt nick (2585)
JUSTFIRE Creative Commons License 2003.04.11 0 0 2587
Mail ment.
Előzmény: muggli (2584)
riversea Creative Commons License 2003.04.10 0 0 2586
Bocs, az 1X elütés csak már nem akartam újból bejelentkezni. Ha le van írva, akkor lehet, hogy 300 az a 400, de az SKL stimmel. Egyébként így van ahogy mondod, nagyon szép hajó volt.
Előzmény: Bócman (2580)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.10 0 0 2585

Messze vagyok tőletek, de veletek vagyok lélekben, legalább ezt a csóri Szombathelyt megtarthatnánk az unokáinknak.
Addig is itt egy kép (nem a Szomathelyről):
Baja m/s a vízválasztón
muggli Creative Commons License 2003.04.10 0 0 2584
Úgy bővebben mi érdekelne?
muggli
Előzmény: JUSTFIRE (2579)
JUSTFIRE Creative Commons License 2003.04.10 0 0 2583
„Hajóval Európába – Vízi biztonság 2003” Konferencia:

http://web.b-m.hu/katved/katweb.nsf/hirekweb/F986A30C8419D371C1256D0300458204

Zolcsi67 Creative Commons License 2003.04.10 0 0 2582
"Húúú, ez olyan észventúrás volt!"

Szerintem meg inkább "dzsémszbondos"!
A 007-es ügynököt üldözi a gaz ellenség, ő elköt egy tolóhajót, és... :-))

Előzmény: JUSTFIRE (2579)
Bócman Creative Commons License 2003.04.10 0 0 2581
Mondjuk ilyen célra a Soporon sokkal jobban megfelelne a rengeteg és hatalmas kabinnal!!
Előzmény: Csónakos (2569)
Bócman Creative Commons License 2003.04.10 0 0 2580
Bocsánat, de ez nagyon nagy tévedés.

Vásárhelyi Pál m/s emlékeim - no meg a Hajóskönyvem majd' 20 éve kelt első bejegyzése szerint is :-)) - 2x300 LE főüzemi gépteljesítménnyel bírt.

Imádtam azt a hajót, nagyon kezes bárány volt.
Énisz, Icsei, jajistenem, de rég volt...

Az orra még a rég divat szerint függőleges volt, szegecselt testtel.
Két kis sakál volt benne, de 300 lovasra leszabályozva. (Ha jól emlékszem, de ebben már nem vagyok biztos, "bontott" gépek voltak.)

Előzmény: riversea (2573)
JUSTFIRE Creative Commons License 2003.04.10 0 0 2579
Húúú, ez olyan észventúrás volt !

Tudnátok nekem vízlépcső ügyben segíteni ? Hetedikes gyerekemnek kell házidolgozatnak, de csak Bősről találok ezt-azt.
Előre is kösz !
Csendes vizeket !

Előzmény: Zolcsi67 (2578)
Zolcsi67 Creative Commons License 2003.04.10 0 0 2578
jakyg Creative Commons License 2003.04.10 0 0 2577
Szombathely ügyben szerintem is tartani kellene egy topic találkozót. Ez van annyira fontos.
Bár nem sok mindenben reménykedek.
Innen a topicról jó, ha tízen összejövünk. Ez mind anyagilag, mind ráérő idő-kapacitásban kevés lesz. De azért próbáljuk meg!
Én üzemeltetés esetén tudok esetleg vonalvizsgás kapitányt javasolni.
És tudok olyan gyakorló hajóépítő mérnököket (kettőt), akik talán rávehetők az ingyenmunkára egy felújítás-átalakítás esetén. Az egyikük tán még ma is utolsó jelentős üzemünkben, a Hajójavítóban dolgozik.
A korábbi vezérnek, Szalma Botondnak már semmi szava, kapcsolata nem lehet vajon az ügyben? Hozzá talán tudnék kapcsolatot találni.

Én javasolnám, hogy valamelyik péntek délután legyen a találkozó.

guberavera Creative Commons License 2003.04.10 0 0 2576
Támogatom a hajómentési akciót.
Udv
gv
tpuppi Creative Commons License 2003.04.10 0 0 2575
Szerintem a Közlekedési Muzeumot, Önkörmányzatot,MAHART-ot mint mecénást el kell felejteni, mert már ha akarták volna rég csináltak volna valamit.Ellenben dohánygyárak,Vodafon,Pintér müvek, Gyogyszergyárak jöhetnek számitásba ha valakinek van ott ismeretsége. Ha kidobnak az ajtón az ablakon kell ujra jelentkezni, és természetesen propagálni kellene valami ujságban az ügyet.
FOMA Creative Commons License 2003.04.10 0 0 2574
A Boszorkány-szigeti rakodónál jó eséllyel megtalálhatod, ha nincs ott, akkor meg érdemes egy-két órát sétálgatni a Korányi fasorban, előbb-utóbb jönni fog a Marosról.
Előzmény: riversea (2573)
riversea Creative Commons License 2003.04.09 0 0 2573
FOMA, köszi az infot a "Kan Karcsi"-ról, ügyes kis hajó. Hamarosan úgyis kell Szegedre mennem, majd lenézek a Tisza partra, hátha ismét láthatom egy évtized után.

JAKYG, megnéztem az óbudai öbölben milyen hajóra gondolhattál, mint Vásárhelyi. Tényleg ott van az a fehér kis "hajó", ami valamikor szürke volt és sokáig a győri Kis Erzsébet híd felett a textiles csónakháznál állt. Sajnos nem tudom kié volt, én mindig azt hittem, hogy privát, mert alig mozgott és akkor is vidám emberkék sétahajókáztak rajta fel-alá a szabadstrand előtt. Lehet, hogy neki is Vásárhelyi volt a neve, soha nem figyeltem. A MAHART Vásárhelyije jóval nagyobb igazi vontató volt (1 X 400 LE). Ha jól tudom egy volt a típusból a cégnek.

Előzmény: FOMA (2562)
riversea Creative Commons License 2003.04.09 0 0 2572
Sziasztok. Nem akarok ünneprontó lenni, de szerintem a Szombathely üzemeltetése bármilyen formában anyagi csőd lenne, ezért erre támogatókat sem lehetne találni. Talán lenne esély egy vontató állóhajóként (hajómúzeumként) való megmentésére. A regensburgi Ruthof-Érsekcsanád múzeum is a közelmúltban vásárolt meg egy linzi vontatót ilyen célra. Ebben az esetben pedig inkább egy olyan hajót kellene választani, amelyiken még az eredeti géptelegráfos parancstovábbító rendszer és magyar építésű főgépek (Láng) és segédgépek (Jendrassik, Csepel) vannak, mivel ez talán nagyobb muzeális értéket képvisel és el lehetne fogadtatni magyar műszaki emléknek. Tudomásom szerint ilyen a Tatabánya és a Sopron. A kivitelezéshez így is rengeteg pénz kellene és feltétlenül létre kellene hozni egy egyesületet vagy alapítványt. Szívem szerint én egy olyan tervvel jönnék elő, ami esetleg a városfejlesztési koncepciókba, mint a rozsdaövezetek újrahasznosítása, is beleillene. Arra gondolok, hogy kérhetnénk a jelenleg ilyen övezetnek számító Újpesti-öböl, Foka-öböl, Lágymányosi-öböl, Csepeli-öböl? egy részének vagy más Duna-parti rész kijelölését hajómúzeum vagy vízi park céljára, ahol nemcsak a kérdéses vontatót, hanem a Tengerész Egyesület tulajdonában lévő ex-Kassa tengerjárót, a flotillás Lajta monitort esetleg a Közlekedési Múzeum birtokában lévő Kossuth gőzöst, tehát a jelenleg fellelhető magyar hajózási emlékeket egyben lehetne bemutatni. Egy ilyen projekthez szerintem EU forrásokra is lehetne pályázni, további támogatók lehetnének a MAHART, a Közlekedési Múzeum, az önkormányzat, a HKM, magánszemélyek, stb. Az biztos, hogy óriási egyeztetést kívánna a tulajdonosok között. Szép álom, nem…
muggli Creative Commons License 2003.04.09 0 0 2571
Garef írta a "válaszol a tár.hu" topicban: "Mindenki: a kep.tar azert all napok ota mert meghalt az egyik vincsi. probaljuk az adatokat megmenteni rola byterol-bytera. Egyelore nem lehet tudni pontosan kiket fog erinteni a dolog. Aki "Permission denied" hibauzenetet kap (mar amikor elerheto a szerver) az a vincseszter azon reszen volt ahol a badsector is."
FireBird írta: "Rossz hírek:
kb 2 napig fog állni a képtár. Ennyi ideig tart ui. a filerendszer átnyalása, és újraépítése."
Ennyit per pillanat a képtáramról, mielőtt még valakit kellemetlen meglepi ér.
muggli
viking star Creative Commons License 2003.04.09 0 0 2570
Áh...nem hiszem hogy sokat érdekli őket, hogy róluk van elnevezve egy hajó...:))))...itt mindenképp vmiféle szívvel-lélekkel "hajós" emberre van szükség (ja, meg persze pénzzel, mert a két szép szemünkért ugye nem adnak vontatóhajót kikötőhelyestül) de talán a topic összetartásával is lehetne kezdeni valamit...
Előzmény: Csónakos (2569)
Csónakos Creative Commons License 2003.04.09 0 0 2569
Hajrá Szombathely!
Rendeltetésszerüen üzemeltetni biztos nem tudnánk.
Egyrészt "elfogytak"a vontatnivalók,másrészt horribilis költségekkel kellene számolni.:(
Az "élményhajóként"való üzemeltetésnek viszont lehet reális lehetősége.Talán még a fenntartási költségeket is ki lehetne termelni.
Mindenképpen kell egy személy aki kézben tartaná az egész ügyet./hajógazda vagy mi/
Esetleg fel lehetne venni a kapcsolatot Szombathely város önkormányzatával,nem szállnának-e be a bizniszbe? Hirtelen ennyi jutott az eszembe...
Előzmény: muggli (2566)
viking star Creative Commons License 2003.04.09 0 0 2568
A 2-es alternatíva tetszik :))) a hátsó öbölben lenne a bázis? Ott mennyiért állhatna? Pl. a Verőce alatt horgonyzó lapátkerekes-maradvány vajh mennyiért horgonyoz ott??? Szerintem vontatóként használni érné meg a legkevésbé...ma már nemigen "divat" :((...nézd csak meg, ott az a sok jeges, meg a Széchenyi, (amik még nincsenek lángvágóval megfenyegetve) szinte semmi munkájuk nincs, pedig kiválóan lehetne őket hasznosítani vontatóként is
Előzmény: muggli (2566)
DLala Creative Commons License 2003.04.09 0 0 2567
Hát, a vasutas példa nagyon nem jó. Segedelmet kapni a MÁVtól? Túróst. Ahol csak lehetett keresztbetettek. Évek hosszú sora és egy komolyabb sajtókampány kellett, hogy a MÁV egyáltalán beadja a derekát. És egy vagyont kértek érte, többet, mint a bontó, ahová szánták. Még az ÁFÁt is ki kellett fizetni. Közlekedési engedélye pedig még mindig nincs.
Én ezzel nem eltántorítani akarlak benneteket, meg talán a Mahart se a MÁV, de ez nem egy egyszerű menet, ha nincs támogatótok valahonnan felülről.
Akkor jártok jól, ha cég veszi meg, aki üzemeltethet hajót, mert az egyrészt leköltségelheti, másrészt visszaigényelheti az ÁFÁ-t. A Nohab alapítvány pénzügyi nehézségeiről kérdezzétek marslakó nicket, ő mindent tud erről.
Előzmény: muggli (2566)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!