Én azért gondoltam, hogy az a Mecsek, mert az első fele kiköpött olyan, kezdve a horgonytól, a két kis kerek ablaknyílásig az orr felőli megemelt szinten, (persze megcsonkítva) ha a ViaDonau Cserhátos képével összehasonlítjuk, nagyon úgy néz ki, még a far felső része is kisértetiesen hasonlít. Meg aztán valaki írta, hogy mit csinál ott az egyik csiribiri a jegesek oldalán? - ezért gondolom, hogy az lehet. Mert ugye Mátra-Vértes még meg van, a Csehátot emlékeim szerint teljesen eltüntették, marad a Mecsek, amit utoljára '98-ban láttam, Horányhoz rakott le két uszályt...
Szia Viking!
1: A mailedet megkaptam.
2: Nem tudom. Ez a Jegesek oldalán van, itt áll az első sor: A "Széchenyi" és az egyik Jeges. Teljesen idegen számomra ez a farkiképzés. "Mecsek"? A "Mátra" és a "Vértes" testvére volt, ha jól tudom. Ennek a hajónak a hátsó fedélzetén viszont a kinyúló részen van két búvónyílás, ami originálnak tűnik, és csak az a plussz kinyújtás tünik idegennek. Ha jól megnézed, a következő képen a sarpám előtt merülési skála van a farrészen. Ez már a kinyúló rész. Hmmmm???
Ki tudja? Írja meg! Na? Legyen ez egy rejtvény!! OK?
Akkor itt vannak a képek:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n][A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Jók a képek! Az Újpest 3/2 -es képen nem a Mecsek korpusza van?
Tejóég, már a Szombathelyet is odahúzták...(sietni kell, ha akarunk valamit)
a topictali mehetne, valaki itt írta is, hogy péntekre javasolja, én a péntekben benne vagyok...
Szia Trophy!
Köszi a kiigazítást. Mindent azért én se ... ! :-)))) Azért az elmúlt években rendesen kiestem a dolgokból. Javítom a tévedésemet. Írhatnál többször!
muggli
Szia muggli! Nagyon tetszik a gyűjteményed, köszönjük! Ha nem veszed rossz néven, hogy szólok, a képaláírásokban három helyen nem pontos a megnevezés: A Hunnia soha nem volt BKV-s hajó. Ő a Hajózási Szakközépiskola tanhajója. Korábban ő volt a Tahi. A Mahart Tahi-ja. A másik kettőnél pedig a Solyom I. név alatt a Vöcsök I. képei szerepelnek. Sajnos a Sólyom I-ről már nem tudunk képeket készíteni.
Ma este, mikor Pest felé érkeztem vissza, láttam Megyer-nél félig a partra húzva egy régi kiselejtezett, de egyben lévő testű vontatóhajót. Még a felépítménye is megvan. Utánakérdeztem, és azt sikerült kideríteni, hogy ez volt az Esztergom vontató. Gondolom nem véletlenül van a partra húzva, bár valahogy odakerült, méghozzá annyira nem is lehet régen.
Egy uszállyal voltunk, mert ha jól emlékszem 120 m felett orrsugár-kormány kell. (Kettővel - ha engedték volna - valószínűleg minden zsilipnél szerte-széjjel szakadtunk volna. :) )
Hány bárkával voltatok? Jó a képed! Mikor csináltad? Csak nem most a havas időkben? Van még ilyesmid? Tedd fel kérlek!
Köszönöm a véleményeket! Még nagyon sok mindent át kell gondolni, mert hatalmas anyagi teher egy hajó eltartása. Végül is igazad van Riversea, de ha van rá egy mód, akkor mégis meg kellene próbálni üzemelő állapotban valahogy megtartani ezt a jószágot. Igen, én is nagyon sokat gondolkoztam azon, hogy mi lenne, ha nem ezt a hajót, hanem egy másikat szemelnénk ki magunknak, de per pillanat ezen lenne a legkevesebb munka. A Hajójavító eladásakor meg lehet, hogy előkerülne két LÁNG motor, amit meg lehetne szerezni. Ezért javallottam a találkozót, hogy ha leülünk és beszélgetünk róla, akkor biztos előjönnek a megoldandó problémák. Lehet, hogy a megbeszélés végén a "Sopron" lesz a jelölt. Egyenlőre még azt sem tudtam kideríteni, hogy milyen kalkuláció alapján és mennyiért akarják eladni a négy hajót. Nagyon sok változós ez a függvény és a változók egy jó része ismeretlen. Üljünk le, beszélgessünk, mérjük fel mire vagyunk képesek, mit tehetnénk és döntsünk. Ha valaki nem nekem ad igazat, az nem jelenti azt, hogy ő téved. Várom a javaslatokat, hogy hol és mikor találkozhatnánk, ha úgy gondoljátok.
muggli
Bocs, az 1X elütés csak már nem akartam újból bejelentkezni. Ha le van írva, akkor lehet, hogy 300 az a 400, de az SKL stimmel. Egyébként így van ahogy mondod, nagyon szép hajó volt.
Messze vagyok tőletek, de veletek vagyok lélekben, legalább ezt a csóri Szombathelyt megtarthatnánk az unokáinknak.
Addig is itt egy kép (nem a Szomathelyről):
Baja m/s a vízválasztón
Vásárhelyi Pál m/s emlékeim - no meg a Hajóskönyvem majd' 20 éve kelt első bejegyzése szerint is :-)) - 2x300 LE főüzemi gépteljesítménnyel bírt.
Imádtam azt a hajót, nagyon kezes bárány volt.
Énisz, Icsei, jajistenem, de rég volt...
Az orra még a rég divat szerint függőleges volt, szegecselt testtel.
Két kis sakál volt benne, de 300 lovasra leszabályozva. (Ha jól emlékszem, de ebben már nem vagyok biztos, "bontott" gépek voltak.)
Tudnátok nekem vízlépcső ügyben segíteni ? Hetedikes gyerekemnek kell házidolgozatnak, de csak Bősről találok ezt-azt.
Előre is kösz !
Csendes vizeket !
Szombathely ügyben szerintem is tartani kellene egy topic találkozót. Ez van annyira fontos.
Bár nem sok mindenben reménykedek.
Innen a topicról jó, ha tízen összejövünk. Ez mind anyagilag, mind ráérő idő-kapacitásban kevés lesz. De azért próbáljuk meg!
Én üzemeltetés esetén tudok esetleg vonalvizsgás kapitányt javasolni.
És tudok olyan gyakorló hajóépítő mérnököket (kettőt), akik talán rávehetők az ingyenmunkára egy felújítás-átalakítás esetén. Az egyikük tán még ma is utolsó jelentős üzemünkben, a Hajójavítóban dolgozik.
A korábbi vezérnek, Szalma Botondnak már semmi szava, kapcsolata nem lehet vajon az ügyben? Hozzá talán tudnék kapcsolatot találni.
Én javasolnám, hogy valamelyik péntek délután legyen a találkozó.
Szerintem a Közlekedési Muzeumot, Önkörmányzatot,MAHART-ot mint mecénást el kell felejteni, mert már ha akarták volna rég csináltak volna valamit.Ellenben dohánygyárak,Vodafon,Pintér müvek, Gyogyszergyárak jöhetnek számitásba ha valakinek van ott ismeretsége. Ha kidobnak az ajtón az ablakon kell ujra jelentkezni, és természetesen propagálni kellene valami ujságban az ügyet.
A Boszorkány-szigeti rakodónál jó eséllyel megtalálhatod, ha nincs ott, akkor meg érdemes egy-két órát sétálgatni a Korányi fasorban, előbb-utóbb jönni fog a Marosról.
FOMA, köszi az infot a "Kan Karcsi"-ról, ügyes kis hajó. Hamarosan úgyis kell Szegedre mennem, majd lenézek a Tisza partra, hátha ismét láthatom egy évtized után.
JAKYG, megnéztem az óbudai öbölben milyen hajóra gondolhattál, mint Vásárhelyi. Tényleg ott van az a fehér kis "hajó", ami valamikor szürke volt és sokáig a győri Kis Erzsébet híd felett a textiles csónakháznál állt. Sajnos nem tudom kié volt, én mindig azt hittem, hogy privát, mert alig mozgott és akkor is vidám emberkék sétahajókáztak rajta fel-alá a szabadstrand előtt. Lehet, hogy neki is Vásárhelyi volt a neve, soha nem figyeltem. A MAHART Vásárhelyije jóval nagyobb igazi vontató volt (1 X 400 LE). Ha jól tudom egy volt a típusból a cégnek.