Keresés

Részletes keresés

muggli Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2611
"Ezt VALÓBAN NEM LEHET ÜBEROLNI egy az általam nagyon minimumra leszorított létszámmal hajózó vontatóval,..."
No, ez ismét jó érthetetlen lett:-)))
Természetesen nem én szabom meg a hajó létszámigényét!:-))) Viszont nem olyan régen a "Szombathely"-lyel kapcsolatban kalkulálgattam a minimum létszámokat, erre céloztam itt.
Elfelejtettem leírni, hogy a "Bakony" az utlosó építési sorozathoz tartozott, őt 1957-ben építették. Az igazán régi hajókból még lemez sem maradt.
Bocs az érthetetlenségért, de kissé éjszaka van már és én is csipásodok! :-))) Ha valami még nem érthető maradt, akkor kérem JAÍTSATOK KI! :-)))
baráti üdv a mugglitól
Előzmény: muggli (2609)
muggli Creative Commons License 2003.04.14 0 0 2610
Elfelejtettem az előző szösszenetben megemlíteni, hogy a felemlegetett önjáró négyesnek egy tagja szolgálta utolsó éveiben a legszebben a hajózást: a "Buda" volt sokáig az iskolahajó. Magam is ott kaptam meg a matrózkönyvemet, 1978-ban. Ma ő is állóhajó, a szárnyashajók állóhelyénél, a Közraktár utcánál.
És még egy dolog. Minden tiszteletem azoknak, akik hűségesebbek maradtak a hajózáshoz, mint én.
muggli
Előzmény: contestant (2608)
muggli Creative Commons License 2003.04.13 0 0 2609
Kedves Contestant!
Bocs, ha tegeződök, de szerintem így is lehet tisztelettudó az ember és magázva is lehet tisztelettelen.
NEM a profitról van szó! Igen, mindannyian tudjuk, hogy egy német, vagy holland önjáró egy bárkával elvisz 3000T árut, ehhez van egy 1000-1500LE-s dízelje és egy család, meg egy matróz a személyzetigénye ehhez. Ezt VALÓBAN NEM LEHET ÜBEROLNI egy az általam nagyon minimumra leszorított létszámmal hajózó vontatóval, főleg, hogy Kelheim fölé nem is mehetne. IGAZAD van. Mi inkább azon búslakodunk, hogy amíg a környező országok jó részében hagytak valami magnak valót a múltból, addig itthon nem marad semmi abból, amivel tele volt a Duna valamikor. Nézd meg (bár gondolom nem sok újdonságot jelent Számodra ez a tény, hiszen Te közelebb vagy és voltál a hajózáshoz mint én :-)))) ) a lentebb emlegetett ViaDonau fotóarchívumot. Gőzhajókból Regenstől Belgrádig a fele magyar építésű volt. Semmit nem hagytunk meg belőle. Gyönyörű termesgőzöseink voltak, mi lett belőlük? Kibelezett rozsdásodó korpusz, vagy még az sem, mert olyan romantikus egy étterem a vízen. Aztán étterem csődbe, a hajó meg a bontóba. Amikor én hajóztam, még volt vagy 6-8 úgy-ahogy egyben lévő hajónk. A "Dunaföldvár"-nak még biztos megvolt a kazánja, mert azzal fűtöttek a hídépítő munkásoknak. Nagyon szép kétkéményes hajó volt. Vagy vegyük a régi önjárókat. Emlegettem itt a "Hunor"-"Magyar"-"Buda"-"Etele" hajókat. Mi lett velük? A "Magyar" egy becsődölt vállakozás áldozataként a Lágymányosi öböl végében várta sokáig félig elsüllyedve a jobbszerencsét. Talán valami "fémgyűjtő" verte le valamelyik fenékszelep öntöttvasát, vagy csak a fenékvíz gyűlt össze az évek alatt, nem tudom. De amikor volt szerencsém mellette horgászni (Istenem milyen jó balin tanya volt körülötte!) már ami mozdítható, leszerelhető és -törhető volt, azt mind elhordták róla. A sorsát a hajóbontóban fejezte be, alig egy nap alatt. A "Hunor" és az "Etele" sorsáról nem sokat tudok. Ők, ha igaz, akkor 275-001 és 275-002 oldalszámmal a Flottilla kötelékében voltak. Innetől semmit nem tudok. Még '78-'79-ben láttam őket néha, ha a Flottilla kihajózott. Hazafelé ők húzták a kishajók zömét.:-)))) A még régebbi építésű "Lehel" még állóhajóként valahol vízen volt, de már nem volt benne semmi a régi cuccokból. Szépek voltak a vontatógőzöseink is. Egynek van meg a korpusza és a kazánja, ha minden igaz, a "Bakony"-nak, ha ott áll még a Petróleum öböl bejárata mellett. Több sincs belőlük. A csavargőzösökből hírmondó sem maradt.
Ez csak néhány kiragadott példa. NEM a mostani MAHART-ot okolom mindenért, nehogy azt hidd! Tudom, ezt a folyamatot valamikor a '60-as évek végén kellett volna elkezdeni, hogy ne vágjunk szét mindent. Tudom például, hogy a Duna-tengerhajózás rövidéletű volt, de hozzátartozott ahhoz az időhöz, ami régen naggyá tette ezt a vállalatot. Nézd meg ma a "Kassá"-t.
Addig, amíg a Lágymányosi-öböl a MAHART-é volt, ott lehetett volna elég helyet biztosítani egy múzeum kikötőnek. Nem mondom, hogy minden sorozatból el kell egyet tenni, de a jelentősebb és főleg a magyar gyártású tipusokból azért egy-egy megúszhatta volna a lángvágót, vagy az esztelen kocsmává, vagy mit tudom én mivé alakítást.
Tudom, hogy a cég egyik napról a másikra él, ráadásul a legnagyobb bizonytalanságok közepette. Legutóbb is bent állt a toló flotta fele Csepelen. Nincs itt valami üzletpolitikai hiba? Ennyire drágák lennénk? (Mondjuk azt nem értem, hogy miért kellettek nekünk nagytestű, de kis teljesítményű tolók, itt a 2x700-as Skoda motorokkal szereltekre gondolok, amikor a Mamulákat is feltuningoltuk erősebb motorokkal, s ha jól tudom, azok a fele akkora hajók vannak most olyan erősek, mint az újabbak.)
Hát ennyi. Tehát ne úgy vedd, hogy csak és kizárólag Ti vagytok hibásak mindenért! Ezt botorság és tudatlanság lenne állítanom.
A meghívást én részemről köszönettel veszem és azt hiszem, a többi topiclakóval is, akit érdekel a dolog, lehet időpontot egyeztetni, de erről mondjanak Ők vélemény, vagy ellenvetést.
Tisztelettel: L.Gy.-muggli
Előzmény: contestant (2608)
contestant Creative Commons License 2003.04.13 0 0 2608
A topictali helyszínére van egy javaslatom; a MAHART új központjában (a Szabadkikötőben) április vége felé meg lehet rendezni. A csapat egyben megtekinthetné az addigra elkészülő hajózási múzeumot is, ahová sok egyéb ereklye mellé "elhordásra került" az MS Szombathely építési táblája, hajóharangja, valamint a szalonban levő karcolt és festett fakép is. A hajó eladási áráról is tudnánk tárgyalni, mert addigra kész lesz az értékbecslés és talán engedély is lesz az értékesítésére. A MAHART egyébként nem akarja felvágni a hajót (nincs is lángvágója, amitől az Úrnak bárkit és bármit is meg kellene védenie). Sokan szeretjük ezt a hajót, dolgoztunk vele eleget, magam is egy évig voltam rajta (bár a testvérhajóját, az MS Tatabányát még jobban szerettem). De van egy nehezen megkerülhető tény: a MAHART konkurrensei már évtizedekkel ezelőtt átálltak a korszerűbb és olcsóbb technológiákra. Mi pedig folyamatosan buktunk amiatt, hogy egy tonna árut kétszer annyi személyzettel és üzemanyaggal vittünk el, mint a többiek. Ez túl nagy ár azért, hogy néhány nagyszerű ember, akinek szenvedélye a hajózás, örömét lelje a vizet büszkén hasító vontatóhajók látványában. A többit inkább személyesen, ha van rá kellő érdeklődés a részetekről.
Egyébként mélységesen becsülöm azt a hajózás iránti lelkesedést és szeretetet, amit levelezéseitekből kiolvasható. Üdvözlettel minden topiclakónak: SL - contestant
Előzmény: muggli (2591)
viking star Creative Commons License 2003.04.13 0 0 2607
még egy megoldás esetleg a Tatabánya, vagy egyik társa... valóban, a két első körablak meg még távolabb is van egymástól, mint a csiribiriken, és a többi is jóval magasabban van, egész a perem alatt...ez már inkább közelít a füredi közép-Dunai vontatók korpuszához
Előzmény: muggli (2605)
viking star Creative Commons License 2003.04.13 0 0 2606
de a többi stimmel :))))
meg csiribiri és csiribiri között is lehet külömbség...pedig valamilyen vontató lehetett az is...
Előzmény: muggli (2605)
muggli Creative Commons License 2003.04.13 0 0 2605
Más az ablakkiosztás a testen. A "Cserhát"-on 2-4-2-2 a kiosztás, ezen meg 2-6-5. Utólag kerek ablakot nem vágtak, főleg ha állóhajónak akarják megcsinálni.
muggli
viking star Creative Commons License 2003.04.13 0 0 2604
www.via-donau.org
Itt van a fotóalbumuk.
Ez pedig a Cserhát:

Előzmény: muggli (2603)
muggli Creative Commons License 2003.04.13 0 0 2603
Mi a ViaDonau webcíme?
muggli
Előzmény: viking star (2602)
viking star Creative Commons License 2003.04.13 0 0 2602
hát, én megintcsak azt mondom, az első fele nem lehet más! A farát meg hozzáépítették, csak nemtom hogy minek...talán azért, hogy tolható legyen...
Előzmény: muggli (2600)
viking star Creative Commons License 2003.04.13 0 0 2601
2600 :)))
Előzmény: muggli (2600)
muggli Creative Commons License 2003.04.13 0 0 2600
Itt van még egy kép, hátha ez is mutat valami újat:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

muggli

viking star Creative Commons License 2003.04.13 0 0 2599
Én azért gondoltam, hogy az a Mecsek, mert az első fele kiköpött olyan, kezdve a horgonytól, a két kis kerek ablaknyílásig az orr felőli megemelt szinten, (persze megcsonkítva) ha a ViaDonau Cserhátos képével összehasonlítjuk, nagyon úgy néz ki, még a far felső része is kisértetiesen hasonlít. Meg aztán valaki írta, hogy mit csinál ott az egyik csiribiri a jegesek oldalán? - ezért gondolom, hogy az lehet. Mert ugye Mátra-Vértes még meg van, a Csehátot emlékeim szerint teljesen eltüntették, marad a Mecsek, amit utoljára '98-ban láttam, Horányhoz rakott le két uszályt...
Előzmény: muggli (2598)
muggli Creative Commons License 2003.04.13 0 0 2598
Szia Viking!
1: A mailedet megkaptam.
2: Nem tudom. Ez a Jegesek oldalán van, itt áll az első sor: A "Széchenyi" és az egyik Jeges. Teljesen idegen számomra ez a farkiképzés. "Mecsek"? A "Mátra" és a "Vértes" testvére volt, ha jól tudom. Ennek a hajónak a hátsó fedélzetén viszont a kinyúló részen van két búvónyílás, ami originálnak tűnik, és csak az a plussz kinyújtás tünik idegennek. Ha jól megnézed, a következő képen a sarpám előtt merülési skála van a farrészen. Ez már a kinyúló rész. Hmmmm???
Ki tudja? Írja meg! Na? Legyen ez egy rejtvény!! OK?
Akkor itt vannak a képek:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Előzmény: viking star (2597)
viking star Creative Commons License 2003.04.13 0 0 2597
Jók a képek! Az Újpest 3/2 -es képen nem a Mecsek korpusza van?
Tejóég, már a Szombathelyet is odahúzták...(sietni kell, ha akarunk valamit)
a topictali mehetne, valaki itt írta is, hogy péntekre javasolja, én a péntekben benne vagyok...
Előzmény: muggli (2596)
muggli Creative Commons License 2003.04.13 0 0 2596
JUSTFIRE!
Válasz mail ment, de visszapattant a freemailről.
muggli
Előzmény: JUSTFIRE (2587)
muggli Creative Commons License 2003.04.13 0 0 2595
Akkor itt van helyesen címkézve a kép:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
muggli
muggli Creative Commons License 2003.04.13 0 0 2594
Szia Trophy!
Köszi a kiigazítást. Mindent azért én se ... ! :-)))) Azért az elmúlt években rendesen kiestem a dolgokból. Javítom a tévedésemet. Írhatnál többször!
muggli
Előzmény: trophy (2593)
trophy Creative Commons License 2003.04.12 0 0 2593
Szia muggli! Nagyon tetszik a gyűjteményed, köszönjük! Ha nem veszed rossz néven, hogy szólok, a képaláírásokban három helyen nem pontos a megnevezés: A Hunnia soha nem volt BKV-s hajó. Ő a Hajózási Szakközépiskola tanhajója. Korábban ő volt a Tahi. A Mahart Tahi-ja. A másik kettőnél pedig a Solyom I. név alatt a Vöcsök I. képei szerepelnek. Sajnos a Sólyom I-ről már nem tudunk képeket készíteni.

Ma este, mikor Pest felé érkeztem vissza, láttam Megyer-nél félig a partra húzva egy régi kiselejtezett, de egyben lévő testű vontatóhajót. Még a felépítménye is megvan. Utánakérdeztem, és azt sikerült kideríteni, hogy ez volt az Esztergom vontató. Gondolom nem véletlenül van a partra húzva, bár valahogy odakerült, méghozzá annyira nem is lehet régen.

Előzmény: muggli (2592)
muggli Creative Commons License 2003.04.12 0 0 2592
muggli Creative Commons License 2003.04.12 0 0 2591
Feléledt a képtár! Bővítettem három albummal és néhány képpel. Lehet látogatni! :-)))
Topictalival kapcsolatban senkinek semmi ötlete?
muggli
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.11 0 0 2590
Egy uszállyal voltunk, mert ha jól emlékszem 120 m felett orrsugár-kormány kell. (Kettővel - ha engedték volna - valószínűleg minden zsilipnél szerte-széjjel szakadtunk volna. :) )
Előzmény: muggli (2588)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.11 0 0 2589
Előzmény: muggli (2588)
muggli Creative Commons License 2003.04.11 0 0 2588
Hány bárkával voltatok? Jó a képed! Mikor csináltad? Csak nem most a havas időkben? Van még ilyesmid? Tedd fel kérlek!
Köszönöm a véleményeket! Még nagyon sok mindent át kell gondolni, mert hatalmas anyagi teher egy hajó eltartása. Végül is igazad van Riversea, de ha van rá egy mód, akkor mégis meg kellene próbálni üzemelő állapotban valahogy megtartani ezt a jószágot. Igen, én is nagyon sokat gondolkoztam azon, hogy mi lenne, ha nem ezt a hajót, hanem egy másikat szemelnénk ki magunknak, de per pillanat ezen lenne a legkevesebb munka. A Hajójavító eladásakor meg lehet, hogy előkerülne két LÁNG motor, amit meg lehetne szerezni. Ezért javallottam a találkozót, hogy ha leülünk és beszélgetünk róla, akkor biztos előjönnek a megoldandó problémák. Lehet, hogy a megbeszélés végén a "Sopron" lesz a jelölt. Egyenlőre még azt sem tudtam kideríteni, hogy milyen kalkuláció alapján és mennyiért akarják eladni a négy hajót. Nagyon sok változós ez a függvény és a változók egy jó része ismeretlen. Üljünk le, beszélgessünk, mérjük fel mire vagyunk képesek, mit tehetnénk és döntsünk. Ha valaki nem nekem ad igazat, az nem jelenti azt, hogy ő téved. Várom a javaslatokat, hogy hol és mikor találkozhatnánk, ha úgy gondoljátok.
muggli
Előzmény: Törölt nick (2585)
JUSTFIRE Creative Commons License 2003.04.11 0 0 2587
Mail ment.
Előzmény: muggli (2584)
riversea Creative Commons License 2003.04.10 0 0 2586
Bocs, az 1X elütés csak már nem akartam újból bejelentkezni. Ha le van írva, akkor lehet, hogy 300 az a 400, de az SKL stimmel. Egyébként így van ahogy mondod, nagyon szép hajó volt.
Előzmény: Bócman (2580)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.10 0 0 2585

Messze vagyok tőletek, de veletek vagyok lélekben, legalább ezt a csóri Szombathelyt megtarthatnánk az unokáinknak.
Addig is itt egy kép (nem a Szomathelyről):
Baja m/s a vízválasztón
muggli Creative Commons License 2003.04.10 0 0 2584
Úgy bővebben mi érdekelne?
muggli
Előzmény: JUSTFIRE (2579)
JUSTFIRE Creative Commons License 2003.04.10 0 0 2583
„Hajóval Európába – Vízi biztonság 2003” Konferencia:

http://web.b-m.hu/katved/katweb.nsf/hirekweb/F986A30C8419D371C1256D0300458204

Zolcsi67 Creative Commons License 2003.04.10 0 0 2582
"Húúú, ez olyan észventúrás volt!"

Szerintem meg inkább "dzsémszbondos"!
A 007-es ügynököt üldözi a gaz ellenség, ő elköt egy tolóhajót, és... :-))

Előzmény: JUSTFIRE (2579)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!