Keresés

Részletes keresés

Infós Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8882
"Ha a vezér figyel, mi a bánatnak adunk fel jelet?"
Amiért kell a második ember: tévedhet.
(Ugye az általad is ismert levél alapján a "sátorjelző" pusztán a második dolgozót helyettesíti, nem tud mást.

"Ha mindenki figyel, minek biztber?"
Mert nem figyel mindig mindenki és az emberek néha hibáznak.

"Ha a ZS-nél lehet hátradőlni, akkor a ceglédi ZS-nél miért akartak kiugrani a mozdonyból, mondván, a váltó a szembe jövő vonatba fog terelni?"
Értsd már képletesen!
És éppen ez az: hátradől, nem figyeli a váltók állását, ezért akar kiugrani a gépből. Ha figyelné, nem aggódna.

"De tényleg: elhangzott itt: ha mehet 40-nel, miért nem max.-szal?"
Vezessük be a kockázat fogalmát!
Ha minden mehet mindig vmax-szal (akkor egyrészt a vmax valahol 40 körül lenne, másrészt megszűnne a munkahelyed), akkor sokkal nagyobb kockázatot vállalsz, mint ha azt mondod, hogy igen, van biztber, de a szokásos megbízhatósággal és rendelkezésre állással (EN 50126-50129 vagy mik) felvállalhatjuk, hogy annál a kevés hívójelzésnél menjen a szekér 40-nel, meg fog tudni állni, mert annyira ritka, hogy a vezér is, fszt is jobban fog figyelni, mint egyébként, és különben is: részben más szabályok vonatkoznak a lezárt vágányúton közlekedő elegyekre mint a le nem zárt vágányutakon közlekedőkre. Viszont ha holnaptól hívónál 40, holnaputántól pedig drasztikusan nő a hívójelzések kivezérlésének száma, akkor gáz van, érdemes elgondolkodni, hogy vagy növelem a jólműködő rendszer megbízhatóságát (hogy ne kelljen hívó) vagy más szabályokat találok ki a hívóra (visszatérek a 15-höz, esetleg azt mondom, hogy ha van rádió, akkor ki _kell_ próbálni közv. a hívózott jelző előtt. Ha műk: 40, else 15 vagy valami ilyen).
Szóval vannak ilyen mindenféle biztonságelméletek, meg hogy mennyit ér egy emberi élet (megtermelt GDP és befizetett adó alapján) és abból (vagy a másik, cca. 5 elméletből) kijön, hogy mennyit érdemes költeni a vasút biztonságára, azon belül a vasúti biztosítóberendezések fejlesztésére.
Előzmény: aruzsi (8877)
CKD Kombinát Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8881

Ha a ZS-nél lehet hátradőlni, akkor a ceglédi ZS-nél miért akartak kiugrani a mozdonyból, mondván, a váltó a szembe jövő vonatba fog terelni?

Mert megrögzült bennük, hogy a 40 km/h-s jelzéskép kitérőbe közlekedést jelent.
Holott az Utasításban semmi ilyen nincs leírva.

 

 

A hívóra a 15 meg szerintem tökéletes, ennél többet én sem enegednék.

Előzmény: aruzsi (8877)
D55 Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8880
Mi történt Cegléden?
Előzmény: aruzsi (8877)
D55 Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8879

Nem, én nem unatkozom, tetszik tudni, nekem még vannak vissza vizsgáim :)

Előzmény: Törölt nick (8875)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8878
Na ez az, ha teljes biztonságot akarsz, akkor megállsz, és kész. 15-tel való ütközés meg szerintem nem töri totálkárosra a vonatot.
Előzmény: D55 (8876)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8877
Ha a vezér figyel, mi a bánatnak adunk fel jelet?
Ha mindenki figyel, minek biztber?

Ha a ZS-nél lehet hátradőlni, akkor a ceglédi ZS-nél miért akartak kiugrani a mozdonyból, mondván, a váltó a szembe jövő vonatba fog terelni?

De tényleg: elhangzott itt: ha mehet 40-nel, miért nem max.-szal?
Előzmény: Infós (8860)
D55 Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8876

Ilyenkor kell eldönteni, hogy

  • veszélyeztetjük a biztonaágos közlekedést, a saját és az utasok testi épségét,
  • araszolunk 5-el, vagy
  • leállítjuk, illetve csökkentjük a vasúti közlekedést az adott helyen.

Én az elsőt nem választanám.

Előzmény: Törölt nick (8873)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8875
"Csinálod itt nekem a programot :)"

Legalább nem unatkozol. ;-) Mindenesetre most a 15 helyébe képzeld a 30-at, és ugyanolyan jó lenne.
Előzmény: D55 (8874)
D55 Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8874

Csinálod itt nekem a programot :)
 
F.1. 2.5.22.
"Villogó fehér fény a főlap alatt külön jelzőlapon és egy vörös fény a
főlapon.

Hívójelzés mellett a forgalmi utasításban szabályozott módon lehet
közlekedni olyan sebességgel (legfeljebb 15 km/h), hogy a vonat a
jelentkező akadály előtt megállítható legyen."

Előzmény: Törölt nick (8868)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8873
Ja mehet vagy 5km/h-val. Vicces... Képzeld el ezt a kijárati hívónál úgy, hogy nincs hívásfeloldó kikezelve, mert mondjuk a térközben van a hiba.
Előzmény: Infós (8871)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8872
Hát ez az!

Pár évvel ezelőtt valaki számolgattatta a villanyos váltóhajtóműveket.
Valahol előkerült, hogy Szegedi Ig.-nek kb. annyi van, mint a Fradi szakasznak!
(durván 350-360 db.) És ez 3 állomás. Olyan kicsik, mint Keleti, Fradi személy, Kő-Kp.
És a többi kicsi D70? Kelenföld, Szolnok, Debrecen.

Ezért kéne elgondolkozni, hogy akkor kell-e foglalkozni a tolatóra hívó és társai kezelésekkel, vagy az a fontos, hogy a mellékvonali SH-nál mi van a hogy van ...
Előzmény: Infós (8863)
Infós Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8871
... mindenkor olyan sebességgel, hogy a jelentkező akadály előtt biztosan megállítható legyen, de ez a sebesség a legjobb látási viszonyok között sem lehet nagyobb mint 15 km/h.
Tehát ha a 10 m-es látótávolságban a 15 km/h-hoz tartozó fékútja 10 méternél több, akkor addig kell csökkentenie a sebességét (a köd konstans sűrűségű), amíg az adott sebességértékhez tartozó fékútja legfeljebb 10 méter nem lesz.
Előzmény: Törölt nick (8868)
Infós Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8870
Amiért nem látra közlekedtetik a vonatokat szerte a világon.
Előzmény: D55 (8867)
Infós Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8869
Hogy szar a magyar vasúton az információáramlás, míg a budapesti metróhálózaton hamarabb elér egy hír a címzettekhez, így könnyebb tájékoztatni bármilyen pályás vagy biztberes hibáról az érintetteket: a kezelő a motorkocsivezetőt vagy a motorkocsivezető a kfm-et stb.
Előzmény: D55 (8866)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8868
Az utasításban hol van leírva, hogy ködben lassabban kell menni, mint 15?
Előzmény: D55 (8864)
D55 Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8867

Akkor - amennyiben a kitérő állású váltók ezt nem indokolják - miért nem mehetne hívó mellett teljes sebességgel? :)

Előzmény: Infós (8865)
D55 Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8866
Mit szeretnél ezzel mondani?
Előzmény: Infós (8862)
Infós Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8865
Akkor mi a baj a 40-nel? :)
Vezér úr felhívja mobilon az fszt-t, aki mondja, hogy izzókiégés van, látja, szabad az állomásköz (vágány, kitérő, bármi), a foglaltságérzékelés pedig ténylegesen folyamatos. Ő pedig megy 40-nel, mert teheti. Ív nincs, köd nincs. Nem egy vezért ismerek, akinek megérne egy telefont, hogy 40-nel mehessen.
Előzmény: D55 (8864)
D55 Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8864

Nem, de természetesen ilyenkor még lassabban mennék, ahogy az utasításszerű.

Előzmény: Törölt nick (8861)
Infós Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8863
Nem tudom ezekre a választ.
Előzmény: aruzsi (8857)
Infós Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8862
"Szerintem a MÁV-nál nincs ilyenre szükség."
De van. Csak a budapesti metrón rádió nélkül meg sem mozdulhatsz, a nagyvasúton pedig fehér holló a jól működő rádiózás összes feltételének egyidejű megléte.
Előzmény: D55 (8858)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8861
"Az pedig, hogy hívójelzésnél felemeljük a max. sebességet, szerintem elfogadhatatlan, mert balesetveszélyes, ugyanis a vonat nem mindig tudna megállni az esetlegesen jelentkező akadály előtt."

Ha 10m-es látótávolság van, akkor meg tudnál állni 15-ről?
Előzmény: D55 (8858)
Infós Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8860
S2Z-nél a vezér becsukja a szemét és hátradől, mert a fázissorrend ellenőrzésétől kezdve sok-sok feltétel teljesül, ami az ő közlekedését biztosítja.
Hívónál semmi gépi ellenőrzés nincs, a sínszálak megléte sincs garantálva (a tengelyszámlálókat nem idekeverve), a vezér fog figyelni.
És az egyik esetben az alkalmazható legnagyobb sebességet neki tartania KELL, addig a másik esetben ... és ez a legjobb látási viszonyok között sem lehet nagyobb, mint ..., tehát csak felülről korlátozod. Ha akar, SQR(2)-vel is mehet, szó nem érheti a ház elejét. Ha borul, ő sara. S2Z-nél viszont muszáj 40-nel mennie.
Előzmény: aruzsi (8856)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8859
"Például kétvágányú pályán nem mehetsz a helytelen irányok szerint térközben ha nem tudsz menetirányt fordítani."

Látod ez szerintem egy elég baromság. Ilyen alapon akkor a helytelen irányú jelzőket le lehetne szerelni, és úgy kéne csinálni, mint a 60-as évek elején, hogy helytelen irányból a bejárati jelzőnek csak 1db előjelzője legyen, és csak állomástávolságban lehessen közlekedni helytelenben.

"Sőt, ha csak az egyik vágányon nem tudsz irányt váltani a kétvágányú pályán, hiába áll helyesen, alapban az irány, azon a vágányon akkor is állomástávolságot kell(ene) bevezetni."

Attól még, hogy nem tudsz irányt fordítani, az nem jelenti azt, hogy a térközi közlekedést nem tudod biztosítani. Szóval ezért nem értem ezt az egész rendelkezést...
Előzmény: Vendégsín (8823)
D55 Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8858

Tudomásom szerint az osztrákoknál kétféle hívó van: Ersatzsignal (vörös felett villogó fehér): max. 40 km/h, Vorsichtsignal (vörös felett villogó vörös): max. 15 km/h. Szerintem az Ersatzsignalt nem engedi mindig kivezérelni, csak pl. jelzőizzó-kiégés, hamis (vagy valódi) foglaltság esetén, stb. A metrónál is van automatikus és kézi hívójelzés (ott is 40, illetve 15 km/h), de ott jobban megéri ilyennel is foglalkozni, mert ott minden másodperc számít, fél perc késés csúcsban már menetrendborulást okozhat. Szerintem a MÁV-nál nincs ilyenre szükség. Az pedig, hogy hívójelzésnél felemeljük a max. sebességet, szerintem elfogadhatatlan, mert balesetveszélyes, ugyanis a vonat nem mindig tudna megállni az esetlegesen jelentkező akadály előtt.

Előzmény: Törölt nick (8840)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8857
Matekozzunk? (hülye vagyok hozzá)
Ezen berendezések hány váltóra, jelzőre, napi vonatra vigyáz? Mekkora sebességeknél?
Tehát relatíve hány % menetet véd?

Már hogy csak úgy le1%ozzuk...
Előzmény: Infós (8855)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8856
Értelme?
Ahhoz képest, hogy sima ZS-t teszek ki? Elvileg valami van ...
Előzmény: Infós (8854)
Infós Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8855
Szerintem ez a hálózat kb. 1 %-a, ha jól számolom.
Előzmény: aruzsi (8853)
Infós Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8854
És a hívót melyik ütem jelenti?
Szerintem mindegy.
Feladod az 1-es ütemet a jelző előtt hívónál, a 2-es ütemet pedig S2Z-nél. A berendezések kialakítása és működése marad az, mint eddig volt (az 1-es ütem eltűnésekor működésbe lépő nyomáskapcsolót működtető sebességfigyelés lesz csak 15-ből 40-re átállítva), csak annyi történik, hogy a vezér úr 40-nél (30-nál stb.) fogja visszatekerni a kormányt 0-ba.
Előzmény: aruzsi (8850)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8853
D70, D67, Siemens+Alcatel elektronikus.
30-40. Ha kell, összeszámolhatom tételesen.
Előzmény: Infós (8846)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!