Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251841

Hogy ez mennyire csalóka, szeretném ezt az alábbi videóval ecsetelni. Egy Evo vs egy Fiat Stilo....

http://www.youtube.com/watch?v=n5nJac447i8

A turbós motorok jellemzően egy "szűk" tartományban erősek (ez persze lehet 3500-4000 fordulat is egy jobb motornál, mondjuk 1800-5800 között, de ritka), alatta, felette viszont nem feltétlenül érik el egy nagy turbó nélküli motor teljesítményét. Jó példa erre a városi tötymörgés: az Alfa, a 330i vagy az M3 ezres fordulattal csorogva, képes visszaváltás nélkül a forgalom tempójában gyorsulni. Az M3 akár ötödikben alapjáratról is (Timi ment már így át körforgalmon :)))), vagy bármilyen szűk utcába, hármas alapjáraton befordul, megy. Van egy tartomány, 2000-4000 között, ahol a turbós erősebb, akik itt használják, azoknak tökéletes. De túlzás lenne azt állítani, hoyg alul mindenképpen erősebbnek érződik. Egy tartományban igen, ennyi. ÉS persze nem feledve még két jellemzőt is: a késedelmet és a takarékosságot (ha nem nyomod. Az M3 városban ritkán megy 16 alá, könnyen 20 fölé nagy dugóban...)

Szóval van érv pro és kontra, manapság a legnagyobb érv az, hogy alig-alig van feltöltés nélküli nagyobb motor, és ez nem a szuper karakterisztika miatt van, hanem mert így könnyebb átvágni az EU előírásokat...

Előzmény: Törölt nick (251833)
gerzson_156 Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251840
Egyszer lesz egy ilyenem. :))
Előzmény: Siorac_BlackCB (251837)
BlueFazer Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251839

"Kicsit megvárom mi lesz itt."

 

Mi lenne? ... KORZIKA TÚRA!:D ... xarni a politikára!!! ... ez a hosszú élet titka! :)

Előzmény: Törölt nick (251838)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251838

Tetszik, köszi. De azt hiszem egyelőre semmit sem veszek. Kicsit megvárom mi lesz itt.

Előzmény: Siorac_BlackCB (251837)
Siorac_BlackCB Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251837
Előzmény: Törölt nick (251834)
euro Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251836

Ha összevetjük a 159-emet mondjuk egy 330i-vel, akkor azt látjuk a hahun, hogy a hasonló korú és felszereltségű 330i 6-7M, míg az enyém 4M volt. Ez az árkülönbség nem teljesen indokolatlan. A BMW csendesebb, kevesebbet fogyaszt, erősebbnek érződik a teljes fordulatszám tartományban. Plusz rajta van a JEL persze. Az Alfa viszont sokkal szebb. És talán nem fogják ellopni.

A megbízhatóságra vagyok nagyon kíváncsi. Az eddigi autóink mind motorcserén vagy motorvezérlés cserén estek át. Igazából ennél nem lenne túl nehéz megbízhatóbbnak lenni. A megbízhatóság persze nálunk semmit nem befolyásol azon, hogy mennyire szeretjük az autót. Ora teljesen ragaszkodik az RX8-hoz a motorcsere és a sorozatos szopások ellenére. A 325i-t én is szerettem nagyon annak ellenére, hogy fél életét szervizben töltötte. Szegény Mondeóim viszont totál megbízhatóan működtek, mégse ébresztettek érzelmeket.

Előzmény: Antera (251831)
gerzson_156 Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251835
Ja, ismerek ilyeneket. :))
De 1-2 fiókára nem kell még busz hál istennek. :))
Előzmény: Antera (251832)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251834

De amúgy meg tök mindegy, lehetne benne egy 1 literes motor is, csak szép legyen és beleférjen a gyerekülés hátra, nem?:)))

Előzmény: Törölt nick (251833)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251833

Nyilván régebben csak a nagy teljesítmény elérése volt a cél, de manapság a turbósok a mindennapi közlekedéshez lettek fejlesztve. A helyzet az, hogy érzetre a 3 literes autóknál alul egy 2 literes turbó erősebbnek érződik sokkal.

Előzmény: Antera (251825)
Antera Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251832

Ha tollazatban teljes ifjú kakadú lennék épp a tojásokon költve, 10 centis pórázon és láncraverve, na, akkor nekem is Pug 5008-am lenne! :-)))))

Előzmény: gerzson_156 (251828)
Antera Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251831

Figyelj, minden relatív... Ezt azért úgy kell érteni, hogy ahhoz képest semmi nem történik, mint amikor pl. 4000-nél adsz gázt. Egyszerűen más a tempóérzet a kocsiban, igazából magamhoz (és a forgalomhoz...) képest száguldozom, csak nem érzem úgy, úgy, mint érezném ezt pl. a Grandéban. És ez szvsz kifejezett pozitívum. Ha nem így gondolnám, és a másik véglet izgatna, én is inkább egy gázos fabijját vagy egy stiftet vennék! :-)))))))

 

(Még egy nagypapás kritika: a kocsi rohadt hangos, szép -vagy mondjuk érdekes, dögös- a hangja, de nekem ez a zajszint nem teljesen jön be.)

Előzmény: BlueFazer (251826)
BlueFazer Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251830

Ismét egy gyönyörűen bevitt övön aluli ütés :D

Előzmény: gerzson_156 (251828)
BlueFazer Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251829

Csak a BMW és csak egy bizonyos típusban hangolt jól, ha érted mire gondolok ;) De úgyis mindjárt jön Rnie és elmagyarázza :D

Előzmény: Antera (251825)
gerzson_156 Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251828
Mondtam már, hogy ha nem tollait elhullajtott öreg kakadu lennél, akkor a Pug 5008 lenne a te autód? :))
Előzmény: Antera (251821)
Antera Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251827

Úgy érted, hogy fiatalon tart, mint a fiatal csajok??? Akkor mindenem megvan a második kamaszkorhoz! :-)))))))))))

Előzmény: Mcemru (251820)
BlueFazer Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251826

"Alapjáraton elpöfög, de gázt hiába adsz. :-))))"

 

Jó lehez ez a Császári szekér :) És mi van ha a féket nyomod? Akkor történik valami? :)

Előzmény: Antera (251821)
Antera Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251825

Makacsul tartja magát ez a mániád, de a turbónak önmagában kevés köze van ehhez (még akkor is, ha személy szerint a turbómotorok nagy híve vagyok), egy motor karakterisztikája, hangolása soktényezős dolog, ráadásul a szimpla turbósoknál ugyanúgy megvan a "hova hangoljuk" dilemma, mint pl. a vezérléstervezésnél, mert a turbo karakterisztikája is jóval szűkebb és hegyesebb, mint a dugattyús gépé.... Alapból a sportosan felülre hangolt klasszikus turbós motorok ilyenek pont amúgy.

Manapság ez a mindenhol megjelent fura karakterisztika szvsz inkább a környezetvédelmi előírások és az előírt mérési módszereik számlájára írhatók, de ez csak egy öszeesküvéselmélet részemről...

Előzmény: Törölt nick (251823)
BlueFazer Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251824

Milyen turbóról beszélsz Fábiás? Vagy olyat tol a gáz, mintha turbós lenne? ;)

Előzmény: Törölt nick (251823)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251823

Cé bácsi ezért szereti a turbós autót. Azel ez a gond nincs.

Előzmény: Antera (251821)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251822

AZ M3-assal én is így vagyok: tökéletes a felső tartományokban, de alul alapjárat közelében elketyeg városban, és ha gyorsítani kell, 1200-ról nemigen indul meg:))) Én már néztem automata M3-ast, amerikai modellt, de az enyémet nem tudom eladni, illetve regadóval plusz egy m lenne a németektől:(

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw.m3.bielefeld/160192359.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=31&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=45&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&negativeFeatures=EXPORT

 

Előzmény: Antera (251821)
Antera Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251821

Alapjáraton elpöfög, de gázt hiába adsz. :-)))) Persze mindenhol sokkal erősebb (és gyorsabb) mint nekünk bármink, ez az érzet is nagyon relatív eleve, de ahhoz képest, hogy mit művel, amikor pörgeted, nagyos semmilyen, ha nem. Egyszerűen nagyon hirtelen az átmenet és nagy a különbség. Ez a karakterisztika pl. rohadtul tetszik a motorokban, de a családi kombiban -amit nem aktív élvezetforrásnak vezetek sokszor- fárasztó néha. Persze élvezni élvezem lustán is, úgyhogy én automatát szeretnék... (és ebben a kontextusba lehet, hogy a diesel is elfogadható opció szégyenszemre) :-))))))))))

Előzmény: euro (251818)
Mcemru Creative Commons License 2012.04.22 0 0 251820

azért ez a morini téged is korosít ám... :)

Előzmény: Antera (251815)
Antera Creative Commons License 2012.04.21 0 0 251819

Egyszerű(bb)??? Hátsó fogaskereket, vagy bármit dr. M-hez???

 

Melyik bolygón élsz, Királyfi?! :-)))))))))))

Előzmény: Törölt nick (251817)
euro Creative Commons License 2012.04.21 0 0 251818

Az összkerék és a súly megeszik a lovakat. 

Egyébként nem halott alul. Próbálj meg mondjuk egy MOM mélygarázsból alapjáraton felpöfögni. Simán megy neki. A Mondeo V6-osa is pont ilyen volt. Nincs benne tüzijáték, csak traktoros nyomaték alul. Ezekhez a motorokhoz viszont nagyon passzolna az automata váltó. 

A ti jármű parkotok, lássuk be, sok szempontból ne ideális. Én javasolnám Noénak egy Subaru Tribeca beszerzését, míg neked jó lenne egy ilyen kis szánalmas Alfa. Fogyasztásban semmiképp nem adnám alább. Átlagemberz team izda:)

Előzmény: Antera (251813)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.21 0 0 251817

Nem lett volna egyszerűbb hátra is venni egy kisebb fogaskereket?

Előzmény: Antera (251815)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.21 0 0 251816

Nem szívót kell nézegetni, és akkor nem lesz alul agyhalott.

Előzmény: Antera (251813)
Antera Creative Commons License 2012.04.21 0 0 251815

Ugyanez dr. M.-re:

 

felkerült ma az új lánc és a lánckerék. Kalandos volt az egész sztori, a beszerzés, szerelés, minden (hozzá való alapból nincs semmi, se kerék, se lánc), de végül - a magyar alkatrészkereskedelmi- és szervízmorál ismert és újra megtapasztalt színvonala ellenére is- összeált. A sikerhez pl. kellet az is, hogy az anno az SP2-höz kapott alkatrészesdobozban legyen véletlenül egy valszeg ottfelejtett láncszerelő szerszámszett is, ami így itthon volt, mert az mindenki állítása ellenére nagyon kellett hozzá. Mondjuk egy óra volt, mire leírások és szakértelem híjján kilogikáztam, hogy is működik ez az egész láncosdi... A lánckerék beszereléséhez is reszelni kellet egy-két közdarabot, de okés lett.

 

Mondjuk érdekes így leáttételezve, nem tudom, szeretni fogom-e. Menet közben nyilván sportosabb, de a kis sebességű manőverek érdekesek. Ha húzom a gázt, vagy gurulok 1.-2.-ben, akkor fasza, finomabb így. De amikor elveszem a gázt 1.-ben, akkor konkrétan majdnem elszállok róla, olyan a motorfék... Vigyázni kell még a gázelvétellel is... :-)))) (Meg a gagyi fokozatkijelző persze nem tud mit kezdeni a helyzettel, összezavarodik érthetően, meg kell néznem, át lehet-e esetleg parametrizálni).

 

Viszont most nem folyt belőle a hűtőfolyadék egyáltalán. A fene érti a dígó lelkét. Kedden jönnek a fékcuccok (tárcsák, betétek), akkor feldobom azokat meg az új gumikat is, kap új fékfolyadékot persze mindenhol, és máris korzikakész lesz dr M.!

 

(Valaki egy nyomatékracsnit most 50-ről 200-ig 6.-ban? :-))))))) )

 

Antera Creative Commons License 2012.04.21 0 0 251814

Megöregedtél lelkileg. Mindenkinek eljön ez a pillanat. Persze a szerencsésebbeknek 90 éves koruk és/vagy a haláluk után, és én remélem, hogy ilyen szerencsés leszek! :-))))))))))))

Előzmény: euro (251812)
Antera Creative Commons License 2012.04.21 0 0 251813

Nem gondoltam, hogy közhírré teszed a vérmes vakmerőségemet, hogy ott mertem hagyni a Phetitet, ahonnan még sokkal komolytalanabb bimmereket is el szoktak lopni... Kaptam is a fejemre itthon miatta! :-)))

 

A háremnek viszont kifejezetten tetszik a dolog, azaz könnyen lehet, csapat-egyenautó lesz a típusból! (Néhány részlet kivételével tetszett nekik nagyon, mint pl. R: "miért sárga (???) az ülés?" :-))) ), és igen, széltében bizony kényelmesebb hátul, mint a legtöbb valóban hosszabb/nagyobb felsőközép autó (persze ez sem a kánaán, de azt már nem is várom). Viszont este kinézve a hálószobából meg kellett állapítanom Sio igazát atekintetben, hogy így felülről ránézve nagyjából csak pont akkora, mint a Grande... Viszont nekünk kényelmesnek tűnik, a csomagtér talán kicsit kisebb, de holnap tartunk rámolópróbát is. :-)

 

Viszont ami érdekes, hogy érzetre közel sem megy annyira, mint amit a számok alapján várna az ember, illetve inkább kifejezetten "pörgetős" a motor, alul elég agyhalott, amit nagy szívótól nem várna azért szvsz az ember. Felül persze megjön a tüzijáték, de hát ez egy családi kombi, nem? :-))))

Amúgy nem tudom, a Q4 belejátszik-e, de tényleg nagyon jó a fílingje úttartásilag, kanyarban, stb, olyan sinautós valóban. A kormány, váltó, kupplung meg olyan kőkemény, mint a Saabomban anno, nekem nagyon tetszik, N-nek nem tudom hogy fog... :-)

 

Teszteljük holnap tovább, meg mondjuk egy CD-t sem tudok beletenni, ahhoz is egyetem kell vagy négy, úgy tűnik... :-)))))

Előzmény: euro (251807)
euro Creative Commons License 2012.04.21 0 0 251812
Érdekes tapasztalattal lettem gazdagabb ma.A Westend mellett székelő kedvenc ügyfelünk teremgarázsában tárolom a Brutalét, városban szaladgálás céljából. Kiírták ma a falra, hogy a céges teremgarázs motoros helyeit nem tárolásra kellene használni. Ezen felbuzdulva gondoltam, megyek egy kört a Brutaléval. A GS után ráülve ez egy köszörűkő. A lábaim tökre behajlítva, a kezek közel a térdhez és egymáshoz. Segítség! Összement a Brutale! :))) A GS-hez képest viszont megy, mint a rakéta. Tökre olyan érzés volt, mintha egy ágyúgolyón ülnék. És minden úthibán üti a seggem meg a gerincem. Mi lesz így velem? GS-es leszek? :)))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!