Nem tudom hogy álltok anyagilag, és zöld kártya van e, de egy USA pilótagyár a leggyorsabb megoldás, és akkor a munka is garantált rögtön. Persze nem olcsók.
nem is vitorlázással kezdték a növendékek, hanem vitorlák tologatásával, meg a birkalegelő-reptér füvén rájuk ragadt gané lekaparásával és akin látták, hogy elhivatott, azt vitték tovább.
> A vitorlaast valoszinuleg kihagynank es rogton a PPL re mennenk majd a CPL es a tobbi
A vitorlázást még a tengerészek sem hagyják ki, minden flotta tart ma is klippereket a kadétok nevelésére, pedig a modern hajókat dízel vagy reaktor mozgatja. Bizonyára a repülésben ki lehet hagyni, legfeljebb majd ha megáll alatta a motor, kér telefonos segítséget... (Vitorlás megszokja a terepre leszállást, motor kihagyáskor is azt fogja csinálni és a saját lábán távozik. Akinek ez nincs benne a kezében, az reflexből visszafordulna a reptérre, de elveszti a sebességét és lezuhan.)
Régi időkben (horthy/mhsz) nem is vitorlázással kezdték a növendékek, hanem vitorlák tologatásával, meg a birkalegelő-reptér füvén rájuk ragadt gané lekaparásával és akin látták, hogy elhivatott, azt vitték tovább.
Fiatalnak mindenképpen vitorlán kellene kezdeni: egyrészt ha leesik, nagyobb eséllyel marad életben egy könnyű vázban, mint ha a nagy motor is húzza bele a földbe. Másrészt ha kiderül, hogy fél, akkor nem milliókat bukott, csak százezreket. (Ezt nem lehet előre megjósolni senkiről, pl. sebesség őrült ifi sportoló bepisilt, mikor megforgatták fent.) Tovább lesz szeme az időjáráshoz és nem fog belemenni ítéletidőbe a géperő mindenhatóságában bízva. Az egyből motorosra az maradjon meg a kapuzárási pánikos menedzserek ópiumának.
Kínában amúgy állítólag van olyan iskola, ahol egy naptári év alatt bármilyen diplomásból A320 első tiszt lesz. Nincs vitorla, nincs GA, csak elméleti képzés és nagygép szimulátoros képzés, aztán zsupsz az igazi kabinba.
Off, majd ugyis jon az ujj...:) :A lanyod egy olyan dologba akar belekezdeni, ami sokaig tart, sok penzt es meg tobb szorgalmat kovetel. Ez a szorgalom jo praktikus lehetne kicsit informalodni. Barcsak lenne egy hely, ahol konnyen/gyorsan utana tudna nezni, ra tudna keresni az informaciokra...
Ha ez nincs meg, akkor setarepules is eleg lehet...
(vadidegen emberektol azt varnad, hogy mondjak meg, hogy ez jo suli, az rossz, ide menj es ennyibe kerul. Ha azt mondom, hogy Kiss Pista jo oktato, keresd ot a kisspistasszuperoktato.com cimen es 15,4M az ar, akkor megfogadnad? Lanyod karrierjerol, eveirol es nagy lada penzrol van szo, nem tudom mit varsz egy forumon ami meg csak nem is errol szol...)
Kezdtel mar bele valamibe amit elotte sohasem csinaltal ?
Kertel segitseget ?
Anyu apu tamogatott valaha valamikor ? ( haz auto vasarlas gyerekszuletes stb )
Nem vagy te kepmutato ?
Semmit sem tudsz de az itelet nallad keszen van. Nem tudom hogy nem e oktato vagy , de ilyen nagy egoval szerintem biztos nem, mert ahogy te is irtad a repulogepnek a repulesnek kijar a tisztelet. Ebbol meg nallad a legminimalisabb sem latszik.
(a kezdeti vizsgálatokkor nem kapott a DSB nyers adatokat, csak a mutogatott videóanyagot a kezelő képernyőjéről. később a DSB, majd a JIT is megkapta a nyers adatokat, de nem szabványos formában, ezért a vizsgálók nem tudták értelmezni. majd 2016-ban vita alakult ki, hogy most egyáltalán van-e szabvány az ICAO szerint, mi tekinthető nyers adatformátumnak. később az ICAO elismeri, hogy a definíció nem pontos, másképp is lehet értelmezni. 2017 elején további egymásra mutogatás megy, az oroszok szerint a hollandok nem is kértek segítséget az adatok konverziójához. 2017 nyarára végre a hollandok megkapják az adatokat ASTERIX formátumban is.)
En nem at varom el hogy "fikazzanak" barkit is plane nem hogy helyettunk dontsenek hanem hogy ismereteik szerint segitsenek ebben a dontesben. Nem keves penzrol es idorol no meg a gyerek almarol van szo. Nem szeretnem ha egy koklernel csalonal vagy eppen emberileg vallalhatatlan oktatonal kotne ki.
Nagyon koszonom a segitsegeteket. Az a helyzet hogy kulfoldon elunk dolgozunk haza haza latogatva . Azzal tisztaban vagyunk hogy odahaza kulonbseg van ceg es ceg kozott es mi nem papirt hanem tenyleges tudast szeretnenk a csajszinak.
A vitorlaast valoszinuleg kihagynank es rogton a PPL re mennenk majd a CPL es a tobbi de egy megbihato es nem elszalt aru cget iskolat keresunk.
Esetleg tudtok ilyet javasolni ?
Van kulonbseg szinvonal es ar kozott ha videken illetve BP kozeleben van az iskola?
Van olyan iskola amit nem nem soha ?
Ha PPL el kezdunk akkor mennyi ido alatt lehet eljutni a kezdo ( mondjuk ) Boeing pilota szintig ?
Javaslom az NKH (a már megszűnt, de még ezen az úton is elérhető Nemzeti Közlekedési Hatóság) honlapján közzétett pilótaképző szervezetek közül választani:
NKH/Légügyi szakterület/Képzés/Légijármű-vezető képzés/Képző szervezetek listája.
A részletek már a választott képző szervezettől megtudhatók.
A karrier jó esetben úgy néz ki, hogy megtanul vitorlázórepülőt majd/vagy kisrepülőt vezetni (PPL vizsga), aztán kétmotoros gépet és műszerrepülést, megcsinálja a CPL és ATPL vizsgát, aztán jelentkezik valamelyik légitársasághoz. A Boeing vagy Airbus típusvizsga kolosszális pénzbe kerül, ezt a légitársaság megelőlegezi és aztán le kell dolgozni.
annyiban javulhat esetleg a helyzet, hogy a wizz épp pilótahiányra panaszkodik:
"A Wizz Airről elmondta még, hogy minden munkakörbe könnyen találnak embereket, egyedül a pilótáik utánpótlása okoz gondot, ez a szűk keresztmetszet. Itt egyre többet kell befektetniük, ezért is szállnak be speciális infrastruktúrával a pilóták képzésébe is. A 282 géphez nagyjából tízezer dolgozó kell majd, ezek 90 százaléka utaskísérő és pilóta lesz."
az utasgépes pilótáknak egyébként nem annyira izgalmas az élete, szóval inkább a pedáns ember jelentkezzen ilyen munkára, mint a kalandvágyó
Elnezeseteket kerem hogy kerdem de nem talatam jobb topikot es ugy latom hogy itt tobben pilotak vagytok.
A helyzet az hogy a lanyom ugy dontott hogy pilota akar lenni ( leany koromban meg en is vitorlaztam egy masik galaxisban ) Viszont a mai pilotakepzest nem ismerem.
A cel hogy kereskedelmi pilota legyen Boeing AIRBUS gepeken.
Szeretnem megkerdezni hogy ennek mi a legjobb modja?
Hol vannak ilyen kepzesek?
Melyik iskolakat cegeket erdemes valasztani illetve elkerulni ?
Milyen koltsegekkel jar ez az egesz nagysagrendileg ?
Illetve barmi amit hasznosnak gondoltok egy ijfu "pilotacsajszi" almanak megvalositasahoz.
sejtem, hogy attól függően, hogy tele a gép vagy üres jelentős lehet az üzemanyag ltg, ezért számoljunk mondjuk félterheléésel, illetve gondolom a reptéri illetékek közt is jelentős eltérés lehet, hogy pl ferihegy vagy debrecen, ide is mondjunk átlagot jobb hiján
kicsit off leszek, mert nem nagyon találtam élő topikot, amiben a következőket meg tudnám kérdezni, itt meg tudom hogy gyakorló utasszálító személyzet is írogat
tehát a kérdésem: kb mennyibe kerül egy A320 vagy A321 elrepüljőn pl Párizsig, tehát mennyi az önktg-e egy fapados járatnak?
gondolom vannak ilyenek mint: üzemanyag ktg, személyzet bérktg, célreptér leszállási illeték, üzemidőre vetített gépamorizációs/karbantartás ktg, mi más ?????