Keresés

Részletes keresés

Pufajkás Batman Creative Commons License 2017.12.06 0 0 92316

Az vajon ontopic, hogy az USA szenátusa a légitársaságok nyomására repült óraként akarja elismerni a tantermi képzés idejét?

 

Mert ha még nem is, hamarosan az lesz, tartok tőle.

Előzmény: XANTIi (92314)
Pufajkás Batman Creative Commons License 2017.12.06 0 0 92315

Nem tudom hogy álltok anyagilag, és zöld kártya van e, de egy USA pilótagyár a leggyorsabb megoldás, és akkor a munka is garantált rögtön. Persze nem olcsók.

 

Pl:

 

http://pilots.jetblue.com/gateway-select

 

Mondjuk én elvből nem repülök pilótagyárat üzemeltető légitársasággal....

 

De attól még kerülhetnek ki onnan is jó pilóták. Csak nem valószínű.

Előzmény: Viragszirom22 (92256)
XANTIi Creative Commons License 2017.12.06 0 0 92314

Régen túltárgyalt és itt offtopik téma. Erre van saját topik.

Előzmény: etomcat (92312)
Qqberci Creative Commons License 2017.12.06 0 0 92313

nem is vitorlázással kezdték a növendékek, hanem vitorlák tologatásával, meg a birkalegelő-reptér füvén rájuk ragadt gané lekaparásával és akin látták, hogy elhivatott, azt vitték tovább.

 

Így igaz...

Előzmény: etomcat (92312)
etomcat Creative Commons License 2017.12.06 -3 0 92312

> A vitorlaast valoszinuleg kihagynank es rogton a PPL re mennenk majd a CPL es a tobbi

 

A vitorlázást még a tengerészek sem hagyják ki, minden flotta tart ma is klippereket a kadétok nevelésére, pedig a modern hajókat dízel vagy reaktor mozgatja. Bizonyára a repülésben ki lehet hagyni, legfeljebb majd ha megáll alatta a motor, kér telefonos segítséget... (Vitorlás megszokja a terepre leszállást, motor kihagyáskor is azt fogja csinálni és a saját lábán távozik. Akinek ez nincs benne a kezében, az reflexből visszafordulna a reptérre, de elveszti a sebességét és lezuhan.)

 

Régi időkben (horthy/mhsz) nem is vitorlázással kezdték a növendékek, hanem vitorlák tologatásával, meg a birkalegelő-reptér füvén rájuk ragadt gané lekaparásával és akin látták, hogy elhivatott, azt vitték tovább.

 

Fiatalnak mindenképpen vitorlán kellene kezdeni: egyrészt ha leesik, nagyobb eséllyel marad életben egy könnyű vázban, mint ha a nagy motor is húzza bele a földbe. Másrészt ha kiderül, hogy fél, akkor nem milliókat bukott, csak százezreket. (Ezt nem lehet előre megjósolni senkiről, pl. sebesség őrült ifi sportoló bepisilt, mikor megforgatták fent.) Tovább lesz szeme az időjáráshoz és nem fog belemenni ítéletidőbe a géperő mindenhatóságában bízva. Az egyből motorosra az maradjon meg a kapuzárási pánikos menedzserek ópiumának.

 

Kínában amúgy állítólag van olyan iskola, ahol egy naptári év alatt bármilyen diplomásból A320 első tiszt lesz. Nincs vitorla, nincs GA, csak elméleti képzés és nagygép szimulátoros képzés, aztán zsupsz az igazi kabinba.

Előzmény: Viragszirom22 (92247)
VéPeti Creative Commons License 2017.12.06 0 0 92311

Kool...

Előzmény: Biga Cubensis (92310)
Biga Cubensis Creative Commons License 2017.12.06 0 1 92310

A moderátorok segítségével átmentésre került a hsz a kérdésekkel a

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9233539

topikba, akit mégis érdekelne.

Előzmény: VéPeti (92309)
VéPeti Creative Commons License 2017.12.06 0 0 92309

Volt front? Basszus, tudtam. :)

Előzmény: Operator (92306)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.06 -1 0 92308

 

 

  Repülőgép balesete Debrecenben

2017.12.06. 05:00

 

 

A debreceni reptéren egy kis repülőgép balesetet szenvedett kedden.

Az eset leszállás közben történt, a gépben anyag kár keletkezett, személyi sérülés nem történt.

A Dehir információi szerint a gép egy Európai Uniós tagállamból származik.

Kisa Creative Commons License 2017.12.06 0 0 92307

Kösz és még mutatóújj sincs. :)

Előzmény: Operator (92306)
Operator Creative Commons License 2017.12.05 0 1 92306

A csetepatét kiszedtem, az egészet betudom a teliholdnak meg a frontnak.

malazs Creative Commons License 2017.12.05 0 0 92305
doncike Creative Commons License 2017.12.05 0 0 92276

Itt egy szerintem jó leírás arról (az oldal kb. közepén), hogy hogyan, mi alapján érdemes oktatót választani.

(Ő is egy oktató, ezen a fórumon is előfordul néha.)

 

http://setarepules.info/wp/pilotakepzes/

Előzmény: Viragszirom22 (92270)
elemes Creative Commons License 2017.12.05 0 0 92274

ne szívd mellre. sokféle ember van, és még az érdes stílusúak is többnyire inkább érted morcosak -- nem ellened.

Előzmény: Viragszirom22 (92270)
Qqberci Creative Commons License 2017.12.04 0 0 92261

A repülőgépnek MINDÍG csókolomot kell köszönni, mert különben valószínüleg baj lesz.

 

Nekem ezt annak idején úgy mondta a vihornya oktatóm, hogy a repülőgépet nem szabad letegezni, mert jobb esetben is pofánrúg...

Előzmény: Töck Jenő (92251)
Roltii Creative Commons License 2017.12.04 0 2 92258

Off, majd ugyis jon az ujj...:) :A lanyod egy olyan dologba akar belekezdeni, ami sokaig tart, sok penzt es meg tobb szorgalmat kovetel. Ez a szorgalom jo praktikus lehetne kicsit informalodni. Barcsak lenne egy hely, ahol konnyen/gyorsan utana tudna nezni, ra tudna keresni az informaciokra... 

Ha ez nincs meg, akkor setarepules is eleg lehet...

(vadidegen emberektol azt varnad, hogy mondjak meg, hogy ez jo suli, az rossz, ide menj es ennyibe kerul. Ha azt mondom, hogy Kiss Pista jo oktato, keresd ot a kisspistasszuperoktato.com cimen es 15,4M az ar, akkor megfogadnad? Lanyod karrierjerol, eveirol es nagy lada penzrol van szo, nem tudom mit varsz egy forumon ami meg csak nem is errol szol...)

Előzmény: Viragszirom22 (92256)
Viragszirom22 Creative Commons License 2017.12.04 0 5 92256

Vertek mar at teged Magyarorszagon ?

Kezdtel mar bele valamibe amit elotte sohasem csinaltal ?

Kertel segitseget ?

Anyu apu tamogatott valaha valamikor ?  ( haz auto vasarlas gyerekszuletes stb )

Nem vagy te kepmutato ?

 

 

 

Semmit sem tudsz de az itelet nallad keszen van. Nem tudom hogy nem e oktato vagy , de ilyen nagy egoval szerintem biztos nem, mert ahogy te is irtad a repulogepnek a repulesnek kijar a tisztelet. Ebbol meg nallad a legminimalisabb sem latszik.

 

 

 

 

Előzmény: Töck Jenő (92252)
Viragszirom22 Creative Commons License 2017.12.04 0 0 92255

Koszonom a segitseged.

 

Tovabbi kellemes napot.

Előzmény: XANTIi (92250)
Biga Cubensis Creative Commons License 2017.12.04 0 0 92253

Ez év nyarán jutottak el oda a felek az MH-17 ügyében, hogy végre rendelkezésre állnak az orosz nyers radaradatok ASTERIX formátumban is.

https://www.flightglobal.com/news/articles/mh17-inquiry-receives-additional-russian-radar-data-440581/

(a kezdeti vizsgálatokkor nem kapott a DSB nyers adatokat, csak a mutogatott videóanyagot a kezelő képernyőjéről. később a DSB, majd a JIT is megkapta a nyers adatokat, de nem szabványos formában, ezért a vizsgálók nem tudták értelmezni. majd 2016-ban vita alakult ki, hogy most egyáltalán van-e szabvány az ICAO szerint, mi tekinthető nyers adatformátumnak. később az ICAO elismeri, hogy a definíció nem pontos, másképp is lehet értelmezni. 2017 elején további egymásra mutogatás megy, az oroszok szerint a hollandok nem is kértek segítséget az adatok konverziójához. 2017 nyarára végre a hollandok megkapják az adatokat ASTERIX formátumban is.)

XANTIi Creative Commons License 2017.12.04 0 0 92250

Van erre egy topik ahol csak ez a téma. Inkább ott érdeklődj. Elvi lehetőség még állami képzésre is van.

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9041429

Előzmény: Viragszirom22 (92249)
Viragszirom22 Creative Commons License 2017.12.04 0 0 92249

 

Felreertesz !

 

En nem at varom el hogy "fikazzanak" barkit is plane nem hogy helyettunk dontsenek hanem hogy ismereteik szerint segitsenek ebben a dontesben.  Nem keves penzrol es idorol no meg a gyerek almarol van szo. Nem szeretnem ha egy koklernel csalonal vagy eppen emberileg vallalhatatlan oktatonal kotne ki.

 

 

Es nem minuszollak .

Előzmény: Hümmere a kalapács (92248)
Viragszirom22 Creative Commons License 2017.12.04 0 0 92247

Nagyon koszonom a segitsegeteket.  Az a helyzet hogy kulfoldon elunk  dolgozunk haza haza latogatva . Azzal tisztaban vagyunk hogy odahaza kulonbseg van ceg es ceg kozott es mi nem papirt hanem tenyleges tudast szeretnenk a csajszinak.

A vitorlaast valoszinuleg kihagynank es rogton a PPL re mennenk majd a CPL es a tobbi de egy megbihato es nem elszalt aru cget iskolat keresunk.

 

Esetleg tudtok ilyet javasolni ?

 

Van kulonbseg szinvonal es ar kozott ha videken illetve BP kozeleben van az iskola?

 

Van olyan iskola amit nem nem soha ?

 

Ha PPL el kezdunk akkor mennyi ido alatt lehet eljutni a kezdo  ( mondjuk ) Boeing pilota szintig ?

 

Esetleg ennek a temanak van valahol topikja?

 

 

Koszonom megegyszer a segitsegetket.

 

 

 

 

 

Előzmény: Surda39 (92246)
Surda39 Creative Commons License 2017.12.04 0 0 92246

Javaslom az NKH (a már megszűnt, de még ezen az úton is elérhető Nemzeti Közlekedési Hatóság) honlapján közzétett pilótaképző szervezetek közül választani:

NKH/Légügyi szakterület/Képzés/Légijármű-vezető képzés/Képző szervezetek listája.

A részletek már a választott képző szervezettől megtudhatók.

Előzmény: Viragszirom22 (92243)
elemes Creative Commons License 2017.12.04 0 0 92245

off

 

A karrier jó esetben úgy néz ki, hogy megtanul vitorlázórepülőt majd/vagy kisrepülőt vezetni (PPL vizsga), aztán kétmotoros gépet és műszerrepülést, megcsinálja a CPL és ATPL vizsgát, aztán jelentkezik valamelyik légitársasághoz. A Boeing vagy Airbus típusvizsga kolosszális pénzbe kerül, ezt a légitársaság megelőlegezi és aztán le kell dolgozni.

 

annyiban javulhat esetleg a helyzet, hogy a wizz épp pilótahiányra panaszkodik:

 

https://index.hu/gazdasag/2017/12/04/tovabbi_csodoket_var_a_wizz_air_vezere/

 

"A Wizz Airről elmondta még, hogy minden munkakörbe könnyen találnak embereket, egyedül a pilótáik utánpótlása okoz gondot, ez a szűk keresztmetszet. Itt egyre többet kell befektetniük, ezért is szállnak be speciális infrastruktúrával a pilóták képzésébe is. A 282 géphez nagyjából tízezer dolgozó kell majd, ezek 90 százaléka utaskísérő és pilóta lesz."

 

az utasgépes pilótáknak egyébként nem annyira izgalmas az élete, szóval inkább a pedáns ember jelentkezzen ilyen munkára, mint a kalandvágyó

Előzmény: Viragszirom22 (92243)
elemes Creative Commons License 2017.12.04 0 0 92244

off válasz

 

index cikk:

 

http://index.hu/gazdasag/2016/07/06/hogy_lehet_ilyen_olcso_a_repules_fapados_arazas/

 

portfolio cikk

 

https://www.portfolio.hu/vallalatok/tudod-hogy-mennyit-keresett-az-olcso-jegyeken-a-wizz-air--3.214640.html

 

a portfolio archív cikkei általában fizetősek, itt van két jó ábra a cikkből:

 

 

 

Előzmény: vakrepulo2 (92240)
Viragszirom22 Creative Commons License 2017.12.04 0 0 92243

Elnezeseteket kerem hogy kerdem de nem talatam jobb topikot es ugy latom hogy itt tobben pilotak vagytok.

 

A helyzet az hogy a lanyom ugy dontott hogy pilota akar lenni ( leany koromban meg en is vitorlaztam egy masik galaxisban ) Viszont a mai pilotakepzest nem ismerem.

 

A cel hogy kereskedelmi pilota legyen Boeing AIRBUS gepeken.

 

Szeretnem megkerdezni hogy ennek mi a legjobb modja?

Hol vannak ilyen kepzesek?

Melyik iskolakat cegeket erdemes valasztani illetve elkerulni ?

Milyen koltsegekkel jar ez az egesz nagysagrendileg ?

 

Illetve barmi amit hasznosnak gondoltok egy ijfu "pilotacsajszi" almanak megvalositasahoz.

 

 

Koszonom elore is a segitsegeteket.

 

 

 

 

XANTIi Creative Commons License 2017.12.04 0 0 92242

Például légiirányítás díja útvonalra. Ezt nem tudom, hogy átalányban megy-e vagy darabra.

Van catering, ha más nem a személyzetnek. Lehet takarító, pushback, üza. kiszolgálási díj. Mindezek bankköltségei.  Esetleges szállásköltség.

Előzmény: vakrepulo2 (92240)
vakrepulo2 Creative Commons License 2017.12.04 0 0 92241

sejtem, hogy attól függően, hogy tele a gép vagy üres jelentős lehet az üzemanyag ltg, ezért számoljunk mondjuk félterheléésel, illetve gondolom a reptéri illetékek közt is jelentős eltérés lehet, hogy pl ferihegy vagy debrecen, ide is mondjunk átlagot jobb hiján

Előzmény: vakrepulo2 (92240)
vakrepulo2 Creative Commons License 2017.12.04 0 0 92240

kicsit off leszek, mert nem nagyon találtam élő topikot, amiben a következőket meg tudnám kérdezni, itt meg tudom hogy gyakorló utasszálító személyzet is írogat

 

tehát a kérdésem: kb mennyibe kerül egy A320 vagy A321 elrepüljőn pl Párizsig, tehát mennyi az önktg-e egy fapados járatnak?

 

gondolom vannak ilyenek mint: üzemanyag ktg, személyzet bérktg, célreptér leszállási illeték, üzemidőre vetített gépamorizációs/karbantartás ktg, mi más ?????

 

köszi

 

 

Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2017.12.03 0 0 92237

Elnézést, Uraim!

Erre, az ITT OFF-ra, tudna (OTT) valaki válaszolni?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!