Most ez Z/C vagy C? A 4-es lábon +12V van, az egy relé kimenet.
Az üza szivattyút úgy tudod ellenőrizni hogy rádugod, és ha indítás után kb. 20 másodperccel sem hallod hogy elkezdene kattogni, akkor valami hiba lesz.
Szia! Beépíthető mindenbe,csak kell hozzá az ü.z.pumpa meg egy vízszivattyú! De egyébként a D3W Z csak pótfűtéshez volt(benn is a nevében,hogy Z /zuheizer=pótfűtés/),azért mondom,hogy ezek kellenek még hozzá! A csatlakozó 6-os lába (fekete szinű), a külső hőgomba,a 7-es láb meg (teli-kék színű) a D15(generátor 12V+)jel,hogy jár a motor,de neked állófűtéshez csak a kettőből valamelyik kell,az egyik állandóan megkaphatja a 12V+-t. Én úgy csinálnám,hogy a hőgombával indítanám az állófűtést,és onnan egy indítási jellel(12V+) a relé felé a vízpumpát is.
A 4-es szellőző ventin +12v kellene leni? és szivattyú ki meneten ? Sikerölt elinditani úgy hogy ki van szerelve de a kocsi kábeleiről. mostmár csak ellenörizni kellene hogy indul-e az üa szivattyú keringető és a belső venti .
mivel 14 liter vizet és 1 kb. 130 kilós motort kell melegítenie valamint egy nem túl kicsi karavan kasznit kell felmelegítenie,na szóval ezért megeszik alkalmanként 1-1.5 liter benzint.
igaz aránylag gyorsan teszi a dolgát csak sokalom a fogyasztását.
azért ha beszorzod a 90-100 napot amenyit megy 1 évben akkor már azért lehetne min sporolni.
Igen, úgy tudom. A TT Z/C-nek kellhet még külön a 3-as lábra is +12V de a TT C biztosan indul az egyes lábtól is (feltéve hogy nem valami gyári kályha)
Még egy kérdés a 1530 az out lábon +12V ad ki ? akkor a normál top c Elindul házilag is, a pin 1-be +12v és indul? persze ha minden más külsöség be van kötve.
nekem azt mondták a szakik hogy thermo top c/z-ből is van többféle.külsőleg u.a. de van amelyik indul az ovál órával,van olyan ami sima kapcsolt pozitívra is elindúl,és van ami az autógyáraknak készűlt,az csak a saját rendszerében működik.érdemes kipróbálni vásárlás elött.
Köszönöm a választ,akkor nem is probálkozom tovább. Kérdés hogy az audi vw gyári álófütés megy-e 1530 orával? A TT C alatt gondolom azt kell érteni Thermo Top C ! Egyébként eladóvá vált a BMW kályha ha valakit érdekel! fatom83@freemail.hu
Meredek ötlet! :-) Ha ilyen megoldáson töröd a fejed, szerintem egyszerűbb ha inkább egy gázkonvektort alakítasz át állófűtésnek mint egy benzinkályhát.
Helló ÚJ vagyok itt a fórumon. Nemrég vettem egy w210-es (1997-es E290td) Mercit. Sajna az előző tulaj kiszereltette belőle az állófűtest mert fojt a fagyálló. Tegnap vissza szereltem egy bontottat, bekapcsolás után nem indult el. Kipróbáltam még 2 másik ugyan olyan típusú kályhával is de azok sem indultak. Az autóban programozható Webasztó kapcsoló van. A belevaló állófűtés típusa: WEBASTO Thermo top Z/C-D. A kályhán két csatlakozó van az egyik két vastag szálból áll ezen van 12v. A másik csati 6 pólusú amiből 5 be van kötve. Ennek a csatinak esetleg tudja valaki a láb kiosztását?
Hali van egy X5-böl származó webasto kályhám. A BMW can buszosan inditotta. A sóginak az MB 124 ben utólagosan szerelt 1530-as program orával de ugyan ilyen kályha van" top c". Gondoltam rendelek egy ilyen órát es beépitem az autómba! Mielőtt elkezdtem vadul vásárolgatni gondoltam megprobálom és rádugom az én vezegységem az ö kályhájára es meglátom hogy indul-e. Hát nem, semmit nem csinált! Gondoltam hibás a panel ekkor rádugtam egy másik X5-re, igaz csak kiegészitö fütésben, de tökéletesen indult. Ekkor a gyári BMW programbol kikerestem a kapcsolási rajzot , miszerint a can a 2-es lábra megy.az jó mert a Webasto kapcsolási rajz szerint az a diagnose szál, a 1530 viszont az 1-es lábrol probál inditani sikertelenül! Valaki mondja meg mi a különbség az utólagos vezegység es a BMW-be szerelt között és mi a megoldás. Az ebay-en találtam vezegységeket egészen más a nyák elrendezés! Van különbség benzines és diesel vezérlöegység között? Köszi!