Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
van egy kis zavar. Kassán a képek tanúsága szerint a 05-ös o.sz. gép van amit viszont nem javítottunk, viszont PG-s festése van. (nem emlékszem de lehet, hogy ez volt a "puska" gép)
A Mi-24 az általam talált képek szerint (festés) nem magyar gép.
Semmi nem változott. Az És és Váncsa sem. (Az elképesztő eset leírásának végére belerúgott egy alaposat buktorba. Gondolom a kiegyensúlyozottság jegyében. Mexokásból. Hátha valaki azt hiszi buktor vezeti a 8 évesek szellemi és erkölcsi szintjére zuhant politikai tömböt, ami az elképesztő esetet menedzseli. Más név nem szerepel a cikkben. Hányás.)
En is vedelmembe vennem nem csak a MMZ-t, de a cikk irojat is. Kb. egy eve jartam azon a helyszinen, amelyrol a cikkben szo van. Koznapi nyelven az ottani terepet edo boritotta! (Igaz, nem szazeves tolgyek!) Amit most ott a muszakiak csinaltak, az nem kis teljesitmeny! Foleg azert, mert lancfuresszel es a meglevo muszaki munkagepeikkel hajtjak vegre, nem pedig bombaszonyeggel! :) Az pedig kimondottan dicseretes, hogy a gepkezeloi tanfolyam kereteben oldjak meg a feladatot, nem pedig extra feladatkent extra penzbol. Nekem nem az a cikk lenyege, hogy milyuk van, hanem az, hogy elkezdodott a Bevetesi Irany 2009 elokeszulete, amely vizes mutatvany lesz. Neha nem art tudni, hogy kik dolgoznak a hatterben! Plieur-nak! Lesz ott helipad is! :)
A MH-ben is vannak menetgyakorlatok. Elvileg a harcoloknak hetente 6 km-t, havonta 20 km-t kell megtenniuk felszerelessel egyutt. Ezeken kivul rendszeresen szerveznek teljesitmenytura jellegu meneteket is. teli 54 km, nyari 2x54 km, Szent Laszlo Menet. Most allitolag a debreceniek is szerveznek valamit a Hortobagyra augusztusra.
Előszőr alapos eligazítást kell tartani a szakasznak feladatról, mert megvan az a rossz szokás hogy derékmagasságban fűrészelik el a törzseket, a nem tetszőket otthaggyák, az meg inkább abatíz...:)
Nem, nem... a brazilok körében kell terjeszteni, hogy az adott területet nem figyeli az erdőőr, tehát onnan mindent el lehet lopni... két óra alatt nemhogy helikopter-leszállóhelyet, de akár vadászgép-kifutópályát is lehet csinálni, úgy letarolják. :-D
Hö... terjesztem majd a menekültek körében, hogy az adott erdőszakaszon a hadseregnek földalatti bunkerei és üzemanyagtárolói vannak. A gaz ellen hálásan megtisztitja nekem a terepet kiskaliberű repeszrombolókkal meg napalmmal.;P
Minek ide motorosfűrész?:) Az csak fölösleges költség! Meg aztán mi van, ha a katona ne adj isten megvágja magát?!:D Stb.:DDD
A koncepció az volt, hogy külön híroldal és külön a kormányzati igényeket kielégítő céges hp legyen. Egy ember miatt nem működik ez a felállás, így én is kirakom a híreket.
Igazad van Gyöki, sőt annyival ki is egészíteném, hogy a nagy többségnek az a feladata, hogy elő- és utókészítse a terepet a harcolóknak, annak a kevésnek amit még annak nevezünk.
De ha már szóba került a hm.gov kontra honvédelem.hu, akkor áruld el lécci, hogy mi szükség külön szerkesztőséggel egy olyan honlapra az adófizetők pénzéből, ami döntő többségben ugyanazokat a híreket jelenteti meg ugyanúgy vagy kicsit átírva, mint a "céges"?
A kérdés inkább költői, mert tudom, nem Te vagy az illetékes, a hivatalos választ meg ismerjük (könnyedebb hangvétel, stb.)
Félreértettél, de nagyon. Egy pillanatig sem a műszakiakkal volt bajom, hanem azzal, hogy MH ill. a HM szócsövének számító weblapon megjelenhet egy olyan cikk, amiben olyan információk vannak, hogy a MH-nek van láncfűrésze (elég durva lenne, ha nem lenne...) és hogy egy munkagép kezelővel együtt dolgozik (ez olyannyira triviális, mintha azt írták volna, hogy a BKV buszt sofőr vezeti). Elnézést, ha félreérthető voltam, a cikkel van bajom, nem a műszaki katonákkal. Alapvető, hogy csak akkor írok valamiről cikket, ha mondanivalóm is van. A papírt, ceruzát feleslegesen nem koptatjuk, de itt sokadszor mégis ezt tették.
Sajnálom Harpet, de az MH nem csak JI Joe-kból áll és nem csak "kommandózik" az a néhány ember, aki maradt. Sok katonának az az "alantas" munkája, hogy kialakítsa a terepet az un. harcoló katonáknak, sőt van olyan katona is, aki azért felel, hogy felkészítse ezeket a katonákat, vagy csak megtanítsa, hogy is kell használni egy munkagépet, egy kaszát. Hűha akkor lenne, ha ezt a melót is egy civil cég végezné n+1 MHUF-ért, de akkor az címlapos HŰHA lenne...
Szerencsére van aki erre a munkára is tud büszke lenni, mert pont ezek azok a piszkos munkák, amiről el szoktak feledkezni. Nem kell b@szogatni a műszakiakat, a civilek tőlük kaphatnak legtöbbet, ha gond van... a hibák pedig a honlapot minősítik, a céges honlapon is fent van (remélem) hibátlanul és 3 nappal korábbról.
Anno amikor a 21-eseket kivonták és Pápát bezárták egy illetékes elrendelte, hogy a gépekben lévő kerozint le kell ereszteni
Biztos hogy akkor tortent? En ugy hallottam ezt, hogy Szabo Janos rendelte el (mig-21 mellett a nagyjavitott szu-22-esekre is), viszont o az eggyel kesobbi kormanyban volt.
ui: persze mindegy melyik part adta utasitasba, a lenyeg, hogy nem erdemes uzembe allitani oket.
Áll meg az ész. A szakszerűen végrehajtott konzerválás ( bocsi, ez már bennem igy ragadt meg) is pénzbe kerűl, az nem vitás. Példa: Még annó 1992 -ben a TAROM vett 2 db. A310-est , 219 milla USD zusammen. A gépeket 2003-ban konzerválták, az Otopeni -i reptéren, 2007-ben vették őket elő és állitották be a madridi járatba.
A költségek kb. igy néztek ki:
-évente 800000 USD a tárolás, örzés, stb.
-a kikonzerválás utáni javitások kb. 7,5 milla USD, a francik végezték .
Nem tudom mennyire vigasztal:), máshol sem ügyesebbek.
A bukaresti repülési múzeumban van 1 db. Mig-29 Sniper, ez a gép lett upgrade-elve az Aerostar Bacau által , még 2000-ben( DASA+Elbit kooperáció, a 21-es modernizálás jópár elemét ültették volna át a 29-be, a gép kint volt ai ILA 2000-en). A program leállt pénzhiány miatt, 50milla USD kellett volna egy 12 gépes század nagyjavitásához +upgrade-hez, aztán kicsapták 2003-ban mind a 18 meglévő gépet Kogalniceanu-ra, ezt hivják odaát 'linie moarta', vakvágány:))))
A 18 gépen nem végeztek el semmiféle üzemidő hosszabbitást.:)
nem akarlak elkeseríteni, de Magyarországon szerintem nem igazán létezik műszaki kultúra. Lásd nálunk nem festik át öt évente a villanyoszlopot, hanem inkább tíz évente kicserélik. Anno amikor a 21-eseket kivonták és Pápát bezárták egy illetékes elrendelte, hogy a gépekben lévő kerozint le kell ereszteni, végül is nem tudom, hogy a parancsot végrehajtották, vagy idejében visszavonták. Te tudod, hogy 1. mi lesz egy hét múlva a száraz gumialkatrészekkel, köztük a puhafalú tartályokkal, 2. lefejtett tüzelőanyag repülőgépbe nem tankolható, tehát maximum olajkályhába jó.
5+1 gépet javítottunk, 600 millióba került összesen, állítólag volt olyan gép amelyet 52 perc repült idővel vontak ki a hadrendből. És hogy egészre feltegyük a koronát, a kassai repülő múzeumnak van egy elnöki gyűjteménye, ezeket olyan gépek alkotják, amelyeket az adományozó államok a szlovák köztársasági elnök kérésére adtak. Mi tőlűnk kaptak egyet, tudtommal a nagyjavított 07-est.