Az újvidéki Tito-híd alatt csak "kabrió üzemmódban" mehettetek át, mert az olyan bazi alacsony volt, hogy régi ismerősöm szerint "kenuból fel lehettett hugyozni a hídig" :-)
Háááááát! Szerintem uaz! Ezeket vittük lefelé, csak a felső két szint le volt szerelve, mert nem fért volna el a hidak alatt. Ha tévedek, KÉRETIK KIJAVÍTANI!:-)))))
muggli
Ez nem olyan tolóhajó, amilyet a Hajógyári öbölben gyártottak a '80-as években?
Ha nem van valakinek olyen képe. Vagy a Dunán melyik sorozat az. Csak mert gyerek voltam akkor és félek az emlékeim "megnőttek"
Nem ok nélkül mondok mozgást, megmozdulás helyett!!
Urak, ne értsetek félre, én teljes vállszélességgel az ügy mellett vagyok, de azt bizony most az elején kell felmérni, hogy ez milyen nagy meló, és hogy lesz-e elég ember-akarat-pénz-kedv-tudás-összeköttetés ahhoz, hogy ezt végigvigyük!!
Mert a dolog nem kivitelezhetetlen (lásd a Budaürsön felújított Li-2 repülőgép!!), de rengeteg elkötelezettséggel jár!
Ami a kérdés technikai részét illeti: ha körvonalazódik, hogy mit vállalunk, akkor a jogi háttér kidolgozását vállalom.
(Pátoló tag rulez!! Évente 1x horgonyt dobhatnak, a ladikból festhetik a vízvonalat, és nyaranta 4x résztvehetnek hajómosásban!!!!)
Megadnád a temető linkjét?
Én 10 évig tanultam, de sajnos nem találtam meg. :))
A janka hasonló a szocforrhoz, de lapátkerekes.
Az ukrán dunai kabinosoknak bizony nem ajánlott egy tengeri túra. Más a hajótest, könnyen borul.
Tényleg! Ezek az Urajna-Mooldavia méretű hajók ki tudnak úszni a tengerre (Fekete-tengerre gondolok), vagy az építésük csak a dunai terheléseket bírja el?
Urak!
Itt van egy kis nézelődnivaló, rengeteg, többszáz hajóképpel és az oroszok hajótemetőjével. No english, dehát jónéhányunk kiválóan beszél oroszul, hiszen 5-10 évig tanultuk!:-)))))))))
muggli
Gyorbol mennek, de sajnos egyik nap sem jo.
A kazettakert majd lecsorgok Horanyba :) De Komaromig vki vissza kellene majd, hogy vigyen :)
Rt, alapitvany, barmi alapitasban partolo tag vagyok, ha van ilyen funkcio :)
minden jot!
Az jutott még eszembe, hogy a "Helka" az teljesen fehér volt, míg a "Kelén"-en valami barna volt, ezért távolabbról is megismerték a helyiek. Nagyon szerettem ezzel a hajóval utazni.
muggli
Tavaly nyáron utaztam a Helkával. Nagyon szépen fel lett újítva. Ami egy kicsit szomorkássá tett, hogy vadonatúj német motort kapott, ami már nem levegô indítású, közvetlen hajtású. Így elmarad induláskor a nagynyomású levegô jellegzetes "befújása". A motort sem lehet már látni, a géptér el van zárva, így nem mutathattam meg a fiamnak a szelepek járását a motor tetején. A matrózok azt mondták, hogy a Kelénben még közvetlenül hajtó lassú járású motor van.
A Helkát vízvonal alatt kicserélték, lehet is látni, hogy a test alul hegesztve van, nem szegecselve.
Állítólag a Jókait is elôkaparta egy magánzó és pokoli pénzen teljesen felújíttatta. Kb. olyan lett, mint a nagyapám fejszéje... Azt is mesélték, hogy az orrát is kicserélték, szép íves lett, mint a Keléné és a Helkáé. Hiába magyarázták neki, hogy a Jókai mindig is abban különbözött a másik kettôtôl, hogy egyenes orrvonala volt.
De mindezt csak úgy hallottam, nem vállalom érte a felelôsséget. Írja le, aki jobban tudja!
A "Helka" valamivel idősebb mint a "Kelén", de eredetileg csavargőzös volt mind a kettő, de két, vitorlázásra is alkalmas árbóccal. Nemrég volt szó róla valahol, hogy 100 évesek a hajók. Én is úgy emlékszem, hogy az akkori hajóvezető (amikor a nyarakat Siófokon töltöttük szüleimmel) valami századforduló körüli időpontot meséltek a hajó (a "Helka") építésnek.
ennyi rémlik fel úgy 30 év távlatából.
muggli
De, bocs, elbénáztam!
A Boglárra Révfülöpről emlékszem a 70-es évek közepéről, emlékezetem szerint akkor az északi parton járt a (Siófok?) - Tihany - Kiliántelep (ha volt már akkor) - Révfülöp - Badacsony vonalon.
A Helka sok év parti kényszerszünet (és party kényszerszünet) után végre visszakerükt a vízre és úszik, jár, szállít testvérhajójával együtt. Füreden volt kinnt. Több Bujtor film "szereplője" volt. A Balton legidősebb hajói, koruk körülbelül a Leitha/lajtáéval mérhető. Eredendően csavargőzős volt, valószínűleg átépíttették.
Ha valaki Mijo-t FOMA-t és a többi messzi csavargót utol tudja érni az jó lenne a topictalit illetően.
A Kelén mindkét képen vékony, hosszú kéménnyel szerepel. Az "uu" kéménye pedig rövid és széles. Lehet, hogy ez volt a különbség a két testvérhajó között és akkor az a Helka? Avagy a felvételek más-más időben készültek és az idők folyamán mindkét hajó kéményét kicserélték és így nem válaszolható meg a kérdés? Nem lettek ezek dízelesítve? Emlékszik-e valaki arra, hogy az északi parton valahol kiállított Helka hogy nézett ki? Meg vannak-e még ezek a hajók?
A képek java része postai képeslap, kisebb része különböző könyvekből és prospektusokból származik. A hajómalom valószinüleg a felső Tiszán c. képet az édesapám csinálta a 40-es években. A Pannónia, a Kossuth szines, az Attila, a Várkert, a Budapest, a Fortuna és a Verzej (SLO) képeket én csináltam. A postai képeslapokból egyes esetekben kivágtam a hajót ábrázoló részt.
> bizonyos méret feletti alkatrész kovácsolására állítólag csak Csepelen volt kellően nagy gép
Azt, hogy régen csak egy ilyen gép lett volna, nehezen hiszem. Több gépgyár is volt az országban, ahol nagyobb gépeket is készítettek, gondolok itt a Lángra, a gyôri MWG-re (ott volt az ágyúgyár is!) vagy a Digép elôdjére...
Persze az lehet, hogy ma mindez már a múlté... Akkor sajnos igazad van.
Nem emlékszem, honnan való az információm, de bizonyos méret feletti alkatrész kovácsolására állítólag csak Csepelen volt kellően nagy gép (láttam is működni annakidején), és azt tudomásom szerint már leszerelték. Úgy vélem, azoknak a nagy tengelyeknek, hajtókaroknak kovácsoltnak kell lenniük (pl. a 203-as forgattyús tengelye). Volna ma már más technológia is?