Keresés

Részletes keresés

eMM Creative Commons License 2000.10.02 0 0 196
Kínai konténerszállító halyóba, a bazi nagy motor?
Hmm.
Inkább készül a Tajvanra csapatszállító hajóflotta, pár új,nagyobb egysége! :O)
Előzmény: plebejus (186)
GEORGIE Creative Commons License 2000.09.29 0 0 195
Bezzeg a Titanicon!!!!(Az ide illo jel most nem jut az eszembe)
Előzmény: DLala (194)
DLala Creative Commons License 2000.09.29 0 0 194
Az index cikke szerint az egész legénység a Panathinaikosz-Hamburg meccset nézte, és a kapitány szállt eloször mentocsónakba...
Előzmény: plebejus (192)
GEORGIE Creative Commons License 2000.09.29 0 0 193
Meg a bulvarsajto biztositasi csalast feltetelez: a hajot iden selejteztek volna, de k. nagy biztositast kotottek ra. (tv2, jo estet Mo.)
Előzmény: plebejus (192)
plebejus Creative Commons License 2000.09.29 0 0 192
Oleg durva a sok aldozat,...allitolag meccset nezett a kapitany....:(((
Előzmény: GEORGIE (191)
GEORGIE Creative Commons License 2000.09.29 0 0 191
Ha mar itt vagyunk, akkor talan ezt a gorog komphajo katasztrofat is kitargyalhatnank...
Előzmény: plebejus (190)
plebejus Creative Commons License 2000.09.29 0 0 190
Egy hajo van, a "HERMES ISLAND" [Gross Tonnage ~40 000, Deadweight ~75 600], aztan a lentebb emlitett motorrol, Te ez a motor tobb emelet magas!
Aztan van meg mindenfele egyeb kep, nem erdekes itt.
Ezek a gombostutol kezdve a szemetegetoig a vilagon mindent gyartanak, mint a pelda mutatja.
Ha akarsz irhatsz a PR-nak:
prdept@mes.co.jp

Előzmény: GEORGIE (189)
GEORGIE Creative Commons License 2000.09.29 0 0 189
Ertom.
Vannak-e kepek benne hajokakrol?:-))
Előzmény: plebejus (188)
plebejus Creative Commons License 2000.09.29 0 0 188
MES = Mitsui Engineering & Shipbuilding CO., LTD
Előzmény: GEORGIE (187)
GEORGIE Creative Commons License 2000.09.29 0 0 187
Igen szeressuk a pici dolgokat!
De mi az a MES Buletin?
Előzmény: plebejus (186)
plebejus Creative Commons License 2000.09.29 0 0 186
Hogy ujabb dolgokrol is szo essek, itt van elottem a MES Bulletin aug-i szama, miben arrol irnak, hogy kinai megrendelesre 8 set [keszlet? egyseg?] Mitsui-MAN B&W 12K90MC dizel motorra kaptak megrendelest melyet kontenerszallito hajokba fognak beepiten, Kinaban.

OUTPUT: 54 720 kW [!!!]
Revolutions: 104/min
No. of Cylinders: 12
Piston Dia: 900mm [!!!]

A K90MC allitolag a legnagyobb geposztalyba tartozik a vilagon.

Miccoltok? GEORGIE te szereted a nagymeretu vasakat, igaz?

GEORGIE Creative Commons License 2000.09.28 0 0 185
A britek mindig is hiresek voltak a konyureletessegukrol:-))))
Előzmény: Laci bacsi (184)
Laci bacsi Creative Commons License 2000.09.28 0 0 184
A Lusitania eseteben nem szabad megfeledkezni a tetemes mennyiségü hadianyagról, amit szallított.
Simpson szerint az UBoot által kilött egy torpedó eros dölést eredményezett volna, de a hajó a felszínen marad.
A találat következtében azonban berobbant a rakományban szállított logyapot, és ez betett a hajónak.
Az hosszirányú keresztfalalak miatt a hajó erösen megdolve süllyedt, amely következtében egyik oldalon eltávolodtak a hajóoldaltól a mentocsónakok, azért nem lehetett használni öket. A másik oldalon viszont a hajó falának döltek a csónakok, ezért nem lehetett leereszteni azokat.

Mellesleg a briteknek kifejezetten jól jött a hajó pusztulása. Az ö céljuk ugyanis az volt, hogy az Egyesült Államokat belerángassák a háborúba, akár jó sok amerikai halála árán is.
A Lusitania elsüllyedésére vert emlékérmet sem a németek verték, hanem az angolok.

A Titanic-ról: újabb kutatások szerint nem egy hosszú léket vágott a jéghegy a hajó oldalán, hanem hat kisebbet. Egyébként erre a következtetésre jutott a katasztrófát követo vizsgálat is, tekintve, hogy a rekeszek nem azonos mértékben és idö alatt teltek meg vízzel.

Előzmény: GEORGIE (183)
GEORGIE Creative Commons License 2000.09.25 0 0 183
Lusitania:
A hajo pusztulasat nagymertekben annak koszonhette, hogy SZENET taroltak a vizzaro rekeszekben!!!

Titanic:
A vizzaro rekeszek meg a vizvonal alatt veget ertek. Ez alol csak a hajo orra volt a kivetel. A katasztrofat koveto vizsgalat soran a hajo tervezoje kijelentette, hogy frontalis utkozes eseten a hajo vizen maradt volna...

Mindket esetben "helyhiany" miatt kerult sor a kevesbe szerencses rekeszelhelyezesre...

Előzmény: eMM (180)
GEORGIE Creative Commons License 2000.09.25 0 0 182
Sorry, de volt keresztiranyu oldalfal a Szt.Istvanon!
Csak sajna a Radetzky-osztalyhoz hasonlo kettos feneke volt a gyereknek. Anno a tervezok hozzakezdtek egy fenekrobbantasos vizsgalatnak egy 1:10 aranyu maketten, csak az eredmenyek ertekelhetetlenek voltak.
1909-ben Alfred von Koudelka kapitanyt Berlinbe kuldtek, hogy tanulmanyozza a nemet csatahajokat.
A nemetek tobb javaslatot is tettek:
1. Vizkiszoritas novelese 21.000 t-ra
2. A neheztuzerseg csokkentese 12-rol 10 lovegre (lasd Monarch 2-osztaly)
3. Vizalatti vedelem megerositese.
Ebben tobbek kozott ket fontos javaslat volt:
a, A vizvonal alatti vizzaro falon nincs ajto
b, A rekeszfalak nem parhuzamosak sem a hajo oldalaval, sem a hajo fenekevel, hanem szoget zarnak be. Ez utobbi reszletet bovebben nem tudom kifejteni, mert a Warship international tegetthoffos cikket sajna csak magyar forditasban tudtam megszerezni, abrak nelkul!!!


Előzmény: eMM (180)
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.22 0 0 181
"A SZENT ISTVÁN még felépítményében is különbözött a másik három egységtol. A két kéményt összefogó, fényszórókat tartó konzolt építettek rá. Ezért a hajó felépítménye kb. 1,5 m-rel magasabb volt a többinél. Ezenkívül a hátsó árboc elé egy hatalmas szelloztetokürtot is állítottak. A fényszóróállvány a kémények magasságában 38 t tömeg többletet okozott, ezért a hajó nagy sebességnél és hirtelen eros kormánymozdulatnál 19 fokig is megdolhetett."
Hány tonna is volt a hajó összesen? Engem meglep, hogy 38 t ekkora negatív hatást válthat ki.

Macibb

Előzmény: GEORGIE (177)
eMM Creative Commons License 2000.09.22 0 0 180
Az alapvető probléma az volt, hogy a Szent Istvánt (is) hosszanti rekeszfalakkal(vizzáró rekeszekkel) építették.
(Csakúgy mint pld a híressé vált Lusitaniát)
Ez sérülés esetén a hajó erős oldaldőlését,később felborulását okozta,mint a híres filmfelvételen ez látható is.

Ha keresztirányú rekeszfalakat használnak(mint pld a Titanicál) nincs(vagy csak minimális) oldaldőlés, a hajó talán menthető lett volna.

Előzmény: GEORGIE (177)
eMM Creative Commons License 2000.09.22 0 0 179
Nem is volt furcsa az olaszoknak,hogy miért vannak kivilágítva a hajók.
Előzmény: Laci bacsi (175)
GEORGIE Creative Commons License 2000.09.22 0 0 178
Es amikor november 3-an Paduaban a Monarchia kuldottei alairtak a fegyverszunetet a Monarchia mar nem letezo kategoria volt...
Előzmény: Laci bacsi (175)
GEORGIE Creative Commons License 2000.09.22 0 0 177
Sziasztok!

Szeretnek pontositani nehany dologban:

SZENT ISTVÁN

1. szolgalatba állitás: 1916. január 6.
(A Tenger - tudományos és társadalmi - tengerészeti és közgazdasági folyóirat - A Magyar Adria Egyesület Közlönye. Bp., 1911? - 1944?, 1912. 490. o., 1914. 8-9. o., 1917. 46. o.; és a Jane’s (WWI) 223. o. alapján.) de batorkodom megjegyezni, hogy a http//:www.warships1.com -on 1915. november 17. szerepel...

2. a letszam 1000 fo volt, az +200 az a partraszallo (talan tengereszgyalogos?) letszamot jelenti, akik nem tartoztak a hajozo allomanyba.

3. "tizenkét ágyújával, köztük 30 és feles lövegeivel iszonyatos tűzerőt jelent."
Ez egy igazi aranykopes!:-)))

A tuzersegi fegyverek:

12 db 30,5 cm L/45 ágyú
12 db 15 cm L/50 ágyú
18 db 7 cm L/50 ágyú
2 db 7 cm L/18 ágyú
2 db 4,7 cm L/44 gyorstüzelo légvédelmi ágyú

Agyu- minden 20mm ürméretet meghalado tüzérségi eszköz.
Ezt tovább lehet finomitani (loveg, tarack, etc.), de most csak a Szt. Istvanra koncentraljunk!

4. Pusztulasa:
"...Azonban a pólai kikötot július 9-én, 22 óra 15 perckor elhagyó TEGETTHOFF-ból, a SZENT ISTVÁN csatahajókból és kísérohajókból álló köteléket másnap hajnalban az olasz MAS 15 és 21 torpedóveto siklócsónakok felfedezték és a MAS 15 hajnali 3 óra 30 perckor két torpedót lott ki a SZENT ISTVÁN-ra. A torpedók átütötték a jobb oldali elso és második kazánház falát a vízvonal alatt, s robbanásuk ereje átszakította a köztük lévo válaszfalat. Csak a robbanás után vette észre a 76T jelu torpedónaszád a tole 400 méterre forduló MAS 15-öt, de már késo volt...
A SZENT ISTVÁN-on megindult az emberfeletti küzdelem a hajó megmentéséért. Eloször lékelzárással kísérleteztek, majd ellenárasztással (trimmeléssel) sikerült a 10 fokra megdolt hajót 7fokra visszabillenteni. A TEGETTHOFF megpróbálta elvontatni a sérült hajót, de az acél sodronykötelek sorra elpattantak. A megdolt hajón az áramfejlesztok víz alá kerültek és a szivattyúk leálltak. A hajót a tornyok oldalra fordításával és végül a loszerkészlet és a horgony tengerbe dobásával próbálták egyensúlyban tartani, sikertelenül. A hajó több órán át tartó elkeseredett és emberfeletti küzdelmet követoen Premuda szigetétol délnyugatra, 89 tengerésszel a fedélzetén 6 óra 12 perckor eltunt a hullámsírban."

A 89 hosi halott nevsorat a Warships Internationalban 1991-ben a Tegetthoff-osztaly tortenetevel foglalkozo czik kozli.

5. A hajo-osztaly technikai problemakkal kuszkodott:
"A négy hajó nem volt teljesen egyforma. A Triesztben épült VIRIBUS UNITIS , a TEGETTHOFF és a PRINZ EUGEN 12 db Yarrow-kazánt, 4 db Parsons-turbinát és ennek megfeleloen 4 db hajócsavart, addig a Fiumében készült SZENT ISTVÁN 12 db Babcock-Wilcox-kazánt, 2 db AEG-turbinát és 2 db hajócsavart kapott.
A SZENT ISTVÁN még felépítményében is különbözött a másik három egységtol. A két kéményt összefogó, fényszórókat tartó konzolt építettek rá. Ezért a hajó felépítménye kb. 1,5 m-rel magasabb volt a többinél. Ezenkívül a hátsó árboc elé egy hatalmas szelloztetokürtot is állítottak. A fényszóróállvány a kémények magasságában 38 t tömeg többletet okozott, ezért a hajó nagy sebességnél és hirtelen eros kormánymozdulatnál 19 fokig is megdolhetett.
Ezeket az eltéréseket azzal indokolták, hogy a haditengerészet csak az általános hajóterveket adta meg, a részletek megtervezése a hajógyárak feladata volt. A négy egység közül a SZENT ISTVÁN nem rendelkezett torpedóvédo hálóval.
A VIRIBUS UNITIS-nek ugyancsak hibás volt a súlyeloszlása. A hajó orrnehezen úszott. A hajó elol 100 mm-rel többett merült, mint hátul."

6. A nemzeti ugyrol meg annyit, hogy 1867 ota altalaban a magyar kuldottseg torpedozta meg a flotta fejleszteset. Ennek koszonhetoen az osztrak-magyar flotta feleannyi penzbol gazdalkodott, mint az olasz flotta!!!

Előzmény: LUCzI FERencz (165)
plebejus Creative Commons License 2000.09.22 0 0 176
Igen ez az, koszonom:-)
Előzmény: Laci bacsi (174)
Laci bacsi Creative Commons License 2000.09.22 0 0 175
Ezt az olaszok nem tudhatták. A háború még tartott.
Amikor ok elindultak az akcióra, a hajók még a Monarchiához tartoztak. A jugoszláv állam október 31-én napnyugtakor kapta meg hivatalosan a páncélosokat. Mindenki ünnepelt, hajókat kivilágították, Pólát pedig nem orizték.
Előzmény: eMM (173)
Laci bacsi Creative Commons License 2000.09.22 0 0 174
Lehet, hogy erre gondolsz:

http://www.hszk.bme.hu/~vb021/kukmain.html

Sajnos én nem érem már el a Tuzfalunk miatt. Mint tudjuk, az Osztrak-Magyar Haditengerészet weblapja tele van pornóval...

Előzmény: plebejus (172)
eMM Creative Commons License 2000.09.22 0 0 173
>Viribus Unitis: 1918. nov 1-en Polában olasz búvárok aknával elsüllyesztették<

Nagy hőstett volt,hiszen a hajó már nem volt gőz alatt,a személyzet lyó rész sem volt rajta,egyáltalában nem volt hadikészültségben.
Tulajdonképpen saját magukat rövídítették meg az olaszok,hisz valszleg úgyis ők kapták volna meg.

Előzmény: Laci bacsi (168)
plebejus Creative Commons License 2000.09.21 0 0 172
Kosz Laci bacsi,
mintha regebben sok tucat beiirassal elobb lett volna egy link, v. URL a K.u. K. hadihajoihoz, tan BME-s szerver, de. vegigolvastam mindent es nem lelem, de nem az, ahol csak a jellegrajz van, hanem sok fenykeppel, nem tudod hol van/hova lett?
Előzmény: Laci bacsi (171)
Laci bacsi Creative Commons License 2000.09.21 0 0 171
Itt többet olvashatsz róluk:

http://www.geocities.com/Pentagon/Bunker/5294/prinz.html

Előzmény: plebejus (170)
plebejus Creative Commons License 2000.09.21 0 0 170
Tegetthoff: Olaszországhoz került, 1924-25-ben szétbontották.

Nem is volt meg regi. Biztos kellett a szinesfem, mint a NoHABbol....

Előzmény: Laci bacsi (168)
plebejus Creative Commons License 2000.09.21 0 0 169
Ime itt a story a (162)-hoz:

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: GEORGIE (163)
Laci bacsi Creative Commons License 2000.09.21 0 0 168
Viribus Unitis: 1918. nov 1-en Polában olasz búvárok aknával elsüllyesztették.

Tegetthoff: Olaszországhoz került, 1924-25-ben szétbontották.

Prinz Eugen: Franciaország kapta meg. Célhajóként elsüllyedt 1922-ben.

Előzmény: DLala (167)
DLala Creative Commons License 2000.09.21 0 0 167
Mi lett a sorsa az osztály többi hajójának? Elsüllyesztés, hadizsákmány, bontó?
Előzmény: LUCzI FERencz (165)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!