E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
ez nem az. Nem tudom, hogy mondják ezt magyarul, de itt az elektromos és gázművek személyzetének "rekvirálásáról" van szó; azt kell tenniük, amire a hatóság utasítást ad
Talán a honvédelmi munkára kötelezés/igénybevétel a jó kifejezés:
1939. évi II. tc.
Üzemek alkalmazottainak visszatartása
90. § (1) Azok a honvédelmi munkára kötelezettek, akik a jelen törvény alapján igénybevett vagy előkészületi intézkedésekre kötelezett (108. §) szállítási vagy közlekedési eszköznek vagy intézménynek, üzemnek, ipartelepnek vagy egyéb vállalatnak személyzetéhez tartoznak, kötelezhetők arra, hogy az igénybevétel, illetőleg az előkészületi intézkedések tartamára eddigi szolgálati vagy munkaviszonyukban megmaradjanak.
Budapest IX., Kvassay Jenő út az azonos nevű hídtól a Közvágóhíd felé nézve.
Ehhez a képhez ma már elég erős képzelőerő kell mert mindent elpucoltak azóta. A két vasúti híd egy deltavágány volt a 151-es vasútvonal és a Dunaparti Teher pu. között, az út jobb oldalán futó vágány felsővezetékkel a (nemrég megszűnt) 22-es villamos (Boráros tér - Nagyvásártelep)
A felirat szerint: Obauer-Bannerfeld Alfréd, később ezredes, Csernyivci katonai parancsnoka.
A képen biztosan nem ő van. A fotó 1898 után készült (az ekkor kiadott Jubileumi Érmeket viseli), Obauer-Bannerfeld Alfréd 1898-ban már százados volt, a fotón ezzel szemben egy nem magyarországi kiegészítésű, közös hadseregbeli gyalogezred egyéves önkéntes gyalogosa van.
14 éve működünk kb ezekkel a keretekkel (vagy korlátokkal). Szerintem pont az a jó, hogy az ilyen nagyon alap adatok után (köszönhetően annak, hogy van fotó és van adat) a hozzátok hasonló közösségek, alkotóműhelyek, helytörténészek önálló gyűjteményeket, facebook csoportokat, vagy blogokat tudnak létrehozni és érdekes, fontos további információkkal megtölteni. Sőt, kiállításokat, könyveket tudnak publikálni a saját kutatásuk megismertetésére. Mi elsősorban fotókkal foglalkozunk és igyekszünk is ehhez ragaszkodni.
Értem. A lényeg, hogy a taxisok odataláljanak. Rendben.
Azért szívesen megkérdeznék jó pár tényleges felhasználót, hogy nekik melyik "képalá" a szimpatikusabb:
- az, ahol lát egy dátumot és egy címet,
- vagy ahol azt is megtudja, hogy ki építtette, ki tervezte, minek épült, kik lakták/használták, mi volt később, a kép készültekor a rendeltetése, és egy sor emlék úszik be ennek hatására.
Számomra ékes példa erre a Gorkij fasor 38. és 40. szám.
Ha szigorúan a Te leiratodat követjük, akkor létrejön egy olyan csupasz képes adatbázis, ahol csak éppen az építmények, az épületek, az épített környezet sava-borsa marad le.