Van 1 óriási hír számomra:-)
Az A-38-ason (a Petőfi híd alatt Budán) Május 8-án este fellép a kanadai Johnny Ferreira, aki nemcsak a kedvenc szaxofonosom, hanem még találkoztam is vele a nyáron!
(aki megnézi a honlapomat, hamar rájöhet, miért is oly kedves ez a hír számomra, mind zenei, mind hajós szempontból!)
Akinek van kedve, már csak az élmény miatt is (és persze ki tudja fizetni az előreláthatóan borsos belépti díjat) feltétlenül látogasson el oda!
Én mindenképpen ott leszek. És a találkozón is!:-)
Nagyon köszi! :-)
Én utoljára 99-ben fértem hozzá, akkor még nem volt a hátsó nyitott fedélzet kialakítva rajta.
Miért tartják, ha ennyire nem használják ki???
Remélem sikerül ellátogatnom a Hárosi öbölbe a 7végén, nagyon érdekel a helyszín, én szemben laktam vele 15 évig, de annyira zárt terület, hogy 1szer sem sikerült...
A római kori romokat nem hiszem, hogy sokan látták még. De szerintem azokat most sem lehet megközelíteni. Kicsit elkanyarodtam a hajóktól:-)
Biztos, hogy dísz.
Neki is olyan "kipufogója" van a fenekén, mint a River Cloudnak.
Bocsesz a szaxerűtlenségért:-)
Kár, hogy ritkán jön, igazi színfolt a többi között. Én persze mindet szeretem, de mindig vannak kedvenceim, most éppen Folyó Kiránynő Őnagysága!
Sziasztok! Sajnos kedden nem tudok ott lenni a találkozón, de lélekben veletek leszek. Sok sikert és jó beszélgetést.
Szerdán láttam én is a River Queent megérkezni az esőben, csütörtökön pedig az indulási manőverét a Közgáz elől. A Swiss Crown tért ki neki. A kerékállás mögött a behúzható fekete kémény csak dísz ugye?
bf4002 köszi az infot a Neptunról!
Viszont azt még szeretném megtudni, hogy mi volt a neve azelőtt. Van 1 tippem, talán a Rába.
Ugyanis az átalakítottak éldegélnek még, de csak az Óbuda fut eredeti nevén. A Tihany, a Fonyód, és a Sárrét átneveződött. A Dunaújváros van Győrben, bár utoljára mikor láttam, még Gönyün pihent a parton.
És ki tud a Pilisről? 86-ban láttam utoljára.
Nem, a következő, Csepel felé. Első a Schenker bejáró (ha Pest felől jössz), itt lehet teherautóval is bemenni, a második megy a Kikötőhöz.
DLala!
Tudom, hogy más érdekeltséged is van, én is írok a Síndöcögényekbe is, csak ritkán és más néven (L.Gyula). Ha eljössz, nem kötelezed el magad semmire, legfeljebb dumálunk egy jót. Ez a legrosszabb, ami érhet.:-)))
muggli
BKV hajók:
Az 1970-es években a hajók neve még az alábbi volt:
MAHART típus: Hófehérke
Vizibusz (MHD-3011) típus: Angyalföld, Budavár, Lágymányos, Margitsziget
Mohács 130 típus: Jánosvitéz, Iluska, Piroska
Tápé 100 típus: Szende, Szundi, Hapci, Morgó, Tudor, Vidor, Kuka, Jancsi, Juliska
Mohács 90 típus: Farkas
Tápé 50 típus: Gyöngy, Tündér
Horány 42 ill. Horány 45 típus: Babszem Jankó, Hüvelyk Matyi
Tisztelettel, nagyon szeretnék, de nem tudok elmenni. A szívem szakad meg, de ha korrekt akarok lenni így kell döntenem.
Momentán ugyanis a Városi és Elővárosi Közlekedés topikon létrehozott egyesület (VEKE, www.veke.hu) leköti minden maradék energiámat. Ott is van vas, mégha nem is olyan sok, mint a vízen.
Ha bármiben segíthetek, pl. szervezési tapasztalatok, buktatók elkerülése stb. akkor nagyon szívesen!
De képtelen vagyok ezzel a fenékkel még egy lovat megülni, úgyhogy marad az, hogy kívülről örüljek annak, hogy ti is éppen valami nagy fába akarjátok vágni a fejszéteket.
Remélem sikerül!
Halló Uraim!
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] Ez nem a "Lehel" volt?
Akkor a találkozó alakulása a következő:
29-én, 14h-kor a MAHART Szabadkikötő Igazgatósági épületében, a 2. emeleti tanácsteremben.
Megközelítése:
A Boráros térről a Csepeli HÉV Szabadkikötő megállójánál kell leszállni.
Autóval, a Szabadkikötő úton (Csepeli gyorsforgalmi út) két átjáró van a HÉV töltése alatt. Azon kell bejönni, amelyiken teherautóval nem lehet behajtani.
Találkozunk a portánál 13.45-kor.
Eddig jelezte részvételét:
Vonalzoo!
Köszönöm a segítságet. Így a BKV 1976 végi állagát ismeretető füzet hajókra vonatkozó része kettő híján teljes.(a 90 személyes Farkas testvérének és a Tündér testvérének a nevét nem tudom) Egyébként a Tündérre egyáltalában nem emlékszem. Az ismertető kis mértékben különböző méreteket ad meg és az egyikben négyhengeres, a másikban, pedig hathengeres Csepel motort említ.
Vizivaros!
Az általad említett Tahi még a régi lapátkerekes volt?
Ha győzött a 29-edike, akkor én is jelentkezem.
(Mindig a gyöztes mellé állunk...)
Tisztelt Topiclakók,
Utolsó visszaigazolás: tehát 29-én (kedden) 14.00-kor várunk Titeket a MAHART Központ 2. emeleti tárgyalójában. Gondolom, mindenki könnyen odatalál majd, a portán szólunk, hogy akinek kell, adjanak eligazítást. Utána szabadfoglalkozás a Szabadkikötő sporttelepén.
Üdvözlettel: contestant (freeport nevében is)
Ott a helyünk! :-)
Ha már Háros:
Áll ott évek óta 1 Neptun nevezetű Horányban átalakított vízibusz, balatonfüredi at hiszem. Most már neki is van sétafedélzete.
Ki tudja ki ő? Sose látom közlekedni, tavaly a Láncíd ünnepén állt az Akadémia előtt.
Igen, a Flóra pont olyan, mint az Enikő, még a színei is.
Valamint a szlovákok muflonjai 1-től 6-ig, a Delfin, meg még 1 kék, a Hont és a Tekov, láttam már bolgárt is, cseh hajót is ebből a típusból, a Carrera 4-től 7-ig, aztán biztos van még belőle. Ezeket mind lefotóztam már.
A Táncsics nem lett teljesen kék, csak a kormányállás feletti rész, úgy, mint a tesóinak.
Szerintem sokkal jobban néznek így ki.
Ő is lencsevégre kapódott ma.
Az Óbuda viszont idén igencsak bezöldült és bereklámozódott.
Urak!
Engedjétek meg, hogy csatlakozzak a Dunáért és a hajókért rajongók táborába.
Sajnos én nem lettem hajós, de azért némi fogalmam és sok élményem van
a hajózással kapcsolatban.
Hál’Istennek 68.-ban még láttam az Ada Kaleh szigetet, az utolsó napjait élő
„Ős” Orsovát mikor a „ Kecskeméttel”,- akkor még vontató- Rénibe mentem.
A „Tahi”-val sokszor utaztam a dömösi „kofa” járaton! Erre emlékszik még valaki?
Valószinüleg utolsók között tettem meg a mohácsi személyjáratot……
Utasa voltam a KDVI „Hullám „ –jának az elődjén, ami egy kissé átalakított
vizibusz volt , szintén Hullám néven.
Mint kenus nagyon tudtam értékelni a Körös hullámait….
v.
Nem az Enikőre hanem inkább az Avanti tolóira emlékeztet a Carrerákra. A Mahartos tolók közül a Csongrád a legközelebbi rokona, de a Flóra jóval szakadtabb. Viszont három Dm bárkát úgy tolt fölfelé mint a parancsolat.
Üdv
k
Szia Pedrofon!
Azért ez a két hajó nagyon csúnya. Viszont a Flóra jó erőben van. Mindkettő egy szegedi cég tulajdona. Az al-Dunáról fuvaroznak (legalábbis mostanában).
Üdv
k
Szorgalmasan olvasom az eddigieket, de még mindig csak a tavaly novemberieknél tartok...
Holnapra "feldolgozom" az egészet és teljesértékü hozzászólóvá is vál6ok akár, persze csak, ha befogadtok...
Kellemes 7végét mindenkinek!
Pedro
Guberavera!
Ma fotóztam le a Kőszeget Újpesten pont délben.
Soha nem nézett még ki ilyen jól.
És az eddig titokzatos Flóra tolóhajót is a Tisza Királynője III. társaságában.
Mindkettő szegedi és az Admiralitásé.
A Flóra amúgy wroczlawi Muflon.
Én szeretem a muflonokat, 1re többen vannak.
Örülök, hogy "nekünk" is van már 2.
Jelentem, Táncsics barátunk is elkékült mára:-)
Így mind3 nagyhajó kékesen pompázik!
Eltűnt a furcsakék 15-ös viszont és csúnyán belelóg a hídja a Dunába. Mi van itt?
Tényleg öngyilkos lett a tulaj?
Ki tud valamit erről?