Keresés

Részletes keresés

SyMi Creative Commons License 2005.08.21 0 0 123

Üdvözlet (+1link)mindekinek (annak aki ismeri és annak aki nem:)

http://www.railpictures.net/

vaskerék Creative Commons License 2005.08.21 0 0 122

Szép ajándék lenne:

 

Wein Tibor: Hangok a vasút múltjából.

 

Angol nyelvű leírás is tartozik hozzá, így a barátodnak nem jelent gondot az értelmezése. A lemezen a MÁV gépek hangja Mp3-as tömörítésben található,

fényképekkel, leírással. A legtöbb hang a NoHab-ról található, ami a barátodnak

nem teljesen idegen...

Előzmény: GEORGIE (121)
GEORGIE Creative Commons License 2005.08.20 0 0 121

Szerintem látogass el a híresebb "junction"-okba:-)) Pl. La Rochelle (IL), vagy Folkstone (FL). ez utóbbiról van egy 59 perces összeállításom (GATX mozdonyok is vannak), és még erre az évre meg vagyok "fenyegetve" további videókkal az USA-ból (össznépi sajnálat):-))))

Apropó, ki tud valami élvezhető magyar témájú, jó minőségű vasúti videót ajánlani? Uis. az amerikai haverommal csere-berélek és nem szeretnék kevesebbet adni, mint amennyit kapok.

Előzmény: epimetheus (119)
division by zero Creative Commons License 2005.08.19 0 0 120
Nagyon klassz!
Mekkor területük van? És milyen hosszú pályájuk van?
Előzmény: epimetheus (118)
epimetheus Creative Commons License 2005.08.19 0 0 119

Az eddig "legszínesebb" összeállítás, tegnap esti termés:

CSX + UP + GATX (!?) , mindez CN pályán :-)

Sajnos csak véletlenül voltam a közelben, így nem sikerült lencsevégre kapni.

epimetheus Creative Commons License 2005.08.18 0 0 118

Noemberek, ráakadtam a vasútbarátok (egyik) mennyországára, úgy hívják, hogy Monticello Railway Museum. A titkuk: minden járműre felengednek, csodálatos vonatot állítanak össze, amivel meg lehet közelíteni az épületet, és nemcsak járműveket, de a vasút összes tárgyi emlékét is gyűjtik. Mindezt ráadásul (vagy természetesen?) magánerőből (40-50 lelkes önkéntes munkájával).

 

Lassan-lassan érdemes már megnézni a képeket is, kezdik elérni a "nézhető" színvonalat :-)

RhB Creative Commons License 2005.08.18 0 0 117

Mi érdekel és milyen célból?

 

Diesel vagy gőzős kell?

 

Neten nem tudok, de a Müszaki Könyvtárban (mit tudom én, most hogyan hívják) megvan (meg volt?) a Railroad Model Craftsman című folyóirat egészen a 60-as évektől kezdve, vagy talán még régebbről. Abban rendszeresen közöltek H0-ás méretű rajzokat, gyakorlatilag az összes létező dieselmozdony jellegrajza benne van. Gőzösről emlékeim szerint jóval kevesebb rajz volt. Egy részük (mármint a dieseleké) le van fénymásolva, persze a 15-20 évvel ezelőtti gyenge minőségben, de azért van, ami nem olyan rossz.

 

A másik kérdés, milyen célból kell? A "tengelytáv és kerékméret" kérdés arra enged következtetni, hogy te inkább átépítéshez keresel hajtást? :-)))

 

Előzmény: vasutTOM (115)
manhattani Creative Commons License 2005.08.18 0 0 116

Leginkább sehol.


Van vagy 100 ami vasúti szakkönyvem (most nem úgy, ahogy az Indóház szakmagazin :-))   ), de csak egyetlen egyben van ilyesmi, a Model Railroader kiadásában készült, Cyclopedia c. sorozatban, abból nekem a Diesel Locomotives van meg (Bob Hayden), de hallottam, hogy van gőzös is.

 
A neten ilyesmit még soha nem láttam (attól persze még lehet...).

Előzmény: vasutTOM (115)
vasutTOM Creative Commons License 2005.08.16 0 0 115

Tisztelt Amerikai vasútak barátai!

 

Hol találok a net-en olyan oldalt, ahol a mozdonyok méretezett jellegrajzai is fenn vannak. Legfontosabb a tengelytáv és a kerékméret!

Segítséget előre is köszönöm!

manhattani Creative Commons License 2005.08.13 0 0 114
>Az átszelés napi forgalma összesen úgy kb. 50 vonat lehet, ami alulról becslülve is vagy 10 000 tengely. Nem is húzza sokáig egy ilyen szerkezet...
Nem tudom, jártál-e a Chicago melletti Elginben, ott láttam ilyen keresztezést. A csattogó darabja néhány csavar oldásával kivehető és cserélhető. Az egész kevesebb lehet, mint egy óra... Már keresem a fényképet.
Előzmény: epimetheus (111)
epimetheus Creative Commons License 2005.08.12 0 0 113

(Nem)...szeretném csak kritizálni őket, úgyhogy legközelebbre lövök néhány EOT-t meg FRED-et, amelyek viszont csuda praktikus ketyerék.

 

(Bocsánat, de az index automatikusan elküldte az előző hozzászólást még mielőtt befejeztem volna, így csak a "nem" maradt ebből a mondatból ott :-)

Előzmény: epimetheus (111)
division by zero Creative Commons License 2005.08.12 0 0 112
Végre értem miért gyártanak a modellgyártók keresztezéseket :-)
Előzmény: epimetheus (111)
epimetheus Creative Commons License 2005.08.12 0 0 111

Juhúú, végre lencsevégre kaptam az amerikai vasutak Európából nézve legnagyobb ökörségét, a "diamond"-ot, azaz a vonalak szintbeni keresztezését. Így jár az, aki magánvasúti rendszert működtet :-)

Igen, az keresztben egy kétvágányú fővonal, konkrétan az NS Kansas City - Detroit összeköttetése, hosszában pedig az egykori IC gerincvonala látható. Az átszelés napi forgalma összesen úgy kb. 50 vonat lehet, ami alulról becslülve is vagy 10 000 tengely. Nem is húzza sokáig egy ilyen szerkezet...

 

Nem

exmv Creative Commons License 2005.08.12 0 0 110

Kaptam egy másik értelmezést is, bemásolom:

 

"e" really stands for evolution.......which is of course evironmentally friendly and enhanced.

 

:)))

Előzmény: GEORGIE (109)
GEORGIE Creative Commons License 2005.08.11 0 0 109
Végre van valami jó mai napban (vagy a tegnapiban?):-)))))
Előzmény: exmv (108)
exmv Creative Commons License 2005.08.11 0 0 108

e= "környezetbarát" kivitel:-)))

 

Itt a pont :)

 

"I've heard it stands for environmental as these are a significant improvement over previous locomotives with regards to exhaust emissions."

 

"The "e" means that the locomotive is environmentaly friendly. It is less poluting than other locomotives. It is especially designed to be friendly to the environment."

Előzmény: GEORGIE (107)
GEORGIE Creative Commons License 2005.08.10 0 0 107
EPA = Environmental Protection Agency. e= "környezetbarát" kivitel:-)))
Előzmény: epimetheus (106)
epimetheus Creative Commons License 2005.08.10 0 0 106

Túl sok időm most nem volt, úgyhogy gyorsan megnéztem a wikipedián, de szerintem elég egyértelmű a meghatározásuk:

"

SD70ACe

 

The SD70ACe is basically the SD70MAC updated to meet the latest EPA regulations for road locomotives, but several other changes were included as well. The radiator on the locomotive is nearly as wide as the cab, and looks similar to the radiator on the SD90 series of locomotives. The nose has been modified to provide more visibility to crew in the cab, producing a much more angular nose than previous models. The cables and brake lines have been routed beneath the walkways, allowing for easy access by maintenance workers."

Előzmény: GEORGIE (104)
epimetheus Creative Commons License 2005.08.10 0 0 105
Pontosan erre gondoltam. Ott a pont! De hogy az egésznek mi volt a célja: Mászkáltam a múzeumban, és ahogy megpillantottam az E&L SD-45-öst, beugrott, hogy ezt én már láttam képen. Azután megnéztem a fő büszkeség Big Boyt, és emlékeztem, hogy ugyanez a példány volt ugyanabban a kiadványban. Innentől kezdve nagyon érdekel, hogy Herring úr (vagy a fotográfusa) tényleg olyan lusta volt-e, hogy besétált egyetlen múzeumba, és az ott lévő járművekből kikerekítette a vasúttörténet teljes amerikai részét, vagy sem. Szvsz az SD-45-ösnél találhatott volna nagyobb példányszámban gyártott, v. sikeresebb, v. erősebb, v. modernebb gépet is (ha nagyobb hengerszámút nem is, de ez a laikusokat kevésbé érinti) a dízelkorszak illusztrálására, még aktív szolgálatban is. Írhatnátok még egy-két pályaszámot a könyvből, utánanézek a múzeum katalógusában, hogy bent vannak-e.
Előzmény: vaskerék (97)
GEORGIE Creative Commons License 2005.08.10 0 0 104
Az e-t valószínűleg nem az UP rakta hozzá, ACe-ként szerepel az EMD oldalon is: http://www.gmemd.com/en/locomotive/na_freight/sd70ace/index.htm. Egy tipp: az "ace" szó jelentései menő, sztár, ász. Lehet, hogy marketing megfontolásból "ásznak" nevezik az SD70-AC verziót? A Trains nem írt erről a tipusról? Majd rákérdezek az amerikai kapcsolatomnál is:-)))
Előzmény: manhattani (103)
manhattani Creative Commons License 2005.08.10 0 0 103

>Jól sejtem, hogy az amerikaiak találták fel a központi kapcsolókészüléket?
Aztán az oroszok meg jól lemásolták? :-)
Az oroszok másolnak?? Nem mondod!!! :-))
Meg kéne kérdezni hmsoftot. Az látszik, hogy az amik nagyon korán alkalmazták.

 

Nem tudom, mit jelent az e az SD70ACe - ben. Lehet, hogy azt, mint a fényképezőgépemen, eye control :-)) (Ha a vezér szeme a pályán, akkor a mozdony is arra megy...)
Megnéztem a UP rosterét, nem ismernek e-t, csak mint jólnevelt társaság, főként a W-t, az AC-t és a -2-t használja. De van ott is -2SS, R és -2R amit nem láttam még. A UP híres az egyéni mozdonyátalakításairól, előbb tettek turbót a kétütemű EMD motorokra, mint a gyár, de később az is átvette.

 

>Szuper a festésük a gépeknek, de szvsz elrontotta az EMD a mozdonyok orrát ezzel az új vez. fülke kialakítással.
Érdekes dolog ez, hogy szép-e a mozdony vagy nem. Amikor ezt a mozdonyformát kitalálták, tudatosan csúnya mozdonyt terveztek, amit "az igazgatóság nem szívesen látja a székháza körül, de nagyon örül neki a vonalon, mert gazdaságosabban működik".

Dash 9 Creative Commons License 2005.08.10 0 0 102

Sziasztok!

 

Szuper a festésük a gépeknek, de szvsz elrontotta az EMD a mozdonyok orrát ezzel az új vez. fülke kialakítással. Gonolok itt a szélvédőre és az elötte levő szögletes részre az orron.

GEORGIE Creative Commons License 2005.08.10 0 0 101
Egész pontosan SD70ACe -ről van szó. Mit jelent az a kis e? Megnéztem az EMD (még GM) weboldalt, de semmi utalás nem volt erre. Másrészről a GE mozdonyos oldalához képest elég gyenge lett ez az oldal:-(((
Előzmény: GEORGIE (99)
vaskerék Creative Commons License 2005.08.10 0 0 100

 

Felraktam a trains-ról.

Előzmény: GEORGIE (99)
GEORGIE Creative Commons License 2005.08.10 0 0 99
http://www.trains.com/Content/Dynamic/Articles/000/000/006/074powwx.asp UP unveils first two units in Heritage locomotive series Érdemes megnézni a fotókat, bitang jól néznek ki az SD-70AC-k!
division by zero Creative Commons License 2005.08.10 0 0 98
Jól sejtem, hogy az amerikaiak találták fel a központi kapcsolókészüléket?
Aztán az oroszok meg jól lemásolták? :-)
Előzmény: manhattani (89)
vaskerék Creative Commons License 2005.08.10 0 0 97

A kiadvány:

 

Peter Herring   A VASÚT TÖRTÉNETE

Előzmény: epimetheus (94)
Dash 9 Creative Commons License 2005.08.09 0 0 96

1-es módosítás! A felirat nem mindegyik gépen van rajta.

 

Jónak tartom a feliratokat a gépeken. Pl: Look, Listen & Live ;Operation Lifesaver ;Pulling for Safety; UP védjegyes Building America, We will deliver.

 

Viszont csak az Erie Lackawanna gépein láttam a "Radio Equipped" feliratot.

Van ennek valami oka?

 

Előzmény: Dash 9 (95)
Dash 9 Creative Commons License 2005.08.09 0 0 95

Sziasztok!

 

A kiadvány címét nem tudom, de van egy képem erről a gépről ugyan itt (gondolom egy múzeumban van) csak a jobb oldala felől.

 

A GM-EMD korábbi gépei közül az SD-45-ösök tetszenek a legjobban.

Nem tudom van-e köze ezeknek a gépeknek a rajtuk szereplő "HUSTLE MUSCLE" felirathoz (gondolok itt az elődökhöz képest erősebb motorra)? Más típuson nem láttam ezt a feliratot. Ez nem zárja ki azt, hogy nem lehetséges.

Előzmény: epimetheus (94)
epimetheus Creative Commons License 2005.08.09 0 0 94

Az az (nyert!!!), de a kérdést talán rosszul fogalmaztam, tehát: hol látható ez a mozdony fényképen, ugyanilyen beállításban? Azt is elárulom, hogy nem kell túl professzionális kiadványra gondolni...

Előzmény: vaskerék (93)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!