Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Igazad van Gyöki, sőt annyival ki is egészíteném, hogy a nagy többségnek az a feladata, hogy elő- és utókészítse a terepet a harcolóknak, annak a kevésnek amit még annak nevezünk.
De ha már szóba került a hm.gov kontra honvédelem.hu, akkor áruld el lécci, hogy mi szükség külön szerkesztőséggel egy olyan honlapra az adófizetők pénzéből, ami döntő többségben ugyanazokat a híreket jelenteti meg ugyanúgy vagy kicsit átírva, mint a "céges"?
A kérdés inkább költői, mert tudom, nem Te vagy az illetékes, a hivatalos választ meg ismerjük (könnyedebb hangvétel, stb.)
Félreértettél, de nagyon. Egy pillanatig sem a műszakiakkal volt bajom, hanem azzal, hogy MH ill. a HM szócsövének számító weblapon megjelenhet egy olyan cikk, amiben olyan információk vannak, hogy a MH-nek van láncfűrésze (elég durva lenne, ha nem lenne...) és hogy egy munkagép kezelővel együtt dolgozik (ez olyannyira triviális, mintha azt írták volna, hogy a BKV buszt sofőr vezeti). Elnézést, ha félreérthető voltam, a cikkel van bajom, nem a műszaki katonákkal. Alapvető, hogy csak akkor írok valamiről cikket, ha mondanivalóm is van. A papírt, ceruzát feleslegesen nem koptatjuk, de itt sokadszor mégis ezt tették.
Sajnálom Harpet, de az MH nem csak JI Joe-kból áll és nem csak "kommandózik" az a néhány ember, aki maradt. Sok katonának az az "alantas" munkája, hogy kialakítsa a terepet az un. harcoló katonáknak, sőt van olyan katona is, aki azért felel, hogy felkészítse ezeket a katonákat, vagy csak megtanítsa, hogy is kell használni egy munkagépet, egy kaszát. Hűha akkor lenne, ha ezt a melót is egy civil cég végezné n+1 MHUF-ért, de akkor az címlapos HŰHA lenne...
Szerencsére van aki erre a munkára is tud büszke lenni, mert pont ezek azok a piszkos munkák, amiről el szoktak feledkezni. Nem kell b@szogatni a műszakiakat, a civilek tőlük kaphatnak legtöbbet, ha gond van... a hibák pedig a honlapot minősítik, a céges honlapon is fent van (remélem) hibátlanul és 3 nappal korábbról.
Anno amikor a 21-eseket kivonták és Pápát bezárták egy illetékes elrendelte, hogy a gépekben lévő kerozint le kell ereszteni
Biztos hogy akkor tortent? En ugy hallottam ezt, hogy Szabo Janos rendelte el (mig-21 mellett a nagyjavitott szu-22-esekre is), viszont o az eggyel kesobbi kormanyban volt.
ui: persze mindegy melyik part adta utasitasba, a lenyeg, hogy nem erdemes uzembe allitani oket.
Áll meg az ész. A szakszerűen végrehajtott konzerválás ( bocsi, ez már bennem igy ragadt meg) is pénzbe kerűl, az nem vitás. Példa: Még annó 1992 -ben a TAROM vett 2 db. A310-est , 219 milla USD zusammen. A gépeket 2003-ban konzerválták, az Otopeni -i reptéren, 2007-ben vették őket elő és állitották be a madridi járatba.
A költségek kb. igy néztek ki:
-évente 800000 USD a tárolás, örzés, stb.
-a kikonzerválás utáni javitások kb. 7,5 milla USD, a francik végezték .
Nem tudom mennyire vigasztal:), máshol sem ügyesebbek.
A bukaresti repülési múzeumban van 1 db. Mig-29 Sniper, ez a gép lett upgrade-elve az Aerostar Bacau által , még 2000-ben( DASA+Elbit kooperáció, a 21-es modernizálás jópár elemét ültették volna át a 29-be, a gép kint volt ai ILA 2000-en). A program leállt pénzhiány miatt, 50milla USD kellett volna egy 12 gépes század nagyjavitásához +upgrade-hez, aztán kicsapták 2003-ban mind a 18 meglévő gépet Kogalniceanu-ra, ezt hivják odaát 'linie moarta', vakvágány:))))
A 18 gépen nem végeztek el semmiféle üzemidő hosszabbitást.:)
nem akarlak elkeseríteni, de Magyarországon szerintem nem igazán létezik műszaki kultúra. Lásd nálunk nem festik át öt évente a villanyoszlopot, hanem inkább tíz évente kicserélik. Anno amikor a 21-eseket kivonták és Pápát bezárták egy illetékes elrendelte, hogy a gépekben lévő kerozint le kell ereszteni, végül is nem tudom, hogy a parancsot végrehajtották, vagy idejében visszavonták. Te tudod, hogy 1. mi lesz egy hét múlva a száraz gumialkatrészekkel, köztük a puhafalú tartályokkal, 2. lefejtett tüzelőanyag repülőgépbe nem tankolható, tehát maximum olajkályhába jó.
5+1 gépet javítottunk, 600 millióba került összesen, állítólag volt olyan gép amelyet 52 perc repült idővel vontak ki a hadrendből. És hogy egészre feltegyük a koronát, a kassai repülő múzeumnak van egy elnöki gyűjteménye, ezeket olyan gépek alkotják, amelyeket az adományozó államok a szlovák köztársasági elnök kérésére adtak. Mi tőlűnk kaptak egyet, tudtommal a nagyjavított 07-est.
Juteszembe, tegnap két vonatnyi BTR-t (mindenféle változat, nemigazán értek hozzájuk) láttam dél felé tartani Táborfalváról. csak nem vót netem, mert festettem épp, elnézést hát a késedelmes jelzésért. meg volt velük pár teherautó, meg egy merci meg egy UAZ terepjáró vonatonként. Valaki bennfentes beazonosíthatná, kik lövöldözték ki magukat. Nomeg voltak IFOR felirató konténerek is. Nemtán ottalvós buli volt?
Van itt egy hihetetlen primitív cikk: http://www.honvedelem.hu/cikk/0/15413/muvelettamogato_muszaki_zaszloalj_pentek.html
Én nem értem, hogy lehet ilyen cikkeket megjelentetni. Megtudhatjuk belőle, hogy a MH-nek van láncfűrésze (hűha!) és hogy a műszaki gép gépkezelővel együtt dolgozik (eddig azt hittük, nélküle...)
Remélem nem adóforintokból fizettek valakinek azért, hogy ezt az általános iskola alsó tagozatán is csak gyenge közepest érő fogalmazást összehozza, a helyesírási hibákról nem is beszélve.
"el tudod képzelni, hogy olyan gépek még repüljenek, amelyek kabinjában 12 év óta áll a víz"
Mi van? Ezért nem állítottak valakit hadbíróság elé? A mindenit, hát legalább egy ponyvát felhúzhattak volna rájuk, abba talán nem rokkant volna bele az MH költségvetés...
12 éve áll a víz???? Magyarán nem tárolták hanem hagyták tönkremenni:(((
A nagyjavításon átesett 6 db. -ot is hagyták tönkremenni? Mert arra gondoltam amikor írtam az előzőt: van 6 db. nagyjavításon átesett, megfelelően tárolt példányunk:)
mint repműszaki, el tudod képzelni, hogy olyan gépek még repüljenek, amelyek kabinjában 12 év óta áll a víz? Én anno két Szuhoj nagyjavításában részt vettem, ne a MiG-21-ből indulj ki, mind tervezés, mind kivitel tekintetében magasabb szintű gépek voltak. Amit írsz az a gépek gyakorlati újjáépítése lenne (ugyan mekkora korrózió lehet ott?) abból a pénzből amibe az kerülne, simán kapnál a szovjet utódállamokból jobb állapotban lévőt, de akkor meg minek. Amúgy nem korántsem vagyok benne biztos, hogy azok a gépek egyáltalán még megvannak Pápán.
Mint magánvélemény: a "konzervből kibontás" a Szu-22-nél megoldható, éppen ez is pénz kérdése, de a műszaki és hajózó állomány "visszaképzése"? Repülési idő biztosítás ?
Hát azt mondják hogy Jan 1-én akarnak tendert kiírni új repülőgépre,mert ugye már akkor nem lesznek az albatroszok.Kérdés az az hogy amíg nincs meg az új gép addig mi fog repülni a Gripók mellett mert ugye nem lesz se 29-es se alba.Lehet hogy UAV-ban gondolkodnak :D
ALCA úgy néz ki nem lesz (szerintem) mert ha így hallgatnak valamiről, akkor az az ötlet általában az enyészeté lesz. Emiatt felmerült a kérdés bennem, hogy miért nem állítanak vissza Szu22-esekből egy százdot átmenetileg, némi fejlesztéssel? (Éjszakai repülésre alkalmassá téve) Biztos olcsóbb lenne, mint új gépparkot venni.
Szia! ez a szerb oldalon ment , egy mobiltelefont + némi elektronikát csatoltak a régi Orosz lokátorhoz --én csak a fényképeket láttam , elfoglalt darabokról . de a kitalálója magyar volt , most nyug. áll. ezr. tőle érdeklődj...
"ez azért már a délszláv háborúban is működött.. a mobil tornyok jeleinek viszzaverődésétt figyelték passziv módban...."
Ez így számomra érthetetlen, mert a jel kibocsájtási irányát és idejét is tudni kell rohadt pontosan mert akár csak egy 0,01 mp pontatlanság is 3000 km eltérést okozhat.
Szia! eljött a törlesztés ideje:A kuk KRIEGSMARINE 1900 októberében 4 hadihajóval elfoglalt némi területet Peking mellett( TING CSAU )--az osztrák kereskedelmi képviselet, ma is ott van. Az Izraeli akció meg mindennapos még GOLDA MEIR óta...csak ritkán hangoztatják , de van ki nem ismeri a nevet?:......... ilyen állitólag nincs is.
Sziasztok! ez azért már a délszláv háborúban is működött.. a mobil tornyok jeleinek viszzaverődésétt figyelték passziv módban....meg is lett az eredménye F117, B1 és néhány tanker gép... nem ad falls hátteret , csak igazolja magát , hátha nem lövk le...
Nem akarok véletlenül sem elkezdeni egy bizonyos kisebbséget szidni, de ugyanez nálunk is megtörtént 2007. márc. 15-én (amikor ugye erőteljes utcai tüntetések folytak idehaza...)
A 2005. első félévi magyar adatok szerint Magyarország Kínába irányuló exportja 166 millió USD volt, ami 35%-os csökkenést jelent 2004. hasonló időszakához képest. A Kínából származó magyar import, a duplájára nőtt, így 1 850 millió USD-t ért el. A magyar-kínai kereskedelmi forgalom összesen 2 016 millió USD-t tett ki, ami 175%-os növekedést jelent. A 2004. évi magyar adatok szerint Magyarország Kínába irányuló exportja 390 M USD volt, ami megkétszereződött 2003-hoz képest. A Kínából származó magyar import 2,87 Mrd USD-t ért el, ami az előző évi adatokhoz képest 2,5-szeres növekedést mutatott. A magyarországi (és kínai) külföldi tulajdonú multinacionális vállalatok meghatározó szerepet játszanak a magyar-kínai kereskedelmi forgalomban, ami elsősorban elektronikai, mobil telekommunikációs, számítástechnikai eszközök és autóalkatrészek forgalmában jelenik meg (például Audi, Flextronics, Nokia). Kínában magyar bejegyzésű tőkével több vegyesvállalat működik, ezek többsége azonban magyarországi kínai vállalatok befektetése. A befektetett tőke szerény mértékű, statisztikai adatok szerint a Kínában levő magyar beruházások összege 61 M USD volt. Magyarországon mintegy 3000 kínai alapítású cég működik. Ezek túlnyomó többsége ruha- és cipőkereskedelemmel foglalkozó kisvállalat, illetve étterem. De több nagy kínai külkereskedelmivállalat is létesített irodát Magyarországon. Kínai statisztikai adatok szerint a Magyarországon levő kínai befektetések értéke kb. 120 M USD (ez nem tartalmazza a Bank of China befektetését).