Nem akarok ünneprontó lenni, de azzal kezdeném, hogy felhívjam a figyelmet arra, hogy a hozzászólások megírása közben azért azt mindenki vegye (fokozottan) figyelembe, hogy ami ide felkerül, azt bárki olvashatja.
(Tyű, de szép mondat lett...)
Gondolok itt az indexen olyan érzékenyen kezelt IRL (in-real-life, azaz valósi személyiséget) érintő kérdésekre, de az egyéb események megtárgyalására is.
Némi (egészséges, nem beteges!!!) öncenzúrát szerintem érdemes gyakorolni!
Nem konkrét hozzászólás alapján, hanem úgy csak úgy általánosságban mondom.
Nnna, vágjunk bele.
A megbeszélés egyenlőre általános jellegű volt.
Elsőként is beszámolnék róla a Tisztelt Topik-Társaknak (továbbiakban TTT), hogy megjelentek a Magyar Hajózás évszázados hagyományainak a legteljesebb mértékben megfelelő kedves fogadtatásban részesültek.
Az elhangzott előadás a topikban is tárgyalt kérdések hátterét világította meg - néha bizony "húsba vágó" tényeket is említve.
Személy szerint nagy örömmel néztem végig az előadást követően a hajózási kiállítást, no meg a gyönyörűen megóvott Tanácstermet!
Rövid tépelődés - sör vagy víz - után "körbesétáltunk". A manőverezgető boxer, a Mufflon (magyar neve nem jut eszembe), pár hollandus-belga-hottentotta önjáró megtekintése után következett a kis túra "fénypontja", ugyanis - magyar hajóshoz méltó pimaszsággal, izé, határozottsággal - felsalttyogtunk az úszóműhely fölötti sarokba berámolt úszóművekre.
:-))
A "fő attrakció" a Szombathely és a Sopron volt, a két csiribiri (Mátra és Vértes) csak érintőlegesen szerepelt a programban.
Innen a társaság átvonult a - jól megérdemelt - seritalok elfogyasztására kiszemelt sportlétesítménybe.
Itt a "Nagy Álom" "kivitelezhetőségi tanulmánya" volt a fő téma - természetesen számos "Igaz Hajós Történettel" fűszerezve!
:-))
Bizony fél kilenc is lett, mire elszéledtünk - a mihamarabbi folytatás reményében!!
A vontatók közül melyiket milyen állapotban találtátok? Motor melyikben van még pl.? A (gondolom) most is folyamatban lévő "lerablásukat" lehet valahogy lassítani, amíg intézkedtek?
Akkor bocsánat az uraktól; későnjövőként elég nehéz volt hirtelen feldolgozni a bemutatkozásokat:). Mivel ismereteimet a kollégák információi alapján egészítettem ki, talán másnak is jól jönne a csoportképhez az aláírás...
Contestant látott vendégül és Freeport tartotta az előadást, ami nekem nagyon tetszett. Ő is ajándékozott meg bennünket 1-1 szép kitűzővel.
Drukkolok neki, hogy sikerüljön minden, amiről beszélt.
Mert akkor megmenekül a folyami és a tengeri hajózásunk is.
Reggel még egyáltalán nem hittem, hogy el tudok menni; óriási szerencsém volt, hogy mégis sikerült. Az előadás nagyon érdekes volt, sajnálom, hogy lemaradtam az elejéről. Köszönjük a vendéglátást Contestant-nak! (Ki tudna elképzelni hasonlót vasutas vonalon? Ott azért nagyon demonstrativ módon veszik semmibe az ilyen civil izéket!) Egyébként: Contestant=freeport? nincs itt valami tévedés? - a nickname-kkel valószínűleg nem csak én vagyok bajban. Jó volna a csoportképen beazonosítani egymást! Nagyon örülök, hogy megismertem a társaságot!
Nagy élmény volt látni a kikötőt, én először voltam bent; meg ezeken a hajókon mászkálni, még így a siralomházban is. Kár, hogy fénykorukban nem mászkálhattam ott. Remélem sikerül valamelyiket megmenteni. A legkeményebb mag írhatna egy összefoglalót, mire jutottatok!
Hazaérve elmeséltem a fiaimnak, merre jártam. Mind a ketten (együtt 17 évesek) teli vannak pénzügyi és utazási tervekkel... :))
Hmmm....valóban nagy élmény volt! Különösen a vontatókon, és az uszályokon! Majd valaki ír egy beszámolót :))
Pedro!
Gyors voltál a képekkel! :)))
A könyv nagyon jó, amit kölcsönadtál, le se tudom tenni!
Majd a "hajónapló" áttanulmányozására is remélem sort tudunk keríteni egyszer...
Tényleg nagyon jó volt, aki végig ott volt, majd meséljen! :)
Freeport tagtárs, érdekfeszítő előadása után megtekintettük a társaság vadonat új múzeumát.
Nem sokan látták még.
Gyönyörű maketteket és hajós emlékeket láthattunk.
És az a tárgyaló is nagyon szép. Örülök, hogy átmenekítették a régi székházból.
Láttuk munka közben sokunk kis kedvencét, a Sajót, bent állt a Tisza,a Csepel és a Baja, valamint az egyre kevésbbé titokzatos Flóra.
Kérek 1 névsort a képhez, mert 1-2 névben bizonytalan vagyok!
Amúgy fantasztikus élmény volt, különösen a vontatókon.
Meglátogattuk a "temetőben" a Szombathely, a Sopron, a Vértes, a Mátra és a Rábca motorosokat, illetve motor nélkülieket.
Siralmas, de egyben csodálatos érzés volt.
Fantasztikus dolog a telefon! Délután egyszerre három helyen kellett volna lennem (+Szabadkikötő). Ezeket sorba rendezve eléggé betelt a délután. Próbáltam kimenteni magam, mire háromból kettőről kiderült, hogy a partner nem is lesz ott! Most tehát maradt egy, mindjárt indulok, és akkor késve is, de megérkezem.
Nem baj, ha később jössz, szerintem ott leszünk egy darabig. Ha csak ketten jösztök később (kranführer már jelezte) az nem tragédia, legfeljebb az elejéről lemaradtok, de legalább találkozunk és megismerjük egymást.:-)))
muggli
Szombaton egy kirándulás után Dömösre érkeztünk le. Éppen jött a Körös tolóhajó (nem a gôzös :-(((, két megrakott bárkát és egy melléjük fogott üreset tolt felfelé a Dunakanyarban. Öröm volt látni. A felépítmény elején egy hatalmas MAHART felirat látszott. Ez valami új dizájn?
Megnéztem a topicon sokat emlegetett dömösi limányt is. Hát szép példány! De a sarkantyú rendesen a hajóállomás fölött van, tehát szerintem még a nagyobb hajók orrát sem kaphatja el a kidobott víz - ha nem akarják. Vagy régen lejjebb volt?
Én itt szerencsétlenkedem a munkahelyemen, annyi a dolgom, azt se tudom, hova kapkodjak. (Munka helyett meg itt levelezgetek.) Egyre fogy az esélye, hogy 2-kor ott legyek a Szabadkikötőben. Lélekben veletek leszek!
mugglinak vigasztalásul: ha én nem, más azért lefényképezte a DDSG Johann Stauss-t Bécsben.
Háááát! Ha Horányból jössz, akkor nem nagyon!:-))))
Még szerencse, hogy a mellékelt térképre majdnem ráfér a lakhelyem, így nekem kb 10-15 perc elég.
Sziasztok, találkozunk Csepelen!:-)))
muggli
Jah, az Austria volt már minden :)) Bonaventura Pearl-ként, Danube Pearl-ként már zöld, kék, világoskék, és piros oldalszegélyt is viselt oldalán :))
A Vikingnek egyébként nagyon sok charterhajója van, és minden évben más, az alapflotta csak a saját megrendelésre gyártott hajóiból, és a felvásárolt KD Flußkreuzfahrten hajóiból áll...
na de most már nem írok annyit, mert még a végén nem érek oda :)))
Szia Jakyg!
Amikor Bf-fel kint voltunk Újpesten, OTT állt a sólyán. Állítólag valami lakó ahjó féle lesz, de erről Bf4002 tudna töbet mondani. Ha jól láttam, a feneket kijavították és a felépítményben is dolgoztak valamit.
muggli
Hűű....rémlik, mintha vagy 6-7 éve láttam volna egyszer itt Pestnél hegymenetben (majd utánanézek, mikor), de nem ugrik be a kinézete, nekem is úgy tűnt, hogy csapatszállító, a Dneprovets 9 -hez hasonlóan...
Ma reggel a Kitűző V. mellévett alakzatban haladt völgymenetben a CSSZ-001 hajóval. Ez utóbbi festése katonai (csapatszállító?), s úgy néz ki, mint egy jugó Z, bár a hajtását éppen nem Z-nek néztem. Először arra gondoltam, hogy ez is temetőbe készül, de aztán észrevettem, hogy saját géppel is megy, azaz mindkét hajó gépe dolgozott.
Tudni valamit erről a csúnyácska CSSZ-001-ről?
Üdvözlet minden öreg tengeri és folyami medvének a szárazföldi patkány topicgazdától. Sajnos, akármennyire is szeretnék, nem tudok ott lenni a találkozón. Igaz, hogy holnap Pestre megyek, de nem egyedül, céges kocsival, és sok cuccot kell hoznom, ezért sajnos nem megy.
Azért is sajnálom a dolgot, mert mint kiderült egy mai levélváltásunkból, hogy az egyik topictaggal más fórumról is ismerjük egymást, és ez egy okkal több lett volna, hogy személyesen is megismerkedjünk. Lélekben igyekszem veletek lenni.
Majd legközelebb.
Pedro!
A farktollam, és egyben a mögötte levő kémény is mindkét oldalon lehajtható, hogy átférjek a Passau alatti, és magas víznél a bécsi hidak alatt :))))
Valószínüleg most is csak le van hajtva, talán festik a külső oldalát (?)..., vagy valahol útközben elvesztették, mint két éve az orrlobogót :))