Keresés

Részletes keresés

OMGod Creative Commons License 2024.10.02 0 0 238984

Eddig nem az volt a kritika, hogy színes-feliratos jelmezben überkednek? :) 

Előzmény: orygabor (238983)
orygabor Creative Commons License 2024.10.02 0 0 238983

Na ja. Csakhogy az outis kollégák feketében feszítenek, mert az néz ki dögösen.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238980)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.10.02 0 0 238982

"ha az bringás erre nem készül fel és nem tudja kezelni, hogy más is van az úton - akkor inkább maradjon otthon."

 

Ugye, ez így is igaz. Az meg mindenkinek jobb, ha a bringások távolabbról, rosszabb látási viszonyok között is észrevehetőek.

 

Akár városon belül, akár városon kívül.

Ennek egyik olcsó, hatékony módja a megfelelő fényerejű, megfelelően beállított első és hátsó világítás.

 

 

Előzmény: NAR (238981)
NAR Creative Commons License 2024.10.02 -2 0 238981

Én azért belefutottam már nyáron délután hatkor (órákkal napnyugta előtt) a 77-es út közepén nézelődő őzbe. De Ópusztaszer felé is láttam délben az úttesten átfutó őzeket. Szóval ha az autós erre nem készül fel és nem tudja kezelni, hogy más is van az úton - akkor inkább maradjon otthon.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238973)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.10.02 0 0 238980

A láthatósági ruházat is környezetfüggő, városban inkább a neonsárga/zöld, lakott területen kívül, kiváltképp erdős területen pedig a neonnarancssárga/piros árnyalatok a szembetűnőbbek, észrevehetőek.

Előzmény: orygabor (238978)
altenberger Creative Commons License 2024.10.02 -1 1 238979

"Kerékpáros-övezet:

 

Kerékpáros-övezetek kerülhetnek kialakításra. Ezt az úthálózatot a kerékpárok, a különleges kerékpárok és a rollerek használhatják szabadon, a gépjárművek csak célforgalomban, 30 km/h-val közlekedhetnek ezeken a területeken, a járda (ha van) itt csak a gyalogosoké."

 

Legyen az egész Belváros* ilyen kerékpáros övezet, kivéve a többsávos utcákat.

 

*Belváros ahol főleg a keretes beépítés a jellemző.

orygabor Creative Commons License 2024.10.02 -1 0 238978

A kivilágítással az a baj,, hogy a kedves kerékpáros kolléga töksötétben, fekete öltözetben sem világítja ki magát, akkor hogy akarjuk, hogy nappal világítson.

Elvileg jó lenne, de technikailag, funkcionálisan nem fog menni.

Én csak a szemből villogót tiltanám be.

 

Amit hiányolok, de lehet, hogy a részletes szabályozásban benne van: Mi van azokkal a helyzetekkel, amikor a biciklis úttípust vált? Útról befordulhatok-e zebrára, átkelés közben átkanyarodhatok-e a közútra stb.

 

Nem tudom, hogy a láthatósági mellénnyel/ruhával mi a helyzet, de nappal szerintem többet ér, mint a világítás.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.10.02 -2 1 238977

"megjegyzem, a legtöbb bringás lámpa napsütésben szart sem ér, semmi fény nem látszódik belőle, "

 

Kereslet-kínálat, a legtöbben fillérbaszó módon a "valami legyen, hogy ne büntessen meg a rendőr" mentalitással raknak lámpát. Az sem baj, ha lemerült, és már csak mécsesként pislákol, "ott van, világít, én mindent megtettem". Mivel van igény a semmire sem jó lámpára, ezért van kínálat is rá, szabályozás pedig nincs arra, milyen lámpát lehet a piacra dobni. A KRESZ ugyan ír arról, hogy 150 méterről láthatónak kell lennie, de szerintem még soha nem nézték meg egy kerékpár lámpáját illetően, hogy látható-e 150 méterről.

Előzmény: főgóré (238970)
orygabor Creative Commons License 2024.10.02 0 0 238976

Zárójel: Azért vannak a politikusok, mert a szakemberek nem mernek dönteni egy két- vagy többesélyes helyzetben. Zárójel. De mindez hogy jön ide?

Előzmény: xrami (238962)
orygabor Creative Commons License 2024.10.02 0 0 238975

Ez pontosan így van. Különösen ködben, szürke autóval.

Előzmény: xrami (238963)
SzeZo Creative Commons License 2024.10.02 0 0 238974

Nagyon sok, radarral egybe épített hátsó lámpát látok. Ezek erős villogásba kezdenek, ha hátulról közeledik valami. Ha tilos lesz villogót használni, ezek mehetnek a kukába?

Egyébként jelet is küldenek a GPS kütyünek, az meg mutatja, hogy jön valami. Mondjuk, én hamarabb meghallom az autót, mint észre vennék egy grafikus jelet a kormány környékén.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238969)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.10.02 -1 1 238973

Szerencsére nappal jóval kevésbé aktívak a vadak az utak szélén, éjszaka pedig tompítottal gyakorlatilag mindenki relatív gyorshajt, mert az általa belátott út hossza kevesebb, mint a fékútja.

 

A példád azért is helytelen, mert az őz, vaddisznó értelmi képességei okán nem tudja felmérni, hogy az út veszélyes számára, ha nem látják meg időben - egy kerékpárosról azért merem feltételezni, hogy képes a számára veszélyes forgalmi szituációt vagy környezeti változókat felismerni, és eszerint cselekedni - pl. világítást kapcsolni. Persze, ha te a kerékpárosokat az állatok közé sorolod értelmi képességek terén, ez egy szabad vélemény, de nem biztos, hogy a kerékpáros topikban talál majd kedvező fogadtatásra.

.

Előzmény: NAR (238971)
XNC Creative Commons License 2024.10.02 -2 0 238972

Hát hogyne! Karácsonyi díszfényeket tesznek a rénszarvasra, amikor viszi a télapót....  :)

Előzmény: NAR (238971)
NAR Creative Commons License 2024.10.01 -1 1 238971

És ha a fák árnyékában nem egy kerékpáros, hanem egy vaddisznó vagy őz álldogál, akkor őt is megkéred, hogy kapcsolja fel a lámpáját?

Előzmény: Ashi Valkoinen (238969)
főgóré Creative Commons License 2024.10.01 -1 0 238970

minden szabály annyit ér - majd - , amennyit betarta(t)nak belőle .

aki eddig sötétben sem világította ki magát , az nappal sem fogja .

megjegyzem, a legtöbb bringás lámpa napsütésben szart sem ér, semmi fény nem látszódik belőle, 

a hátsó pláne nem, az első is csak esetleg akkor , ha közvetlenül szemben mész vele.

az az autós , aki anélkül nem látja meg, nem veszi észre a kerékpárost , szemészeten a helye. 

a láthatósági mellény jóval nagyobb felület , azt kellene kötelezővé tenni éjjel-nappal , és minden úton.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.10.01 -2 0 238969

Én teljes mértékben támogatom a nappali bringás kivilágítást.

 

Nem kell hozzá köd, hajnal, alkony, dzsuva, elég a verőfényben autózó ember becsillanó szélvédője, előtte 100-150 méterre meg a fák árnyékában a bringás. Ha van rajta egy erős fényű piros lámpa, látszik, ha nincs, akkor elég lutri, mikor veszik majd észre.

 

A villogó tiltását nem értem, napközben egyértelműen az erősebb fényerőn villogó, szürkülettől reggeli pedig folyamatos fény, kisebb teljesítményen a nyerő páros (szerintem).

Előzmény: _cvisoma_ (238967)
főgóré Creative Commons License 2024.10.01 -1 0 238968

xerintem , nem tudták pontosan, hogy mi várható ?

és inkább biztosra mentek 

a mostani hatalom nem igen engedhet meg magának többet , így is van bőven elég blamázs ..

Előzmény: rezgaras (238958)
_cvisoma_ Creative Commons License 2024.10.01 -3 2 238967

Jó az az autós menetfény, ha megfelelően használják. Nagyon nem mindegy, hogy egy szembejövőt kell észlelnem 180 km/h sebességkülönbséggel, vagy egy előttem menőt mondjuk 40 km/h sebességkülönbséggel. Nappal, jó látási viszonyok közt felesleges hátul a lámpa, elöl viszont nagyon sokat javít a láthatóságon, ezért van az, hogy a menetfény csak elöl világít.

A probléma az, hogy sokan akkor se kapcsolnak rendes világítást, amikor a látási viszonyok romlása miatt már hátul se mindegy, hogy világít-e vagy sem. Szóval ha a hátsó lámpán múlik hogy észlelem-e az előttem menőt, akkor már régesrég be kellene annak kapcsolva lennie.

 

A láthatóság miatt a bringán sem lenne hülyeség a nappali világítás, pont azért, amiért a motorokon is kötelező. Csak ugye technikailag kicsit macerás, mert vagy valami dinamó kell, vagy valami legrosszabbkor lemerülő elemes cucc, ráadásul  a hátsót például nem is nagyon tudjuk menet közben ki-be kapcsolni, sok esetben az első is nehéz, az elhelyezésétől függően.

A villogó tiltását nem értem. Nappal pont az a legjobb, leginkább feltűnő, és nem is vakít. Sötétben persze zavaró, akkor folyamatosan kell világítani. Főleg előre, ha látni is akarunk valamit.

Előzmény: xrami (238963)
főgóré Creative Commons License 2024.10.01 0 1 238966

rossz látási viszonyok közt, erősen borús esős időben, vagy a szűrke idő beköszöntével , télen hóesésben

nappal is van értelme bekapcsolni elöl-hátul a világítást , akár villogóra is.

az autós csak könnyebben észleli a bringást, mintha csak beleolvad a környezetébe.

Előzmény: XNC (238959)
H_G Creative Commons License 2024.10.01 -2 0 238965

Elég nyomós érv, senki sem szeretné, hogy agyonvágja egy kidőlő fa.

 

Előzmény: OMGod (238964)
OMGod Creative Commons License 2024.10.01 -3 0 238964
Előzmény: xrami (238962)
xrami Creative Commons License 2024.10.01 -1 1 238963

Az a retek autós menetfény is kurva nagy ötlet volt. Szétbassza a szembejövő szemét a pontfényes-ledes giccsparádé, cserébe hátul nem világít a helyzetjelző így durr bele a sok paraszt az előttelevő seggébe. Dehát meg is érdemlik. A jobbak este se kapcsolnak tompítottat.

Bringán leszarom, úgyse veszek agygenerátort. Ha valami agyatlan marha kötelezővé teszi (kerékpárúton és egyéb sárga pingálványokon nem kell) akkor felrakok valami minimálfogyasztású kamut a sárvédő első élére, mögé pedig egy napelemet, oszt töltse amikor tudja. Hátulra nem kell, mert a kocsin sincs a menetfény párjaként, így bicajra se akarják már.

 

De még szebb, hogy pár éve direkte benyomták a villogó lámpák használhatóságát.

 

 

Előzmény: XNC (238959)
xrami Creative Commons License 2024.10.01 -1 0 238962

OT:
Az volt a lényeg, hogy lehessen hős megmentőt játszani, meg paprikajancsiskodni.

Hány Vízügyest láttál nyilatkozni? Én egyet se. Mi az, hogy vitya adja ki parancsba, hogy meg kell nyitni a tározót? Hát menjen a picsába, neki a gombot kell nyomogatni és nem most, hanem sokkal korábban ahhoz, hogy legyenek cuccok, emberek, előre megtöltött homokzsákok stb. Össze spolitikus székállástól függetlenül takarodjon el, nem ilyenkor kell villogniuk és nem ott. Fizessék meg azt akinek az a dolga.

Előzmény: rezgaras (238958)
orygabor Creative Commons License 2024.10.01 -1 0 238961

A női bicikliket meg sem említik, vagy pont az a baj, hogy a genderbináris determinizmus alapján osztja a nemi szerepeket a bicikliúton.

Előzmény: altenberger (238960)
altenberger Creative Commons License 2024.10.01 -5 1 238960

Mintha nem 2024-et írnánk.

 

Semmi reflexió a genderalapú várostervezésre, Fogalmuk nincs a női szempontokról a várostervezésben.

 

Csupa középosztálybeli, fizetőképes, trendkövető 30-as, 40-es fehér férfi nyavalygása.

Előzmény: xrami (238956)
XNC Creative Commons License 2024.10.01 -4 2 238959

NAPPAL MI A FASZNAK KELLENE VILÁGÍTANI???

Előzmény: xrami (238956)
rezgaras Creative Commons License 2024.10.01 0 2 238958

Szerintetek normális az, hogy a Margitszigetet még mindig nem nyitották meg? Volt már egy pár árvíz, de még sohasem volt ekkora cirkusz és ilyen sokáig. (2002-ben ugyanekkora volt a víz, akkor nem zárták le, nem volt lezárva a Batthyány téri aluljáró, megállt a metró és nem raktak mindenhova homokzsákot az árvíz szintje fölé, ahova soha nem ment fel a víz és nem is volt várható. A HÉV akkor is a Margit hídig járt és a Nánási út is le volt zárva.)

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.10.01 0 0 238957

Bringásként meg autósként is sok faszság van benne... :(

Előzmény: xrami (238956)
xrami Creative Commons License 2024.09.30 0 0 238956
RadiX Creative Commons License 2024.09.30 0 0 238955

Ha ez egy Cannondale, első körben kérdezd meg a boltban, ahol vetted (ha boltban vetted), második körben a hivatalos forgalmazó egy cseh cég, nincs magyar képviselet:

 

Hungary

 

Aspire Sports s.r.o.Jinačovice 514664 34 KuřimCzech Republictel: +420 532 199 550aspire@aspire.euwww.aspire.eu

 

Úgy tűnik, tudnak magyarul: https://www.aspire.eu/hu/cannondale

Előzmény: PistiBeni (238954)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!