Ez így igaz, a megrendelő mondja meg, mi van, nagyon kis szabadságfok adatott a "szolgáltatónak". A cikk mondanivalójának lényegén azonban ez a tévedés nem változtat.
Mi jól tudjuk, hogy a szabályoktól függetlenül is azt csinálja a MÁV, amit a tulajdonosa mond neki, a legapróbb részletekig, kézivezérléssel (esetenként már mikromenedzsment folyik).
A magyarigazolványos utazási kedvezmények 99%-ban nem arról szólnak, hogy az érintetteket kedvezményes utazasi lehetőséggel támogassák: ez egy politikai termék, ami azt hivatott kifejezni, hogy a kormánynak fontosak a trianoni határokn túl élők (vagy hát azt akarja magáról eladni, hogy fontosak).
Tehát az intézkedés nem azoknak szól, akik fel is ülnének a vonatra, hanem azoknak, akiknek akar belföldi, akar határon túli állampolgárként szavazójoga van.
Ennek megfelelően teljesen felesleges az intézkedés üzletpolitikai/szociális/stb. legitimitásán, értelmén stb. rágódni, hiszen nem ezekről szól a létezése.
Egyre bonyolultabb, komplikáltabb, szájbarágósabb és összetettebb mindenhol.
Szétjogászkodják a szakmai dolgokat is.
A vasútliberalizáció ezen hozadéka olyan következményekkel jár, hogy már alig beszélhetünk klasszik utasításokról, könyvekről, hanem mindenféle társaságnak mindenféle irathalmazából kell kibogozni, hogy ott, épp, akkor, ötven, vagy hatvan.
Ha nem lenne az adobe kereső funkciója, már semmit sem találnék meg.
Sokkal kisebb "hiszti" lenne, ha közben nem menne a játszma a BKK bérlet elfogadásával. Állami szinten nem lényges pénz egyik sem, csak arra jó, hogy megmutassák kit szeret és ki nem a párt. Szerintem teljesen okés, ha támogatjuk például azt, hogy történelmileg szétszakadt családok látogassák egymást, de őszintén sokkal fontosabbnak tartom, hogy a csepeliek be tudjanak menni a belvárosba.
Arról nem is beszélve, hogy sorra mondják le pénzhiányra hivatkozva a feljesztéseket vagy akár a színvonalat fenttartó karbantartásokat miközben a jegybevételt egyre csökkentik. Igaz, hogy a Start nem a jegybevételből működik, de szerintem nem ad jó üzenetet ez az egész.
104 éve történt, hogy 1526 - azaz majdnem 400 év - után ismét megszületett a magyar állam, azóta már csak a kárpátaljai magyarok nem élnek jobban, mint az anyaországiak (ráadásul 1920-1938-45 között a felvidékiek amúgy is jobban éltek, mint az anyaországiak). Ideje lenne túllépni ezen, mert csak feszültséget szít, és ellehetetleníti a fejlődést. (Ráadásul, amekkora az állami/önkormányzati hozzájárulás a közösségi közlekedéshez, nyugodtan lehetne mindenkinek ingyenes)
Gondolom, mert ők élnek az elcsatolt részeken, aki Londonban van, az meg nem azért van ott, mert a felmenői egyszercsak egy másik országban találták magukat úgy, hogy ők maguk nem költöztek sehova.
Egyébként én nem értem ezt a hatalmas hisztit sem a magyarigazolványos évi 4 db 90%-os menetjegy, sem az ingyenesség kapcsán. Valószínűtlen, hogy akárcsak kerekítési hibaként is jelenik meg a MÁV-Start költségvetésében ezen kedvezménnyel utazók költsége, és esélyes, hogy a jogosulta 95+ %-a sosem élt ezzel a kedvezménnyel, vagy nem használta ki korábban az évi 4 alkalmat sem. Ez egy gesztus, aki ebben látja a MÁV-Start (vagy épp a saját) nyomorának okát, az nagyon rosszfelé gondolkodik.