Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
> … mert különben elbulvárosodik a honlap is (mint egyébb ujság).
Hát… nem tudom, mit követtünk el ellened, de ekkora sértést… hogy az usavasutat ahhoz a vasúti(?) bulvárlaphoz hasonlítod… még most is, hogy többen otthagyták…
:-)))))
Asszem a témánk jó, nagyon sokaknak van kedve olvasni, csak írni nem… :-))
Úgyhogy szeretettel várjuk (a szerkesztõbizottság és az olvasók) bármely, a témába vágó írásod.
Kösz az infót! Az a könyvem megvan, olyan A6 méretű, landscape formátumú könyv, de a tartalma lever a polcról sok mázsás lexikont. Több tanulmányt lehetne írni belőle... És kifogyhatatlan információtár. Pl. abból tudtam meg, hogy miért hívták a magyar 2C1-es mozdonyt is Pacific-nek, egy másikat meg Atlantic-nek.
> (De ha nagyon hiányzok az megtisztel, szoljatok privátban mi kellen, s idöadtán lehet, hogy sor kerül arra is - már egy néhány topikot amugy is kihagytam...)
Távol álljon tõlünk, hogy cikket rendeljünk téma szerint :-)) Ha idõd és kedved engedi, írj, amirõl kedved van. Minden, az amerikai vasutat érintõ írásnak nagyon örül mind a szerkesztõség (zorwick), mind az olvasók, biztos vagyok benne.
Ha érdekel, épp RhB készül expresszeket és kocsikat érintõ komolyabb munkába kezdeni, amibe a szerény eszközeimmel magam is beszállok. Még nem tudja, de lehet, hogy vitairat is készül majd e témában, mert egy honlapnak az egymásnak feszülõ, okos, megalapozott vélemények adnak vérbõ pezsgést :-))
Én találtam az e-bay-en a Literatur kategóriában:Drury:Guide to Nort American Steam Locomotives History című könyvet és még több jó könyvet,ha érdekel. Érdemes lenne ott körülnézned mert van más gőzösös könyv is.
Mire vagytok Ti, kedves barátaim, egy pillanat alatt kijavitottatok...... !!!!!!!!
Tudod a könyhöz már szemüveg is kell, fotel is, meg nemi idö is (már meg lett jegyezve, hogy az FP45-s moci....), no meg valamilyen ok, amiatt ezt tisztázni kellett volna - most már lett, hála nektek......
(filmtáram meg a videotáram hatalmas, s tele hasonlo tisztázatlan dolgokkal...)- majd nyugdijban....
Mert a természet elegendöen el nem itélhetö módon csupán két kézzel, szemmel meg füllel ajándékozott meg, és még azt sem sikerült elintézni, hogy a napnak legalább 48 orája legyen....stb.
:-D
(De ha nagyon hiányzok az megtisztel, szoljatok privátban mi kellen, s idöadtán lehet, hogy sor kerül arra is - már egy néhány topikot amugy is kihagytam...)
Lehet,hogy már ismeritek:http://www.freeweb.hu/vasutasmagazin/Cikkek/amivasut/tars.htm Ennek a cikknek a szerzője hátha tud szakirodalmat ajánlani. Az első Magyar vasutmodelles Webzin-en találtam. /vasutmodellezes lap.hu/
Ha esetleg kapható lenne az amerikai gőzmozdony történetét (American Steam Locomotives) leíró könyv, amit legutoljára lenyúltak tőlem, kérlek, azonnal szólj. Komoly pénzt hajlandó lennék adni érte.
etwg, köszönjük a beírásaid, miért nem írsz te az usavasut-ra is?? :-)))
>olyan könyvek címére lennék kíváncsi ahol a témáról olvashatok (esetleg webcímek).
Úgy gondolom, jó módszert választottál :-)) Vannak nagyon jó könyvek, amikbõl kihagyással és néhány saját gondolattal-értékelésel nagyon jó szakdolgozatot lehet írni. Sajnos webes címeket nem tudok, de papír könyvbõl alapmû az American Transportation Its History & Museums, Allan e. Lee, Heritage Series, Published by Hildesigns Press, ISBN 0-943231-57-4.
Nemcsak a vasútról (ha a konzulensed esetleg vasútellenes, akkor is van megoldás :-)) ), de mindenfajta közlekedésrõl, a története, gazdasági értékelése, maradványa mára, stb.
De ha csak a vasút érdekel, Raliroads Across America, Mike Del Vecchio, ISBN 0-7603-0642-7, bár ezt át kell fogalmaznod népszerû stílusról kicsit szakszerûbbre, de a tartalma nagyon gazdag és pontos.
Szinte irigyellek, hogy kell az amerikai vasútról írnod… :-))
Idén írom a szakdolgozatomat angolból és arra gondoltam (mivel érdekel a tömegközlekedés), hogy az amerikai vasutakból írnám. Konkrét témát még nem gondoltam ki, de lehetne például a vasút kialakulása vagy ilyesmi. Ha van ötletetek akkor segítsetek, de ami a legfontosabb lenne: olyan könyvek címére lennék kíváncsi ahol a témáról olvashatok (esetleg webcímek). Nagyon sokat segítenétek.
Előre is köszönöm a segítséget!
(ahogy időm engedi elkezdem olvasni a topikot...ha volt már ehhez hasonló hsz. akkor szóljatok és bocsánat az ismétlésért)
Kössz az információkat. Én megmondom őszintén az e-bay-ről néztem ki,az abaj hogy ott is kicsi a kép,de úgy lehet ahogy mondod,az eleje nincs annyira kidolgozva,de viszont elég szép.Van egy másik Santa Fee-s de ez drágább,nem tudom mi a különbség a 2 között. Az viszont gondolkodóba ejt,hogy könnyű,mivel nekem hegyi pályám van ez nem előnyös,bár előfogatnak szántam az SD-70 esemhez. Ezért jó ha az ember boltban vásárol mert ott meg lehet nézni. Esetleg ha meg akarod venni vedd meg,szerintem van belőle több is. Én még gondolkodom rajta. Amúgy szoktál rendelni az e-bay-ről? Mert arra gondoltam ha többen rendelnénk a postaköltség eloszlana. Köszönöm.
Sajnos a CF7-es modellt konkrétan nem ismerem. Nekem van néhány GP60M, csak azokról tudok nyilatkozni, de az árából ítélve (az én mozdonyaim is kb. 90 Euró körül voltak a Brumminál) hasonló kategória lehet, illetve...
Az Athearn újabban az olcsóbb modelljeit (értsd nem a Genesis széria) is kezdi feltuningolni. A GP60M is ilyen, különálló kapaszkodók ill. lépcsőfokok vannak a mozdony homlok- és hátfalán, a tetőszellőzők áttörtek és látszanak belül a ventillátor lapátjai. Ugyanakkor egyes helyeken nem tuningoltak, pl. elég gyatra a kotrólemez az elején és semmiféle lengőkábel nincs rajta, nincs belső berendezés (látszanak a vezetékek), az üzemanyagtartály feletti légtartály(?) csak félkőr keresztmetszetű stb., de összességében nekem teszik. Azt sajnos a honlapon lévő fotókról nem tudtam megállapítani, hogy a CF7-esen a kapaszkodók külön vannak-e? Lehet, hogy ezen még rá van öntve, de esetleg ebből is lesz/van újabb széria.
Viszont erre (a GP60-ra) nem jellemző a más által említett robosztus hajtás. Sajnos a mozdony nagyon könnyű, és mivel - hál' istennek - nincs rajta gumigyűrű, ezért elég gyenge. Valószínűleg egy kis súly segítene ezen. Lehet, hogy a CF7 nem ilyen, de én szóltam...
Ha vettél CF7-et, kíváncsi lennék rá, mert én is kacérkodom egy-két ilyen mocival...
Ilyenem van, a fotó a honlapról... (...meg egy ilyen festésű, de már BNSF meg egy zöld-narancssárga BNSF, na meg egy BNSF GP60B vezetőfülke nélkül)
Korábban az Athearn mozdonyok mind ilyenek voltak, söt sokon még ablaküveg sem volt csak lyuk. Féktömlö stb. teljesen ismeretlen fogalom, és a korlátot is rendszerint magadnak kell felrakni de az öntvény mindig igen preciz volt (mégha néha nem is méretpontos) és a festéssel meg a feliratokkal is igen jol álltak (igaz akkoriban egy Athearn mozdony ritkán került 30 dollárnál többe - ma már ütik a 100-t is.)
Köszönöm a felvilágosítást. Néztem én a Honlapon,az e-bay-en és azt furcsálottam,hogy nincsenek féktömlők a 2 végen,mintha az ablakok nem lennének besüllyesztve stb.,na mindegy lehet, hogy megpróbálkozom vele.
Mechanikailag az ATHEARN mozdonyok kiváloak, igen jo konstrukcio, az uj generácios modellek már külsöre is jok. Hatalmas vonoerö nyugodt megbizhato járás, igazi elnyühetetlen terepasztal mozdony. Volt egy idö amikor ök tartották a világrekordot több ezer km-es teljesitménnyel.
Az egyetlen probléma szokott lenni, hogy szinter (préselt) kerekeket használnak, amik aránylag sok koszt tudnak összeszedni.
NWSL gyát az Athearn mozdonyokhoz nikkelezett kerekeket, amit egy pillanat alatt ki lehet cserélni.
A segítségeteket szeretném kérni vasutmodellügyben. Szeretnék venni egy Athearn CF7-est. Tudna róla valaki bővebb információt adni,érdemes e ennyi pénzt kiadni rá /86Euró/. Jó minőségű-e ,részletesen kidolgozott-e? A képen elég egyszerűnek tűnik. Köszönöm.
Szép gép ez a FP45-ös. Gondolom szólóban ezek sem közlekedtek,vagy 2őt Összefordítottak,mint például az F7-eseket? A 2. linken látom ott más géppel szinkronizálták össze. Nem tudjátok,valamelyik cég gyárt ilyet modellbe? Kössz.
(arra emlékeztem, hogy valamilyen 45-s, csak elfelejtettem közben hogy SD vagy FP). Odaát az nem szokás, hogy mozdonyon valami is tartalmazza a tipusszámot (ha csak be nem tudsz menni a vezetöállásba, mert ott van csak egy tábla.)
Amint láthatod az egész állomáson egyetlen lélek sem fordult elö akitöl bármit is lehetett volna kérdezni, és eddig nem igen érdekelt a dolog, hogy utánnanézzek. Szerencsére akit ez érdekel bármikor megnézheti, és kikeresheti.
Ausztráliában nagy hagyománya van az ilyen hosszú közúti szerelvényeknek: http://www.ausfuel.com.au/images/Volvo%20cruising.JPG http://members.tripod.com/kingsley-foreman/Towtruckphotos/id9.html
Elöször is Bachmann egy kiemelkedö márka az amerikai modellgözösök gyártoi között (Má már az europai modelljeik is elképesztöen jok).
Ha kezedbe kerül egy Shay, vagy Climax a Bachmanntöl (bármilyen mérekben) akkor azt mondod, hogy méregdrága rézmodellek is elbujhatnak mellette. (az europai nagyszeriás gyártokrol nem is beszélve...)
Az alábbi képen a bal oldali a Bachmann Cilmax a jobb oldali a saját gyártmány, még akkor kezdtem el épiteni, amikor a Bachmann még nem volt.
Az ameriakiak más utakon járnak mint az europai vasutak, ott nincs ETCS (legalábbis nincs a transzkontinentális vonalak nyugati részén, náluk inkább a hozzánk legközelebbi Szlovákiához, ill. Ukrajnához hasonlo vonaláramkörök vannak (Westinghouse) illetve ezek lettek néhány évtizede központositva (CTC) mostanában meg a vonatokra egyre inkább kiterjed a GPS rendszeren alapulo helymeghatározás (ilyet láthatsz pl. a CD WEB oldalán a most vezetik be az ÖBB mellékvonalain), ahol a diszpécsernél a monitorokon az egyes vonatokat mozgását lehet követni pár 10 méter pontossággal, és e szerint irányitja akár több száz kilométerröl is a forgalmat. Magukon a mozdonyokon már elökerült egy két számitogép meg kérnyö, de a többségre még abszolut nem jellemzö (kivétel a keleti meg a nyugati korridor a maga hatalmas forgalmával, és az ennek megfelelö forgalomirányitással).
Az ottani mozdonyvezetök általában minden informáciot a rádion kapnak, amit vissza kell igazolniuk és gondolom ezt rögzitik is valahol.