Keresés

Részletes keresés

etwg Creative Commons License 2006.09.03 0 0 517

Nem azt mondtam, hogy elbuvárosodott, hanem, hogy ha nem szerkesztitek, akkor következhet be.

 

A többit majd privátban...

Előzmény: manhattani (516)
manhattani Creative Commons License 2006.09.03 0 0 516

> … mert különben elbulvárosodik a honlap is (mint egyébb ujság).

Hát… nem tudom, mit követtünk el ellened, de ekkora sértést… hogy az usavasutat ahhoz a vasúti(?) bulvárlaphoz hasonlítod… még most is, hogy többen otthagyták…

:-)))))

 

Asszem a témánk jó, nagyon sokaknak van kedve olvasni, csak írni nem… :-))

Úgyhogy szeretettel várjuk (a szerkesztõbizottság és az olvasók) bármely, a témába vágó írásod.

Előzmény: etwg (515)
etwg Creative Commons License 2006.09.03 0 0 515

Távol álljon tõlünk, hogy cikket rendeljünk téma szerint :-))

 

 

Pedig egy szerkesztö(k)nek ez lenne a dolga, mert különben elbulvárosodik a honlap is (mint egyébb ujság).

A kedv szerinti irás ennek ellenére megmaradhat, hiszen ha jo a téma akkor döl a duma, ha nem akkor lehet, hogy témát kell változtatni.

 

 

:-D

Előzmény: manhattani (513)
manhattani Creative Commons License 2006.09.03 0 0 514

Kösz az infót! Az a könyvem megvan, olyan A6 méretű, landscape formátumú könyv, de a tartalma lever a polcról sok mázsás lexikont. Több tanulmányt lehetne írni belőle... És kifogyhatatlan információtár. Pl. abból tudtam meg, hogy miért hívták a magyar 2C1-es mozdonyt is Pacific-nek, egy másikat meg Atlantic-nek.

Előzmény: bézés (512)
manhattani Creative Commons License 2006.09.03 0 0 513

> (De ha nagyon hiányzok az megtisztel, szoljatok privátban mi kellen, s idöadtán lehet, hogy sor kerül arra is - már egy néhány topikot amugy is kihagytam...)

 

Távol álljon tõlünk, hogy cikket rendeljünk téma szerint :-)) Ha idõd és kedved engedi, írj, amirõl kedved van. Minden, az amerikai vasutat érintõ írásnak nagyon örül mind a szerkesztõség (zorwick), mind az olvasók, biztos vagyok benne.

 

Ha érdekel, épp RhB készül expresszeket és kocsikat érintõ komolyabb munkába kezdeni, amibe a szerény eszközeimmel magam is beszállok. Még nem tudja, de lehet, hogy vitairat is készül majd e témában, mert egy honlapnak az egymásnak feszülõ, okos, megalapozott vélemények adnak vérbõ pezsgést :-))

Előzmény: etwg (510)
bézés Creative Commons License 2006.09.03 0 0 512
Én találtam az e-bay-en a Literatur kategóriában:Drury:Guide to Nort American Steam Locomotives History című könyvet és még több jó könyvet,ha érdekel.
Érdemes lenne ott körülnézned mert van más gőzösös könyv is.
Előzmény: manhattani (508)
etwg Creative Commons License 2006.09.02 0 0 511

Mire vagytok Ti, kedves barátaim, egy pillanat alatt kijavitottatok...... !!!!!!!!

 

Tudod a könyhöz már szemüveg is kell, fotel is, meg nemi idö is (már meg lett jegyezve, hogy az FP45-s moci....), no meg valamilyen ok, amiatt ezt tisztázni kellett volna - most már lett, hála nektek......

(filmtáram meg a videotáram hatalmas, s tele hasonlo tisztázatlan dolgokkal...)- majd nyugdijban....

 

:-D

Előzmény: RhB (503)
etwg Creative Commons License 2006.09.02 0 0 510

miért nem írsz te az usavasut-ra is?? :-)))

 

Mert a természet elegendöen el nem itélhetö módon csupán két kézzel, szemmel meg füllel ajándékozott meg, és még azt sem sikerült elintézni, hogy a napnak legalább 48 orája legyen....stb.

 

 

:-D

 

(De ha nagyon hiányzok az megtisztel, szoljatok privátban mi kellen, s  idöadtán lehet, hogy sor kerül arra is - már egy néhány topikot amugy is kihagytam...)

Előzmény: manhattani (506)
bézés Creative Commons License 2006.09.02 0 0 509
Lehet,hogy már ismeritek:http://www.freeweb.hu/vasutasmagazin/Cikkek/amivasut/tars.htm
Ennek a cikknek a szerzője hátha tud szakirodalmat ajánlani.
Az első Magyar vasutmodelles Webzin-en találtam.
/vasutmodellezes lap.hu/
manhattani Creative Commons License 2006.09.02 0 0 508

Hááááát... őszintén kívánom.

Ha esetleg kapható lenne az amerikai gőzmozdony történetét (American Steam Locomotives) leíró könyv, amit legutoljára lenyúltak tőlem, kérlek, azonnal szólj. Komoly pénzt hajlandó lennék adni érte.

Előzmény: Törölt nick (507)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.02 0 0 507

Köszi a segítséget!

Remélem itt Szegeden is hozzá tudok jutni ezekhez a könyvekhez.

 

Előzmény: manhattani (506)
manhattani Creative Commons License 2006.09.02 0 0 506

etwg, köszönjük a beírásaid, miért nem írsz te az usavasut-ra is?? :-)))

 

>olyan könyvek címére lennék kíváncsi ahol a témáról olvashatok (esetleg webcímek).

Úgy gondolom, jó módszert választottál :-)) Vannak nagyon jó könyvek, amikbõl kihagyással és néhány saját gondolattal-értékelésel nagyon jó szakdolgozatot lehet írni. Sajnos webes címeket nem tudok, de papír könyvbõl alapmû az American Transportation   Its History & Museums, Allan e. Lee, Heritage Series, Published by Hildesigns Press, ISBN 0-943231-57-4.

 

Nemcsak a vasútról (ha a konzulensed esetleg vasútellenes, akkor is van megoldás :-)) ), de mindenfajta közlekedésrõl, a története, gazdasági értékelése, maradványa mára, stb.

De ha csak a vasút érdekel, Raliroads Across America, Mike Del Vecchio, ISBN 0-7603-0642-7, bár ezt át kell fogalmaznod népszerû stílusról kicsit szakszerûbbre, de a tartalma nagyon gazdag és pontos.

 

Szinte irigyellek, hogy kell az amerikai vasútról írnod… :-))

Törölt nick Creative Commons License 2006.09.01 0 0 505

sziasztok!

 

Idén írom a szakdolgozatomat angolból és arra gondoltam (mivel érdekel a tömegközlekedés), hogy az amerikai vasutakból írnám. Konkrét témát még nem gondoltam ki, de lehetne például a vasút kialakulása vagy ilyesmi. Ha van ötletetek akkor segítsetek, de ami a legfontosabb lenne: olyan könyvek címére lennék kíváncsi ahol a témáról olvashatok (esetleg webcímek). Nagyon sokat segítenétek.

Előre is köszönöm a segítséget!

 

(ahogy időm engedi elkezdem olvasni a topikot...ha volt már ehhez hasonló hsz. akkor szóljatok és bocsánat az ismétlésért)

bézés Creative Commons License 2006.09.01 0 0 504
Kössz az információkat.
Én megmondom őszintén az e-bay-ről néztem ki,az abaj hogy ott is kicsi a kép,de úgy lehet ahogy mondod,az eleje nincs annyira kidolgozva,de viszont elég szép.Van egy másik Santa Fee-s de ez drágább,nem tudom mi a különbség a 2 között.
Az viszont gondolkodóba ejt,hogy könnyű,mivel nekem hegyi pályám van ez nem előnyös,bár előfogatnak szántam az SD-70 esemhez.
Ezért jó ha az ember boltban vásárol mert ott meg lehet nézni.
Esetleg ha meg akarod venni vedd meg,szerintem van belőle több is.
Én még gondolkodom rajta.
Amúgy szoktál rendelni az e-bay-ről?
Mert arra gondoltam ha többen rendelnénk a postaköltség eloszlana.
Köszönöm.

Előzmény: RhB (502)
RhB Creative Commons License 2006.09.01 0 0 503

Amint láthatod az egész állomáson egyetlen lélek sem fordult elö akitöl bármit is lehetett volna kérdezni,...

 

...de azért otthon a fotelban ülve utána nézhettél volna... :-)))))) (ezek itt a végén szmájli hegyek)

Előzmény: etwg (494)
RhB Creative Commons License 2006.09.01 0 0 502

Sajnos a CF7-es modellt konkrétan nem ismerem. Nekem van néhány GP60M, csak azokról tudok nyilatkozni, de az árából ítélve (az én mozdonyaim is kb. 90 Euró körül voltak a Brumminál) hasonló kategória lehet, illetve...

 

Az Athearn újabban az olcsóbb modelljeit (értsd nem a Genesis széria) is kezdi feltuningolni. A GP60M is ilyen, különálló kapaszkodók ill. lépcsőfokok vannak a mozdony homlok- és hátfalán, a tetőszellőzők áttörtek és látszanak belül a ventillátor lapátjai. Ugyanakkor egyes helyeken nem tuningoltak, pl. elég gyatra a kotrólemez az elején és semmiféle lengőkábel nincs rajta, nincs belső berendezés (látszanak a vezetékek), az üzemanyagtartály feletti légtartály(?) csak félkőr keresztmetszetű stb., de összességében nekem teszik. Azt sajnos a honlapon lévő fotókról nem tudtam megállapítani, hogy a CF7-esen a kapaszkodók külön vannak-e? Lehet, hogy ezen még rá van öntve, de esetleg ebből is lesz/van újabb széria.

 

Viszont erre (a GP60-ra) nem jellemző a más által említett robosztus hajtás. Sajnos a mozdony nagyon könnyű, és mivel - hál' istennek - nincs rajta gumigyűrű, ezért elég gyenge. Valószínűleg egy kis súly segítene ezen. Lehet, hogy a CF7 nem ilyen, de én szóltam...

 

Ha vettél CF7-et, kíváncsi lennék rá, mert én is kacérkodom egy-két ilyen mocival...

Ilyenem van, a fotó a honlapról... (...meg egy ilyen festésű, de már BNSF meg egy zöld-narancssárga BNSF, na meg egy BNSF GP60B vezetőfülke nélkül)

 

Előzmény: bézés (498)
etwg Creative Commons License 2006.08.30 0 0 501

Korábban az Athearn mozdonyok mind ilyenek voltak, söt sokon még ablaküveg sem volt csak lyuk. Féktömlö stb. teljesen ismeretlen fogalom, és a korlátot is rendszerint magadnak kell felrakni de az öntvény mindig igen preciz volt (mégha néha nem is méretpontos) és a festéssel meg a feliratokkal is igen jol álltak  (igaz akkoriban egy Athearn mozdony ritkán került 30 dollárnál többe - ma már ütik a 100-t is.)

A gözmozdonyaik viszont nagyon szépek és jok.

Előzmény: bézés (500)
bézés Creative Commons License 2006.08.30 0 0 500
Köszönöm a felvilágosítást.
Néztem én a Honlapon,az e-bay-en és azt furcsálottam,hogy nincsenek féktömlők a 2 végen,mintha az ablakok nem lennének besüllyesztve stb.,na mindegy lehet, hogy megpróbálkozom vele.
Előzmény: etwg (499)
etwg Creative Commons License 2006.08.30 0 0 499

Mechanikailag az ATHEARN mozdonyok kiváloak, igen jo konstrukcio, az uj generácios modellek már külsöre is jok. Hatalmas vonoerö nyugodt megbizhato járás, igazi elnyühetetlen terepasztal mozdony. Volt egy idö amikor ök tartották a világrekordot több ezer km-es teljesitménnyel.

Az egyetlen probléma  szokott lenni, hogy szinter (préselt) kerekeket használnak, amik aránylag sok koszt tudnak összeszedni.

 

NWSL gyát az Athearn mozdonyokhoz nikkelezett kerekeket, amit egy pillanat alatt ki lehet cserélni.

Előzmény: bézés (498)
bézés Creative Commons License 2006.08.30 0 0 498
A segítségeteket szeretném kérni vasutmodellügyben.
Szeretnék venni egy Athearn CF7-est.
Tudna róla valaki bővebb információt adni,érdemes e ennyi pénzt kiadni rá /86Euró/.
Jó minőségű-e ,részletesen kidolgozott-e?
A képen elég egyszerűnek tűnik.
Köszönöm.
etwg Creative Commons License 2006.08.29 0 0 497

Ezek szerintem nem voltak ugy párok mint az F7 A meg a B unitok.

Előzmény: bézés (495)
bézés Creative Commons License 2006.08.29 0 0 496
Bocsánat!Jobban megnéztem a 2. Linket,mostmárlátom mivel szinkronizálják össze.
bézés Creative Commons License 2006.08.29 0 0 495
Szép gép ez a FP45-ös.
Gondolom szólóban ezek sem közlekedtek,vagy 2őt Összefordítottak,mint például az F7-eseket?
A 2. linken látom ott más géppel szinkronizálták össze.
Nem tudjátok,valamelyik cég gyárt ilyet modellbe?
Kössz.
Előzmény: etwg (494)
etwg Creative Commons License 2006.08.29 0 0 494

Miért?

 

(arra emlékeztem, hogy valamilyen 45-s, csak elfelejtettem közben hogy SD vagy FP). Odaát az nem szokás, hogy mozdonyon valami is tartalmazza a tipusszámot (ha csak be nem tudsz menni a vezetöállásba, mert ott van csak egy tábla.)

 

Amint láthatod az egész állomáson egyetlen lélek sem fordult elö akitöl bármit is lehetett volna kérdezni, és eddig nem igen érdekelt a dolog, hogy utánnanézzek. Szerencsére akit ez érdekel bármikor megnézheti, és kikeresheti.

 

Kösz, hogy megtetted.

 

Előzmény: RhB (493)
RhB Creative Commons License 2006.08.28 0 0 493

Azért legalább azt illene tudni, mivel fotóztatod le magad... :-)))

 

Az első képen a "társad" egy FP45-ös...

 

link1

 

link2
Előzmény: etwg (481)
RhB Creative Commons License 2006.08.28 0 0 492
Újabb "személykocsi szélességi rekord": az Amtrak Viewliner kocsik 10'6" szélesek...
Előzmény: RhB (477)
vaskerék Creative Commons License 2006.08.26 0 0 491
"Ausztráliában nagy hagyománya van az ilyen hosszú közúti szerelvényeknek:"

Tudom, mert a vasúton kívül más is érdekekl... :-)

Ez a jármű azonban "kétéltű". Olyan mint az Unimog.
A fénykép a netről származik, és az USA-ban készült.
Előzmény: exmv (490)
exmv Creative Commons License 2006.08.26 0 0 490
Ausztráliában nagy hagyománya van az ilyen hosszú közúti szerelvényeknek:
http://www.ausfuel.com.au/images/Volvo%20cruising.JPG
http://members.tripod.com/kingsley-foreman/Towtruckphotos/id9.html
Előzmény: vaskerék (489)
vaskerék Creative Commons License 2006.08.26 0 0 489

Egy érdekes jármű az USA-ból.

 

 

 

 

etwg Creative Commons License 2006.08.26 0 0 488

Elöször is Bachmann egy kiemelkedö márka az amerikai modellgözösök gyártoi között (Má már az europai modelljeik is elképesztöen jok).

Ha kezedbe kerül egy Shay, vagy Climax a Bachmanntöl (bármilyen mérekben) akkor azt mondod, hogy méregdrága rézmodellek is elbujhatnak mellette. (az europai nagyszeriás gyártokrol nem is beszélve...)

Az alábbi képen a bal oldali a Bachmann Cilmax a jobb oldali a saját gyártmány, még akkor kezdtem el épiteni, amikor a Bachmann még nem volt.

Climax

 

 

Itt meg egy féligmeddig saját gártásu Shay.

shay

 

A többi ilyen modellem itt láthato:

 

 

FLRR

 

 

 

Az ameriakiak más utakon járnak  mint az europai vasutak, ott nincs ETCS (legalábbis nincs a transzkontinentális vonalak nyugati részén, náluk inkább a hozzánk legközelebbi Szlovákiához, ill. Ukrajnához hasonlo vonaláramkörök vannak (Westinghouse) illetve ezek lettek néhány évtizede központositva (CTC) mostanában meg a vonatokra egyre inkább kiterjed a GPS rendszeren alapulo helymeghatározás (ilyet láthatsz pl. a CD WEB oldalán a most vezetik be az ÖBB mellékvonalain), ahol a diszpécsernél a monitorokon az egyes vonatokat mozgását lehet követni pár 10 méter pontossággal, és e szerint irányitja akár több száz kilométerröl is a forgalmat. Magukon a mozdonyokon már elökerült egy két számitogép meg kérnyö, de a többségre még abszolut nem jellemzö (kivétel a keleti meg a nyugati korridor a maga hatalmas forgalmával, és az ennek megfelelö forgalomirányitással).

Az ottani mozdonyvezetök általában minden informáciot a rádion kapnak, amit vissza kell igazolniuk és gondolom ezt rögzitik is valahol.

Előzmény: bézés (487)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!