Kettő volt, a kémény mellett, kicsit előre. Jobban ismerném a hajódat? :)) Nem lehettek rosszak egyébként a lányok sem... Azt azért én is sajnálom, hogy nem fényképeztem annakidején többet, meg hogy a kikötés hangfelvételét elmulasztottam. A legjobban meg azt, hogy nem megy már az a hajó. A kevés képem közül néhányat valószínűleg ma tudok beszkennelni, este talán fel is tudom tenni.
A kép megrajzolásához azért nagyon precíz oldalnézeti rajz kellene. A fotók nagyon jó kiegészítést adnak, a Kossuth képeit is jól lehet használni, de ezek még nem elégségesek. Legalább a Petőfi modelljéről kellene egy oldalnézeti fotó, és még akkor is bizonytalan maradna sok minden.
Te linkeltél be képeket a "Petőfi"-ről. Azokból egész szépen le lehet rajzolni. Most sajnos nem tudtam csinálni róla, mert valami szányas jószág áll mellette. Anno meg inkább a lányokkal foglalkoztam. Ez akkor nagyon jó volt, de ma már verem a fejem a falba, a sok elmulasztott pillanat miatt, amik nyomtalanul múltak el. A "Kossuth"-tal nem tévedsz nagyot, csak a "Petőfin" a híd egy picit hátrább van és a kémény nem a híd mögött, hanem előtte van. A szellőzőkre már nem emlékszem, de azt hiszem, elől is volt kettő valahol a kémény körül.
muggli
Nincsen oldalnézeti rajzotok a Petőfiről? Meg kéne rajzolni a közlekedési képernyőkímélő részére (nem tudtam belinkelni az oldalt, éppen van vele valami). Mondjuk nagyon élvezném, ha a képernyőkímélőmön méltóságteljesen keresztülúszna, és esetleg még mugglit is odarajzolnánk, ahogy megdönti a kéményt:))
(Ha nem ismernétek, ez egy freeware képernyőkímélő, mindenféle járművek, főleg vonatok színes, léptékhelyes oldalnézeti rajzai mennek keresztül a képernyőn. Az egyes elemeket - mozdony, kocsi, gyalogos, fa, sorompó, repülő, hajó - úgy kell .BMP-ben megrajzolni, hogy egy pixel 10 cm legyen. A Kossuth rajzát nem lehetne esetleg továbbfejleszteni?)
Viking!
Ma aztán tobzódott az élet a kabinosok körül!:-))) Itt volt az Ukrajna, Dnyeper, Viking Star, Swiss Diamond, Arosa, Mozart, Oltenita, Dunaj. Úgy néz ki, nem engedik a hármas-négyes parkolást, mert a Dunaj és az Oltenita már megint a Közraktár utcánál álltak. Nézz be a képtárba, Neked is van néhány oldalnézeti kép.
muggli
Tudok még 2 döngölős jégtörőről, az Újvidéki Heroj Pinki társaság Cakor és Vucevo nevű hajói.
(Mind a 2 c betűn van 1 v, amit nem találok a klaviatúrámon.)
Amúgy a jugóknak vannak még magyar gyártmányú hajóik, pl az FK 700-as típushoz nagyon hasonló tolóönjárók.
Gratula mindenkinek a képekhez, nagyon szépek!
Amig a szkennerem odavan én egyelőre csak rajzolgatni tudok :)))
Folytatván a sort itt egy Kossuth, itt meg két dömgölős. :)
Egy érdekes link: leállított, de megőrzött gőzhajók. Régen frissíthették, ezért még a Visegrád is megcsodálható rajta a Sportuszoda mellett. A lap alján további csodálatos linkek működő lapátkerekesekehez, gépházi fotókhoz, történelmi adatokhoz. Ez utóbbiból magyar hajók adatait nem találtam, csak Óbudán gyártott DDSG hajókét...
"Miért is választotta Debreczeni tanár úr a hajózást? Erre kerestük a választ: .... Aztán az Eger, Komárom és Sopron hajóknál végeztem általános hajóelrendezést, mondhatnánk hajóépítést ...."
Nem kellene vele is felvenni a kapcsolatot? A Lékai honlapján találtam.
muggli
Attól is függ az elviselhetőség, hogy hányan voltatok, meg hogy mentetek-e éjjel-nappal. Aludni menet közben nagy "élmény" volt rajtuk mindenesetre. Ti még megálltatok éjszakára ezek szerint.
Azért 2003-ban már nem kéne ilyenekkel közlekedni, az ember persze sokmindent kibír, még a 70 centis kabint is, csak kérdés, hogy érdemes-e.
Akkor annál inkább nem értem, miért írsz ilyeneket.
Ezek a hajók a Meyer-Firma szégyenei, nem átépíteni, fedarabolni kellett volna őket már régen. Emberi életre alkalmatlanok, zajosak, kényelmetlenek, még jó, hogy vannak szerbek, meg ukránok, nameg mi, akik mindent vállalnak, még azt is, hogy ezeken a hajókon dolgoznak.
Gondolom, az átépítés nem érintette a lakórészt, csak annyiból állt, hogy rájuk hegesztettek egy bárkát, amitől még nehezebb rajtuk a közlekedés.
Ha mondjuk a Stein-ekről írtad volna, amit írsz, az rendben is van, azok hajók.
Én sem a levegőbe dumálok, én is több évet lehúztam ilyeneken.
Mikor voltál, még a Gulicska-mester idejében? Azok voltak ám a kalandos idők. :-)
Hali Bócman!
"Jó példaként említeném a Bayern motorost, amelynek levágták a teljes farrészét, és hozzáfércelték egy bárkához.
A házasság sikerült, a korábbi rákfene, a fapadozatos raktár, a nehezen kezelhető raktártetők, a raktárak megosztottsága megszűnt, az előnyők viszont, úgymint a remek főgép, a remek kormány, a masszív farrész, a kényelmes lakótér megmaradt.
(Más kérdés, hogy a zsír új kerékállást sikerült rögvest cabriolizálni!)"
Hála a szerb személyzetnek...
Üdv
k