Keresés

Részletes keresés

Blöky Creative Commons License 2005.03.16 0 0 698

1916-18 között indult, gondolom abból, hogy 16-ban indult a 83-as.

1919-ben megszűnt.

Előzmény: BUDAPEST 2004 (692)
ARIBOY Creative Commons License 2005.03.15 0 0 697

Kedves Budapest 2004!

 

A 61-es villamos közlekedés története érdekelne,és úgy vettem észre,hogy azt még nem irtad le.

Üdv:Ariboy

Előzmény: BUDAPEST 2004 (695)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.15 0 0 696

AZ EGYVÁGÁNYÚ VILLAMOSOK KÖZLEKEDÉSE BUDAPESTEN:

 

A budapesti tömegközlekedés villamoshálózatában igen sok egyvágányú villamosjárata volt. Az egyvágányú villamosok forgalma igen minimális volt. Sajnos őket a megnövekedett utasforgalom, illetve a metróépítés tüntette el, de egy rövid szakaszon a 3-as vonalán ma is találkozhatunk (Bihari utca [Fertő utca]).

Többek között az alábbi villamosjáratok voltak az egyvágányú villamos-vonalak:

 

~ Az óbudai 5-ös (Flórián tér - Filatorigát)

~ Az újpesti 8-as (Újpest - Megyer)

~ A lőrinci 40-es (Pestlőrinc - Pestimre)

~ A nagytétényi 43-as (Budafok - Nagytétény)

~ A nagykörösi úti 51-es (Használcikk piac - Pestimre)

~ A zuglói 64-es (Nagy Lajos király útja - Füredi út)

~ A rákospalotai 65-ös (MÁV-telep - Czabán Samu tér)

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.15 0 0 695

EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ

NÉHÁNY BUDAPESTI TÖMEGKÖZLEKEDÉSI JÁRAT

KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE IS

 

Az adatok

71-es autóbusz,

46-os, 64-es, 95-ös villamos

történetével bővültek!

Kiegészült a 85-ös villamos közlekedéstörténete is!

 

Az adatok száma eddig:

157

 

Érdemes a történetek után elolvasni a hozzászólásokat!!!

 

Autóbuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Villamosok és trolibuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)

 

1 2 35 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Csepeli gyorsvasút

Ráckevei HÉV

Fogaskerekű vasút

 

1948. augusztus 1. - Margit híd átadása (Csak villamos!)

XI. kerületi villamosok

A zugligeti villamos

Mező Autóbusz Üzemegység záróállománya.

 

BUDAPEST 2004

Előzmény: BUDAPEST 2004 (668)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.15 0 0 694

A 71-ES AUTÓBUSZOK KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1969-TŐL NAPJAINKIG:

 

1969.12.0.

A 71-es autóbuszok Csepeli starndfürdőtől a Molnársziget, révátkelőig közlekedtek.

 

1973.

A 71-es autóbuszok immár Tanácsház (Szent Imre) térről közlekedtek.

 

?

A 71-es autóbuszok Csepel, Tanácsház tér és Csepel, Királyerdő út között, a Hollandi úton át közlekedtek.

 

1985.06.01.

A 71A jelzésű autóbuszok Csepel, Tanácsház tér és Csepel, trandfürdő között közlekedtek.

/Korábban ezen az útvonalon "S1" jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./

 

?

A 71A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.15 0 0 693

Megvan!

Utána néztem: I/458-461 oldal.

Köszönöm Blöky, hogy szóltál!

 

Tehát, az eddigi adatok alapján:

 

A 85-ÖS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1910-ES ÉVEK MÁSODIK FELÉTŐL NAPJAINKIG (1919.):

 

1910-es évek második felében

A 85-ös villamosok Rácfürdő - Erzsébet híd - Rákóczi út - Thököly út - Erzsébet királyné útja útvonalon közlekedtek.

 

1919.11.20.

A 85-ös villamosjárat megszűnt.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

Előzmény: BUDAPEST 2004 (692)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.15 0 0 692
Erről lehet valami bővebbet tudni?
Előzmény: Blöky (669)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.15 0 0 691

A 64-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1955-TŐL NAPJAINKIG (1980.):

 

1955.07.01.

A 64-es villamosok Bosnyák tér - Nagy Lajos király útja - Mogyoródi út - Vezér utca - Füredi út útvonalon közlekedtek.

/Mogyoródi úttól a villamosok 1 vágányon közlekedtek!/

 

1956.04.23.

~ A 64-es villamosok Keleti pályaudvar - Bosnyák tér - Füredi út útvonalon közlekedtek.

~ A 64A jelzésű villamosok Keleti pályaudvar - Bosnyák tér - Egressy út útvonalon közlekedtek.

 

1957.

~ A 64-es villamosok ismét Bosnyák tér és Füredi út között közlekedtek.

~ A 64A jelzésű villamosok Bosnyák tér és Egressy út között közlekedtek.

 

1962.

A 64A jelzésű villamosok Bosnyák tér és Mogyoródi út között közlekedtek.

 

?

A 64A jelzésű villamosjárat megszűnt.

 

1980.01.02.

A 64-es villamosjárat - az egyvágányú közlekedés és a megnövekedett utasforgalom miatt - megszűnt.

/Pótlására a vonal egyik szakaszán a 82-es trolibuszok közlekedtek tovább./

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.15 0 0 690

A 95-ÖS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE:

 

A budapesti tömegközlekedésben 95-ös jelzéssel villamos nem közlekedett. 

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.15 0 0 689

A 46-OS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1912-TŐL NAPJAINKIG (1962.):

 

1912.12.02.

A 46-os villamosok Rókus Kórház - Légszesz utca - Keleti pályaudvar - Damjanich utca útvonalon közlekedtek.

 

1913.07.04.

A 46-os villamosok Keleti pályaudvar - Felsőerdősor utca - Nyugati pályaudvar útvonalon közlekedtek.

 

1944.

A 46-os villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1945.06.22.

A 46-os villamosok Keleti pályaudvar és Nyugati pályaudvar között közlekedtek.

 

1946.02.14.

A 46-os villamosok - a nagykörúti villamosforgalom tehermentesítésére - Keleti pályaudvar felől a Nyugati pályaudvar után a Szent István körúton és a Személynök /Balassi Bálint/ utcán át a Kossuth Lajos térig közlekedtek.

 

1948.08.01.

A 46-os villamosok ismét Keleti pályaudvar és Nyugati pályaudvar között közlekedtek, a Szinyei Merse utcán át.

 

1952.10.25.

A 46-os villamosjárat megszűnt.

/Pótlására a vonal egyik szakaszán a 21-es, illetve a 23-as villamosok; valamint a másik szakaszán a 73-as trolibuszok közlekedtek tovább./

 

1958.02.17.

A 46-os villamosok Petőfi híd, budai hídfő - Nagykörút - Margit híd - Déli pályaudvar útvonalon közlekedtek.

A villamosok 40 perc alatt tették meg az útvonalukat.

 

1962.

A 46-os villamosjárat megszűnt.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

BUDAPEST 2004

BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.10 0 0 688
Régi 21-es autóbusz és 77-es, 79-es villamosok itt!
Blöky Creative Commons License 2005.03.02 0 0 687
Na, onnan első nekifutásra is csak annyi derül ki, hogy 1960.1.1-én már létezett, 1962-ben visszavágták a Golgota utcáig, és a 20A is akkor indult.
Előzmény: Blöky (686)
Blöky Creative Commons License 2005.03.02 0 0 686

Nem tudom pontosan hogy mikortól meddig volt így, egy 1960 körüli térképről emlékszem így erre.

De menjünk rá a villamos.budapest.hu-ra!

Előzmény: BUDAPEST 2004 (681)
Blöky Creative Commons License 2005.03.02 0 0 685
Sajnos nem tudok. Otthon megnézem a 3k-t, abban van 1967-es buszmenetrend, de abból is csak annyit fogok tudni, hogy akkor léteztek-e már az 50-es betétjáratai.
Előzmény: BUDAPEST 2004 (679)
Blöky Creative Commons License 2005.03.02 0 0 684

Nagyrészt a 3kötetesből - bár nincs minden évhez menetrend, de elovastam a hálózattörténetről szóló oldalakat is.

Érdemes még a Hamster-féle Elveszett sínes oldalt is tanulmányozni.

Előzmény: BUDAPEST 2004 (678)
Blöky Creative Commons License 2005.03.02 0 0 683
Az 1. kötet végén vannak mellékletek, köztük 1915-18-ból BKVT útvonalak.
Előzmény: BUDAPEST 2004 (676)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 682
Köszönöm a kiegészítő információkat!
Előzmény: Blöky (675)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 681
Kb. akkor amikor a 20A újra elindult Ferenc körút és Népliget között?
Előzmény: Blöky (674)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 680
Utánanézek a 90-es villamosnak, de én úgy tudom, hogy a 90-es nem ment el a Béke útig...
Előzmény: Blöky (673)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 679
Tudnál valami pontosabb megközelítést írni időpontra vonatkozólag?
Előzmény: Blöky (672)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 678
Ezt is köszönöm! Ezeket az adatokat honnan tudod?
Előzmény: Blöky (671)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 677
Köszönöm a pontosítást!
Előzmény: Blöky (670)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.01 0 0 676
Ahh! Köszönöm! Pontosabban hol olvastad?
Előzmény: Blöky (669)
Blöky Creative Commons License 2005.02.28 0 0 675

51-es busz:

 

1957 áprilisában Csepel - ... - Vaspálya u. - Korponai u. - Kolozsvári u.

1958-ban már csak a Zalkáig.

Pár évvel később áttért a Nagysándor utcai vonalvezetésre.

Előzmény: BUDAPEST 2004 (666)
Blöky Creative Commons License 2005.02.28 0 0 674
1960 körül a 20-as Ferenc krt. - Könyves Kálmán krt. - Blaha útvonalon közlekedett.
Előzmény: BUDAPEST 2004 (665)
Blöky Creative Commons License 2005.02.28 0 0 673
"1955.10.16.

A 12-es villamosok Angyalföld, Forgalmi telep és Rákospalota, Kossuth utca között közlekedtek.

/Korábban 90-es villamosok közlekedtek./"

 

Tudtommal a 90-es végig Nyugati pu. - Rákospalota között járt, és ez lett a 12-es.

 

"?

A 12A jelzésű villamosjárat megszűnt"

 

Csak annyi bővebbet tudok, hogy a 60-as évek vége felé.

Előzmény: BUDAPEST 2004 (664)
Blöky Creative Commons License 2005.02.28 0 0 672

50A+B már 1977 előtt is léteztek, ennek köszönhető, hogy 50Y a nagy átszámozáskor C-s lett.

Elképzelhető, hogy az 50B megsszűnt később, és 84-ben újraindult.

 

Előzmény: BUDAPEST 2004 (663)
Blöky Creative Commons License 2005.02.28 0 0 671

1915 előttől 1918 utánig:

A 2-es villamos Rudolf trónörökös tere - Keleti pu. között közlekedett.

 

1927: Átadják az Aréna úton a Váci út - Lehel út szakaszt, a 2-es akkortól közlekdett a Vágány utcáig.

Hogy a 2-es ekkor váltotta-e föl a Pozsonyi úton a 16-ost vagy már korábban, arról nincs adatom.

 

1932: Megszűnik a Bezerédj - Légszesz utcai vonal, a 2-es ezután Vágány u. - Rókus kórház között közlekedik.

 

1937: A Margit hídon középre helyezik a vágányokat, és elvágják a Személynök u. - Pozsonyi út összeköttetést. A 2-es ettől kezdve közlekedik Rókus Kórház - Nagymező utca - Kossuth Lajos tér - Személynök utca - Rudolf trónörökös tér útvonalon, a Pozsonyi út - Dráva u. - Vágány u. vonalon pedig a 15-ös.

Előzmény: BUDAPEST 2004 (659)
Blöky Creative Commons License 2005.02.28 0 0 670
"1961.06.15.

...

/Korábban ezeken az útvonalakon 21A, illetve 21B jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./"

 

De jóval korábban!

A 90-es számot már 1958-ban használták.

A 90Y jelzése előzőleg N volt (még az előtt persze lehetett 21B).

 

"1977.01.01.

A 90Y jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzése "D" jelzésre módosult."

 

Ez a módosulás 1966.07.01-én, a díjszabásreformkor következett be. A bérlettel igénybe nem vehető járatokat ekkortól jelölték betűvel.

Előzmény: BUDAPEST 2004 (654)
Blöky Creative Commons License 2005.02.28 0 0 669

"85-ös jelzéssel sem villamos, sem trolibusz nem közlekedett"

 

A Háromkötetesben van egy 1918-as BKVT útvonal-felsorolás, melyben

85 Rác fürdő - Erzsébet kné. útja

Előzmény: BUDAPEST 2004 (650)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!