Én nem sok izgalmasat :))
Tegnap a bolgár Olimpi Panov-ot kaptam csak el, épp tolt felfelé szaporán két üres ro-ro bárkát, de holnap egésznap Horány, és ha minden összejön lesznek fotók is :)
Üdv Urak!
A belinkelt képeknél nyugodtan klikk az ikszekre, a képek ott vannak mögöttük, csak a tár.hu ügyeskedik megint.
Tegnap du 3h körül láttam az "Altmühl"-t rakottan hegymenetben a Parlament előtt. Hát, fele annyira nem füstöl, mint az "Erkel". Ti mit láttatok a hétvégén?
muggli
Szia Bócman!
Nekem meg arról a Hanjin párevezős ladikról van fotóm valahol, ami tavaly Colombótól 120 Nm-re kigyulladt. Ha megtalálom, belinkelem. Mit ne mondjak, szép tüzijáték volt a kb 20 petárdás és tényleg tüzijátékos konténertől, főleg, hogy azt adták le, hogy ruha van bennük. Az oldalnézeti fotón a lángcsóva alig 3x olyan magas, mint amilyen hosszú volt a hajó (HANJIN Pennsylvania, ha jól emlékszem). Az biztos, hogy 4890 TEU-s hajó volt.
muggli
Contestant! Bócman után csatlakoznék én is a Tatabánya fan clubhoz. Valószínüleg te voltál az a szekund a Bányászon, aki úgy hajózott be a zsilipekbe, hogy az egyik gépet mindig lecsengette és csak a másikkal manőverezett, azzal fogta meg a vontát. Tudod mi gépészek ezt nagyon tudtuk értékelni! Sikerült beszkenelnem maroknyi folyamos képemet, így képtáram is megújult: (http://kep.tar.hu/riversea). Remélem a következő talin ott tudok lenni és mint hajóstársat üdvözölhetlek. Joseph Conrad a ma már klasszikusnak számító angol író (korábban tengerésztiszt), egyik tengeri regényének hajóparancsnoka így fakadt ki:"Kereskedelmi érdekek, mindig csak kereskedelmi érdekek, milyen jó volna ha csak hajózhatnánk és mással nem kellene törödni". Hát igen, sokunk számára a hajózás igazi szerelem marad, még ha hivatásszerűen már nem is űzzük.
Ez valami újdonság lehet. Drávaszabolcson elvileg a Sellő szokott megfordulni, ami mindig is személyhajó volt. Ezen kívül van egy uszály amin esetleg rendezvényeket lehet tartani, az Eszperantó, amit a Tenkes szokott vontatni. Örülök, ha újabb egység került a Drávára és kezd pezsegni az élet.
Hát Uraim!
Be kell látnom, tévedtem a nagyságrendek felbecsülésében, de ez nem szomorít el. Nekem elég lenne egy szelet abból a satnya konténerforgalomból!:-))) Majd magyar utászok építenek magasabb hidakat!:-)))
Valóban, az aldunai közbiztonság mind a mai napig hagy maga után kívánnivalót, de akinek a folyamatos ellátását kell bniztosítani (Pl heti 1-x konténer) annak lehet, hogy az olcsóbb vízi szállítás kifizetődőbb, mert egy kamion most olyan 1200-1500 EUR-ért hoz le egy 40'-as konténert. A hajó ennél lehet olcsóbb és hosszú távon gazdaságosabb. A biztonság érdekében pedig meg lehet tenni, hogy a konténereket ajtajukkal egymásnak forgatják berakáskor, így max. konzervnyitóval lehet a cucchoz hozzáférni, mert egy 20'-as konti üresen olyan 1,5 tonna, hát még ha cucc is van benne. Ezt szoktuk csinálni két 20'-assal, ha kamionon jön, csak a határon a finánc nem szereti, mert kíváncsi állatfajta. Bár hajónál nehezen képzelem el, hogy kivétessen kontit szúró, vagy tételes szemlére. Tényleg! Rakott konténerből nem férne el a 3 sor? Az még mindig csak max 900 tonna. Egyébként az idő még azért is fontos, mert a hajóstársaságok általában 7-10 napot adnak ingyen az üres konti visszaadására, a kikötöben történt berakástól számítva.
muggli
Ui: A térdemmel a kórházat megúsztam, de kb egy hónap, mire rendbe jön.
Szerintem rendkívül fontos kérdéseket feszegetnek.
Az én vízióm természetesen egy konszolidált állapotot tükröz (háború, maffia, dunai kalózok stb nélkül). Minden piacon gyilkos árverseny folyik. Az ár/idő tényező a teljes szállítási vertikumra érdekes. Az IT ipar, amit kicsit jobban ismerek pl. egy nagyteljesítményű szgp tartozékokkali leszállítását vámolással együtt 6-hétre vállalták (és persze elbukták, pedig amszetrdamból légi úton hozták bp-re). A folyami hajókat a tengeri vonaljáratokhoz kell igazítani, és talán nem is bárkákban, hanem önjáró konténerszállítókban kell gondolkodni, amelyek NAGYOBBAK A CSATORNÁS TÁRSAIKNÁL. Szerintem a rendkívül dinamikusan bővülő KözépEurópai piacon az árban és időben versenyképes Távolkelet Constanta - dunai hajózás MAX CSEPELIG - disztribúció kamion vagy vonat relációban érdemes gondolkodni.
bár igazad lenne.............
Akkor kérdezz meg hajósokat, hogy Mohács alatt mekkora általános közbiztonsággal lehet számolni a hajók esetén.
A nyugati önjárók többségét Mohács alatt egyszerűen nem biztositják, igy ők még egy ideig nálunk fordulnak.....
Volt olyan nyugati önjáró, ahol a anyuapu Pancsován este kimosott, majd másnap reggel csak a lerámolt fedélzetet találta ruhák és motorcsónak nélkül....!!!
Gondolod, hogy egy 5 - 6 km/h -s tolatmányt nem lehet megtámadni ?? S ki fog az áruért harcolni, például éjjel, mikor két ember visz egy 6 db-s 160 m hosszú tolatmányt ??
S támadás esetén ki viseli a felelősséget, milyen jogon használhatna fegyvert a hajó személyzete??
Ami a biztonságot illeti, a jugó háború után is a pancevoi olajkonvonjokra Gradistén 25 - 30 db fegyveres őr szállt be, hogy az olajos Jokeykat és társaikat távoltartsák.
Hajósok elmesélése alatt ekkortájt az embargó miatt a dunai jugo szakaszt a maffia felügyelte !!!
Másik gond szerintem : mi van akkor ha egy hajóból útközben Russén vagy Lomon, vagy épp szerb - román szakaszon akarnak egy-egy darabot kikapni. A bárkát elhagyni nem érdemes, megvárni pedig megállónként majd 24 órát jelent, a folyamatos be-/kilépő vizsgálatok miatt !!
Szerencsére legalább magyar-osztrák vonalon nincs ilyen gond, sőt itt még a 3 - 4 napos menetidő nem életveszélyes a vasúthoz képest !!!!
Ismerek olyan szállítót, aki azért részesíti előnyben a nagy távolságú közúti kontérnerszállítást a vasútival szemben, mert a fuvarozó a sofőr személyén át biztosítja az áru felügyeletét, mig a vasúton nincs ilyen. (Kétszer feltörték a konténerüket; harmadik kísérletet nem tettek.) A konkrét szállítmány (klimaberendezések)esetében a szállítási idő másodlagos volt. A hajózás szerintem a vasútnál nagyobb biztonságot tud garantálni. Az al-dunai kalózkodás talán nem jellemző...
Gond nélkül?
Az legfeljebb az üres konténereknél igaz.
Igen sok érkezik dézsmálva.
Ezért aki kicsit is értékesebb árut fuvaroz, az nem bízza vasútra (Bécstől keletre).
Sziasztok!
1985 nyarán személyesen volt szerencsém részt venni Dunaujváros térségében a TS-1500-as széria bárkáiból álló híd építésében. A terhelési próbát T-72-es harckocsikkal végezték.
A "félkatonai" kitétel igaz, a TTS 1700-as széria építését részben az akkori hadügy finanszírozta.
üdv
veterano
azért ne merjünk, túl nagyokat álmodni!!!
Ctz-ről az irányvonat 40 óra alatt felér Mao-ra.
Közel uaennyi a menetidő a HAM / BREMA - BP vonalon is.
Ezekkel a hajózás nem nagyon tud vetélkedni.
Szerinted melyik megbízó akarja úsztatni a konténerét 10 -12 napon keresztül, ha 2 nap alatt a vasúttól bmikor gond nélkül megkapja ???
Főmüsoridőben úgysincs elég hajó a vonalon, ráadásul uaezen bárkák ömlesztett áruval messze többet keresnek.
A napokban egy barátom Drávaszabolcson szállt fel egy magyar tulajdonú rendezvényhajóra. Azt afféle átalakított vontató lehet.
Tud valaki valamit erről? Melyik hajó lehet ez? Valóban vontató lehetett korábban?
Nos ez nagyon realisnak hangzik. Konténeres vonaljárat Constanta és Csepel között, akkkora hajókkal amekkora csak elfér az aldunától idáig. Széles, hosszú gyönyörű farral. Aztán Bp.-en átpakolni vonatra vagy kamionra és regionálisan teríteni a kínai (tajwani) cuccot.
Amatőr kérdés: a szuezi csatorna és boszporusz nem jelent valami korlátozást?
A MAHART honlapján van egy "Hónap képe" rovat, amibe eddig jellemzően az általam a Szabadkikötőről készített képeket helyeztem el. Látva, hogy milyen szép fotókat raktok fel ide, ha megengeditek ezek közül is válogatnék a jövőben. Sőt az is lehet, hogy még a véleményeteket is kikérném előzetesen...:-))
Pedrofon, ha megengeded, akkor elsőként a Körösről készült felvételedet tenném meg a májusi hónap képének. Mehet?
Üdv mindenkinek!
Muggli, ne légy tévedésben, a legnagyobb európai konténerkikötő Rotterdam (~6 millió TEU/év). Utána Hamburg (~4,5 mTEU), Antwerpen (~3,8 mTEU), Bréma (~3 mTEU) a sorrend. Az időtényezőt illetően van igazság: Rotterdam-Bp hajóval 12 nap. De a legfőbb nehézség a Majna-Duna csatorna hídmagasságaiból adódik. Önjárónál ugyanis "ökölszabály": 1 sor konténer veszteség, 2. sor önköltség, 3. sor profit. Nos, ez a 3. sor már nem fér el a hidak alatt. Al-Dunán azonban nincs ilyen probléma, csak éppen a torkolati kikötőkben nem volt megfelelő konténerterminál. Idáig. Merthogy idén üzemelik be a vadonatúj és nagykapacitású constantai terminált. Ennek pedig lesz hatása a dunai konténerforgalom fejlődésére... Üdv: c
Eredetileg az egész Mahart "félkatonai szervezet" volt.
Ami a konkrét kérdést illeti, két típus volt, amelyik elméletileg alkalmas volt pontonhídnak, a TS tankbárkák, és az 1700-as sorozatú bárkák.
De (tudomásom szerint, de lehet, hogy tévedek) nem volt semmiféle gyakorlás.
A Mahartnak régen voltak olyan bárkái,ami félig katonai hasznosításuak voltak.Ha jól emlékszem a TS bárkák voltak ezek.Mindenféle hadi járművet lehetett szállítani velük,meg ponton híddá is össze lehetett rakni őket.Ezek nem alkalmasak konténerszállításra? Megvannak még egyáltalán ?
Üdv: Cs
Köszcsi előre is!
Olyanra gondoltam amit be tudok méretezni.
Fotóim vannak,de jólenne oldalnézeti rajz,és felülnézeti. A fotókon nincsenek viszonyítható dolgok,a fénykép mindíg csalóka..
Esetleg van olyan aki siófokon tud fénymásolót?
Nagy méretű rajzot kellene egyben másolni.
Mivel én Budapesten lakom a 11.kerületben,ezért ez nehézkes,de rugalmas vagyok..