Tudjuk, hogy az S körül mostanában botrány van, és nem merte bevállalni a MÁV a gyártót. Másik dolog, hogy a TRAXX mozdonyokat hova kell magy cibálni főjavításra, stb. Plussz azt is látni, hogy a MÁV ész nélkül vásárol. A Talentet is cska azért vették, hogy a botrányos közbesz eljárás után úgymond ezzel fogja be a gyártó száját.
Én semmilyen logikát nem tudtam még felfedezni a MÁV mosani járműbeszerzéseiben.
Eurocom / Bombardier Traxx Anyone who knows more about the company Eurocom? This open access operator from Hungary has purchased two Traxx2 F140AC2 machines, soon to be delivered. - Bombardier
A MÁV ZRt. – mozdonypark-modernizációs programjának keretében – 2007. szeptember elején közbeszerzési eljárást indított 25 db, opcionálisan további 25 darab kétáramrendszerű villamos mozdony beszerzésére. A mozdonyok kiválasztásának elsődleges szempontjai a leggyorsabb szállítási határidő, a legalacsonyabb ár, valamint a magas szintű műszaki megbízhatóság. Az új, univerzálisan felhasználható, közepes teljesítményű, kétáramrendszerű villamos mozdonyok a tervek szerint a minőségi távolsági és nemzetközi határon túli vontatási feladatok ellátása tekintetében növelik majd jelentősen a szolgáltatási színvonalat. Az eurokonform mozdonyok beszerzésére kétszakaszos tárgyalásos közbeszerzési eljárásban kerül sor. A mozdonybeszerzést a jelenlegi mozdonypark műszaki állapota és a változó piaci igények indokolták.
A kétfordulós pályázaton a részvételre 2007. október 3-áig lehetett jelentkezni. A határidőig három pályázó jelezte részvételi szándékát a közbeszerzési eljárásban, a Prima Mozdony Konzorcium – amelynek tagja az Alstom Transport SA és az Alstom Hungária Zrt. –, a Bombardier Transportation GmbH, valamint a Siemens Aktiengesellschaft adta be jelentkezését. A mozdonyok beszerzése tárgyában megindított közbeszerzési eljárás első szakasza sikeresen befejeződött és az ajánlattételi szakaszba lépett. A részvételi szakasz eredményét a MÁV ZRt. november 12-én kihirdette, ennek alapján ajánlattételre a Bombardier Transportation GmbH-t kéri fel a MÁV ZRt.
A másik két jelentkező pályázata a közbeszerzési törvény szigorú szabályai miatt az előírásoknak nem felelt meg minden szempontból, így azok érvénytelenségét kellett megállapítani. Az Alstom esetében a referencia-igazolások formai hibáin túl problémát okozott, hogy a magyar konzorciumi partner a gyártókra megfogalmazott alkalmassági feltételeket nem tudta teljesíteni. A közbeszerzési törvény szabályai értelmében bizonyos esetekben valamennyi konzorciumi tagnak meg kell felelni az alkalmassági feltételeknek. A Siemens pályázata esetén szintén a referencia-igazolások formai hibája okozta az érvénytelenséget.
Az első ajánlat beadási határideje 2007. december 19. Ezt követi az ajánlat értékelése, majd az ártárgyalások. A mozdonytender a vasúttársaság tervei szerint 2008 márciusában fejeződik be.
A beszerzés összege az első 25 járműre vonatkozóan várhatóan meghaladja a 15 milliárd forintot. A mozdonyok finanszírozására a MÁV ZRt. eszköz fedezetű hitelt kíván igénybe venni. A finanszírozó intézet szintén közbeszerzési eljárás keretében kerül kiválasztásra
<size1><b>Folytatódik a MÁV villamos mozdony tender</b>
A MÁV ZRt. – mozdonypark-modernizációs programjának keretében – 2007. szeptember elején közbeszerzési eljárást indított 25 db, opcionálisan további 25 darab kétáramrendszerű villamos mozdony beszerzésére. A mozdonyok kiválasztásának elsődleges szempontjai a leggyorsabb szállítási határidő, a legalacsonyabb ár, valamint a magas szintű műszaki megbízhatóság. Az új, univerzálisan felhasználható, közepes teljesítményű, kétáramrendszerű villamos mozdonyok a tervek szerint a minőségi távolsági és nemzetközi határon túli vontatási feladatok ellátása tekintetében növelik majd jelentősen a szolgáltatási színvonalat. Az eurokonform mozdonyok beszerzésére kétszakaszos tárgyalásos közbeszerzési eljárásban kerül sor. A mozdonybeszerzést a jelenlegi mozdonypark műszaki állapota és a változó piaci igények indokolták.
A kétfordulós pályázaton a részvételre 2007. október 3-áig lehetett jelentkezni. A határidőig három pályázó jelezte részvételi szándékát a közbeszerzési eljárásban, a Prima Mozdony Konzorcium – amelynek tagja az Alstom Transport SA és az Alstom Hungária Zrt. –, a Bombardier Transportation GmbH, valamint a Siemens Aktiengesellschaft adta be jelentkezését. A mozdonyok beszerzése tárgyában megindított közbeszerzési eljárás első szakasza sikeresen befejeződött és az ajánlattételi szakaszba lépett. A részvételi szakasz eredményét a MÁV ZRt. november 12-én kihirdette, ennek alapján ajánlattételre a Bombardier Transportation GmbH-t kéri fel a MÁV ZRt.
A másik két jelentkező pályázata a közbeszerzési törvény szigorú szabályai miatt az előírásoknak nem felelt meg minden szempontból, így azok érvénytelenségét kellett megállapítani. Az Alstom esetében a referencia-igazolások formai hibáin túl problémát okozott, hogy a magyar konzorciumi partner a gyártókra megfogalmazott alkalmassági feltételeket nem tudta teljesíteni. A közbeszerzési törvény szabályai értelmében bizonyos esetekben valamennyi konzorciumi tagnak meg kell felelni az alkalmassági feltételeknek. A Siemens pályázata esetén szintén a referencia-igazolások formai hibája okozta az érvénytelenséget.
Az első ajánlat beadási határideje 2007. december 19. Ezt követi az ajánlat értékelése, majd az ártárgyalások. A mozdonytender a vasúttársaság tervei szerint 2008 márciusában fejeződik be.
A beszerzés összege az első 25 járműre vonatkozóan várhatóan meghaladja a 15 milliárd forintot. A mozdonyok finanszírozására a MÁV ZRt. eszköz fedezetű hitelt kíván igénybe venni. A finanszírozó intézet szintén közbeszerzési eljárás keretében kerül kiválasztásra
Mozgalmas hét volt a Bombardier és a TRAXX háza táján, avagy
Újdonságok - érdekességek
A Bombardier Transportation összesesen 15 db TRAXX AC és MS mozdonyra kapott megrendelést a CBRail (ex. Porterbrook) nevű lízingcégtől. Tíz járművet ellátnak a legkorszerűbb ETCS Level 2 vonatbefolyásoló berendezéssel. A CBRail lízingcég mozdonyokat és személyszállító vonatokat bérbe az európai vasútijármű-piacon. A jelen megrendelés értéke mintegy 57 millió euró. Az új mozdonyokat nemzetközi teherszállításban használják majd; 5-5 jármű közlekedik az alábbi korridorokon: - Németország - Ausztria - Magyarország, - Németország - Ausztria - Svájc - Olaszország és - Ausztria - Németország - Belgium - Hollandia.
A mozdonyok végszerelése a Bombardier kasseli üzemében történik, a mozdonyszekrények Wroclawban, a forgóvázak a Siegenben készülnek, míg a kasseli és hennigsdorfi üzemek szállítják majd a MITRAC típusú hajtás- és vezérlési rendszert. Ezzel a megrendeléssel a CBRail TRAXX-flottája 61 db-ra bővül.
*****
A másik páneurópai vasútijármű-lízingcég, az Angel Trains 35 db TRAXX-mozdonyt rendelt egy, még 2005-ben aláírt keretszerződés részeként. A mozdonyokat, 5 db korábban megrendelt mozdonnyal együtt a belga SNCB teherszállító társasága, a B-Cargo részére kerül lízingbeadásra.
Ezzel együtt megállapodtak a Bombardier Transportation-nel a 40 db mozdony 10 éves karbantartásáról (úgynevezett "wetleasing"-szerződés), bele értve a tartalékalkatrészek szállítását is. A Bombardier szakemberei a karbantartás szakmai irányításáért felelősek, míg a tényleges munkálatokat az SNCB üzemében a belga szakemberek végzik majd. Mindezek együttes értéke mintegy 175 millió euró.
A mozdonyok a Németország, Ausztria, Belgium és Hollandia közötti teherforgalomban közlekednek majd. A mozdonyok gyártása a fentiekkel azonos munkamegosztásban történik majd.
(2007. november 26-i és 27-i Bombardier sajtóközlemények)