Keresés

Részletes keresés

viking star Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3073
Közúton vitték le :)
Előzmény: Zoltika (3071)
Zoltika Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3072
Amúgy király! (Van a balatoni hajózás honlapján hónap nyuszija? :))))
Előzmény: Pedrofon (3068)
Zoltika Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3071
Bocs, én a Jókait nem is olyan rég még a Dunán láttam (nem olyan rég = azóta tudomásom szerint nem eresztettek le vizet a Sión). Hogyan került vissza a Balatonra?
Előzmény: Pedrofon (3069)
muggli Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3070
A tengeri kompok is állva halnak meg.:



muggli

Pedrofon Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3069

Pedrofon Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3068
Pedrofon Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3067
Tegnap Balatonfüreden muzsikáltam a vitorlás kikötőben. Sikerült gyönyörű képeket készítenem, de valahogy nem működik most a felrakás ide.
Nagyon jó volt látni a Jókait és a Kelént tele utassal.

Pedrofon Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3066
A Dimitar Blagoev itt volt sokáig, mint Katalin.
Aztán szétszedték azt hiszem.
muggli Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3065
Lenne egy kérdésem: Mi van a régi bulgár vontatókkal? Azok sem voltak csúnya hajók ám. Egynek valamiért nagyon megragadt a neve, a "Dimitar Blagoev"-é. Ha jól elékszem, a Duna Királynője volt a tipus neve, legalábbis valami ilyesmit gagyogott egy bulgár marinár egyszer, bár ahogy ők beszélnek, azt nehezen értem, pedig az is hasonló, mint az orosz.
muggli
kranführer Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3064
Sziasztok!
Nemrég még volt vonaljáratszerű konténerszállító hajó aminek a Szabadkikötő is megállója volt. Úgy emlékszem hogy vasárnap 13 órakor volt ott. Ez már nincs meg?
Üdv
k
viking star Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3063
Én nem sok izgalmasat :))
Tegnap a bolgár Olimpi Panov-ot kaptam csak el, épp tolt felfelé szaporán két üres ro-ro bárkát, de holnap egésznap Horány, és ha minden összejön lesznek fotók is :)
Előzmény: muggli (3062)
muggli Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3062
Üdv Urak!
A belinkelt képeknél nyugodtan klikk az ikszekre, a képek ott vannak mögöttük, csak a tár.hu ügyeskedik megint.
Tegnap du 3h körül láttam az "Altmühl"-t rakottan hegymenetben a Parlament előtt. Hát, fele annyira nem füstöl, mint az "Erkel". Ti mit láttatok a hétvégén?
muggli
seTTebello Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3061
Csónakos Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3060
A Rábcával simán !:)))
Cs
Előzmény: muggli (3039)
muggli Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3059
Meg ne kérdezzétek, ki csinálta, én is úgy kaptam emilben.
muggli
Előzmény: Bócman (3054)
muggli Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3058
No, akkor itt van az a füstös ladik. Az elsőn robban, látszanak a tüzijátékrakéták szikrái, a másodikon már "csak" ég.
muggli

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: Bócman (3054)
muggli Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3057
Szia Bócman!
Nekem meg arról a Hanjin párevezős ladikról van fotóm valahol, ami tavaly Colombótól 120 Nm-re kigyulladt. Ha megtalálom, belinkelem. Mit ne mondjak, szép tüzijáték volt a kb 20 petárdás és tényleg tüzijátékos konténertől, főleg, hogy azt adták le, hogy ruha van bennük. Az oldalnézeti fotón a lángcsóva alig 3x olyan magas, mint amilyen hosszú volt a hajó (HANJIN Pennsylvania, ha jól emlékszem). Az biztos, hogy 4890 TEU-s hajó volt.
muggli
Előzmény: Bócman (3054)
riversea Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3056
Contestant! Bócman után csatlakoznék én is a Tatabánya fan clubhoz. Valószínüleg te voltál az a szekund a Bányászon, aki úgy hajózott be a zsilipekbe, hogy az egyik gépet mindig lecsengette és csak a másikkal manőverezett, azzal fogta meg a vontát. Tudod mi gépészek ezt nagyon tudtuk értékelni! Sikerült beszkenelnem maroknyi folyamos képemet, így képtáram is megújult: (http://kep.tar.hu/riversea). Remélem a következő talin ott tudok lenni és mint hajóstársat üdvözölhetlek. Joseph Conrad a ma már klasszikusnak számító angol író (korábban tengerésztiszt), egyik tengeri regényének hajóparancsnoka így fakadt ki:"Kereskedelmi érdekek, mindig csak kereskedelmi érdekek, milyen jó volna ha csak hajózhatnánk és mással nem kellene törödni". Hát igen, sokunk számára a hajózás igazi szerelem marad, még ha hivatásszerűen már nem is űzzük.
Előzmény: contestant (2952)
Bócman Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3055
Hamár nagy teknők...


Jelenleg Ő a legnagyobb, a Jahre Viking (ex Seawise Giant).

Azonban épül már a non plus ultra:


Érdekes projekt, nekem nagyon tetszik.

Bócman Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3054
A probléma viszonylag egyszerű alapokon nyugszik.

A kanálisban a megengedett legnagyobb merülés 24 deci. A hidak magassága 6 méter. Azaz van öszesen 8 méter 40 centi luk.

A 3 darab 40' std konténer 3x8,5=25,5 láb magas, ami ugye testvérek közt is 7 méter 80 centi.

Azaz marad 60 centi a hajónak.
Ez talán nem kivitelezhetetlen, de nagyon koppra kellene építened.

Hicube konténert meg egyáltalán nem tudnál 3 magasan rakni.

Az már csak a hab a tortán, hogy a teknőt ráadásul le is kell terhelni 24 decire, azaz baromi sok ballasztot kell cipelned.

Megjegyzem, a konténerkikötők között - meg se lepődik az ember - az első 5 helyen KÍNAI kikötő áll!!

A Contestant által említett európai csempion R-damm csak a hatodik helyen kullog, Hambi meg csak a kilencedik.

Még egy érdekesség: egy apró teknő, néhány gyufásdobozzal:


6600 TEU, Contestantéknak bizony jól fel kellene kötni az alsóneműt, hogy megpakolják!! :-)))

Előzmény: muggli (3052)
FOMA Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3053
Ez valami újdonság lehet. Drávaszabolcson elvileg a Sellő szokott megfordulni, ami mindig is személyhajó volt. Ezen kívül van egy uszály amin esetleg rendezvényeket lehet tartani, az Eszperantó, amit a Tenkes szokott vontatni. Örülök, ha újabb egység került a Drávára és kezd pezsegni az élet.
Előzmény: jakyg (3044)
muggli Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3052
Hát Uraim!
Be kell látnom, tévedtem a nagyságrendek felbecsülésében, de ez nem szomorít el. Nekem elég lenne egy szelet abból a satnya konténerforgalomból!:-))) Majd magyar utászok építenek magasabb hidakat!:-)))
Valóban, az aldunai közbiztonság mind a mai napig hagy maga után kívánnivalót, de akinek a folyamatos ellátását kell bniztosítani (Pl heti 1-x konténer) annak lehet, hogy az olcsóbb vízi szállítás kifizetődőbb, mert egy kamion most olyan 1200-1500 EUR-ért hoz le egy 40'-as konténert. A hajó ennél lehet olcsóbb és hosszú távon gazdaságosabb. A biztonság érdekében pedig meg lehet tenni, hogy a konténereket ajtajukkal egymásnak forgatják berakáskor, így max. konzervnyitóval lehet a cucchoz hozzáférni, mert egy 20'-as konti üresen olyan 1,5 tonna, hát még ha cucc is van benne. Ezt szoktuk csinálni két 20'-assal, ha kamionon jön, csak a határon a finánc nem szereti, mert kíváncsi állatfajta. Bár hajónál nehezen képzelem el, hogy kivétessen kontit szúró, vagy tételes szemlére. Tényleg! Rakott konténerből nem férne el a 3 sor? Az még mindig csak max 900 tonna. Egyébként az idő még azért is fontos, mert a hajóstársaságok általában 7-10 napot adnak ingyen az üres konti visszaadására, a kikötöben történt berakástól számítva.
muggli
Ui: A térdemmel a kórházat megúsztam, de kb egy hónap, mire rendbe jön.
guberavera Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3051
Uraim,

Szerintem rendkívül fontos kérdéseket feszegetnek.
Az én vízióm természetesen egy konszolidált állapotot tükröz (háború, maffia, dunai kalózok stb nélkül). Minden piacon gyilkos árverseny folyik. Az ár/idő tényező a teljes szállítási vertikumra érdekes. Az IT ipar, amit kicsit jobban ismerek pl. egy nagyteljesítményű szgp tartozékokkali leszállítását vámolással együtt 6-hétre vállalták (és persze elbukták, pedig amszetrdamból légi úton hozták bp-re). A folyami hajókat a tengeri vonaljáratokhoz kell igazítani, és talán nem is bárkákban, hanem önjáró konténerszállítókban kell gondolkodni, amelyek NAGYOBBAK A CSATORNÁS TÁRSAIKNÁL. Szerintem a rendkívül dinamikusan bővülő KözépEurópai piacon az árban és időben versenyképes Távolkelet Constanta - dunai hajózás MAX CSEPELIG - disztribúció kamion vagy vonat relációban érdemes gondolkodni.

Előzmény: elsava (3050)
elsava Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3050
bár igazad lenne.............
Akkor kérdezz meg hajósokat, hogy Mohács alatt mekkora általános közbiztonsággal lehet számolni a hajók esetén.

A nyugati önjárók többségét Mohács alatt egyszerűen nem biztositják, igy ők még egy ideig nálunk fordulnak.....

Volt olyan nyugati önjáró, ahol a anyuapu Pancsován este kimosott, majd másnap reggel csak a lerámolt fedélzetet találta ruhák és motorcsónak nélkül....!!!

Gondolod, hogy egy 5 - 6 km/h -s tolatmányt nem lehet megtámadni ?? S ki fog az áruért harcolni, például éjjel, mikor két ember visz egy 6 db-s 160 m hosszú tolatmányt ??
S támadás esetén ki viseli a felelősséget, milyen jogon használhatna fegyvert a hajó személyzete??

Ami a biztonságot illeti, a jugó háború után is a pancevoi olajkonvonjokra Gradistén 25 - 30 db fegyveres őr szállt be, hogy az olajos Jokeykat és társaikat távoltartsák.
Hajósok elmesélése alatt ekkortájt az embargó miatt a dunai jugo szakaszt a maffia felügyelte !!!

Másik gond szerintem : mi van akkor ha egy hajóból útközben Russén vagy Lomon, vagy épp szerb - román szakaszon akarnak egy-egy darabot kikapni. A bárkát elhagyni nem érdemes, megvárni pedig megállónként majd 24 órát jelent, a folyamatos be-/kilépő vizsgálatok miatt !!

Szerencsére legalább magyar-osztrák vonalon nincs ilyen gond, sőt itt még a 3 - 4 napos menetidő nem életveszélyes a vasúthoz képest !!!!

Előzmény: Zoltika (3049)
Zoltika Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3049
Ismerek olyan szállítót, aki azért részesíti előnyben a nagy távolságú közúti kontérnerszállítást a vasútival szemben, mert a fuvarozó a sofőr személyén át biztosítja az áru felügyeletét, mig a vasúton nincs ilyen. (Kétszer feltörték a konténerüket; harmadik kísérletet nem tettek.) A konkrét szállítmány (klimaberendezések)esetében a szállítási idő másodlagos volt. A hajózás szerintem a vasútnál nagyobb biztonságot tud garantálni. Az al-dunai kalózkodás talán nem jellemző...
Előzmény: elsava (3046)
DLala Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3048
Gond nélkül?
Az legfeljebb az üres konténereknél igaz.
Igen sok érkezik dézsmálva.
Ezért aki kicsit is értékesebb árut fuvaroz, az nem bízza vasútra (Bécstől keletre).
Előzmény: elsava (3046)
veterano Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3047
Sziasztok!
1985 nyarán személyesen volt szerencsém részt venni Dunaujváros térségében a TS-1500-as széria bárkáiból álló híd építésében. A terhelési próbát T-72-es harckocsikkal végezték.
A "félkatonai" kitétel igaz, a TTS 1700-as széria építését részben az akkori hadügy finanszírozta.
üdv
veterano
Előzmény: Bócman (3040)
elsava Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3046
azért ne merjünk, túl nagyokat álmodni!!!
Ctz-ről az irányvonat 40 óra alatt felér Mao-ra.
Közel uaennyi a menetidő a HAM / BREMA - BP vonalon is.
Ezekkel a hajózás nem nagyon tud vetélkedni.

Szerinted melyik megbízó akarja úsztatni a konténerét 10 -12 napon keresztül, ha 2 nap alatt a vasúttól bmikor gond nélkül megkapja ???

Főmüsoridőben úgysincs elég hajó a vonalon, ráadásul uaezen bárkák ömlesztett áruval messze többet keresnek.

Előzmény: guberavera (3043)
Pedrofon Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3045
Köszönöm az elismeréseket!
Nagyon jól esik:-)
A hónap fotójának meg különösen örülök, Freeport!
Majd még igyexem elkapni pár szép pillanatot.
jakyg Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3044
A napokban egy barátom Drávaszabolcson szállt fel egy magyar tulajdonú rendezvényhajóra. Azt afféle átalakított vontató lehet.
Tud valaki valamit erről? Melyik hajó lehet ez? Valóban vontató lehetett korábban?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!