Keresés

Részletes keresés

contestant Creative Commons License 2003.05.12 0 0 3076
Valóban volt konténeres vonaljárat a Szabadkikötőbe, jól emlékszel Kranführer. Sőt, már két ilyen próbálkozás is volt. Mára már mindkettő csődbe ment (pedig okos németek voltak). Most hollandok gondolkodnak rajta, ám nekik sem lenne jó esélyük a megmaradásra. Olyan ez, mint a Gyaloggaloppban Rossznyavalya vára: "az elsőt elnyelte a mocsár, a második leégett, a harmadik leégett, összedőlt, aztán sűllyedt el, de a negyedik, az állva maradt..."
Amivel sokat próbálkoznak, az előbb-utóbb csak sikerül. Guberavera jó helyen tapogat: a dunai konténerforgalom az Al-Duna felől fog beindulni.
Az valóban jól mutatja Európa gazdasági "erejét", hogy legnagyobb forgalmú konténerkikötője a világranglistán csak 6. helyen áll.

Helló Riversea, csak a szívemet fájdítod, amikor emlékeztetsz arra, milyen finom volt a Bányásszal manőverezni. Az a hajó szerintem érezte az ember gondolatait is és úgy mozgott, ahogy mi szerettük volna. Nem lehetett vele manővert elrontani. Azért jó, hogy még sokan emlékszünk rá.
Üdv Mindenkinek: c

Előzmény: kranführer (3064)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3075
Méghozzá tavaly augusztusban. Csodálkoztam is rajta, hogy ha a tulaj már a közút mellett döntött - jobb híján - akkor mért a szezon végén tette ezt?

Kép is volt a szállításról a Balatonpress-en, de most nem találom.
Előzmény: viking star (3073)
Pedrofon Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3074
És rögtön "cserébe" el is hozták onnan a Szabadit.
MegSzabaditották a Balatont 1 vizibusztól... Bocs...
viking star Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3073
Közúton vitték le :)
Előzmény: Zoltika (3071)
Zoltika Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3072
Amúgy király! (Van a balatoni hajózás honlapján hónap nyuszija? :))))
Előzmény: Pedrofon (3068)
Zoltika Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3071
Bocs, én a Jókait nem is olyan rég még a Dunán láttam (nem olyan rég = azóta tudomásom szerint nem eresztettek le vizet a Sión). Hogyan került vissza a Balatonra?
Előzmény: Pedrofon (3069)
muggli Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3070
A tengeri kompok is állva halnak meg.:



muggli

Pedrofon Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3069

Pedrofon Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3068
Pedrofon Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3067
Tegnap Balatonfüreden muzsikáltam a vitorlás kikötőben. Sikerült gyönyörű képeket készítenem, de valahogy nem működik most a felrakás ide.
Nagyon jó volt látni a Jókait és a Kelént tele utassal.

Pedrofon Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3066
A Dimitar Blagoev itt volt sokáig, mint Katalin.
Aztán szétszedték azt hiszem.
muggli Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3065
Lenne egy kérdésem: Mi van a régi bulgár vontatókkal? Azok sem voltak csúnya hajók ám. Egynek valamiért nagyon megragadt a neve, a "Dimitar Blagoev"-é. Ha jól elékszem, a Duna Királynője volt a tipus neve, legalábbis valami ilyesmit gagyogott egy bulgár marinár egyszer, bár ahogy ők beszélnek, azt nehezen értem, pedig az is hasonló, mint az orosz.
muggli
kranführer Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3064
Sziasztok!
Nemrég még volt vonaljáratszerű konténerszállító hajó aminek a Szabadkikötő is megállója volt. Úgy emlékszem hogy vasárnap 13 órakor volt ott. Ez már nincs meg?
Üdv
k
viking star Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3063
Én nem sok izgalmasat :))
Tegnap a bolgár Olimpi Panov-ot kaptam csak el, épp tolt felfelé szaporán két üres ro-ro bárkát, de holnap egésznap Horány, és ha minden összejön lesznek fotók is :)
Előzmény: muggli (3062)
muggli Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3062
Üdv Urak!
A belinkelt képeknél nyugodtan klikk az ikszekre, a képek ott vannak mögöttük, csak a tár.hu ügyeskedik megint.
Tegnap du 3h körül láttam az "Altmühl"-t rakottan hegymenetben a Parlament előtt. Hát, fele annyira nem füstöl, mint az "Erkel". Ti mit láttatok a hétvégén?
muggli
seTTebello Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3061
Csónakos Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3060
A Rábcával simán !:)))
Cs
Előzmény: muggli (3039)
muggli Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3059
Meg ne kérdezzétek, ki csinálta, én is úgy kaptam emilben.
muggli
Előzmény: Bócman (3054)
muggli Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3058
No, akkor itt van az a füstös ladik. Az elsőn robban, látszanak a tüzijátékrakéták szikrái, a másodikon már "csak" ég.
muggli

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: Bócman (3054)
muggli Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3057
Szia Bócman!
Nekem meg arról a Hanjin párevezős ladikról van fotóm valahol, ami tavaly Colombótól 120 Nm-re kigyulladt. Ha megtalálom, belinkelem. Mit ne mondjak, szép tüzijáték volt a kb 20 petárdás és tényleg tüzijátékos konténertől, főleg, hogy azt adták le, hogy ruha van bennük. Az oldalnézeti fotón a lángcsóva alig 3x olyan magas, mint amilyen hosszú volt a hajó (HANJIN Pennsylvania, ha jól emlékszem). Az biztos, hogy 4890 TEU-s hajó volt.
muggli
Előzmény: Bócman (3054)
riversea Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3056
Contestant! Bócman után csatlakoznék én is a Tatabánya fan clubhoz. Valószínüleg te voltál az a szekund a Bányászon, aki úgy hajózott be a zsilipekbe, hogy az egyik gépet mindig lecsengette és csak a másikkal manőverezett, azzal fogta meg a vontát. Tudod mi gépészek ezt nagyon tudtuk értékelni! Sikerült beszkenelnem maroknyi folyamos képemet, így képtáram is megújult: (http://kep.tar.hu/riversea). Remélem a következő talin ott tudok lenni és mint hajóstársat üdvözölhetlek. Joseph Conrad a ma már klasszikusnak számító angol író (korábban tengerésztiszt), egyik tengeri regényének hajóparancsnoka így fakadt ki:"Kereskedelmi érdekek, mindig csak kereskedelmi érdekek, milyen jó volna ha csak hajózhatnánk és mással nem kellene törödni". Hát igen, sokunk számára a hajózás igazi szerelem marad, még ha hivatásszerűen már nem is űzzük.
Előzmény: contestant (2952)
Bócman Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3055
Hamár nagy teknők...


Jelenleg Ő a legnagyobb, a Jahre Viking (ex Seawise Giant).

Azonban épül már a non plus ultra:


Érdekes projekt, nekem nagyon tetszik.

Bócman Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3054
A probléma viszonylag egyszerű alapokon nyugszik.

A kanálisban a megengedett legnagyobb merülés 24 deci. A hidak magassága 6 méter. Azaz van öszesen 8 méter 40 centi luk.

A 3 darab 40' std konténer 3x8,5=25,5 láb magas, ami ugye testvérek közt is 7 méter 80 centi.

Azaz marad 60 centi a hajónak.
Ez talán nem kivitelezhetetlen, de nagyon koppra kellene építened.

Hicube konténert meg egyáltalán nem tudnál 3 magasan rakni.

Az már csak a hab a tortán, hogy a teknőt ráadásul le is kell terhelni 24 decire, azaz baromi sok ballasztot kell cipelned.

Megjegyzem, a konténerkikötők között - meg se lepődik az ember - az első 5 helyen KÍNAI kikötő áll!!

A Contestant által említett európai csempion R-damm csak a hatodik helyen kullog, Hambi meg csak a kilencedik.

Még egy érdekesség: egy apró teknő, néhány gyufásdobozzal:


6600 TEU, Contestantéknak bizony jól fel kellene kötni az alsóneműt, hogy megpakolják!! :-)))

Előzmény: muggli (3052)
FOMA Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3053
Ez valami újdonság lehet. Drávaszabolcson elvileg a Sellő szokott megfordulni, ami mindig is személyhajó volt. Ezen kívül van egy uszály amin esetleg rendezvényeket lehet tartani, az Eszperantó, amit a Tenkes szokott vontatni. Örülök, ha újabb egység került a Drávára és kezd pezsegni az élet.
Előzmény: jakyg (3044)
muggli Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3052
Hát Uraim!
Be kell látnom, tévedtem a nagyságrendek felbecsülésében, de ez nem szomorít el. Nekem elég lenne egy szelet abból a satnya konténerforgalomból!:-))) Majd magyar utászok építenek magasabb hidakat!:-)))
Valóban, az aldunai közbiztonság mind a mai napig hagy maga után kívánnivalót, de akinek a folyamatos ellátását kell bniztosítani (Pl heti 1-x konténer) annak lehet, hogy az olcsóbb vízi szállítás kifizetődőbb, mert egy kamion most olyan 1200-1500 EUR-ért hoz le egy 40'-as konténert. A hajó ennél lehet olcsóbb és hosszú távon gazdaságosabb. A biztonság érdekében pedig meg lehet tenni, hogy a konténereket ajtajukkal egymásnak forgatják berakáskor, így max. konzervnyitóval lehet a cucchoz hozzáférni, mert egy 20'-as konti üresen olyan 1,5 tonna, hát még ha cucc is van benne. Ezt szoktuk csinálni két 20'-assal, ha kamionon jön, csak a határon a finánc nem szereti, mert kíváncsi állatfajta. Bár hajónál nehezen képzelem el, hogy kivétessen kontit szúró, vagy tételes szemlére. Tényleg! Rakott konténerből nem férne el a 3 sor? Az még mindig csak max 900 tonna. Egyébként az idő még azért is fontos, mert a hajóstársaságok általában 7-10 napot adnak ingyen az üres konti visszaadására, a kikötöben történt berakástól számítva.
muggli
Ui: A térdemmel a kórházat megúsztam, de kb egy hónap, mire rendbe jön.
guberavera Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3051
Uraim,

Szerintem rendkívül fontos kérdéseket feszegetnek.
Az én vízióm természetesen egy konszolidált állapotot tükröz (háború, maffia, dunai kalózok stb nélkül). Minden piacon gyilkos árverseny folyik. Az ár/idő tényező a teljes szállítási vertikumra érdekes. Az IT ipar, amit kicsit jobban ismerek pl. egy nagyteljesítményű szgp tartozékokkali leszállítását vámolással együtt 6-hétre vállalták (és persze elbukták, pedig amszetrdamból légi úton hozták bp-re). A folyami hajókat a tengeri vonaljáratokhoz kell igazítani, és talán nem is bárkákban, hanem önjáró konténerszállítókban kell gondolkodni, amelyek NAGYOBBAK A CSATORNÁS TÁRSAIKNÁL. Szerintem a rendkívül dinamikusan bővülő KözépEurópai piacon az árban és időben versenyképes Távolkelet Constanta - dunai hajózás MAX CSEPELIG - disztribúció kamion vagy vonat relációban érdemes gondolkodni.

Előzmény: elsava (3050)
elsava Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3050
bár igazad lenne.............
Akkor kérdezz meg hajósokat, hogy Mohács alatt mekkora általános közbiztonsággal lehet számolni a hajók esetén.

A nyugati önjárók többségét Mohács alatt egyszerűen nem biztositják, igy ők még egy ideig nálunk fordulnak.....

Volt olyan nyugati önjáró, ahol a anyuapu Pancsován este kimosott, majd másnap reggel csak a lerámolt fedélzetet találta ruhák és motorcsónak nélkül....!!!

Gondolod, hogy egy 5 - 6 km/h -s tolatmányt nem lehet megtámadni ?? S ki fog az áruért harcolni, például éjjel, mikor két ember visz egy 6 db-s 160 m hosszú tolatmányt ??
S támadás esetén ki viseli a felelősséget, milyen jogon használhatna fegyvert a hajó személyzete??

Ami a biztonságot illeti, a jugó háború után is a pancevoi olajkonvonjokra Gradistén 25 - 30 db fegyveres őr szállt be, hogy az olajos Jokeykat és társaikat távoltartsák.
Hajósok elmesélése alatt ekkortájt az embargó miatt a dunai jugo szakaszt a maffia felügyelte !!!

Másik gond szerintem : mi van akkor ha egy hajóból útközben Russén vagy Lomon, vagy épp szerb - román szakaszon akarnak egy-egy darabot kikapni. A bárkát elhagyni nem érdemes, megvárni pedig megállónként majd 24 órát jelent, a folyamatos be-/kilépő vizsgálatok miatt !!

Szerencsére legalább magyar-osztrák vonalon nincs ilyen gond, sőt itt még a 3 - 4 napos menetidő nem életveszélyes a vasúthoz képest !!!!

Előzmény: Zoltika (3049)
Zoltika Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3049
Ismerek olyan szállítót, aki azért részesíti előnyben a nagy távolságú közúti kontérnerszállítást a vasútival szemben, mert a fuvarozó a sofőr személyén át biztosítja az áru felügyeletét, mig a vasúton nincs ilyen. (Kétszer feltörték a konténerüket; harmadik kísérletet nem tettek.) A konkrét szállítmány (klimaberendezések)esetében a szállítási idő másodlagos volt. A hajózás szerintem a vasútnál nagyobb biztonságot tud garantálni. Az al-dunai kalózkodás talán nem jellemző...
Előzmény: elsava (3046)
DLala Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3048
Gond nélkül?
Az legfeljebb az üres konténereknél igaz.
Igen sok érkezik dézsmálva.
Ezért aki kicsit is értékesebb árut fuvaroz, az nem bízza vasútra (Bécstől keletre).
Előzmény: elsava (3046)
veterano Creative Commons License 2003.05.09 0 0 3047
Sziasztok!
1985 nyarán személyesen volt szerencsém részt venni Dunaujváros térségében a TS-1500-as széria bárkáiból álló híd építésében. A terhelési próbát T-72-es harckocsikkal végezték.
A "félkatonai" kitétel igaz, a TTS 1700-as széria építését részben az akkori hadügy finanszírozta.
üdv
veterano
Előzmény: Bócman (3040)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!