A "vízbemártott test" meg a rejtélyes "15"-ösé volt. Ami ott kéklett egész télen. És az Érsekcsanád alja is kék volt, mostanra meg beszürkült. De miért? Szép és egyedi volt. Na mindegy, az a lényeg, hogy van melója:-)
Van 1 tervem, hogy összegyűjtöm az összes Magyarországon gyártott hajó képét... Szerintem reménytelen vállalkozás.
Ma itt járt a svájci River Symphony és nem a Nemzetközin, vagy annak környékén állt meg, hanem a Szt István parknál. Vajon miért? Pedig hely volt.
Nagyon köszönöm a lehetőséget, de ezt mai szemmel nem nehéz elveszteni..........
főképp ha megnézzük, hogy a dunai konténerforgalom mindkét irányban a mainál csak rendszeresebb lehet !!!
Azért nem hagyjuk lebeszélni magunkat a konténerhajózásról Elsava! Minden részletet nem fogunk persze feltárni - hiszen ezt a website-ot is bárki olvashatja - de szívesen kötök veled egy fogadást arra vonatkozóan, hogy két év múlva rendszeres konténerjáratok fogják a Szabadkikötőt érinteni. Üdv: c
Nem akarsz erről tartani egy előadást a Mindentudáson ?? Szerintem elsöprő sikered lehetne……
Eddig arra kerestünk választ, hogy mi szól az AD konténerfuvarozás mellett és ellene…………..
A Raján és Elbán évek alatt kiépült a rendszeres konténerszerviz. Menetrendszerű, megbízható, és olcsóbb mint a vasút. Megvan a műszaki és kikötői háttere. Igy már állja a versenyt a hajózással…..
A mi kis régiónkban ma még a vasút van versenyfölényben, mialatt a Dunán hiányoznak a spec. konténeres járművek és Mohács alatt a kikötői kiszolgáló háttér… A hajózások csak az unatkozó hónapokban mutatnak érdeklődést a konténerek iránt, mialatt főszezonban inkább a gabonaszállítás felé fordulnak…………..ezt pedig egyik konténeres megbízó sem díjazza………….
Namost, ha hozatsz 2 konténer gyémántberakásos arany Rolex karórát (á ~4.879.943 Ft 40 fillér + ÁFA), akkor marhájul mindegy, hogy mivel hozod, hiszen a 649.331 darab óra eladásához szükséges időtartamot az egy darab órára jutó mintegy 13 fillér pluszköltség nagy valószínűséggel nem fogja befolyásolni...
:-))
Ha viszont hozatsz 2 konténer kínai alsógatyát (összérték kevesebb, mint a folyami szállítási díj), akkor szinte biztos, hogy hajóval fogod hozatni. Ráadásul az sem igazán fenyeget, hogy a gatya kimegy a divatból az alatt a 4-5 nap alatt, amivel tovább tart a fuvar.
az AD konténerforgalom felfuttatásához nem ártana a magyar - horvát cont járat mennyiségeit is megszerezni.....
A kérdés ismét uaz, képes-e legyőzni az átlag 7 - 8 napos hajózás a max. 40 órás irányvonatot ??
Az al-dunai forgalom totális feltámadása előtt szerintem azért érdemes lenne megvizsgálni a jelenlegi ukrán/román/bulgár/szerb- magyar áruforgalmat, annak is a vizre terelhető részét !!!
"Guberavera jó helyen tapogat: a dunai konténerforgalom az Al-Duna felől fog beindulni." Igen, ezt én is így látom. A fenti kikötőkből jól bejáratott vonalak vannak, főleg vas- és közúton. Ezekkel az előzőleg leírt dolgok miatt egy darabig még nem nagyon lehet versenyezni, de az Al-Duna kikötői még nincsenek "bekötve" a vérkeringésbe. Itt lehet és kell is teret és piacot nyerni, főleg, ha a jugó szakaszon a szerbek befejezik a "vámszedést".
muggli
A dologhoz azért az is hozzátartozik, hogy a nagy hajózúzások egy szépen körülírható "társaság" kezében született.
(Természetesen ez a szabály sem általános érvényű!!)
Voltak közismert hajótörők, és bizony voltak olyanok is, akik miatt egy hajón harminc év alatt se kellett volna kicserélni a pódekszet.
Név nélkül említeném azt a kollégát, akinek sikerült elsüllyesztenie egy vontatót (Inota), szétzúznia egy tolót (Szexuárd), és kilyukasztania egy tengeri hajót, és mindezt 10 éven belül!!
Ami bizony már csak abból is látszott, hogy az összes többi hegyesorrnak (még az azonos Ózdnak, és a nagyon hasonló Dorognak és Szombinak is) állandóan ütötték-verték a testét-farát-mindenét, a Bányászon meg alig akadt 1-2 flekk.
Közismert volt például a fartükör állandó amortizációja. Ennek a fő oka a papucsokban, egészen pontosan a papucsok horgonyfészkének buta kivitelezésében keresendő. Ennek ugyanis kétoldalt olyan 20-25 centire kiálló éles (és rendkívül masszív) pereme volt, amire a horgonylánc megfelelő megvezetése miatt volt szükség.
Azonban a tervezők arra nem gondoltak, hogy a félterhes slepp orra zsilipeléskor felcsúszik majd a vontató farára, és a hátrázás teljes ereje ezen a konzervnyitón adódik majd át.
Vállalkozókedvű olvtársak nekieshetnek a feladatnak, hogy mondjuk egy cakompakk 250 vagonos fuvar megállítása esetén mekkora erők dolgoztak, amikor esetleg nagyvízkor őrült ganggal kellett behajózni a zsilipbe!!
Valóban volt konténeres vonaljárat a Szabadkikötőbe, jól emlékszel Kranführer. Sőt, már két ilyen próbálkozás is volt. Mára már mindkettő csődbe ment (pedig okos németek voltak). Most hollandok gondolkodnak rajta, ám nekik sem lenne jó esélyük a megmaradásra. Olyan ez, mint a Gyaloggaloppban Rossznyavalya vára: "az elsőt elnyelte a mocsár, a második leégett, a harmadik leégett, összedőlt, aztán sűllyedt el, de a negyedik, az állva maradt..."
Amivel sokat próbálkoznak, az előbb-utóbb csak sikerül. Guberavera jó helyen tapogat: a dunai konténerforgalom az Al-Duna felől fog beindulni.
Az valóban jól mutatja Európa gazdasági "erejét", hogy legnagyobb forgalmú konténerkikötője a világranglistán csak 6. helyen áll.
Helló Riversea, csak a szívemet fájdítod, amikor emlékeztetsz arra, milyen finom volt a Bányásszal manőverezni. Az a hajó szerintem érezte az ember gondolatait is és úgy mozgott, ahogy mi szerettük volna. Nem lehetett vele manővert elrontani. Azért jó, hogy még sokan emlékszünk rá.
Üdv Mindenkinek: c
Bocs, én a Jókait nem is olyan rég még a Dunán láttam (nem olyan rég = azóta tudomásom szerint nem eresztettek le vizet a Sión). Hogyan került vissza a Balatonra?