Keresés

Részletes keresés

muggli Creative Commons License 2003.05.14 0 0 3097
És még mondják, hogy a Ro-Ro mai találmány!:-))))
A Habarovszk gőzös autós túristák kocsijaival rakott bárkát tol!

muggli

muggli Creative Commons License 2003.05.14 0 0 3096
Már kezdtem azt hinni, hogy a Symphony miatt elpasszoltad az "Érsekcsanád"-ot!:-))))))))
muggli
Pedrofon Creative Commons License 2003.05.14 0 0 3095
A háttérben az Ukraina, Viking Sky, Swiss Diamond, A'Rosa Mia és a Primadonna.
Pedrofon Creative Commons License 2003.05.14 0 0 3094

És akkor az Érsekcsanád ma délben munka közben.

Pedrofon Creative Commons License 2003.05.14 0 0 3093
A "vízbemártott test" meg a rejtélyes "15"-ösé volt. Ami ott kéklett egész télen. És az Érsekcsanád alja is kék volt, mostanra meg beszürkült. De miért? Szép és egyedi volt. Na mindegy, az a lényeg, hogy van melója:-)
Pedrofon Creative Commons License 2003.05.14 0 0 3092

Íme a kép róla. Háttérben az Érsekcsanád:-)

Pedrofon Creative Commons License 2003.05.14 0 0 3091
Van 1 tervem, hogy összegyűjtöm az összes Magyarországon gyártott hajó képét... Szerintem reménytelen vállalkozás.
Ma itt járt a svájci River Symphony és nem a Nemzetközin, vagy annak környékén állt meg, hanem a Szt István parknál. Vajon miért? Pedig hely volt.
muggli Creative Commons License 2003.05.14 0 0 3090
Itt van egy óbudai hajó:

A Maxim Gorkij
muggli
muggli Creative Commons License 2003.05.14 0 0 3089
Helló Urak!
De nagy a csönd! Ennyire semmi nem történik? No, akkor egy kis nézni való:


Ez ám a hosszúnyakú, mi?
muggli, akinek elég sz@r a térde, ezért már megint csak virtuálisan hajózik.

gigabursch Creative Commons License 2003.05.14 0 0 3088
Júl 15-aug 4. Bp. Orsova vizitúra. 84e Ft. (előreláthatóan, s ebben minden benne van (kaja-hajó, stb). Akit érdekel keressen meg az e-mailemen
muggli Creative Commons License 2003.05.13 0 0 3087
Bócman!
Nagyon eltűntél. Sikerült?
muggli
guberavera Creative Commons License 2003.05.13 0 0 3086
guberavera Creative Commons License 2003.05.13 0 0 3085
elsava Creative Commons License 2003.05.13 0 0 3084
Nagyon köszönöm a lehetőséget, de ezt mai szemmel nem nehéz elveszteni..........
főképp ha megnézzük, hogy a dunai konténerforgalom mindkét irányban a mainál csak rendszeresebb lehet !!!
contestant Creative Commons License 2003.05.13 0 0 3083
Azért nem hagyjuk lebeszélni magunkat a konténerhajózásról Elsava! Minden részletet nem fogunk persze feltárni - hiszen ezt a website-ot is bárki olvashatja - de szívesen kötök veled egy fogadást arra vonatkozóan, hogy két év múlva rendszeres konténerjáratok fogják a Szabadkikötőt érinteni. Üdv: c
Előzmény: elsava (3082)
elsava Creative Commons License 2003.05.13 0 0 3082
Nem akarsz erről tartani egy előadást a Mindentudáson ?? Szerintem elsöprő sikered lehetne……

Eddig arra kerestünk választ, hogy mi szól az AD konténerfuvarozás mellett és ellene…………..

A Raján és Elbán évek alatt kiépült a rendszeres konténerszerviz. Menetrendszerű, megbízható, és olcsóbb mint a vasút. Megvan a műszaki és kikötői háttere. Igy már állja a versenyt a hajózással…..

A mi kis régiónkban ma még a vasút van versenyfölényben, mialatt a Dunán hiányoznak a spec. konténeres járművek és Mohács alatt a kikötői kiszolgáló háttér… A hajózások csak az unatkozó hónapokban mutatnak érdeklődést a konténerek iránt, mialatt főszezonban inkább a gabonaszállítás felé fordulnak…………..ezt pedig egyik konténeres megbízó sem díjazza………….

Előzmény: Bócman (3081)
Bócman Creative Commons License 2003.05.12 0 0 3081
Namost, ha hozatsz 2 konténer gyémántberakásos arany Rolex karórát (á ~4.879.943 Ft 40 fillér + ÁFA), akkor marhájul mindegy, hogy mivel hozod, hiszen a 649.331 darab óra eladásához szükséges időtartamot az egy darab órára jutó mintegy 13 fillér pluszköltség nagy valószínűséggel nem fogja befolyásolni...
:-))

Ha viszont hozatsz 2 konténer kínai alsógatyát (összérték kevesebb, mint a folyami szállítási díj), akkor szinte biztos, hogy hajóval fogod hozatni. Ráadásul az sem igazán fenyeget, hogy a gatya kimegy a divatból az alatt a 4-5 nap alatt, amivel tovább tart a fuvar.

Előzmény: elsava (3080)
elsava Creative Commons License 2003.05.12 0 0 3080
az AD konténerforgalom felfuttatásához nem ártana a magyar - horvát cont járat mennyiségeit is megszerezni.....

A kérdés ismét uaz, képes-e legyőzni az átlag 7 - 8 napos hajózás a max. 40 órás irányvonatot ??

Az al-dunai forgalom totális feltámadása előtt szerintem azért érdemes lenne megvizsgálni a jelenlegi ukrán/román/bulgár/szerb- magyar áruforgalmat, annak is a vizre terelhető részét !!!

Előzmény: muggli (3079)
muggli Creative Commons License 2003.05.12 0 0 3079
"Guberavera jó helyen tapogat: a dunai konténerforgalom az Al-Duna felől fog beindulni." Igen, ezt én is így látom. A fenti kikötőkből jól bejáratott vonalak vannak, főleg vas- és közúton. Ezekkel az előzőleg leírt dolgok miatt egy darabig még nem nagyon lehet versenyezni, de az Al-Duna kikötői még nincsenek "bekötve" a vérkeringésbe. Itt lehet és kell is teret és piacot nyerni, főleg, ha a jugó szakaszon a szerbek befejezik a "vámszedést".
muggli
Előzmény: contestant (3076)
Bócman Creative Commons License 2003.05.12 0 0 3078
A dologhoz azért az is hozzátartozik, hogy a nagy hajózúzások egy szépen körülírható "társaság" kezében született.
(Természetesen ez a szabály sem általános érvényű!!)

Voltak közismert hajótörők, és bizony voltak olyanok is, akik miatt egy hajón harminc év alatt se kellett volna kicserélni a pódekszet.

Név nélkül említeném azt a kollégát, akinek sikerült elsüllyesztenie egy vontatót (Inota), szétzúznia egy tolót (Szexuárd), és kilyukasztania egy tengeri hajót, és mindezt 10 éven belül!!

Előzmény: contestant (3076)
Bócman Creative Commons License 2003.05.12 0 0 3077
Ami bizony már csak abból is látszott, hogy az összes többi hegyesorrnak (még az azonos Ózdnak, és a nagyon hasonló Dorognak és Szombinak is) állandóan ütötték-verték a testét-farát-mindenét, a Bányászon meg alig akadt 1-2 flekk.

Közismert volt például a fartükör állandó amortizációja. Ennek a fő oka a papucsokban, egészen pontosan a papucsok horgonyfészkének buta kivitelezésében keresendő. Ennek ugyanis kétoldalt olyan 20-25 centire kiálló éles (és rendkívül masszív) pereme volt, amire a horgonylánc megfelelő megvezetése miatt volt szükség.
Azonban a tervezők arra nem gondoltak, hogy a félterhes slepp orra zsilipeléskor felcsúszik majd a vontató farára, és a hátrázás teljes ereje ezen a konzervnyitón adódik majd át.

Vállalkozókedvű olvtársak nekieshetnek a feladatnak, hogy mondjuk egy cakompakk 250 vagonos fuvar megállítása esetén mekkora erők dolgoztak, amikor esetleg nagyvízkor őrült ganggal kellett behajózni a zsilipbe!!

Előzmény: contestant (3076)
contestant Creative Commons License 2003.05.12 0 0 3076
Valóban volt konténeres vonaljárat a Szabadkikötőbe, jól emlékszel Kranführer. Sőt, már két ilyen próbálkozás is volt. Mára már mindkettő csődbe ment (pedig okos németek voltak). Most hollandok gondolkodnak rajta, ám nekik sem lenne jó esélyük a megmaradásra. Olyan ez, mint a Gyaloggaloppban Rossznyavalya vára: "az elsőt elnyelte a mocsár, a második leégett, a harmadik leégett, összedőlt, aztán sűllyedt el, de a negyedik, az állva maradt..."
Amivel sokat próbálkoznak, az előbb-utóbb csak sikerül. Guberavera jó helyen tapogat: a dunai konténerforgalom az Al-Duna felől fog beindulni.
Az valóban jól mutatja Európa gazdasági "erejét", hogy legnagyobb forgalmú konténerkikötője a világranglistán csak 6. helyen áll.

Helló Riversea, csak a szívemet fájdítod, amikor emlékeztetsz arra, milyen finom volt a Bányásszal manőverezni. Az a hajó szerintem érezte az ember gondolatait is és úgy mozgott, ahogy mi szerettük volna. Nem lehetett vele manővert elrontani. Azért jó, hogy még sokan emlékszünk rá.
Üdv Mindenkinek: c

Előzmény: kranführer (3064)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3075
Méghozzá tavaly augusztusban. Csodálkoztam is rajta, hogy ha a tulaj már a közút mellett döntött - jobb híján - akkor mért a szezon végén tette ezt?

Kép is volt a szállításról a Balatonpress-en, de most nem találom.
Előzmény: viking star (3073)
Pedrofon Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3074
És rögtön "cserébe" el is hozták onnan a Szabadit.
MegSzabaditották a Balatont 1 vizibusztól... Bocs...
viking star Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3073
Közúton vitték le :)
Előzmény: Zoltika (3071)
Zoltika Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3072
Amúgy király! (Van a balatoni hajózás honlapján hónap nyuszija? :))))
Előzmény: Pedrofon (3068)
Zoltika Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3071
Bocs, én a Jókait nem is olyan rég még a Dunán láttam (nem olyan rég = azóta tudomásom szerint nem eresztettek le vizet a Sión). Hogyan került vissza a Balatonra?
Előzmény: Pedrofon (3069)
muggli Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3070
A tengeri kompok is állva halnak meg.:



muggli

Pedrofon Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3069

Pedrofon Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3068

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!