Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WarbiRunner Creative Commons License 2005.05.31 0 0 8602
Nincs lambda szonda benne, hacsak nem injektoros a gép valami utólagos átalakítás eredményeképpen. Tudtommal a lambda szonda egy oxigén szenzor, ami visszacsatolást ad a computernek, hogy milyen irányba változtassa a befecskendező rendszerben a keverési arányt. Ha a zöldkártya vizsgálaton láttál lambda feliratot, az mást jelent. Lambda 1 nek nevezik az ideális benzin levegő arányt. Ha ettől dúsabb keveréket képez a karbi, a lambda 1 alatti lesz, ha szegényebbet, 1 feletti. Ennyi. Lehetőleg olyan 0.97 körülire kell belőni, akkor még jól megy, de nem fogyaszt sokat. És átmegy a z.k-n. Ha nagyon elszegényíted, nem fog kevesebbet enni, és még menni sem fog! 1 körüli lambda értéknél a mért CO 1.8-2.5% között szokott lenni a 4T Waresznál alapjáraton gyári karbival. (nekem 3.4 volt a Pierburggal :-), viszont a fordulati, csak egyes torok 0.18% 94ppm CH mellett!) WR
Előzmény: 4takt szasza (8600)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.31 0 0 8601
Egy Wartburg prospektusból való a fotó. Elég gáz, hogy képtelen a hirdetéshez legalább egy ványadt fotót produkálni a járműről...
Előzmény: Törölt nick (8597)
4takt szasza Creative Commons License 2005.05.31 0 0 8600

Én meg azt kérdezem hogy miért van lambda szonda a wariban?Nincs katalizátor benne ugye?Vagy akkor olyan kipufogót kell venni?Vagy hogy van ez?

(Most van zöldkártyeszen,uj kipuf.rendszer meg minden,de aszonták tennap,hogy benzinen sokszorosa a megengedett valaminek az értéke...)

Sihuhu Creative Commons License 2005.05.31 0 0 8599
Még egy ötletem van. Lehet, hogy a hűtő belülről iszapos, azaz a belső felülete lerakódásos, és a hő emiatt távozik nehezen. Bár ettől még nem szabadna oly gyorsan a hűtővíznek felforrnia, viszont sokat javít a helyzeten, ha a hűtő belülről nem "hőszigetel". :-)

Kényszerhelyzetben a vízforralás tovább késleltethető, ha a fűtést bekapcsolja az ember. Igaz, ez meg a kocsiban ülőknek kellemetlen...

Zsolt
Előzmény: atis29 (8592)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.31 0 0 8598
A trafókat is ellenörizd le mert hajlamos eloxálni a vetékek bekötése. Az hogy rázkódásra helyrejött az valamilyen mechanikai lazulás lehet. Pld a gyujtókábel a trafóból ki tud picit csúszni, letört a trafó végében az a tüske ami a gyujtókábelbe tekeredik bele, törött a gyujtókábel, stb.
Előzmény: Mopi (8578)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.31 0 0 8597

Na ez a fénykép sem ma készülhetett a csajok ruhájából itélve. A képen egy kék járgána a leírásban sárga járgány van :)

 

Előzmény: hvik (8584)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.31 0 0 8596

Amit elfelejtettem leírni.

 

Az hogy a hengerfejből 2mm lecsíptetek az nagyon soknak tünik. (0.5mm még elfogadható, de már az is nagyon sok) Ha csak felszabályozás miatt kellett ennyit leszedni akkor az a hengerfej már nagyon el lehetett vetemedve. Ha tuningolás miatt vettetek le ennyit akkor viszont lehet, hogy a robbanótérben már nagyon megnő a nyomás amit a tömítés nem visel el hosszú távon.

 

Meg kéne próbálnod egy másik nem leköszörült hengerfejet is.

Előzmény: G.P.Benjoe (8593)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.31 0 0 8595

A gejzir jelenséget a következők okozhatják.:

 

- Hengerfej tömítés átégése

- hűtő hatásfokának lecsökkenése algásodás, vízkövesedés miatt.

- dugulás a hűtő rendszerben

- vízpumpa lapátok nem forognak.

- blokkon belüli gátszakadás.

 

Mindent felsoroltam?

 

Most nálam is ugyanez a gejzír jelenség van, én már megvettem az új tömítést de még nem volt időm berakni. A legtöbb esetben a tömítés átégése okozza a gejzírt. Nekem lelőte a tágulási tartály kupakját és a szeleppel együtt elrepült menet közben, a víz meg pár másodperc alatt kiforrt a tartályon keresztül. Még úgy is felforr a hűtővizem, ha a fütést és a ventillátort rákapcsolom ebben a melegben.

Ha leállítom a motort akkor erőteljesen hallani, hogy bugyog-bugyborékol a rendszerben a víz.

 

Már gondoltam arra is, hogy le kellene köszörültetnem a hengerfejet, de nem tudom, hogy hol és mennyiért érdemes megcsináltatni.

 

A tömítés cserénél nagyon oda kell figyelni a csavarok meghúzásának sorrendjére és csak nyomatékkulccsal lehet rendesen rögzíteni. Pár km megtétele után újra kell húzni nyomatékkulccal a csavarokat. A nyomaték értékeket nem tudom fejből utána kellene nézni.

Előzmény: G.P.Benjoe (8593)
Riff-Raff Creative Commons License 2005.05.31 0 0 8594

...te írtál ítéletet a Népítélet platformon...?

 

Írtam, eredetileg az lett volna a címe, hogy Большой Трабант a Krímben, de csak az első szó jelent meg belőle, a feltöltött képet se jelenítette meg, és azóta is makacsul ellenáll minden javítási kísérletemnek.

Előzmény: hvik (8575)
G.P.Benjoe Creative Commons License 2005.05.31 0 0 8593

ÜDV MINDENKINEK!

 

Egyedi problémával fordulok hozzátok!

 

Van egy 353-as blok aminek a hengerfelyéből 2mm-t lecsiptünk. A felszerelés után nem sokkal (kb. 50km) elkezd túlnyomás fellépni és kicsit később mint gejzir tőr ki a víz a tágulási tartályon:( 

 

Ez a történet a cimborám járgányával is megeset, a feltételek ugyanazok voltak.

 

A sztori után neki vissza raktunk egy alap hengerfejet, de ebben az esetben is egyre csak jött a víz áradat...még a termosztát kiszedése után se változik a történet:(

 

Létezik hogy a hengerfely tömítés a ludas???

Ha igen akkor hol lehet NORMÁLIS MINŐSÉGŰ tömítést kapni???

 

Aki ezekben a kérdésekben jártas kérem segítsen mert tanácstalanul álunk a történtek fölött!

 

Elöre is köszönöm!!!

atis29 Creative Commons License 2005.05.31 0 0 8592

Köszi szépen a válaszokat.Csak azért kérdeztem mert egy pár emberke azt mondta nekem hogy nagyon ritkán szokott a hűtő bekapcsolni.

Be fogok építeni agy direkt kapcsolót.A hűtőt kivűről leslagoltam ,elég jól átadja hőt.

a fagyállóm meg 25fok körüli.A tartályban lévő szelepnek van valami jelentősége.mert a másik hamarabb nyit

WarbiRunner Creative Commons License 2005.05.31 0 0 8591
Szerintem az, hogy csak a felső zöld világít normális dolog (oda is van írva, hogy Temp Norm). Ha az alsó elalszik, bekapcsol a hűtőventillátor, és visszahűti. A direkt kapcsoló persze alap dolog nem csak egy Wartbugban. Minden autóban ott kéne lennie! Minden esetre érdemes a hűtő lamelláit kitisztogatni, esetleg kiegyengetni, ha sűrűn felhevül a motor, illetve valami jó minőségű fagyállóval járni, ugyanis azoknak nagyobb a hőkapacitása, mint a vízé! WR
atis29 Creative Commons License 2005.05.31 0 0 8590

Csö.

A kiegyenlítő tartályban a víz max alatt egy kicsivel.A sapkán a dugó elég nagy nyomáson nyit, de szerintem úgy is kell neki mert túlnyomáson tartja a rendszert.

 

Sihuhu Creative Commons License 2005.05.31 0 0 8589

Nézted a vízszintet a kiegyenlítőtartályban? Ez jól jelzi, ha esetleg vízhiányos a rendszer. Ilyen esetekben is könnyen forral vizet a Wartburg. Ehhez kapcsolódva, lehet, hogy a kiegyenlítő tartály sapkájában sem tömít rendesen a gumitömítés.

 

Zsolt

Előzmény: Mosy601 (8574)
atis29 Creative Commons License 2005.05.31 0 0 8588

Akkor látom nem egyedi a probléma,nekem amikor a második egyfolytába világít akkor venti kapcsol és visszahűti hogy kettő zöld ég,de lehet nem hülyeség betenni egy direkt kapcsolót a ventinek.Csak azért kérdeztem mert a 4t trabinál nem volt jellemző hogy ilyen hamar bekapcsol.úgylátszik ez a waresz jobban melegszik.

Vagy arra tippelek hogy leveszik a zöldkártya állításnál,és üzemanyag szegény szuflát kap.A fűtés bekapcsolás már csak a végső megoldás.

4takt szasza Creative Commons License 2005.05.31 0 0 8587
...mármint az ilyenkor-t úgy értem,hogy ilyenkor nyáron.
Előzmény: 4takt szasza (8586)
4takt szasza Creative Commons License 2005.05.31 0 0 8586

Nekem van egykapcsoló belül,ami a hűtőventit kapcsolja be,ha esetleg... sztem praktikus:) De még nem ment feljebb az "egy zöld"-nél sosem. Esetleg ilyenkor gyakrabban kapcsol be a venti,és leállás után is megy egy darabig.

 

 

Előzmény: waresz08 (8585)
waresz08 Creative Commons License 2005.05.31 0 0 8585

Szia !

 

Városban, főleg, ha sok piros lámpát kifogsz elég hamar felmelegszik a víz, és két zöld lámpa is világítani fog. Ha nagyobb dugóba vagy, akkor az alsó zöld elalszik, és a felső fog csak világítani. Ez már nincs messze a forrási ponttól, ilyenkor egy megoldás van szerintem: fűtés bekapcsolni, ami ilyen 35 fokos hőmérsékletnél az isteni.. :-)

 

w8

Előzmény: atis29 (8583)
hvik Creative Commons License 2005.05.31 0 0 8584
atis29 Creative Commons License 2005.05.31 0 0 8583

 

Császtok!

 

4 T-sek véleményére lennék kiváncsi.Nektek mennyire megy föl a hőfok jelző városi üzemben.(zöld led)Nekem mostanában mindkét zöld led világít.Főleg országúti menet után 20km gyakran melegszik fel néha még a hűtő venti is bekapcsolol.Lpg miatt esetleg.

 

 

 

Mosy601 Creative Commons License 2005.05.30 0 0 8582
Hali! Kössz a tanácsokat! Az a gáz, hogy a ventillátor meg van bütykölve kapcsolósra, és folyamatosan be volt kapcsolva. A termosztát a fűtőtest tetejére dobva volt, kiszedve mert monta az öreg hogy azért ideadja, de neki is ki volt szedve, ugy járt vele. A Vízpumpa sztem müködik, mert nekem ugy tünt, mikor néztem, mintha alapjáraton a viz kevergett volna a forráson kivül is a tulfolyótartályban. Akkor ugye csak hengerfej lehet?! Vagy van még valami 5letetek? Köszi az edigieket is: István
gsanya Creative Commons License 2005.05.30 0 0 8581
Hali!

Semmi gáz, meg van még, neked ígértem. :)
Hívj!

üdv. Sanya
Előzmény: twk004 (8568)
zoltane Creative Commons License 2005.05.30 0 0 8580
Eladó egy '89-es évjáratú négyütemű wartburg 1 év műszakival felújított bal oldali féltengellyel, gyújtáskapcsolóval. Irányár: 60 000 forint.

Érdeklődni lehet a zoltane@gmail.com e-mail címen.
solct Creative Commons License 2005.05.30 0 0 8579
Gyújtókábelek, gyújtáskondik.
Előzmény: Mopi (8578)
Mopi Creative Commons License 2005.05.30 0 0 8578
Hali!

Ha (túl)jól bemelegszik a motor (2T), akkor hoszabb ideig kihagy az egyik henger. (nekem a középső tűnik gyanúsnak) Eddig a gyertyára gondoltam, de a múltkor egy rázósabb útszakaszon rögtön újra minden henger ment. Elképzelhető, hogy a megszakítóknál van a gond? Vagy esetleg máshol?
Mopi Creative Commons License 2005.05.30 0 0 8577
"már hazafele uton felforralta a vizet vagy 4szer pedigy alig 30 kilómétert jöttem!"

Termosztát nyit? (azaz meleg a hűtő?)
Ventillátor bekapcsol? (feltéve, ha elölhűtős)
Esetleg meg kellene nézni a hűtőt, mert a sok por és bogár miatt képes a hőcserélő felület eltömődni. Ezen egy alapos slagozás segít.
Előzmény: Mosy601 (8574)
hvik Creative Commons License 2005.05.30 0 0 8576

Hali! Aki vesz 1 Wartit az soha nem hülye. Az más kérdés hogy milyen állapotút és mennyiért. Zöldfülűként nem akarok nagy marhaságokat mondani, de tapasztalat:

vagy nem nyit a termosztát, vagy vmi folytán nem keringet a vízpumpa. Ezek jutottak eszembe. Habár nálam már elvileg minden "tökéletes",  mégis szépen melegszik a motor. Na, majd a Nagymesterek kijavítanak:)

Előzmény: Mosy601 (8574)
hvik Creative Commons License 2005.05.30 0 0 8575

Ja, értem, semmi gond, csak azért ilyen sürgős, mert megígértem magamnak, hogy te Viktor, úgy nem fogod elfecsérelni a nyarad, hogy nincs a tulajdonodban egy Wartburg 353:) Szóval akkor bízom a feladott hirdetésben, de ha már legalább megvennék, az lenne az első, hogy vennék belőle egy Warcit. Egyébként te írtál ítéletet a Népítélet platformon, jól vettem észre? Na, hát ha addig nem lesz Wartim, szólok, de nagyon szeretnék egyet nyárra.Üdv. 

Előzmény: Riff-Raff (8563)
Mosy601 Creative Commons License 2005.05.30 0 0 8574
Hali! Lehet hogy hülye vagyok, de vettem egy wartburgot, és már hazafele uton felforralta a vizet vagy 4szer pedigy alig 30 kilómétert jöttem! Mindig leállítottam megh járattam alapjáraton megvértam mifg visszahül, és elindultam. De alig mentem 5 kilómétert, és már ujra fel is forrt! Mitöl lehet ez? Mi a teendő ilyenkor? Válaszotokat elöre is köszi: István
Sihuhu Creative Commons License 2005.05.30 0 0 8573

"3.3-ra állítom"

 

A mechanikus megszakító tehetetlensége miatt lehet ez, ami persze elmarad az elektronikus gyújtás esetén. :-)

 

Zsolt

Előzmény: twk004 (8570)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!