Most láttam a híradóban mi történt Romániában a River Adagioval. Csúnyán nekiment 1 hajó és az utasok is megsérültek. Pont a kabinoknál ment neki. Végre megindulni látszik az al-dunai személyhajózás és erre mi történik...
Nem csodálkoznék, ha kiderülne, hogy nem véletlen baleset volt... Persze jó lenne, ha nem. Mindenesetre szomorú.
A honlap jó ötlet. Ha jól látom, segedelem is lenne. Most már csak egy olyan ember kellene, aki a weblap készítésben van otthon. Valami szép megjelenésre lenne szükség, hogy hatásos legyen. Azt hiszem, képanyag még lenne, talán elég is. Szerintem inkább a vizuális, mint a verbális oldalra kellee a hangsúlyt fektetni.
muggli
vegso soron akar en is tudo tarolni, de eleg megbizhatalan az internet-kapcsolatom.
Inkabb mutasson vki egy peldat/tablazatot, hogy miket is kellene a hajokrol nyilvantartani.
Inkabb tobb tolajdonsag legyen roluk nyilvantartva mint kevesebb :)
Honlap ügyben egyetértek.
Gépidőt, netidőt (szintén ADSL kapcs.), munkaidőt én is tudok felajánlani.
Nem tudom, hol állnak a hajómentési ügyek, de szóljatok, ha előtervezési, vagy üzleti terv készítési szakaszba jut a dolog.
Talán tudok olcsó, vagy ingyenes tárhelyet is. Szóljatok, ha kell.
A megígért 1937-ből való flotillás fotókat beszkenneltem, a tar.hu állandóan adminisztrál, ha valaki segítene ...
--
Az önálló honlap esetleg segítene a hajómentési akcióban is.
Szkennelést bevállalom. CD-re azonnal ki tudom írni a képeket. A kazetta másolása a jövő héten lesz meg, meg kellett venni egy jobb minőségű eszközt, hogy ne gagyi legyen az eredmény.
muggli
A webdesign-hoz nem ertek, de azt a reszet, ami ami egy (pgSQL, MySQL-el, ?) adatbazisbol kiolvassa a hajok adatait (+kepnev, stb) majd weblapra kiteszi azt ossze tudom utni, adminisztracios felulettel kiegeszitve. (Uj adatok felvitele)
ehhez 2 dolog kellene: nemi szabadido, ami csak a vizsgaidoszak vegen varhato, valamint egy olyan honlap-tarolo ahol van lehetoseg ilyen adatbazist tarolni es PHP oldalakat tarolni/futtatni. Freeweb talan ilyen de nem biztos.
S különben is a kedvenc dunai hajóm... (már ami a teherszállítást illeti)
Ha az ember vizitúrázik messziről felismerhető a tipikus hídkialakítása, ahogy jön szembe. Még akkor is, ha tol néhány bárkát.
Ha már majd a vontatási manővereket mind leírtátok :-)), érdekes volna összeállítani egy listát a Mahartos vonatókról: név; gyártás éve;motorteljesítmény; átépítés; selejtezés; stb. A legszebb lenne egy olyan oldal a hajókról, mint amilyet Horváth Ákos csinált a NOHAB mozdonyokról. Sajnos a képanyag valószínűleg szegényesebb lesz :-((, bár ha sikerül a Mahart és a Múzeum támogatását megnyerni, talán lennének képek meg rajzok is. Akár a Hajómentő Alapítvány is indíthatna ilyen weblapot. Azon túl, hogy igen érdekes lenne, ezzel is mutathatnánk, hogy a vontatóhajó mellé a műszaki kultúra emlékeit is ápolni és terjeszteni akarjuk. Sajnos ez igen nagy munka lenne. Kellene valaki, aki igen jól ért a weblap-szerkesztéshez (ez nem én vagyok). Én szkennelést tudok a dologhoz fealjánlani.
(Ha van már ilyen, vagy részben hasonló lap, kérem linkeljétek be!)
Szia!
Hát, ha minden igaz, akkor a Te lyukas teknőd, a "Miskolc" az egyetlen, amelyik még tologatja a papucsait!:-)) A "DET-1"-et ma "Buda" néven találod meg. A "Kőszeg" önmaga maradt. A többinek game over.:-(
muggli
Örömmel olvasgatom a hozzászolásokat a >papucs> témában . Igaza van mindenkinek mert az én idömben sok volt a buza szállitás .A Ti idötökben a vas volt a nyerö .
Öröm volt látni régi hajókat ! Al-Dunai turnéról és felsö szakaszról nekem is van fotoim . Akkor a Kecskemét ms -el tekeregtem .Ezek a nagy tolok Linzig közlekedtek./Akkor/
Ja ! Az 1300-as uszályokból volt egy pár Z meghajtásu is.
Azért azt elárulhatnátok , hogy melyik hajó üzemel vagy létezik még ? Mi van a DET-1 -el? A Miskolc ms egyben van még ? Mert amikor ott szolgáltam már akkor szétakart esni. Sokszor kellett tömiteni.
Vontatokról annyit ,hogy én is csak egyszer láttam az Al-Dunán. Azt hiszem ,hogy az Ózd volt .
Sajnos van egy rossz emlékem is.1983-ban a Sirály 3 balesetet szenvedett. Szörnyü látvány volt .
Igazad van a Tatabánya is volt az Al-Dunán. 1988-ban a Bányásszal csináltunk egy izmaili fordulót is. Néhány képet csináltam az úton, de nem túl jók. Egy papucs is volt besorolva a vontába. Itt meg lehet nézni:
http://kep.tar.hu/riversea
Amikor kiszálltam az Ózdról 87 végén, a következő útján azt is az Al-Dunára vezényelték.
Sziasztok !
A "papucsokhoz" néhány megjegyzés.
1986-ban szálltam be az 1306-os papucsra,"Bablecsi" kormányzó Úr titkáraként.:)/a szlengszótárra is gondolva :)/
Többnyire vasat hordtunk "fönek".Nem Úgy mint a többi papucs, akik szinte kizárólag Renibe jártak búzával.Nekünk az volt a szerencsénk,hogy a raktár olyan koszos volt,hogy nem tudták rendesen kimosni búza alá./Igaz,ez néhány karton sörünkbe került:)/
Ezenkívül nem működött a közp.fűtés,és az áramfejlesztő.Ezért is nem volt "szive"a központnak leküldeni minket az aldunára./a javítóban azért fizettünk literborokat,hogy nehogymá megcsinálják:)/
Bócman,Noked Lee szerintem mindkettőtökkel utaztam! Cs