Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FG62 Creative Commons License 2019.05.16 0 0 7057

Sziasztok!

Segítséget kérnék!

Úgy emlékszem, egy régebbi hozzászólásban már említette valaki, hogy a megrendelésen lévő kóddal utána lehet járni, nagyjából mikor gyártják le az autót. ha van ilyen, megírnátok, hogy mi ennek a módja?

Már január végén megrendeltem az S-crosst, de még mindig nem tudom, mikor vehetem át.

DKori86 Creative Commons License 2019.05.15 0 1 7056
Turbo benzina: sokkal tágabb hatàrok közt tud mozogni a fogyasztása, mint egy szívó motornak...ez nem meglepő. Kisarkítva: ha nem nyomod úgy eszik, mint egy 1.4es autó, ha trepnized akkor meg, mint egy 140LE-s (mondjuk 10en évvel ezelőtti 1.8-2.0 szívó, vagy akàr többet). Ha két tankolás közt többnyire tötymörgés, dugó nélküli de sűrű megállásokkal, kereszteződésekkel tarkított kisváros van, akkor helyzettől függően 7-7.5-(esetleg 8) literrel lehet eljárni vele (kb így tette ezt az 1.4es 95LE Stilom is anno, az attól erősebb benzines autóim meg többet kértek...). Tisztán andalgós (ami nem forgalomfeltartást jelent..) országutazással bámulatos, 5-5.5 liter körüli èrtékeket lehet hozni, ami az autó erőtartalékait figyelembe véve igencsak jó (igaz, cserébe ilyenkor semmit nem érzel kb a 140LE-ből, de ott a "tudat" és a potenciál benne ha bármikor meg kellene indulni). Pályán 120 környékén 6.5, 140-nél 7.5, hajtósabban 8-9 (a felső határ lehet(ne) akár a csillagos ég is de valójában a forgalom úgyse engedi, hogy állandóan nagy sebességgel haladj, ezért úgyis mászik mindig lefelé az átlagod amikor kis időre beragadsz egy busz vagy 110-120al előzők mögé...). Nekem kb ezek a tapasztalataim az elmúlt ~34e km alapján, a vásárlás óta folyamatosan vezetett (számolt és nem az autó szerint mért) nagyátlagom pedig 7.1 liter/100km (kora tavasztól késő őszig a klíma kb folyamatosan auto állásban van, inkább télen szoktam kézzel "nyektetni", hogy ilyen 6-8 fokokban már ne kapcsolja a kompresszort). 1.4 GL+ 2WD M/T (indigókék :) )
Előzmény: FOMA (7046)
Suresz62 Creative Commons License 2019.05.15 0 0 7055

Előzmény: Suresz62 (7054)
Suresz62 Creative Commons License 2019.05.15 0 0 7054

Nem. Sima AT. Aisin.

 

Előzmény: Rex52 (7025)
FOMA Creative Commons License 2019.05.15 0 0 7053

Amúgy azt mérte valaki, hogy az Auto és a Sport mód között mennyi a különbség fogyasztásban, tartósan ugyanabban az üzemmódban haladva?

Előzmény: SzunaP (7050)
FOMA Creative Commons License 2019.05.15 0 0 7052

Fene tudja, próbáltam párszor kíméletesebben nyomni hegymenetben Auto módban, de 20 liter felett szokott lenni a pillanatnyi fogyasztás, nem biztos, hogy sokkal kevesebbet lehet kihozni a Mecsekoldalban. Végül is különösebben nem zavar, az 1,5-ös Swiftemmél így is kevesebbet fogyaszt a városban.

Előzmény: SzunaP (7050)
FOMA Creative Commons License 2019.05.15 0 0 7051

Egyszer majd megpróbálom mellőzni két tankolás között a Sport módot, lehet, hogy valamennyivel kevesebb lesz.

Előzmény: CNC guru (7049)
SzunaP Creative Commons License 2019.05.15 0 0 7050

Az öreg Mondeom evett ennyit, nagyrészt agglomeráció-Bp et   nyomom, nem megy 7,5 fölé a fogyasztása, pedig ha kell én is odalépek neki...

Valszeg még jobban nyomhatjátok.

Előzmény: CNC guru (7049)
CNC guru Creative Commons License 2019.05.15 0 0 7049

Megnyugodtam, mert városban nekem is 8,5-9 közt eszik. Igaz, ha gyorsítani kell (pl. besorolás az M5-nél) nem szarozok a gázpedállal, sport mód és padlógáz.

Előzmény: FOMA (7046)
predszedátyel Creative Commons License 2019.05.15 0 1 7048

predszedátyel Creative Commons License 2019.05.15 0 1 7047

Mivel sokakat érdekel az üzemanyag fogyasztás , közzéteszem a mi autónk (S Cross SX4 1,4 GL+, kézi váltó) közel egy éves fogyasztási adatait, táblázat formájában. Vegyes úthasználat.( város, országút, földút, autópálya, sebességhatárok betartásával)

 

FOMA Creative Commons License 2019.05.15 0 0 7046

Fogyasztási adat a 2600 km átlépése után (1,4 AT Allgrip). Eddig összesen 8,5 l a teljes megtett kilométer átlaga, ebből kb. 2100 km pécsi városi forgalom. Most volt az első tisztán országúti menetem, egy Pécs - Szeged oda-vissza út minimális autópályával, ez 5,8-ra jött ki tankolástól tankolásig.

Érdekes volt nézni, hogy amikor elindultunk, a kijelző 481 kilométer megtehető utat jósolt, Szegedre érve pedig 438-at, és alig mozdult lefelé a szintjelző.:-) Szegeden három nap alatt kb. 20 kilométert mentünk, ott látványosan nőtt a fogyasztás, visszafelé pedig ismét 5 liter körül jelzett a kissé elnagyoltan kalibrált pillanatnyi fogyasztásmérő.

 

Hát tényleg nem egy városi autó, de végül is tudtam, hogy mire számítsak, amikor megvettem, most vagy két hónapig ismét jön a 8-9 liter közötti átlag, amíg ismét nem sikerül kiszabadulni az országútra.

 

DKori86 Creative Commons License 2019.05.15 0 0 7045

Szia!

 

Ahogy előttem írták: amikor leállítod az autót, akkor ha "egyből" rányomsz a start gombra kuplung nélkül akkor nem szakad meg a hívás/rádió/zene stb...én is így szoktam néha használni (de elismerem: megszokást igényel, "ez ilyen").

 

Én mondhatom, hogy kb 90%-ban telefonról BT-n hallgatok zenét, vagy a telefonon lévőkből, vagy streamelve (netrádiók, Spotify stb.) de én nem vettem észre ilyen problémát (jó minőségű MP3-akról beszélünk, legalább 160-192kbps), legalább úgy szól, mint a rádió, ha nem tisztábban. Igaz nekem Hertz "recsegők" vannak benne... :) (de a családban lévő másik, ásványszürke S-Crossal is ez a tapasztalat, gyári hangszórók mellett).

 

Csomagtértálca nem hülyeség (nekünk is van mindkettőben), arra figyelj, hogy mivel két állásos a csomagtartónk alsó filce ezért tálcából is lehet kapni olyat ami felső meg olyat ami az alsó álláshoz való méretű...ezt Te tudod melyik állásban használod többet:

 

https://gumiszonyeg.eu/meretpontos-csomagtertalca/suzuki-csomagtertalca/suzuki-sx4-s-cross-csomagt%C3%A9rt%C3%A1lca

 

A sárfogó a gyakorlatban azért annyira sokat nem ér (tapasztalat: az én indigókékemen van, az ásványszürkén nincs) esztétikailag meg ízlés kérdése a dolog.

 

Nekem ilyesmi van rajta (keress rá a nevemre, korábban tettem fel képet róla, hogy mutat...):

 

https://www.ebay.com/itm/FOR-SUZUKI-SX4-S-CROSS-2014-2015-2016-2017-MUD-FLAP-FLAPS-SPLASH-GUARD-MUDGUARDS/331190276559?fits=Model%3AS-Cross&epid=1332349268&hash=item4d1c7a91cf:g:MD0AAOSwH35Znn1k

 

Az oldalsó ajtókra való díszlécekből szerintem talán csak a gyári az ami nem néz ki annyira csúnyán (de megint ízlésről beszélünk, arról meg kár :) ), árban az meg tudtommal nem kevés:

 

https://www.suzuki.hu/files/products/%C3%BAj_sx4_s-cross-990e0-61m07-bcr.jpg

Előzmény: TrOn (7041)
CNC guru Creative Commons License 2019.05.14 0 0 7044

Le lehet úgy állítani a motort, hogy a gyújtás rajta maradjon? Azért, hogy ne hallgasson el a rádió, vagy ne szakadjon meg a telefonbeszélgetés, stb.

 

Van pár másodperced rá, hogy újra megnyomd a gombot, de már pedált ne nyomjál hozzá. Akkor nem szakad meg.

Előzmény: TrOn (7041)
TrOn Creative Commons License 2019.05.13 0 0 7043

Igen, azt tudom, hogy vissza tudom adni a gyújtást a motor elindítása nélkül a gomb újbóli megnyomásával, ha nem nyomom közben a kuplungot, de ezek szerint nem tudom külön a motort leállítani.

Előzmény: PeterMII (7042)
PeterMII Creative Commons License 2019.05.13 0 0 7042

A motor leállítása után a folyamatban lévő telefonbeszélgetés kihangosítása nem szakad meg azonnal, hanem csak egy kis idő múlva, hogy legyen időd kézbe venni a telefont.

De ha a leállítás után a kuplung lenyomása nélkül nyomsz a start gombra, akkor az olyan mintha a régi autódon gyújtásra tetted volna, működik a rádió, stb.

Előzmény: TrOn (7041)
TrOn Creative Commons License 2019.05.13 0 0 7041

Sziasztok,

 

Egy hete van meg az autó, most először mostam le (saját kézzel, nagynyomású kézi mosóban). Csaknem 2 méter magas vagyok mégis meglepő volt a tetejét mosni a Xsara után, pedig csak 18 cm-el magasabb. Szombaton meg szokatlan volt visszaülni a Xsarába, döbbenetesen kemény volt a kuplungja az Scross-hoz képest. :-)

 

Kérdésem is van. A kezelésit már párszor végiglapoztam, de erre nem találtam a választ. Le lehet úgy állítani a motort, hogy a gyújtás rajta maradjon? Azért, hogy ne hallgasson el a rádió, vagy ne szakadjon meg a telefonbeszélgetés, stb.

 

Próbáltam zenét hallgatni telefonról bluetooth-on keresztül, de borzasztó hangja van, holott a rádió hangja teljesen vállalható. Próbáltam AndroidAuton keresztül is, de az is a bluetooth-al tolja át, hiába van USB-n összekötve. Ma kipróbálom SD kártyáról is.

 

Vennem kell csomagtér tálcát, illetve gondoltam rá, hogy jó lenne az ajtóra valamilyen rányitás elleni védelem, meg egy garnitúra flexibilis sárfogó is. Tudtok ezekre jó beszerzési forrást? Sárfogóból valószínűleg az univerzális is jó lehet, nem néztem még a rögzítési pontokat.

LyPapa Creative Commons License 2019.05.13 0 0 7040

Menj vele :) A diesel alacsony fordulati nyomatékát ne várd tőle, a kapcsolás indikátort figyelheted, ha akarod. Mindössze annyit mutat, hogy 1500 f/perc alá eső fordulatnál kapcsolj vissza, 2000 felett pedig kapcsolj fel. Ha országúton mész, játssz a fordulattal - még ne nagyon használd a tempomatot. Nem csak a motort, a féket is be kell járatni, kerüld a durva vészfékezést, valamint a hosszú, enyhe féknyomást. Hideg motort ne pörgesd sem most, sem később - azaz, kb. 2000-2500 fölé ne pörgesd. Ha bemelegedett, pár száz kilométer után nem kell félni a fordulattól.

Talán ennyi elég is.

 

Üdv:LyPapa 

Előzmény: SilverFlash (7039)
SilverFlash Creative Commons License 2019.05.13 0 0 7039

Sziasztok!

1.4T turbós benzines, manuális váltóval: bejáratás alatt mire kell figyelni? Illetve bejáratás után hogy célszerű hajtani? Eddig csak dízelesem volt. Se benzines , se benzines turbósom nem volt még.

Gyöször Creative Commons License 2019.05.13 0 0 7038

Én is kenegetem, de réz pasztával, nagyon minimális mennyiséggel. Ne kérdezd miért, szervízben mondták, még új korában, mert kérdeztem. Láttam egyszer swiftről gumisnál gázlámpával meg nagyon nagy kalapáccsal felnit levenni. Nem vártam meg a végét mert már ütötték mikor én következtem, de hamarabb is végeztem. Szerintem utána még talán futómű állítás is kellett...

Előzmény: LyPapa (7036)
thomas974 Creative Commons License 2019.05.12 0 0 7037

Ha lehúzod (nem teljesen), akkor a egy picit mindig húzd vissza és nem lesz hangja.

Előzmény: MA74 (7035)
LyPapa Creative Commons License 2019.05.12 0 0 7036

Tettél szereléskor egy pici zsírt a felfelkvő felületre ? Nekem fényes mind, csak a bal elsőn volt némi rozsda.

 

Üdv:LyPapa

Előzmény: MA74 (7035)
MA74 Creative Commons License 2019.05.12 0 0 7035

Sziasztok !

 

1 éves a verda, 2 dolgot kérdeznék.

 

 - Bal ablakemelő nem teljes lehúzás után nyöszörög. Felülről ujjal megnyomva löttyen be a helyére. Igazából mind a 4 ezt csinálja.

Sőt bármelyiket két ujjal megfogva előre hátra mozgatva rendesen fél centis holtjátékok vannak, lögyögnek az ablakok a tokokban.

Nálatok ?

 

- A lenti képen látható kerék tengelyek (?) rendesen rozsdásak, téli-nyári cseréhez gumikalapáccsal kellett leütni a kerekeket.

Nálatok ? 

 

 

 

köszi előre is 

 

 

 

 

 

 

 

vinettu Creative Commons License 2019.05.12 0 0 7034

Jelentem a kavics még aznap eltávozott. :)

 

FM2k Creative Commons License 2019.05.11 0 0 7033

Az automata váltó M-módban lefelé és felfelé is beavatkozik, valóban hülye biztos. Ha tolod neki, akkor 6000 körül magától feljebb kapcsol, nem hagyja, hogy tiltáson nyekergesse az emberállat. Szükségtelenül alacsony fordulatot sem hagy lehetőségnek, "Auto" módban ráadásul még hamarabb felváltogat, mint amit M módban megenged. Ha meg túl hamar akarnék felváltani, úgyis sípol egyet, hogy talán még nem kéne ezt erőltetni. Hegyi utakon szinte kötelezőnek modanám az M mód használatát, mert "Auto" módban nehezen dönti e mit akar. 

"Auto" mint alapbeállítás mód azért jó, mert már nem vágyom a motorhang hallgatására és kiélvezhetem a csendet a hétköznapokon használt dízel dákó hangja után.

Előzmény: Su-Man (7020)
MZ/Y Creative Commons License 2019.05.10 0 0 7032

Nálam is a felszereltség vonzó (gl+ - nál sokkal többet ad az Scross a Vitaránál), ráadásul most van vagy 10 e ft a különbség. A nagyobb hely csomagtartó a bónusz, Octaviánál nagyon hozzászoktunk a nagy csomagtartóhoz - igaz, az meg belül szűkös (még az I-es van nekünk). Persze az a nagy hely ritkán kell, csak nem tudunk 2 autót fenntartani, az Octit meg egy kis munkábajárós mellett is cserélni kellene.

 

Csak kérdés, év végén is ez lesz-e a helyzet. Meglátjuk.

Előzmény: DKori86 (7031)
DKori86 Creative Commons License 2019.05.10 0 1 7031
Papíron az S-Cross volt a drágább, de abszolút értékben màr akkor se volt így...a kb 150e Ft-al drágább 1.0 GL+ S-Cross legalább ennyivel többet is nyújtott, mint az 1.6 GL+ Vitara. Nem tagadom: komoly szerepe volt ennek a döntésemben, ha az 1.6 Vitara GL+ ugyanazt tudta volna extrákban, mint az 1.0 GL+ S-Cross akkor esélyes, hogy már épp arra fele billent volna a mérleg nyelve és egy fekete/türkiz Vitarában ülnék. De cseppet se bánom, hogy így alakult ;) màr csak az 1.4 BoosterJet miatt se :))) meg a felszereltségét és (családdal) a mégjobb praktikusságát/belső kialakítását is jobban élvezzük. :)
Előzmény: BXtwelve (7028)
DKori86 Creative Commons License 2019.05.10 0 0 7030
Lassan lehet jön az új, 2013tól van S-Cross (a régebbi orrú), 2016 végén volt a facelift....szerintem év vége jövő évre várható lehet az újabb kiadás, nem hinném, hogy még egy ráncfelvarrást kapna csak most. Lehet ez az emlegetett hibrid verzió is már egy "új" S-Cross lesz, másabb külső/belső köntösben (de az alap crossover koncepció marad). Bár a sima SX4 is elég hosszú ideig volt kínálatban, talán 2005tól 2013ig...fene se tudja. Egyelőre ezek csak találgatások, nekünk van egy (úgy gondolom) jól felszerelt, jó àr-érték arányú autónk a piacon nézve (akàr 1.0 akár 1.4, akàr GL+ akàr GLX, akàr kézi akár automata stb...), ez a lényeg :) a jövő meg meglátjuk mit hoz.
Előzmény: BXtwelve (7022)
MZ/Y Creative Commons License 2019.05.10 0 0 7029

Aha. Úgy gondoltam, a hibridnél a villany motor ereje hozzáadódik a benzinmotorhoz.

 

Ha a Vitara fl drágult, végülis ugyanott vagyok, ha év végéig kijön az Scross fl és megszűnik a pre-fl, akkor drágább lesz. Igaz, nem jellemző az ilyen hirtelen váltás - bár mintha most a Swiftnél éppen ez lenne.

 

A lényeg, hogy lesem akkor a híreket.

Előzmény: BXtwelve (7028)
BXtwelve Creative Commons License 2019.05.10 0 0 7028

Nem értem, melyik lenne az erősebb? A Yaris 1.5 hibrid rendszere 100 Le.

A mild hibrid meg semmivel sem erősebb, sem gyorsabb. A lényege, hogy a CO2 kibocsájtás kisebb legyen, ...papíron.

 

Az C-Cross volt a drágább, a Vitara facelift előtt. A Vitara hozzádrágult.

 

Előzmény: MZ/Y (7027)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!