Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Val=osyinuleg igayad van,de eddig ezt a kocsit nem ilyen kabátban láttam. Elegáns kék-fehér,s ha joltudom szurke kombinácioban járta az országot. Valami átépíítés probálkozás lehet, egészében véve nem is olyan rossz, de amikor készult talán a korulmények diktáltak, és bizony a belson látni hogy a egyes részek anyagait nem nagyon vállogatták. Ez amúgy termes 1o. kicsit bumfordira sikeredett csomagtartokkal, ulésvázakkal.stb. Nemtudom miért, nekem a magyar Ap kocsikat juttatja eszembe.
Az éppen aktuális menetrendtervezet szerint lesz egy expressz vonat, amely Pozsonyból megy Kassára (és esetleg tovább Homonnára, Eperjesen át), de Zólyomon és Losoncon keresztül, mégpedig úgy, hogy Füleket elkerüli.
Nekem nagyon úgy tűnt, hogy a szili 50 - nél fut a legrosszabbul és 100 < a legszebben.
Változó. Az szerintem egyértelmű, hogy rossz állapotú kitérőn 40 helyett 30 km/h-val menni sokkal rosszabb mozgást eredményez, mint a 40. 25 éve Józsefváros felől Kőbánya-felsőre 80 helyett 60-km/h-val bejárva az eredmény hasonló volt, 80-nál szinte nem volt ideje a moözdonynak össze-vissza ugrálni.
A szlovák 263, 363 sorozatnál a jármű szabályozása a gyorsulást tartja meghatározott értéken. Így a jármű gépmenetben, illetve a maximális vonóerejének megfelelő meghatározott vonattömegig ugyanúgy gyorsít. A Gorilla meg a soros kapcsolás miatt szeret elpörögni, vele finoman kell gyorsítani. A V 63-nál a vonóerő az, amire a szabályozó szabályoz. Ha a mozdonyvezető a lehetséges legnagyobb vonóerőt állítja be, viszonylag kis tömegű vonattal igen jelentős gyorsulást lehet elérni. Ez a tulajdonság már a típusismereti oktatáson is tetszett a korlátozott gyorsuláshoz szokott pozsonyi kollégáknak. Mivel van köztük is olyan, aki ki meri használni a határértékeig a járművet, kissé meg is tépi a vonatot.
Kb. két-három menetrendi időszakban, a '90-es évek második felében (az 1993-as menetrendváltozástól volt gépcsere nélküli közlekedés) jártak a V 63-asokkal Jókútig a pozsonyi mozdonyvezetők. Meg volt egy ciklus, amikor Lipótvárra is ment V 63. Pontosan a fene tudja, mely évben volt ez. Majd utánanézek.
"ot friss felutést találtam az ágytokok és a forgovázkeret kozott" Ezt mi okzhatta, lennélszives részletesebben kifejteni? Nekem még 2000 májusában volt szerencsém egyszer a kora reggeli Gigant vontatta azthiszemn Pannoniával "repulni" Jokútrol Pozsonyba. Ma is emlékszem rá, 35perc késéssel érkezett Jokút-ra, ott a vámosok még újabb 20. megtoldották ezt. Amikor viszont elindult a szerelvény olyan érzésem volt, mit ha egy oriási tomegu hegy húzná a vonatot. Szinte beletapasztott az ulésbe ez az ero és ekkor nem csak nekem volt ez az érzésem, hanem a fulketársaimnak is, és gondolom másoknak is, egyik vasutas ismerosom is velem utazott és meglepodve kérdezte, mi ez ami minket vontat? két modernizált Gorilla? o ugyanis a voínaton volt, szolgállat után és talán nem is tudta hogy ott mozdonycsere volt.
A 263 - as tömege 84,2 t, a 363 tömege 86 t. Etwg írta egyszer, hogy a MÁV - nak is el akartak adni ilyen mozdonyokat, de a magas tengelyterhelés miatt sem kellettek.
"Ugyanott 1994-ben V 63-assal egy jókuti fordulóban"
Errolj legyszi meselj meg! Innen-onnan olvastam infokat, hogy a V63-al kijarunk Jokutig(vagy Breclavig) de mindegyikben volt egy talan... Rendszeres volt-e ez, vagy csak esetenkent jutottak el magyar gepek olyan messze?
Ezek szerint a magyarországi vonalakon nics huppano...
Add el a V 43-at a jobb futású mozdonyokat üzemeltető mozdonyszemélyzetnek. A V 63 esetében pedig az a bibi, hogy nem igazán szereik a hattengelyes mozdonyokat, több és szigorúbb sebességkorlátozás van rájuk.
A futásjóságról pedig annyit, hogy Zohor - Malacka között az átépítés előtt Gorillán 120 km/h-nál a rezsón főztünk bögrében kávét és nem lötyögött ki. Ugyanott 1994-ben V 63-assal egy jókuti fordulóban a szlovák mozdonyvezető kolléga az én jelenlétemben és kívánságomra ment az engedélyezett 120 km/h-val. Néhány helyen (a szelvényszámokat egy nappal korábban világosban felírtam, visszafelé Laminátkán, de írni azon is lehetett) nézegettem a fényszórók fényében, hogy a felsővezetéki oszlopok közt kiférnénk-e az erdőbe (a régi hegyeshalmi vonalon is utaztam, tehát nem vagyok félős) és Jókúton öt friss felütést találtam az ágytokok és a forgóvázkeret között.
Ezek szerint a magyarországi vonalakon nics huppano, vagy ott is mindenutt 80 ill. 50km/h -re vannak korlátozva? a kétlépcsos rugozás kétség kívul elony de akkor pl. a Gigantok miért nemjárnak be szlovákiába? Ezek már szerintem jobb futási tulajdomságokkal rendelkeznek.
Arra már többször utaltak, hogy volt több próbálkozás erre. Még az átkosban Komáromon át Galántáig járt V 43, egy huppanónál az akkuládái szakadtak le. Néhány éve szlovák személyzettel jártak ezen az átmeneten, de előbb az állomásokon lettek 50 km/h-ra korlátozva 100-ról, majd a vonalon is 80-ra. A 240, 350 sorozat kétlépcsős rugózású, nagyobb tengelytávú forgóvázaival sokkal nyugodtabb futású ugyanazokon a pályákon, és joggal kifogásolja így az ottani mozdonyszemélyzet a V43 sorozat futását.
Lényegébe igen s méghozzá jópár évvel-évtizeddel. A fobb paraméterei viszont megegyeznek a Laminátkáéval - 240 sorozat, csupán más, kevésbé csinos kabátot kapott mint a 240-es. Valamelyik forumban már írtam errol, utánna lehet esetleg keresni.
Rég nem bongésztem de ez most felkeltette a figyelmem,A " V 43 nem igazán jól fut a szlovák pályákon, az ottani mozdonyszemélyzet az ilyen futáshoz nincs hozzászokva." Mi a baj ezekkel a mozdonyokkal ideát? Lehet nagyon buta kérdés de nemnagyon értem. Lenne szives valaki megmagyarázni? Elore is kossz!!
Már kitárgyaltuk több helyen. A V 43 nem igazán jól fut a szlovák pályákon, az ottani mozdonyszemélyzet az ilyen futáshoz nincs hozzászokva. A 240 osrozat bejárásának lassan befellegzik, a BDV pedig nem mehet az üzemváltó állomáson túl.