Keresés

Részletes keresés

aruzsi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8942
A semmi közepébe?
Aha.
A Bécs-Kelenföld az mehet, kell, fontos, stb.

A Bécs-Sopron-Szombathely-Graz már nem kell, nem éri meg, nincs annyi vonat, stb.
Az nem lehet inkább, hogy nem érdekli az ÖBB-t az ETCS????
Tipikusan ilyen vonalakra találták ki az ETCS-t. Eltérő vasúti rendszerek, bizt.berek, jelzési rendszer, utasítás, ország, nyelv ... Na mind1! Üzlet ...
Előzmény: Törölt nick (8939)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8941
Nem figyelsz! Mondom miután meghaladtad a bejárati jelzőt. Tehát az első váltó és a legközelebbi kijárati jelző között kérdezem.
Előzmény: aruzsi (8938)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8940
OK.
Akkor szerintem összehasonlítottuk a két rendszert és kijött, hogy hosszabb, mint kékebb.
Előzmény: Törölt nick (8935)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8939

ETCS-L2-t neki!

Miért is nem jó ideeeee?

Volt róla szó. De minek? A semmi közepébe? PZB-ETCS2-PZB? Értelmetlen.

nem kéne átvennünk az osztrák vasutazást minden téren!

Mondtam én ilyet? :)

Rádió nincs, előjelzőnél elmentél, jelzőt vissza kell venni. Nincs felsővezeték ....
No most akkor hogyan????

Csorváson, Telekgerendáson ????

 


 

Előzmény: aruzsi (8931)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8938
Bejárat alján.
Előzmény: Törölt nick (8936)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8937
"Hacsak nem vagy valami jó csaj, kizárt, hogy ilyet megszerezzek! :))))))))))"

Jujjjjjjj. :-)))))))))
Előzmény: Törölt nick (8935)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8936
"Igen."

Bejárati jelzőt meghaladva hol van előjelző, mert eddig még nem nagyon láttam, vagy csak én vagyok vak? Kéne már kicsit kimennem arrafelé.
Előzmény: Törölt nick (8934)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8935

Pedig egy St. Pölten-St. Valentin érdekelne.
A teljes bizt.ber üzemeltetés felépítése ...

Hacsak nem vagy valami jó csaj, kizárt, hogy ilyet megszerezzek! :))))))))))

Előzmény: aruzsi (8932)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8934

Tehát főjelző előtt mindig előjelzővel találkozol?

Igen.

 

Nincs jelzőmegállj gomb a pulton?

Biztos van, de utasításilag nem lehet csak úgy visszavenni a jelzőt egy vonat előtt, mint nálunk. Minimum két főjelzővel előtte lehet, de arról meg tudomásod sincs. Ha már csak egy főjelző van előtted, akkor külön értesítések kellenek, de ez most fejből nem megy, mert nem tartozik igazán rám, csak említtették a kiképzés során. Van róla ábrám, majd lefotózom és elküldöm, de nem ma.


Előzmény: Törölt nick (8929)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8933
Tehát főjelző előtt mindig előjelzővel találkozol?
Igen.
Előzmény: Törölt nick (8929)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8932
Pedig egy St. Pölten-St. Valentin érdekelne.
A teljes bizt.ber üzemeltetés felépítése ...
Előzmény: Törölt nick (8930)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8931
Tehát az osztrák Taurusok gond nélkül járhatnának.
ETCS-L2-t neki!
Miért is nem jó ideeeee?

Osztrák utasítás szerint ilyet nem lehet csinálni!!!
Látod, látod!
Ezért mondom, hogy nem kéne átvennünk az osztrák vasutazást minden téren!
Rádió nincs, előjelzőnél elmentél, jelzőt vissza kell venni. Nincs felsővezeték ....
No most akkor hogyan????

LZB? ;-)))
Előzmény: Törölt nick (8928)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8930

Megkérdezed?

Húú! Nehéz lesz.

Ahol most vagyok, ott eddig "biz.ber" sem volt. Rugós váltók meg szóbeli engedélyek. Másfele nem igazán járok. De próbálkozom. :)

Előzmény: aruzsi (8924)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8929
"Sehonnan.

Vörös nem jöhet, legfeljebb egy sárga előjelző. :) Más a jelzési rendszer, ne a magyarban gondolkodj!"

Tehát főjelző előtt mindig előjelzővel találkozol?

"Osztrák utasítás szerint ilyet nem lehet csinálni!!! "

Nincs jelzőmegállj gomb a pulton?
Előzmény: Törölt nick (8928)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8928

Nem értem miért nem a magyar VB-t akarják telepíteni...
Mert Ebenfurt-Sopron PZB.

Sopron-Szombathely-Szentgotthárd jelenleg semmi (vagy a közeli állapot).

Szentgotthárd-Graz PZB.

 

Az egész beruházás lényege, hogy a semmeringi teherforgalmat esetleg majd erre terelik. Tehát az osztrák Taurusok gond nélkül járhatnának. Mi osztrák vonali mozdonyvezetők is jobban örülnénk a PZB-nek. Sokkal üzembiztosabb, bármivel fékezhetek a jelzőkre, nincs megkötve a kezem a fővezeték nyomáscsökkenéssel, stb.

 

Te meghaladsz egy jelzőt, ami zöld volt. Közben visszaveszik a zöldet követő jelzőt, akkor a PZB honnan tudja, hogy vörös következik?

Sehonnan.

Vörös nem jöhet, legfeljebb egy sárga előjelző. :) Más a jelzési rendszer, ne a magyarban gondolkodj!

 

Osztrák utasítás szerint ilyet nem lehet csinálni!!! Az azonnali megállás egyik kiváltó módozata a felsővezeték feszültség lekapcsolása. Azonnali fékezésbe kell kezdenem és az irányítással kontaktust teremtenem.

 

A másik a mozdonyrádió.

Előzmény: Törölt nick (8917)
Infós Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8927
Nem figyeltem, köszi.
Előzmény: schlumberger (8925)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8926
Olvasod Bahn beírásait a szaporodó pirosra menesztésekről?
Én pedig tapaszalom, hogy ugrásszerűen megnőtt a nem jó helyen történő megállás a 15-20 évvel ezelőttihez képest.
A piros meghaladásról már ne is beszéljünk ...

Ez az ország és a munkamorálja nem arról szól, amit írtál.
Előzmény: Infós (8919)
schlumberger Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8925
vezér meg megilyedt
megijedtem
Előzmény: Infós (8883)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8924
Én csak egy mozdonyvezető vagyok, erre még tippelni sem tudnék.
Megkérdezed?
Előzmény: Törölt nick (8921)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8923
Ha annak nevezitek, akkor igen...
Nem tudom. Rajzolni kéne ...

Fingjuk nincs róla, nem értik a működési elvet és nem veszik figyelembe, hogy ez évtizedek óta működik máshol.
Ettől még lehet rossz.
Sokszor hallottam ilyen érvelést ott, ahol valami vaj volt a berendezés fején.
Az, hogy még nem volt, semmit nem jelent, azon kívül, hogy nem értük el a 100%-os valószínűségét a bekövetkező balesetnek.
Előzmény: Törölt nick (8915)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8922
"Én abból indultam ki, hogy természetesen a hibaelhárítás+fenntartás teljesen más elveken nyugszik odaát, mint ideát."

Na ez az, hogy nálunk se lenne hiba, ha rendszeres fenntartás lenne. Természetesen mindez emberhiányból ered, nem trehányságból...
Előzmény: aruzsi (8918)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8921

Mennyi berendezés meghibásodás van? És ezek átlagban mennyi ideig tartanak?

Én csak egy mozdonyvezető vagyok, erre még tippelni sem tudnék.

 

Amely szakaszon most dolgozom, ott decemberben adtak át 3 állomást teljes távvezérléssel egyetlen központból. A múlt héten volt egy 2 órás gebasz, az egész rendszer leállt, a számítógépes rendszer esett ki.

Előzmény: aruzsi (8912)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8920
Gondolom a magyar viszonyok miatt. Igaz, hogy nálunk megcsúszási távolság van, és annak függvényében lehet vagy nem lehet vágányutat állítani.
Előzmény: aruzsi (8916)
Infós Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8919
A számára előírt oktatások is vizsgák színvonala, a szabálykövető magatartás, mint általános emberi tulajdonság és az ok->okozat belátása, valamint az, hogy a felelős gondolkodású ember tisztában lehetőségeivel és képességeivel és pontosan tudja, hogy milyen lépésének milyen következményei vannak.
Ezek együtt. Ha ezek egy része teljesül, már jók vagyunk.
Nem kell mindig mindent gépi úton ellenőrizni.
Előzmény: aruzsi (8908)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8918
Nincs nagy kedvem statiszikázni.
Ismerem, hogyan készül felénk ...

Én abból indultam ki, hogy természetesen a hibaelhárítás+fenntartás teljesen más elveken nyugszik odaát, mint ideát.
Előzmény: Törölt nick (8914)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8917
"Egyébként épp ma ismerkedett osztrák területen gyakorlatban a "hatóság" a Szombathely- Szentgotthárd vonalon telepíteni kívánt PZB működésével."

Nem értem miért nem a magyar VB-t akarják telepíteni...

"Fingjuk nincs róla, nem értik a működési elvet és nem veszik figyelembe, hogy ez évtizedek óta működik máshol. "

Te meghaladsz egy jelzőt, ami zöld volt. Közben visszaveszik a zöldet követő jelzőt, akkor a PZB honnan tudja, hogy vörös következik?
Előzmény: Törölt nick (8915)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8916
Akkor az Alcatel és a Siemens mi a p...ért erőltette?
Előzmény: Törölt nick (8913)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8915

A megcsúszási vágányút foglalt?

Ha annak nevezitek, akkor igen,  annál foglaltabb már nem is lehetne!

 

Átmenő fővágányra járok be, 40 km/h sebességgel, nem osztrák hívóval, hanem normál jelzőkezelés mellett! Ők nem aggódnak, én sem.

Van 500Hz mágnes a jelző előtt, ami egy 40-65 km/h sebesség felett azonnal kényszerféket vált ki, a Kj pedig egy 2000Hz-es mágnessel van fedezve további és azonnali kényszerfékezési mellet. A Kj-t max. 25-45 km/h-val tudnám meghaladni, azonban ilyenkor a vonat mindenképpen fékezési folyamat kellős közepén van az 500 Hz-es mágnes miatt. 

 

Egyébként épp ma ismerkedett osztrák területen gyakorlatban a "hatóság" a Szombathely- Szentgotthárd vonalon telepíteni kívánt PZB működésével. Csak azt hajtogatja, hogy nem biztonságos. Fingjuk nincs róla, nem értik a működési elvet és nem veszik figyelembe, hogy ez évtizedek óta működik máshol.

Előzmény: aruzsi (8906)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8914
Ugyanezt a kérdést felteszem neked a hazai dolgokra.
Előzmény: aruzsi (8912)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 8913
"A megcsúszási vágányút foglalt?"

Ja szerintem az, de mintha az rémlene, hogy az ÖBB-nél nincs is megcsúszási vágányút. :-)
Előzmény: aruzsi (8906)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!