Még mindig jobb Kajesz1-nek pár különbözö tanácsot adni, mint rábeszélni a Swiftre aztán majd olvashatjuk, hogy túl gyenge, sokat fogyaszt, nincs csomagtartó, stb.
Ha kisautóra van szüksége, akkor nagyon is ajánlott.
Nekem 2005-2010 között volt Swiftem, mert csak ketten használtuk, úgy meg mindig volt elég hely benn.
Magadnak kell elsö körben letisztáznod, hogy mik is azok a paraméterek amik fontosak és azok alapján választani. Hidd el, a márka és tipus az mindegy, az új autó mind jó!
Az viszont fontos, hogy megvizsgáld mit is akarsz. Ha pl nagyobb csomagtartót, akkor olyat vegyél aminek az van, ha kisebb fogyasztást, akkor olyat keress, ha sok lóeröt akkor olyat.
Ha ez nem fér bele a keretbe, akkor vegyél használtat. Nincs azzal gond, elsö tulajtól, szervizkönyvvel, netalántán ismeröstöl, ami leinformálható. De vannak használt autók garanciával is (Pl Weltautó).
Mertt ha kompromisszumokat kötsz, akkor pár év mulva (vagy még annyi sem kel) itt fogsz panaszkodni, hogy milyen gáz már, hogy a Swiftnek ilyen pici a csomagtatrója, meg hogy méregdrága tetöbox kell hozzá, azzal meg sokat fogyaszt, meg megnyomja a tetöt, stb....
2006-os a gép, és ez egy gyári hiba. (2005-2008-ig gyártott swifteken)
A hátsó csomagtérkárpitot olyan tűzálló anyaggal kezelték le, ami párologva erősen korrodálja a karosszériát. Mivel ez a csomagtartóban van, ezért elsősorban ott találja meg elsőként azokat a lyukakat ahol a kárpitrögzítő patentek vannak. Gyári visszahívás volt rá, ingyen történik (garanciában) a javítás.
Lekezelés akkor játszik, ha csak a belső oldalon rozsdáll, de nekem valszeg már átmászott a másik oldalra is a rozsda, ezért a komplett lemezt cserélik.
Köszönöm a válaszokat. Igazából látom, hogy átlátjátok a problémát 2 felnőt+2 gyerek városban elég a swift de a nyaraláskor necces. Viszont a fogyija jó.
Igazából megnőtek az igényeink, családi autónak csak egy suv-ot tudunk elképzelni, majd gázosra alakítani mert sokat fogyaszt.
Ledöbbentett a padlólemez illetve a megoldása : mikori az autó?
Nem volt galvanizálva vagy utólag lettek a furatok rástancolva?Hiszen ez nem csak festéstechnológiai hiba, hanem gyártástechnológiai is hiszen előszőr lyukasztom, alakítom ki majd azt követően galvanizálom.
Azóta remélem javítotak rajta.
A javítás: gondolom szakaszos hegesztéssel történik, mivel kezelik le, hiszen a lemezek között (nem varrt részen) rozsdásodik ki és belülről rozsdásodik.
Hogyan tudják lekezelni? Mennyi a garancia rá?
Illetve az autó többi részén nincs ilyen hiba? Ott miért nem jelentkezik?
Így is van. Az év 99%-ban elég a csomagtartó, amikor meg nem, akkor jön jól az, ha sokat tetriszeztél régebben. :)))
Most jártuk meg vele az Isztriát (1,3GLX). 1700km 6,2l átlag. Pályán 120-140 közt toltam, de Karlovacnál lementem a régi útra is kicsit kanyarogni (elég kihalt már mióta megvan a pálya).
Jah csomagtartó rozsdásodás ügy:
- felhívtam őket, elvittem megnézték azt mondják vigyem vissza majd, rendelnek új kárpitot meg lekezelik
- visszavittem kb. egy hónapja, akkor is nekilátott megnézni a csóka, de akkor már úgy értékelte, hogy komplett padlólemez csere (kivágják a kocsi csomagtérlemezét, tankot kiveszik, stb. nem kis műtét, és majd egy hétig tart
- most hétfőn adom be hozzájuk
Nem örülök neki, hogy szétbombázzák a gyári hegesztéseket, de azt mondták gyári technológiával dolgoznak. Mondjuk ez esetleg anyagok tekintetében lehet hogy hasonló lesz, de karosszéria hegesztő robotot nem láttam a műhelyben...
Filóztam mi legyen, de mutattak ott egy olyan kocsit, amin átrozsdásodott már a patentnál a lemez, mondta, hogy ezt ilyenkor már hiába kezelgetik le, tuti szét fog menni, és kb. hasonló lehet az enyém is. Így inkább most beadom, mint 3-4 év múlva saját zsebből fizessem ki.
Gondoltam bedobok egy tálca sört a csomagtartóba, hátha a szerelők így ránéznek a benzintank szellőztető rendszerre is.
Igazából végigolvastam mindkét fórumot, mind a swiftet, mind a clio-t
Sajnos egyikből sem derül ki igazából melyik a jobb, egy wagon r+-t (2002) cserélnék le.
Jelen pilllanatban midkét modell akciózik mind a swift mind a clio, sajnos a splash a vontathatósága miatt (200kg)kilőve.
A wagon r+ miatt olcsóbb a swift mint a 75 lovas clió beszámolás swiftbe: autó csereár+ 700 papír; clio 400 papír.Illetve a swift jóval több bizt elemet tartalmaz ebben az árban. Az kérdéses, hogy lehet árulni a clio-t 5 csillaggal 4 légzsákkal amikor alapban a kipörgésgátló nincs benne, ha igazam van, hogy ez az 5 csillag kitétele akkor ez átverés hiszen ez nem felszereltségfüggő, ha nem akkor bocsi.
Amit én tapasztaltam : megbízhatóság mindkét modell esetében kérdéses. Lehet púderezni de szerintem ahogy olvasgatom ez a sok funkc. miatt több a hibalehetőség.
Nagyság szerint a clio vagy clio grand, viszont ott sajnos a alapmotor nagyon gyenge és ahogy olvasgatom sokat fogyaszt még a régi wagon-hoz képest is.
Hogy lehet ekkora fogyasztással kiadni egy autót (7,5-8 városban), hiszen ez egy városi kisautó, pályára alkalmatlan (mindkettő). Illetve a biztonságot az is meghatározza, hogy egy előzésből vagy egy veszélyes szituból mennyi idő alatt kerülsz ki. Sajnos clio esetén fogyasztás, nyomaték miatt csak a dci jöhet szóba.
Swift: fürgébb a motor (ültem mindkettőben), 2 felnőtt 2 gyerek mindkettőbe elfér, hiszen az érezhető mindkettő esetén, hogy 1-el feljebb léptek méretben.
No de a swift csomagtartó no az nincs, csak egy kenyértartó hátul, hát ennél meg hogy lehet mai viszonylatban erre a piacra ekkora csomagtartóval autót gyártani?
Viszont a fogyasztása városban ~6,1- 6,5 liter.
Sajnos a kettő összegyúrása esetén kapnánk egy jó autót swift, motor váltó, elektr, clio kaszni.
Clio esetén ahhoz, hogy elérjük a swift fogyasztását(költségben) gázosítani kellene a 75 pacis motrot ami mégjobban elvenne az erejéből, illetve a gari is ugrana.
Viszont sajnos ma aki ~2,5-2,7 mill között szeretne új auót venniszerintem a fogyasztása a legfontosabb hiszen 1,5 l különbség 65.000 pénz 10.000 Km-ként.
Tehát nem akarom megsérteni egyik félt sem de ebben a kategóriában nincs tényleges megoldás, csak bizonyos elvek szerint megveszed az egyik rosszat.
Aztán lehet szidni a másikat, hogy az népautó vagy francia, festés vagy porlasztócsúcs/klíma/elektronika. Illetve az egyiket nyaralás esetén megpakolni tetőbox-al (+100e), a másikat meg feltolni a lejtőn, illetve üzemanyaggal bírni.
Természetesen a kereskedésben is egymást szídják. Használtat meg nem veszek ennyi pénzért, egyszer sikerült egy törésmentes, törött autót vennem "kevés" kilóméterrel egy megbízható eladótól de ez régen volt(15éve) és azóta bizt csak javult a helyzet.
Mondjuk az tény, hogy a wagon r+-al nincs semmi probléma, de nincs is benne annyi elektr. (még klíma sincs), de az nem azt jelenti, hogy ez a gyártó jobb.
Tudom van mág egyik oldalról thalia, vagy a dacia , de a thalia esetén is 1,2-es motor vicc, illetve azok az olcsó műanyagok (kívül), háát egy szekrényre nem tennék olyan fogantyút nemhogy egy autóra, hogy lehetett ~1000 ft-ot spórolni ilyen leggyakrabban használt alkatrészen, illetve hátul a csomagtartón, elöl na-ne. Sajnállom, hogy így elrontották ezt a nekünk való népautót.
De ha jól értem neked nem a kompresszor belső csapágyaival van gond, hanem a szabadon futó ékszíjtárcsa csapágyával, ami a képen is van. Az pedig szerintem kiüthető, aztán méret vagy szám alapján csapágyboltban beszerezhető.
Ez ugye az új Swift topikja, de nekem a régivel akkor volt ilyen, mikor a benzincsövön lévő szűrő eltömődött. Ha jól rémlik, 600 Ft-os alkatrész volt akkoriban. Igaz, az Suzuki Alto volt. :-)
Kérdésem az lenne, hogyan lehetne megoldani, hogy a csipogó jelezzen indexelésnél is, mert olyan halk, hogy nem lehet hallani a kattogást. A gond az, hogy néha idő előtt visszaugrik az indexkar és újra kell kapcsolni. Ha nem veszem észre, hogy nem indexel, akkor esetleg forgalmi bonyodalmat okozhatok.
Nagyon köszönöm az önzetlen segítséget. Különösképpen tetszett, hogy viszontláthattam a kérdéseimet, hiszen segített beazonosítani, hogy hol is tévedtem. Valóban léteznek még segítőkész emberek, akik minden hátsó szándék nélkül, kerülve azt, hogy más segítséget kérő ne érezze magát tudatlannak, nyújtanak választ a kérdéseire. Valóban a tapasztaltabbak már csak tudják hol is találnak meg minden információt.Remélem a jövőben is számíthatok a segítőkészségedre. Mégegyszer köszönöm.
Simán dugókulcsal meglazítható. Le kell venni a kereket és a műanyag burkolaton van ott egy kiváság pont azért. Vagy ha a tiéden nincs, akkor meg le kell szerelni a műanyagot...
A probléma az hogy nem működik a kilóméteróra, sem a számláló, és a pillanatfogyasztás mérő sem.
Amikor megyek vele kikapcsolja a szervókormányt is bár ezt azért teszi mert hibát észlel a jármű sebességével kapcsolatban (ezt a szerviz manuálban találtam)
Nameg a hibákat sem írja ki azóta mióta kitöröltem.
Olyan mintha az ami a kilóméterórához kapcsolódik az mind elromlott volna.
Megmondom őszintén szerintem a VSS jeladó hibája nem okozhatja azt, hogy nem tudok hibakódot olvasni.
A biztosítéktáblán minden boztosítékot ellenőriztem és minden ok. Van egy 10A-es biztosíték a "25-ös" amit ha kiveszek semmi nem működik a műszerfalon. Az is jó így nem lehet az a probléma.
A helyzet az, hogy az esetem nem egyedi több helyen is olvastam már de nem találtam sehol megoldást.
Ez egy igazi rejtély!!! :)
Bármilyen segítség jól jönne.
Még valami a szervízkönyv miután végigmentem az ellenőrzéseken amit a VSS-el kapcsolatban ajánlott és mindent renben találtam, azt irta, hogy cseréljem ki az ECM-et.
Ha esetleg van valakinek jó áron vagy próba képpen kölcsönadná egy indítás erejéig azt megköszönném.