Ez a pontozásos listakigyűjtés nagyon jó ötlet volt, köszönet jár magáért az ötletért is. De én is csatlakoznék a többiekhez, nem hiszem, hogy bárkinek is figyelembe kellene vennie. Szerintem szakmailag nem lehet logikus következtetéseket levonni belőle. Legföljebb egy pszichológus tudna valamit kezdeni vele.
A betonoszlopok alapjai nálunk sincsenek teljesen feltöltve, mert több helyen nem megy annyi út épp ott. De azt azért vedd figyelembe, hogy a bükkben jóval nagyobb a túraút sűrűség, mint az Alföldön, vagy akár az ország legtöbb helyén. Ez lenne a kisebbik baj. A nagyobb, hogy fölösleges helyekre kerül sok. Ahol meg kellene, ott nincs. Nos ezen is kell még dolgozni.
Én azért ezeket a dolgokat szétszedném. A jelzések felújítása talán már jó irányt vett. Igaz, nem festünk évente annyit, ami az ötéves ciklusban kellene, de az utak egy része már azért megújult. Remélem ez folytatódik tovább is. Legalábbis kormánymegállapodás van rá.
Az oszlop/tábla rendszer egy másik dolog. Ennek kivitelezését és hibáit itt már nagyon sokszor kitárgyaltuk. Úgy hibás, ahogy van. Nem csak technikailag, de maga az alapkoncepciója is.
A múlt héten lett bejelentve, hogy a hibafelmérés megtörtént. Mi kaptunk egy felkérést a tavasszal, ami alapján a Bükk projekt útjainak a táblarendszerére tegyünk jobbító javaslatot. Ez részemről az OKT vonatkozásában megtörtént. A bejelentés erre is megtörtént azzal a kiegészítéssel, hogy ez a kidolgozott javaslat lesz a többi tájegység táblás útjainak is a példaképe, mintája. A megvalósítás még persze várat magára.
Ugyanakkor a Pilisi Parkerdő is kapott egy pályázatot, minek alapján az ő területükön is rendbe teszik a táblarendszert. Az ő megvalósítási terveiket nem ismerem, számomra is kérdés, ez hogyan illeszkedik a bükki logikához és küllemhez. De legalább már itt is megindult valami.
A beton oszlopokról alább már leírtam a friss információkat.
Én is járok a cseheknél, valóban példás az ottani jelzés-táblarendszer. De ők se ma kezdték. Ennek kiforrása náluk is évtizedeket vett igénybe.
A tematikus utakról itt most nem szólnék, mert arról vagy jót, vagy semmit. Az nekünk is komoly fejtörést okoz, hogy tudunk belőle valami hasznosat kihozni. Ezen most dolgozunk bükki vonatkozásban.
A zindex illetékesei a hajukra kenhetik ezt az egész pluszmínusz rendszert. Valószínűleg egy FÓRUMON senki nem használja komolyan. Nekem pl. alig van a látóteremben, mert egy adott hozzászólásnál magasról lesza...rom, ki mennyi mínuszt vagy pluszt adott rá, nem az alapján fogom a tartalmát megítélni. Pontosan azért, mert tudom, hogy egy ilyen rendszer a trollok játszótere, eleve nem lehet releváns.
Bocsánat hogy beleszólok. Teljesítménytúrázok, szigorúan read-only módban vagyok csak itt jelen. A helyett, hogy a jelzéseket szidjuk hogy rusztikusak, vagy nem, ezekről a félreértelmezett idióta táblákról, meg az épp valahol letett oszlopokról kéne beszélni, ami gyakorlatilag tönkretette az egész mindenséget. Sokat túrázok Szlovákiában, és a Cseheknél. Ott teljesen szuper "smerovnikok" mutatják az utat. Térkép, és GPS nélkül elmegyek 100 km-eken át. (a leghosszabb a Kis-Kárpátokban volt 207 km). Talán ha nem herdálták volna ezt a rengeteg összeget ami megadatott, akkor mindenki másképp állna akár a jelzésekhez, akár a táblákhoz is. 2006 óta teljesítménytúrázok. Sok ideig nem voltak ezek a hazug táblák. Csak képzeljük egy külföldi, vagy egy laikus helyébe magunkat. Kék korona (Bükk) meg kék alma (Zemplén) jelzés, hazug uticélokkal... Na ezeken kéne változtatni először is!!!
Pár hete jártam végig, akkor már a jelzésalapok fenn voltak. Egyes szakaszairól szép kilátás van az Agár-tető felé, más szakaszai fától fáig kanyargósak a hegyoldalban, és szerintem lesz néhol probléma a vegetációval is. Kelet-nyugati bejárás esetén nehezebb lesz, mint eddig.
...értem én, hogy a "Külső Körülmények Kényszerítettek Rá", és hogy "Én Is Féltem, Mint Mindenki", de azért a sokmilliós felmérés/fejlesztés/jelzésfestés/felújítás után ez a majdnem napi szintű változtatás kissé kezd bohózatnak tűnni. :)
A több mint két éves mérai téma mondatai ma is tények. Az OKT nem megy ma se Mérának. Annak idején is egy magánszemély festette fel illetéktelenül a jelzéseket arra.
Nem tudom Nálad mennyi időt jelent az "annak idején". Mert annak idején -úgy 40 éve- bizony hivatalosan Mérán keresztül ment az OKT.
Van is egy kellemetlen élményem Méráról. Többen voltunk, de én előre siettem. A mérai kocsmánál álldogált vagy 10 cigány legényke. Jó a fülem, ezért messziről meghallottam, hogy azt beszélik, hogy "lenyúlnak".
Erre odamentem hozzájuk, s kértem, hogy az utánam jövő társaságnak mondják el, hogy itt jártam, s tovább mentem. Így aztán megúsztam a lenyúlást...