Keresés

Részletes keresés

United Snakes Creative Commons License 2006.07.29 0 0 188

"Maga a hajó védelmét az aknák ellen a demagnetizálás védi, és az apró külömböző frekvenciákat kiváltó robbanó töltek melyeket a hajóról lőnek ki a vízbe."

 

Nem tudom, hogy ez mennyire publikus, ha nem az, akkor nyugodtan ignoráld a kérdést: manapság, vagy akár az elmúlt 15-20 évben találtok még éles viziaknákat? Merthogy a II. v.h.-nak több mint 60 éve vége, a folyó felső szakaszán azóta béke van, a délszláv háborúk aknái meg gondolom nem tudnak felúszni a Dunán! :-))

A másik kérdés, ami nem biztos, hogy publikus: ha az AM az aknamentesítő, akkor az AN hajók, pl. az Ercsi végzik az akna _telepítést_? Én civilként nem vagyok túl járatos a témában, de úgy rémlik, hogy valami nemzetközi szerződést a Honvédség is aláírt, hogy ezentúl nem tart rendszerben aknát, és a készleteket is meg fogja semmisíteni. Vagy ez csak a gyalogsági és a harckocsi elleni aknákra vonatkozik?

 

"Több órás üzemidő után és kellő kipufogó hőmérséklet beállitasa után a füstölés normális."

 

Főleg akkor volt feltűnő, amikor elindultunk a kikötőből. Menetközben nem nagyon tapasztaltuk, persze az is lehet, hogy a sok élmény lekötötte a figyelmünket! :-))

Ezzel együtt talán egy motorgenerál segíthetne a dolgon, de ha tényleg 2012.-ben ki akarják vonni őket, akkor már nem szívesen áldoznak rájuk pénzt... :-((

 

"A hajótest magnézium és aluminium ötvözete (arányukat nem ismerem) a allóképességet nagyban befolyásolja a hajó bordázata a kritikus (sérülékeny) helyeken."

 

Ez nagyon rejtélyes megfogalmazás volt! :-)) Akkor most bírta a zajló jeget a hajó, vagy ilyenkor inkább tantermi elméleti foglalkozás volt? :-))

 

"...azok voltak ám az igazi történetek."

 

Na, mesélj, mesélj...! :-))

 

Üdv: U. Snakes

 

Előzmény: hadihajos (186)
hadihajos Creative Commons License 2006.07.29 0 0 187
Kösz a kiigazitást igazad van, Én a lövészetekről csak az öregektől hallottam élménybeszámolót ha a környéken áthajóztun.gondolom tudod kikkel hajóztam a CSSZ-2 őn vagy a VH-70 en és természeten a MAGYAR motoroson, azok voltak ám az igazi történetek. ( Münkhaunzen báró elbujhat mögöttük).
Előzmény: legard (183)
hadihajos Creative Commons License 2006.07.29 0 0 186

NASA szintü titok nics, de van ennek a hajónak egy tartozéka amit vontat a KRAM (Közvetlen Ráhatásu Akna Mentesitő) olyan szivar formályú.Müködésének megismeréséhez sok sok apró ismeretre lenne szükség, beállitásokkal utánozni lehet Bármilyen hajó vagy tolatmány paramétereit ez által ez alatt robban a folyami akna nem az igazi szállitmány vagy hajó alatt.

   Maga a hajó védelmét az aknák ellen a demagnetizálás védi, és az apró külömböző frekvenciákat kiváltó robbanó töltek mejeket a hajóról lőnek ki a vizbe.

   Röviden összefoglalva.

   Több órás üzem időután és kellő kipufogó hőmérséklet beállitasa után a füstölés normális, persze mefelelő terhelés is szükséges, vontatás, sebesség, manőverek.

   A hajótest magnézium és aluminium ötvözete (arányukat nemismerem)a allóképességet nagyban befilyásolja a hajó bordázata a kritikus (sérülékeny) helyeken.

Előzmény: United Snakes (184)
peye Creative Commons License 2006.07.29 0 0 185

Oké, lazítok.

A motorok valóban korszerűtlenek, de nem mondanám szarnak, igen hosszú ideig, és jól bírták, és bírják ma is.

Úgy vélem, a radar használat nem büszkeség kérdése, bár ez enyém kb. két évig rossz volt. Amikor működött használtam, használtuk.

Annak ellenére, hogy fenntről vezettünk, a radar meg az alsó kormányállásban volt.

Amikor megfelelő képesítés nélkül vezet az ember /ez ránk vonatkozik, vonatkozott rám is/, mindent meg kell tenni a biztonság érdekében.

Az viszont természetesen tökéletesen igaz, hogy az időjárás nem, vagy csak nagyon szélsőséges körülmények között befolyásolta a kiképzést.

A tökéletes üzemanyag elégetés az emberisé olyan álma, ami nem valószínű, hogy megvalósul.

Az tény, hogy a hatásfok a mai motoroknál már fényévnyire van a régiekhez képest.

Tankolni pedig jó szervezés mellet szinte bárhol lehet, kivéve, ha a nagyon zöldek kiszagolják, tudod kikről beszélek, akik a Dunába mossák a kocsijukat, majd elmennek tüntetni a Zengőre.

Természetese a tiszta autójukkal. 

Nem fetisizálom a dolgot, de hidd el, vannak még olyan részei a hajónak -a beépített elktronika- ami még érdeklődésre adhat számot, bár már elavult a mai szemmel, de tökéletesen működik, itt, és tudtommal már nem sok helyen, ezért ezt a részét még a mai napig is tilos átalakítani, eladni, stb.

Az hogy mit végez el, tudható, az hogy ezt hogy teszi tudtommal még ma sem publikus.

Azok között akik "csak" olvassák ezt a topicot IS, vannak olyanok akik válaszolhatnának neked, ha felfednék magukat, és Ők azt is tudják hogy lehet, vagy nem lehet, ezeket az adatokat ilyen szinten nyílvánossá tenni.

Üdv: peye

 

Előzmény: United Snakes (184)
United Snakes Creative Commons License 2006.07.28 0 0 184

"...kora tavasszal és késő ősszel voltak a gyakorlatok legnagyobb része amikor váratlan köd ereszkedett a folyóra, vagy sűrű hóesésben."

 

Milyen jó, hogy ezt is leírtad! Rögtön adódik is a kérdés: nálatok nem volt olyan, mint a vadászrepülőknél, hogy csak bizonyos minimális időjárási adottságok megléte esetén engedélyezték a napi kiképzési feladatok elvégzését? A köd mellett gondolok itt az éjszakai hajózásra. ( Bár azon gondolom reflektorokkal tudtatok segíteni! ) És persze a fő kérdés: hogy bírták ezek az alu ötvözetű hajók a jeget? Zajlás, vagy beállt folyam esetén volt egyáltalán kifutás? Ha igen, akkor a "fénykorban" volt saját jégtörő hajója a Flottillának, vagy a "Jégvirág"-ok segítségét vették igénybe?

 

"Szívesen mesélek még erről a témárol, ha valaki kíváncsi rá."

 

Na léci, léci, léci...! :-))  Az erre a célra létrejött topik eddigi közel 200 hozzászólása, és a Nyílt Napra kilátogató több ezer ember jelenléte a bizonyíték arra, hogy milyen nagy igény lenne rá! Úgyhogy sokak nevében kérlek rá, hogy írj ide minél többet! :-))

 

Üdv: U. Snakes

 

 

P.s:

Peye írta:

"Műszaki adatokat -ellentétben "tanult" kollégámmal-, nyílt topicon nem áll módomban közölni, bizonyos adatokat pedig semmilyen módon sem."

 

Azért lazíthatnál egy kicsit! :-)) Nem valószínű, hogy NASA szintű titkok lehetnének egy 25 éve gyártott apró, yugó gyártmányú aknamentesítő hajó körül. A Nyílt Napon a tisztek szívesen válaszoltak minden felmerülő kérdésre, pl. a hajók sebességére lejtmenetben és hegymenetben, a gépágyúk lőszer javadalmazására, vagy az ominózus radarral kapcsolatos kérdésre. Amikor megkérdeztük pl. hogy miért füstöl induláskor a hajó, azt mondták, hogy azért, mert szar korszerűtlen motorja van, és emiatt nem tökéletes az üzemanyag elégetés folyamata. Szóval tényleg tök őszinték voltak...

   

Előzmény: legard (183)
legard Creative Commons License 2006.07.28 0 0 183
Ha megengedtek egy két észrevételt ehez a vitához. Hallgassátok meg 70 éves barátotokat, az Öreg dunai medvét.

A lőtér nem Ercsinél volt hanem Százhalombatta és Érd között a magas löszpartnál.
Parti célra valamint mozgó /úszó/ célra használták az AN-ek DSK-val, PN-ek pedig a gépágyúikkal. Ezt a hatvanas években megszüntették, mivel nagyon veszélyessé vált az ott lakók számára.

A zuhanyzó átépitése valóban úgy van ahogy az öreg hadihajós mondja.

Radar: Amig ezek a hajók megnem érkeztek ugyan ezeket a feladatokat kellett végrehajtani aknász-naszádokkal ,mint most ezekkel a korszerü AM-ekkel. képzelhető, hogy rossz látási viszonyok között milyen nehéz volt. Ugyanis kora tavasszal és késő ősszel voltak a gyakorlatok legnagyobb része amikor váratlan köd ereszkedett a folyóra. vagy sürü hóesésben. Ez az akadály ezzel a radarral elhárult. A radar 500 m-ét nem értem, mivel a hajó mellett 15 méterre lévő radarbolyát is érzékelte. Amikor verőfényes nappal vagy csillag fényes éjszaka volt egy igazi hajópk nem használta a radart. Csak mellékesen olyan ködben, hogy a hajó orrát sem lehetett látni mentem be a tasi öbölbe bemérésre.

Szivesen mesélek még erről a témárol, ha valaki kiváncsi rá.

Üdv:legard

hadihajos Creative Commons License 2006.07.28 0 0 182

A zuhanyzóról irva az átvételi állapotra utaltam, a bajárati ajtó melleti fülkét Párizs (pubi) fedélzetmester újitása alapján lett átépitve angolosra .

           A WC kagylót 4 db csavar rögziti a zuhany tálcához.

          

  A legközelebbi nyilt napon megmutatom az átalakitást.

 

         Üdv: üzemes

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: peye (180)
peye Creative Commons License 2006.07.28 0 0 181

Üdv.

Az úszóművek továbbításának meg vannak a szabályai, előírásai.

Ezek kógens szabályok, vagyis nem szabad tőlük eltérni.

Jelen példánál maradva:

- lehetne a lakóhajót 1db AM-hajóval -ami NEM naszád- is vontatni, ha a lakóhajón lenne kormány, de nincs neki

-meg lehetne úgy is csinálni, hogy 1 AM keresztkötélen vontatná, egy naszád pedig a lakóhajó mögé lenne kötve szorosan, keresztkötélen, kormánynak.

Ez utóbbihoz sajna sem a személyi feltételek, körülmények nem adottak, sem a műszakiak.

- a mellévett alakzatot pedig, ha jól tudom a felügyelet /hff/ letiltotta a magyar szakaszon.

- az AM meg nem is tudná mellévenni, mert jóval magasabb a szabad oldalmagassága, így pedig komoly kárt okozna a lakóhajóban.

Műszaki adatokat -ellentétben "tanult" kollégámmal-, nyílt topicon nem áll módomban közölni, bizonyos adatokat pedig semmilyen módon sem.

Ez a típus, arra amire kitalálták, jelen pillanatban is egyedülálló paraméterekkel, tudással bír.

 

Üdv: peye

Előzmény: United Snakes (178)
peye Creative Commons License 2006.07.28 0 0 180

Még valami:

Csak 1 embert mutass aki ma gugolós WC-t használ!!!!!!!

Ha beteszed a rácsot, 2 zuhanyzó!!!!!!/már ha van hozzá felszerelés/

Csak előtte vedd ki a WC kagylót!!!

Szeretném felhívni a figyelmed:

Krisztus után 2006-ot írunk!!!!

Évek óta nincs -sajnos nincs- sorállomány!

További tisztelettel: peye

Előzmény: hadihajos (177)
peye Creative Commons License 2006.07.28 0 0 179

Üdv.

Jelöld már nekem be, hol tapasztaltál vitát?! En a saját tapasztalataimat KÖZÖLTEM, ezek tények!

Más szavakkal kb. azt írtad, mint én

Üdv: peye

 

Előzmény: hadihajos (177)
United Snakes Creative Commons License 2006.07.27 0 0 178

"Bocsi, hogy beleszóltam kettőtök vitájába ..."

 

Nem, ezt félreértetted, én nem vitatkozom Peyével, hogyan is tehetném, amikor múlt szombaton láttam először élőben aknamentesítő naszádot! :-)) Csak arról volt szó, hogy én leírtam a tapasztalataimat a Nyílt Napról, és ezeket szakértőként Peye helyesbítette, illetve válaszolt néhány kérdésemre is.

Viszont arra kérnélek mindkettőtöket, ( Peyét és Téged ) hogy írjatok arról, hogy folyt az élet régen a Flottillánál. Nem ( csak ) nagy story-k lehetnek érdekesek, hanem a mindennapi tevékenység, gyakorlatok, feladatok, sikeres aknamentesítések, és minden más egyéb, valamint a véleményetek is érdekelne a Flottilla jövőjéről 2012, a 3 AM hajó kivonása után. Vesznek-e valamit, mit lenne érdemes venni, egyáltalán a háború után 60 évvel kell-e még aknamentesítő, vagy elég lenne néhány gyorsjáratú őrhajó, stb.

 

"A hajózás időtartamát csak az üzemanyag feltöltötség szabályozza ( teletöltve kb. 11000 liter. )"

 

Ez kb. hány folyamkilométer megtételére elég? Peye 8-10 napos utakat említett.

 

"1 zuhanyzó  ha a lábrács be van téve a helyére."

 

Zuhanyozás céljára volt valami külön tartály, vagy ilyenkor a Duna vizét szivattyúzta fel? Nyilván ivóvíztartálynak kellett lennie...

Szabad volt kikötni ahol volt polgári kikötő ( Baja, Mohács, Paks, Százhalombatta, stb. ) vagy csak az Újpesti Öbölben, és máshol csak nyílt vizen horgonyoztatok?

 

Peye: Azt írod, hogy már megvolt a lakóhajó. Ha így van, akkor most csak felújították, mindenesetre közhírré tették az átadását. Azt is írod, hogy nincs meg a vontatóhajó. Két AM esetleg párba kötve nem tudná elvontatni, vagy ekkora hajó mozgatásához már olyan Mahartos, uszályvontatós fajta kell? :-))

 

Előzmény: hadihajos (177)
hadihajos Creative Commons License 2006.07.27 0 0 177

Tisztelt  United Snakes és Peye

     Nem tisztem a vitát eldönteni köztetek,de mint volt Flottillás és mint az AM hajók eggyik átvevője és volt üzemese ismerem a hajó rendeltetését és használatának feltételeit.

       A radar 32km-től 500m ig használható ( a Pk dönti el a használatát, Éjszakai hajózás valamint a felderitésben mindig használtuk)

       Dunán való lövészeten és sem vettem részt pedig 1971 ben kezdtem a Flottillánál (a régiek mesélye alapján Ercsénél a löszfalnál volt a dunai lőtér de körülményes volt, hajózásizárlat stb.

       Pókháló  Egy valamire való PÓK egyéjszaka alatt akkora hálót tud szőni hogy nacsak

      VC dillema --- eredetileg kombináltan lehetett használni a 2 helyiséget

          1 zuhanyzó  ha a lábrács be van téve a helyére.

          2 gugolós WC ha a lábrács ki van véve (G WC  szerb területen elterjedt)

     A hajózás időtartamát csak az üzemanyag feltöltötség szabályozza ( teletöltve kb11000 liter.

     Lakó hajó mindig vezetés elhelyezését szolgálta valamint a parti szogálatok ellátását.

     Személyzet szerintem olyan amilyen a parancsnoki követelmény támasztás,

         Régen a sorállomány nagyrészét LÉKAI-sok (hajózasi szakközép iskola) tették ki vagy olyanok akik már szolgáltak civil hajó.

                          voltam a rendezvényen és csak elismeréssel szólhatok a változásokról amit tapasztaltam a rend , a karbantartás ésa jelenlegi állomány pozitiv hozzáállásában

          További sikereket kivánok nekik munkájukhoz.

   

 

 

       Bocsi, hogy beleszóltam kettőtök vitájába Hadihajos!

Előzmény: United Snakes (175)
peye Creative Commons License 2006.07.27 0 0 176

Helló

Na akkor vegyük sorba:

Mire használtad? Mert a jelenlegi "utódod" azt magyarázta, hogy ezek eredetileg tengeri ( partmenti ) aknaszedőnek készültek a yugóknál. Ott a tengeren, még a partközelben is valóban lehet használni egy radart, de egy ( a Dunakanyartól eltekintve ) nyílegyenes és jól belátható folyamszakaszon mi értelme van

-Keveset jártál vízen, a Dunán -Mo.-on -nemigen van 5-6 km-nél hosszabb egyenes szakasz./ezek szerint az "utódom" is/

- radaron a távolság 500 m-ig állítható, csakhát ez is egy szakma, úgy tűnik az "utódomnak" még kicsit távoli a dolog

Azért legyél megértőbb, Te még sorállománnyal dolgozhattál, amelyet bármikor lehetett ugráltatni! Ha akartad, utasíthattad őket, hogy pl. fogkefével súrolják fel a fedélzetet! :-)) A mostani matrózok hivatásosak/szerződésesek, nem lehet őket pókhálóztatni! Mint ahogy a szárazföldiek szerződéses katonái sem pucolnak már krumplit, sőt, sok helyen már őrséget (!) sem adnak, a laktanyát is külön security kft őrzi, gondolom jó pénzért...

- nem ismersz, a sorállomány dolgozott, nem pedig ugráltattam őket,

- sok esetben jobban dolgoztak, és lelkesebben, mint a jelenlegi szerződésesek nagy része

- a kikötőt és a laktanyát is is biztonsági szolgálat őrzi

- a szerződéses katona, ha matróz beosztásba kerül, KÖTELESSÉGE ellátni a munkakörével kapcsolatos feladatokat, ez pedig benne van,  ha főznek is a hajón akkor a krumpli pucolás is, a mosogatás is, a takarítás is

- szinte rendszeresen minimális személyzettel hajóztam, annyival amennyit a kifutáshoz minimálisan előírtak rá

- 2005 dec.01. mentem nyugdíjba, tehát dolgoztam sorállomány nélkül is

Nem az én tisztem megvédeni az illetőt, mert lehet, hogy tényleg túlzott, de az esetleg nem lehet, hogy ő a _jelenről_ beszélt, Te pedig a saját idődről? Tehát, hogy régen még szabad volt lövöldözni ( még ha vaktölténnyel is ) a folyón, viszont mostanra már nem "eurokonform", és ezért csak a parti lőteret használják? Nem tudom, csak kérdezem, hogy nem erről van-e szó?

- már az "én időmben sem lőttünk éleset a folyó, de én azt írtam, hogy a csöveket vittük a parti lövészetre!

- az elején nem voltam kinn, de szerintem most is lőttek vakot, mert tudtommal azt meg még bizonyos körülmények megléte esetén még nem tiltotta be az únió /szerintem csak azért mert nem tudnak róla/

Ez is valószínűleg az új idők = új szelek problematikájával függ össze: éppen most adták át a Flottilla Napon az újonnan "rendszerbe állított" Újpest nevű lakóhajót, amely kimondottan a 3 AM hajó legénységét ( és leányságát ) fogja kiszolgálni! Tehát ez a probléma immár meg van oldva. Viszont az "image"-on nagyot lendít a csinos matrózlányok látványa, ez kétségtelen... :-))

-eddig is meg volt, ott a kikötőben, sőt volt még egy, de azt valakinek gyorsan el kellet adni, mint a vontatóhajót is.

- így most nincs mivel mozgatni

- tehát marad a kikötőben

- több napos utaknál marad a hajó

A pk.-nak van külön kabinja, az egyetlen a fedélzeten.

- a tiszthelyettesek 2-2 fö öszszenyíló kabinban

- tisztesek 4-en egy kabinban

-soráll. beosztásúak 8-an egy kabinban

a lányokkal kapcsolatban pedig a véleményemet fenntartom, amíg a 22-esen voltam nem volt az állandó személyzetem között nő

Előzmény: United Snakes (175)
United Snakes Creative Commons License 2006.07.26 0 0 175

Kedves Peye!

 

"az AM 22 "ÓBUDA" nyugállományú parancsnoka"

 

Részemről a megtiszteltetés...

 

"amikor jó volt, én mindig használtam /a többi hajó is/"

 

Mire használtad? Mert a jelenlegi "utódod" azt magyarázta, hogy ezek eredetileg tengeri ( partmenti ) aknaszedőnek készültek a yugóknál. Ott a tengeren, még a partközelben is valóban lehet használni egy radart, de egy ( a Dunakanyartól eltekintve ) nyílegyenes és jól belátható folyamszakaszon mi értelme van?

 

"a pókháló pedig a hajóparancsnok és a főkormányos hibája, nálam ez nem fordult elő /vagy csak nagyon elvétve/"

 

Azért legyél megértőbb, Te még sorállománnyal dolgozhattál, amelyet bármikor lehetett ugráltatni! Ha akartad, utasíthattad őket, hogy pl. fogkefével súrolják fel a fedélzetet! :-)) A mostani matrózok hivatásosak/szerződésesek, nem lehet őket pókhálóztatni! Mint ahogy a szárazföldiek szerződéses katonái sem pucolnak már krumplit, sőt, sok helyen már őrséget (!) sem adnak, a laktanyát is külön security kft őrzi, gondolom jó pénzért...

 

"ez pedig nem igaz, mert pl. a 22 csöveit felváltva elvittük a lövészetekre, valamint alkalomadtán lőttünk vakkal, tehát a működőképességük garantált"

 

Nem az én tisztem megvédeni az illetőt, mert lehet, hogy tényleg túlzott, de az esetleg nem lehet, hogy ő a _jelenről_ beszélt, Te pedig a saját idődről? Tehát, hogy régen még szabad volt lövöldözni ( még ha vaktölténnyel is ) a folyón, viszont mostanra már nem "eurokonform", és ezért csak a parti lőteret használják? Nem tudom, csak kérdezem, hogy nem erről van-e szó?

 

"szerintem meg egyenesen idióta dolog a női személyzet, nincsenek meg a feltételei! Gondolj az elhelyezésre, alvásra, tisztálkodásra"

 

Ez is valószínűleg az új idők = új szelek problematikájával függ össze: éppen most adták át a Flottilla Napon az újonnan "rendszerbe állított" Újpest nevű lakóhajót, amely kimondottan a 3 AM hajó legénységét ( és leányságát ) fogja kiszolgálni! Tehát ez a probléma immár meg van oldva. Viszont az "image"-on nagyot lendít a csinos matrózlányok látványa, ez kétségtelen... :-))

 

"1 fürdő a "Z" folyosón,1 WC, közös hálókabin, 10-12 napos összezártság stb."

 

Ez nagyon érdekes! Ezek szerint a Te idődben ezeken a kis hajókon Ti több napig laktatok? Én eddig azt hittem, hogy azért van csak 1 hadikikötő ( Újpesten ) az egész magyar folyamszakaszon, mert 1 napon belül mindig visszatértetek a kikötőbe a járőrözésről vagy gyakorlatozásról, és aztán mindenki ment aludni a laktanyába, vagy haza. És ha így több napra mentetek, kikötöttetek valahol, vagy a Dunán lett lehorgonyozva éjszakára? Hány főből állt ( áll ) a legénysége? És a kapitánynak sem volt külön kabinja, és együtt aludt a matrózokkal?

Remélem, fogsz válaszolni a kérdésekre, valamint még az is érdekelne, Te hogyan látod a Flottilla jövőjét 2012. után? Túl sötéten látta a kollégád a jövőt, és fognak venni új hajókat, vagy szerinted is lassan villanyoltás lesz? :-((

U. Snakes

 

 

 

Előzmény: peye (174)
peye Creative Commons License 2006.07.26 0 0 174

Nem tudom melyik tiszttel beszéltél a 22-en, mert kettő volt rajta, de a pontosítás kedvéért:

Azt is megtudtuk, hogy a tetején levő forgó radart sosem szokták használni, mondjuk a pókhálókon ez meg is látszott! :-))

- amikor jó volt, én mimdíg használtam /a többi hajó is/, a pókháló pedig a hajóparancsnok és a főkormányos hibája, nálam ez nem fordult elő /vagy csak nagyon elvétve/

Ugyanez a helyzet ( pókháló nélkül ) az ágyúkkal is, a tiszt szerint soha nincsenek használva, évente egyszer, egy partra telepített ugyanilyen ágyúval van lebonyolítva a kötelező éleslövészet.

- ez pedig nem igaz, mert pl. a 22 csöveit felváltva elvittük a lövészetekre, valamint alkalomadtán lőttünk vakkal, tehát a működőképességü garantált

volt a hajón egy csinos lány is, kék-fehér csíkos polóban! Azt nem tudom, hogy ő volt-e a parancsnok, de tök jó, hogy már hadihajósnak, matróznak is felvesznek lányokat! A régi sorállománynak nem volt ilyen jó dolga... :-))

- szerintem meg egyenesen idióta dolog a női személyzet, nincsenek meg a feltételei!

Gondolj az elhelyezésre, alvásra, tisztálkodásra:

1 fürdő a "Z" folyosón,1 WC, közös hálókabin, 10-12 napos összezártság stb.

Üdv: Major Péter nyá.hdgy. az AM 22 "ÓBUDA" nyugállományú parancsnoka

Előzmény: United Snakes (171)
Nán Creative Commons License 2006.07.25 0 0 173

Szervusz !

Örültem, hogy sok év után, személyesen találkoztunk. Ezúttal nem volt a hónod alatt a Javítási Könyv, nem kellett semmit aláírni....

Előzmény: hadihajos (170)
Nán Creative Commons License 2006.07.25 0 0 172

Szervusz !

 

Gratula a Képtárban közzétett képanyagodért !

Előzmény: charlie21 (169)
United Snakes Creative Commons License 2006.07.24 0 0 171

Mi is kint voltunk, és tényleg klassz volt, leszámítva persze a brutális hőséget. ( Otthon a gyerekek egymás szavába vágva mesélték, hogy mi tetszett nekik a legjobban a flottillás napon, mire a nejem: nekem az, amikor visszaültünk a kocsiba, és bekapcsoltad a klímát! :-)))) Nyilván jobb lenne májusban vagy szeptemberben tartani, de ha azt a fránya hadigőzöst pont a nyár közepén bocsátották vízre, mit lehet tenni? :-)) Az AM hajókázás nagyon kellemes volt, és szóba elegyedtünk egy tiszttel is a 22-esről. Kiderült, hogy azért van csak 3, mert a másik hármat eladták. De a tiszt szerint már amúgy is menthetetlenek voltak, sőt, a másik 3 is csak 2012. végéig működhet, aztán lejár a "műszakijuk". Hogy utána mi lesz, azt nem tudta megmondani, de sajnos lehet, hogy megszűnik a Flottilla, mert helyettük új hajók beszerzése még csak fel sem merült. Holott a 2012-es szolgálatba állításhoz lassan legalább meg kéne hirdetni a tendert. Rákérdeztünk a sebességükre is, kiderült, hogy kb. 25-el tudnak menni lefelé, és 20-al árral szemben. Bevallom azt hittem, hogy ennél gyorsabbak, de hát hova az a nagy kapkodás. Azt is megtudtuk, hogy a tetején levő forgó radart sosem szokták használni, mondjuk a pókhálókon ez meg is látszott! :-)) Ugyanez a helyzet ( pókháló nélkül ) az ágyúkkal is, a tiszt szerint soha nincsenek használva, évente egyszer, egy partra telepített ugyanilyen ágyúval van lebonyolítva a kötelező éleslövészet. Tehát, elvileg senki sem tudja, hogy a hajón lévők működőképesek-e! Vizi aknák már nagyon ritkán vannak, viszont búvárokat szoktak rajta szállítani. Azt is megtudtuk, hogy a Szabadság hídnál elsűllyedt lőszer szállító uszály csak urban legend. Egyébként nagyon segítőkészek voltak, Bence fiam odaülhetett az ágyúhoz, a lányom pedig megnézhette a kormányállást. Apropó "legénység": volt a hajón egy csinos lány is, kék-fehér csíkos polóban! Azt nem tudom, hogy ő volt-e a parancsnok, de tök jó, hogy már hadihajósnak, matróznak is felvesznek lányokat! A régi sorállománynak nem volt ilyen jó dolga... :-))

A tűzoltóhajó bemutatója is nagyon látványos volt. Azt viszont sajnáltuk, hogy az Ercsi ( AN ) nem mozdult ki a kikötőből, jó lett volna azt is megnézni. És még valami: bár ez valószínűleg nem a flottillásokon múlt, de ha már "összfegyvernemi" bemutató is lett szervezve, akkor miért kell a népet hülyíteni a BMP-vel, amit már kivontak a hadrendből. Lánctalpasból nem is maradt más, mint "Hunyadiék" néhány T-72 tankja. Egy Afganisztánban szolgált BTR-80A hitelesebb, és érdekesebb is lett volna, mint a már kivont BMP, de ez legyen a legnagyobb baj. Összességében nagyon tetszett mindenkinek, úgyhogy jövőre veletek, ugyanitt... :-))

 

P.s: Mi is csináltunk egy csomó képet, de nem érdemes küszködni a belinkeléssel, mert kb. ugyanolyan fotókat csináltunk, amilyeneket az előző hozzászólók már felraktak...

   

hadihajos Creative Commons License 2006.07.24 0 0 170
Üdvözöllek      jók a fotók elmentettem . Örülök, hogy ilyen jól sikerült a rendezvény és annak is, hogy a megmaradt technikákat az állomány ilyen jól karbantartja.
Előzmény: Nán (168)
charlie21 Creative Commons License 2006.07.24 0 0 169

 

Sziasztok!

 

Gratulálok minden szervezőnek a szinvonalas programért,a többi ott készült kép a képtáramban, kep.tar.hu/charlie21   a flottilás nap alatt.külön nagy élmény volt a hajózás az AM-el,szépen fel vannak újjítva.

Nán Creative Commons License 2006.07.23 0 0 168

 

 

 

                          Néhány kép a Nyílt Napról :

Hatvanas években flottillás sorkatonai szolgálatát teljesítő látogató, eredeti egyenruhájában, az Emlékmű elött. 

Sajnos, ma már egyre kevesebben ismerik a neveket, történeteket.....

Tisztelet és megemlékezés virágai a hösökre emlékezve lettek elhelyezve

Kép a modell és makett kiállításról

A tűzszerészek bemutatkozása:  eszközök és "trófeák".

A szárazföldi és légi hadi eszközök bemutatása.

 

 

Az AM hajók látogatókkal, vendégekkel, volt flottillásokkal többször kifutottak a Dunára, mindenki örömére.

 

Köszönet az előkészítőknek, rendezőknek az áldozatos munkájukért !

Takoca_ Creative Commons License 2006.07.21 0 0 167
fenébe, vidéken leszek :(
Előzmény: charlie21 (156)
legard Creative Commons License 2006.07.17 0 0 166
Még csak annyit a VN-ekhez, hogy két darab OML.674-es LÁNG motorok voltak benne, egyenként 110 lovasok. Akkora méretü csavarjai voltak, mint most az AM-eknek.

Közepes vizállásnál hegymenetben a lakohajóval hosszu sleppen 10-12 km/ ó sebességet lehetett elérni . Magasabb vizállásnál ennél többet, ugyanis igyekeztem limányolni
legard Creative Commons License 2006.07.16 0 0 165
Ugy gondolom,hogy a BN helyett PM-re gondolsz. Ezek páncélos naszádok voltak, amiket szétbontottak és beolvasztottal.

A VN-ek amelyből 6 darab volt 1-6-i számozással. Az egyiken/VN-3/ Én voltam még a hatvanas években. 5 fős személyzet volt rajta-mint a nevéből is adódik, vontatásra használták-legtöbbszőr a lakóhajókat vontattuk a gyakorlatok helyszinére vagy kölcsön atták a FOKÁnak, vagy a vizügynek egyéb szállitásokra.

A TN Tüzoltó naszád, a nevéből is adódik, hogy tüzoltásra használták-már amikor jó volt-

Egy két rossz minőségü képet tudok mutatni 1960-as évekbőlHelembánál hegymenetSzintén akkorA lobogó alattVisegrádnálKibédi -Csonka müvész-urak
Előzmény: st_patrick (13)
hadihajos Creative Commons License 2006.07.16 0 0 164

Igy minden fiatal beugrott Földes volt legtovább a Flottillánál.

Ez muzeumi darabb 1950 ből
legard Creative Commons License 2006.07.16 0 0 163
Nagy István volt a kormányos, Németh Tibor a főaknász, egy ideig mert Ő elment börtönőrnek- biztosan emlékszel rá, Kondás volt az üzemes egy darabig, utánna sorkatonák voltak. Németh Tibi után Földes Laci volt a főaknász
Előzmény: hadihajos (162)
hadihajos Creative Commons License 2006.07.16 0 0 162
Nem jut eszembe a kormányosod neve  ( ott leszek a nyilt napon)
Előzmény: legard (161)
legard Creative Commons License 2006.07.15 0 0 161
Kértétek,hogy tegyem ide is azokat a fotókatAlsó kerékállásbanAug.20Aug-20GyakorlatonGyakorlatonA komandónTávrecsegőÉbresztő előtt-napfelkelteMegérkezésAlsó kerékállásbanA komandón
legard Creative Commons License 2006.07.15 0 0 160
Valamikor UM-1 és kettes volt-ugyanis kettő volt belőle, később CSSZ-1 vagy 2-es

Az egyiken Ujvári Gyula volt gépüzemes-nyugodjon békében.

Ha jol tudom a ferencvárosi kikötőben van és a Varga Feri volt rajta
Előzmény: legard (159)
legard Creative Commons License 2006.07.15 0 0 159
Valamikor UM-1 és a 2-es , később CSSZ.-1 és kettő. Ha jol tudom a ferencvárosi kikötőben van. Varga van-e még rajta?
Előzmény: hadihajos (158)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!