Wyfliff!
Az a kissebbik gond, hogy milyen paramétereket illene megadni egy hajónál. A nagyobbik, hogy a történeti adatok hiányosak, a névismétlődések miatt zavarosak, tehát előfordulhat, hogy egy hajót kétszer veszünk fel a listába, két néven. Ez csak egy példa. Azon kellene elmerengeni, hogy milyen formában oldjuk meg a dolgot.
muggli
http://rs1.sze.hu/~ocean/ egesz jol el van talalva, nem?
Amihez viszont mi (en legalabbis biztos) nem ertunk:
hajokrol _konkretan_ milyen adatokat kell tarolni?
Ilyen kérdésben csak elképzeléseim vannak, de sajna nem tudom megoldani őket (másirányú végzettség és időhiány okán).
A főoldal szájtjait akár egy ilyen telegráfos karos megoldással, vagy "forgó" kormánykerekes megoldással lehetne talán megoldani grafikailag. Látványosan. Mondjuk a lentebb felsorolt témák szerint.
A lentebb sorolt címekhez azért a piros-fehér-zöld színt ízléses keretként kár lenne kihagyni. Amúgy a többi szín klassznak tűnik.
A photoshop alatt lehet találni megfelelő faerezetű mintákat is, aki esetleg ismeri az tudja merre kell keresni, és így a szín, meg a hangulat rögtön összeforr, -kapcsolódik.
Javasolnám még, hogy a nagy weboldal felépítés előtt még egy-két nézegetésre adjatok időt, már ami az alapfelépítést illeti.
Az oldalhoz kapcsolódó linkgyűjteményen viszont nem árt gondolkodni, részben a tematikai csoportosítás miatt, részben meg a sértdések elkerülése végett.
Ha nyerek a lottón, akkor kap a honlap egy önnálló szervert. :-) (bár már 12 éve lottózom, de még nem nyertem agyon magam)
Én határozottan arra emlékszem, hogy 1986-ban egy Dunaföldvár nevű vízibusz lett kibelezve. Előtte a Dunaújváros-Apostag-Dunavecse munkásjáratot csinálta. Dunavecséről indult úgy, hogy 6-ra a vasműben legyenek a dolgozók és 2 után indult vissza. Aztán megszűnt a járat, s vele együtt a hajó is, mint működő jármű.
Ez a hajó emlékezetem szerint teljesen be volt építve, tehát hátul sem volt nyitott.
De ha a "dokumentumok" azt mondják, hogy ez lehetetlen, s annak a neve Dunaújváros volt, akkor elhiszem, bár a kétségeim megmaradnak.
A WEB-lap arról szóljon amiben jók vagyunk (vagytok):
Képek a hajókról és járulékos részeikről.
Adatok összevadászata, névváltozások, fontosabb átépítések motorcserék stb.
Sztorik haváriák, fontosabb utasok, feladatok, küldetésék.
Átlényegülések: pl. Leitha -> FOKÁs kotró, vagy FEcske -> NADAP.
Pozició lista .
A szóljon általában a magyar hajózásról, dunai, tiszai, balatoni, dráva, fertő(?) stb, csak azért mert ezekről szoktunk írogatni ebbe a fórumba.
A fő szerkesztési elv: örömet szerezni magunknak és minden hajózást kedvelő látogatóknak az adatok összegyüjtésével és rendszerezésével. A design mindenképp legyen hajós: visszafogott elegancia, fehér és kék színek, réz és mahagóni, kerek ablakok (???), animált kormánykerék, telegráf és harang, lobogók, egyenruha stb. A hajózás kaland, kihívás, játék, felelősség rend. (mondom én aki soha nem hajóztam). A tartalom legyen tömör és lényegretörő (ne úgy mint én), de legyen érdekes és izgalmas.... na ideje abbahagynom mert megköveztek (helyesbítek vízbe dobtok).
A hely már most rendelkezésre áll, de szerintem is jobb lenne bizonyos elveket tisztázni. Azt ígértem, hogy összesítem az eddig elhangzott ötleteket, de a munkahelyemen inkább dolgoznom kell, otthon meg nagyon lassan megy a letöltés. Estére megpróbálok vitaanyagnak egy felépítési javaslatot összeállítani, aztán egy-két nap alatt korrigálhatjuk a másirányú ötletekkel. Én ma már csak este 9 után leszek netközelben; ha valaki elvégzi addig a feladatot, annyival is előrébb lennénk.
Zoltika: rendelkezesre all akar most is az a tarhely (+PHP +akarmiSQL)?
Ha nem, en szivesen adok ideiglenesen a sajat gepemen helyet teszteles celjabol.
Guberava: ha sajat kezuleg szeretned azt a keretrendszert feltelepiteni eressz meg egy emailt legyszives.
Bar azert legalabb vezerelveket jo lenne lefektetni mielott nekiallunk veszettul a honlapepitesnek.
Zoltika.
Nekem a külföldi gőzhajós adattárakkal csak rosz tapasztalataim vannak,valahogy csak egy leanyázást kaptam minden honnan.Ahol megszólaltam semmi pozitiv eredményre nem jutottam Pl:svájci gőzhajós adattár kioktattak hogy magyarországnak nincs mükődöképes gőzhajója.ugyanakkor román csotrogányok jegyezve voltak.
Ezért javaslatom szerint a saját dolgainkba mi próbáljunk a Mahart és Balatoni, valamint Tizsai hajózási dolgokban közösen eljárni.
Mindenképen kezdjük el mert már sürgős
lemaradásban vagyunk.
A cim lehet Első magyar hajózási rajongók lapja .
Ezzel kifejezzük hovatartozásunkat és remélem nem sértünk meg semmilyen céget. A biznisz ugy se a weblapon fog elindulni. Nem tudom mi a véleményetek, de csak vita vitát szül, ugyanakkor már sok képtár müködik és nem ettek meg senkit hajós képekért és adatokért.
Ausztriában a kuk hajózásnak könyvsorozatokat szenteltek és el is tudják adni, érdekes egy könyv van nálam a dunai hajózásról egy Erwin Hauke gyártotta megemliti a forrásokat ugyanakkor másolás ellen védeti a nem általa készitett képeket.Ezt persze interneten nem lehet megoldani, de sok magánember rárakja a képeit internetre de a forrást meg kell emliteni mindenképen mert különben mident lelopnak ez is a saját tapasztalatom. Ha egyszer elkezdjük csaklesz valami.
Zsófia
Apám elbeszélése szerint a Zsófia a 30-as években nem közforgalmi, hanem kifejezetten protokoll-hajó volt, nyilván nem töltötték tele a fedélközt turistákkal :-))
weblap
Ki kellene találni, mi legyen a weblap címe, és mi (ki) legyen a fenntartója. Ha már létezne az alapítványunk, futhatna a neve alatt. esetleg a nevét már előre kitalálhatnánk. Ha olyan zengzetes címet adunk, mint pl. "a magyar dunai hajózás weblapja", akkor az tartalmi kötelezettségekkel is járna, és akkor jogosan lehetne ezeket számonkérni rajtunk. A vasutas "Gigant-club" mintájára valamilyen nagyobb szabadságot adó nevet kellene találnunk, és akkor azokat a fejezeteket tehetnék a weblapra, amihez anyagunk, illetve a feldolgozásához energiánk van. Szerintem olyan anyag kerüljön fel, ami minket érdekel, és méltóan ki is tudjuk állítani. Az se baj, ha egyes lapjaink csak a hajómániákusok számára lesz érdekes. Viszont érdemes volna két, esetleg háromnyelvűvé tenni a weblapot (magyar, angol, német).
Pl. az általad közölt hajólistát érdemes volna feltenni a weblapra, pláne, ha képeket is tudnánk szerezni hozzá!
Üdv Mindenkinek. Sajnos olyan hülye jelszót kaptam a fórumtól hogy időnként ha nem jut eszembe nem tudok irni. Na mindegy ez igy jó biztos,véleményem szerint a leendő veblapra nem lehetne mindent feltenni, mert egyszer nem mindenki érdekel ami minket hajómániákusokat, másodszor könyvek tartalmát felrakni nem fog menni. A vizibuszok élete le van irva a Dr Várfalvi féle könyvben 1978-ig mint ahogy a csavargőzösöké is. Számtalan régebbi hajórol én is nap mint nap látok képet persze én régebbi korokban járok ugy a század elején mármint 1900
és keresek hozzá infót, de csak öreg hajósoktól remélek választ,.
mÁS a SZŐKE TISZÁT szerintem meg lehet csinálni, de persze nem minekünk hanem egy svájci cégnek és hogyha megtudják meg is csinálják mert ott imádják a régi dolgokat főképen ha utána müködik is.egy a cégek közül amelyik még csinál gőzgépeket/Escer Wyss&Cie Zurich/.Azt hiszem a /Lötschberg/ is az ő munkájuk.Nekik kell eladni.
Egy hajózási MFTR prospektus szerint 1939-ben ennyi hajónk volt.Erzsébet Királyné/1200/,Szent Imre/1200/,Szent István/1200/
Deák Ferenc/1000/,Szent gellért/1000/,
Szent László/1200/,Leányfalu/1200/.
József főherceg/1200/,Zsófia/400/
Visegrád/850/,Tahi/400/,Ercsi/250/,
Lukács Béla/400/,
Hortobágy/100/
6 darab csavargőzös/260/
14 darab kis csavargőzös/180/
3 darab motoros hajó/50/
6 darab vizitakxi/9/
A Hortobágyról nincs valakinek képe?
Hogy lett a Zsófia 400 személyes.???
Százhalombattán a Zoltán gőzös áll.
A Dunaföldvár csak a Dunaújváros lehet. Csak átkeresztelték, mert még csak 2 hajó létezik ilyen néven...
Hullám hamarosan beszkennelődik és közszemlére tétetik.
Fecske - Nadap ügyben várom a hozzászólásokat!
Csak tud valaki valamit róla.
Kifejtenéd ezt bővebben? A Dunaföldvár nevű vizibusz nekem tök új. Bár csak kezdő vizibuszológus vagyok.
De akkor továbbra is nyitva a kérdés, hogy az 1956-ban készült 301-es tipussú vizibusz, amely a keresztségben Arács nevet kapta, majd 1960-ban átcsillagozódott Sztalinváros-ra, 1961-ben pedig Dunaújváros lett, hol van.
Csak az a kérdésem, hogy miért kell a Ty.Kft-vel felújíttatni? Végül is jó pénz, az biztos. Vajon mennyit kérhetnek érte? Állítólag a fenéklemezeket már csak a jóindulat és a rozsda tartja össze.
muggli
A MAHART Tiszayacht Kft. Szegeden értékesíti az 1917-ben IV. Károly néven épült, jelenleg
Szőke Tisza
nevű, forgalomból kivont kétkéményes, lapátkerekes gőzhajóját annak a vevőnek, aki vállalja a hajó eredeti állapotához közeli teljes felújíttatását az eladó Kft.-vel, majd üzemeltetését.
Érdeklődni a Kft. ügyvezető igazgatójánál
vagy főmérnökénél.
Üdv mindenkinek ! Szeretném a figyelmeteket felhívni az alábbiakra:
Érdekes hirdetést találtam a Tiszayacht KFT. honlapján. A Szőke Tiszát kínálják eladásra.
http://www.tiszayacht.hu/
Más:
A Dunai Hőerőmű ( Százhalombatta) üzemivíz csatornájában áll egy kis gőzös, ami régebben az Erőmű klubjaként működött. Nem tudtok róla valamit?
Zoltika!
Nem, az nem a vágatás. A vágatás célja a part mellett kikötött uszály folyással szembeni mozgatása, gépi erő nélkül. Ez egy rakodás alkalmával arra volt jó, hogy nem kellett álandóan boxert hívni, hogy előrébb, vagy hátrébb vigye az uszályt. Nagyobb távolság megtételére nem alkalmas (itt nem folyóhossznyi távolságról, csupán akár 100-300 méterről beszélek). A kormánylapát és a kötelek segítségével lehetett előrébb menni 10-20 métert. Amit a balatoni kikötői megfordulásra írtak, az inkább hasonlít a vágatáshoz, csak egyik különbségként ott a folyás helyett a gépet használják.
muggli
???
Mióta van ez a névadósdi? Tavaly még semmilyen névtábla nem volt ezen a volt vízügyes (?) hajón.
Most aztán majd az utasok nézhetnek, amikor az egymás mellett álló két Balaton motoros közül kell választani! (igen aktív a hangosbemondó, lehet érezni a konkurenciaharcot). Mert a BHRT Tihany felé általában a 8-as állást használja, a Vanyolai-flotta meg pont a mellette levő kettőt...
(a fotó a "parkolóhelynél" készült, ott nincs utasforgalom)
A "Dunaújváros" neve helyesen Dunaföldvár. A kormolóban dolgoztam a gépház kioperálásakor. A csövek nagy részét én műtöttem ki.
Valóban Győrbenállóhajó a Rábán. Egy mérnöki iroda dolgozik benne.