Akár az is meglehet, hogy a MHRT tulajdonából átkerült valaki máséba, akik átnevezték. Arra nem emlékszel, hogy az általad említett járatot milyen cég működtette?
A beállítások-ra kattintva át tudod alakítani a jelszavadat bármire. Nemrég állítottam át én is az e-mail, a képtár és az index jelszavamat egyetlen, a szerény képességeimhez illően egyszerű, jelszóra.
A Zsófia/Szabadság befogadóképességénél esetleg hiányozhat egy egyes? A méreteit tekintve a Kossuthtal és a Petőfivel volt egy súlycsoportban.
Wyfliff!
Az a kissebbik gond, hogy milyen paramétereket illene megadni egy hajónál. A nagyobbik, hogy a történeti adatok hiányosak, a névismétlődések miatt zavarosak, tehát előfordulhat, hogy egy hajót kétszer veszünk fel a listába, két néven. Ez csak egy példa. Azon kellene elmerengeni, hogy milyen formában oldjuk meg a dolgot.
muggli
http://rs1.sze.hu/~ocean/ egesz jol el van talalva, nem?
Amihez viszont mi (en legalabbis biztos) nem ertunk:
hajokrol _konkretan_ milyen adatokat kell tarolni?
Ilyen kérdésben csak elképzeléseim vannak, de sajna nem tudom megoldani őket (másirányú végzettség és időhiány okán).
A főoldal szájtjait akár egy ilyen telegráfos karos megoldással, vagy "forgó" kormánykerekes megoldással lehetne talán megoldani grafikailag. Látványosan. Mondjuk a lentebb felsorolt témák szerint.
A lentebb sorolt címekhez azért a piros-fehér-zöld színt ízléses keretként kár lenne kihagyni. Amúgy a többi szín klassznak tűnik.
A photoshop alatt lehet találni megfelelő faerezetű mintákat is, aki esetleg ismeri az tudja merre kell keresni, és így a szín, meg a hangulat rögtön összeforr, -kapcsolódik.
Javasolnám még, hogy a nagy weboldal felépítés előtt még egy-két nézegetésre adjatok időt, már ami az alapfelépítést illeti.
Az oldalhoz kapcsolódó linkgyűjteményen viszont nem árt gondolkodni, részben a tematikai csoportosítás miatt, részben meg a sértdések elkerülése végett.
Ha nyerek a lottón, akkor kap a honlap egy önnálló szervert. :-) (bár már 12 éve lottózom, de még nem nyertem agyon magam)
Én határozottan arra emlékszem, hogy 1986-ban egy Dunaföldvár nevű vízibusz lett kibelezve. Előtte a Dunaújváros-Apostag-Dunavecse munkásjáratot csinálta. Dunavecséről indult úgy, hogy 6-ra a vasműben legyenek a dolgozók és 2 után indult vissza. Aztán megszűnt a járat, s vele együtt a hajó is, mint működő jármű.
Ez a hajó emlékezetem szerint teljesen be volt építve, tehát hátul sem volt nyitott.
De ha a "dokumentumok" azt mondják, hogy ez lehetetlen, s annak a neve Dunaújváros volt, akkor elhiszem, bár a kétségeim megmaradnak.
A WEB-lap arról szóljon amiben jók vagyunk (vagytok):
Képek a hajókról és járulékos részeikről.
Adatok összevadászata, névváltozások, fontosabb átépítések motorcserék stb.
Sztorik haváriák, fontosabb utasok, feladatok, küldetésék.
Átlényegülések: pl. Leitha -> FOKÁs kotró, vagy FEcske -> NADAP.
Pozició lista .
A szóljon általában a magyar hajózásról, dunai, tiszai, balatoni, dráva, fertő(?) stb, csak azért mert ezekről szoktunk írogatni ebbe a fórumba.
A fő szerkesztési elv: örömet szerezni magunknak és minden hajózást kedvelő látogatóknak az adatok összegyüjtésével és rendszerezésével. A design mindenképp legyen hajós: visszafogott elegancia, fehér és kék színek, réz és mahagóni, kerek ablakok (???), animált kormánykerék, telegráf és harang, lobogók, egyenruha stb. A hajózás kaland, kihívás, játék, felelősség rend. (mondom én aki soha nem hajóztam). A tartalom legyen tömör és lényegretörő (ne úgy mint én), de legyen érdekes és izgalmas.... na ideje abbahagynom mert megköveztek (helyesbítek vízbe dobtok).
A hely már most rendelkezésre áll, de szerintem is jobb lenne bizonyos elveket tisztázni. Azt ígértem, hogy összesítem az eddig elhangzott ötleteket, de a munkahelyemen inkább dolgoznom kell, otthon meg nagyon lassan megy a letöltés. Estére megpróbálok vitaanyagnak egy felépítési javaslatot összeállítani, aztán egy-két nap alatt korrigálhatjuk a másirányú ötletekkel. Én ma már csak este 9 után leszek netközelben; ha valaki elvégzi addig a feladatot, annyival is előrébb lennénk.
Zoltika: rendelkezesre all akar most is az a tarhely (+PHP +akarmiSQL)?
Ha nem, en szivesen adok ideiglenesen a sajat gepemen helyet teszteles celjabol.
Guberava: ha sajat kezuleg szeretned azt a keretrendszert feltelepiteni eressz meg egy emailt legyszives.
Bar azert legalabb vezerelveket jo lenne lefektetni mielott nekiallunk veszettul a honlapepitesnek.
Zoltika.
Nekem a külföldi gőzhajós adattárakkal csak rosz tapasztalataim vannak,valahogy csak egy leanyázást kaptam minden honnan.Ahol megszólaltam semmi pozitiv eredményre nem jutottam Pl:svájci gőzhajós adattár kioktattak hogy magyarországnak nincs mükődöképes gőzhajója.ugyanakkor román csotrogányok jegyezve voltak.
Ezért javaslatom szerint a saját dolgainkba mi próbáljunk a Mahart és Balatoni, valamint Tizsai hajózási dolgokban közösen eljárni.
Mindenképen kezdjük el mert már sürgős
lemaradásban vagyunk.
A cim lehet Első magyar hajózási rajongók lapja .
Ezzel kifejezzük hovatartozásunkat és remélem nem sértünk meg semmilyen céget. A biznisz ugy se a weblapon fog elindulni. Nem tudom mi a véleményetek, de csak vita vitát szül, ugyanakkor már sok képtár müködik és nem ettek meg senkit hajós képekért és adatokért.
Ausztriában a kuk hajózásnak könyvsorozatokat szenteltek és el is tudják adni, érdekes egy könyv van nálam a dunai hajózásról egy Erwin Hauke gyártotta megemliti a forrásokat ugyanakkor másolás ellen védeti a nem általa készitett képeket.Ezt persze interneten nem lehet megoldani, de sok magánember rárakja a képeit internetre de a forrást meg kell emliteni mindenképen mert különben mident lelopnak ez is a saját tapasztalatom. Ha egyszer elkezdjük csaklesz valami.
Zsófia
Apám elbeszélése szerint a Zsófia a 30-as években nem közforgalmi, hanem kifejezetten protokoll-hajó volt, nyilván nem töltötték tele a fedélközt turistákkal :-))
weblap
Ki kellene találni, mi legyen a weblap címe, és mi (ki) legyen a fenntartója. Ha már létezne az alapítványunk, futhatna a neve alatt. esetleg a nevét már előre kitalálhatnánk. Ha olyan zengzetes címet adunk, mint pl. "a magyar dunai hajózás weblapja", akkor az tartalmi kötelezettségekkel is járna, és akkor jogosan lehetne ezeket számonkérni rajtunk. A vasutas "Gigant-club" mintájára valamilyen nagyobb szabadságot adó nevet kellene találnunk, és akkor azokat a fejezeteket tehetnék a weblapra, amihez anyagunk, illetve a feldolgozásához energiánk van. Szerintem olyan anyag kerüljön fel, ami minket érdekel, és méltóan ki is tudjuk állítani. Az se baj, ha egyes lapjaink csak a hajómániákusok számára lesz érdekes. Viszont érdemes volna két, esetleg háromnyelvűvé tenni a weblapot (magyar, angol, német).
Pl. az általad közölt hajólistát érdemes volna feltenni a weblapra, pláne, ha képeket is tudnánk szerezni hozzá!
Üdv Mindenkinek. Sajnos olyan hülye jelszót kaptam a fórumtól hogy időnként ha nem jut eszembe nem tudok irni. Na mindegy ez igy jó biztos,véleményem szerint a leendő veblapra nem lehetne mindent feltenni, mert egyszer nem mindenki érdekel ami minket hajómániákusokat, másodszor könyvek tartalmát felrakni nem fog menni. A vizibuszok élete le van irva a Dr Várfalvi féle könyvben 1978-ig mint ahogy a csavargőzösöké is. Számtalan régebbi hajórol én is nap mint nap látok képet persze én régebbi korokban járok ugy a század elején mármint 1900
és keresek hozzá infót, de csak öreg hajósoktól remélek választ,.
mÁS a SZŐKE TISZÁT szerintem meg lehet csinálni, de persze nem minekünk hanem egy svájci cégnek és hogyha megtudják meg is csinálják mert ott imádják a régi dolgokat főképen ha utána müködik is.egy a cégek közül amelyik még csinál gőzgépeket/Escer Wyss&Cie Zurich/.Azt hiszem a /Lötschberg/ is az ő munkájuk.Nekik kell eladni.
Egy hajózási MFTR prospektus szerint 1939-ben ennyi hajónk volt.Erzsébet Királyné/1200/,Szent Imre/1200/,Szent István/1200/
Deák Ferenc/1000/,Szent gellért/1000/,
Szent László/1200/,Leányfalu/1200/.
József főherceg/1200/,Zsófia/400/
Visegrád/850/,Tahi/400/,Ercsi/250/,
Lukács Béla/400/,
Hortobágy/100/
6 darab csavargőzös/260/
14 darab kis csavargőzös/180/
3 darab motoros hajó/50/
6 darab vizitakxi/9/
A Hortobágyról nincs valakinek képe?
Hogy lett a Zsófia 400 személyes.???
Százhalombattán a Zoltán gőzös áll.
A Dunaföldvár csak a Dunaújváros lehet. Csak átkeresztelték, mert még csak 2 hajó létezik ilyen néven...
Hullám hamarosan beszkennelődik és közszemlére tétetik.
Fecske - Nadap ügyben várom a hozzászólásokat!
Csak tud valaki valamit róla.
Kifejtenéd ezt bővebben? A Dunaföldvár nevű vizibusz nekem tök új. Bár csak kezdő vizibuszológus vagyok.
De akkor továbbra is nyitva a kérdés, hogy az 1956-ban készült 301-es tipussú vizibusz, amely a keresztségben Arács nevet kapta, majd 1960-ban átcsillagozódott Sztalinváros-ra, 1961-ben pedig Dunaújváros lett, hol van.
Csak az a kérdésem, hogy miért kell a Ty.Kft-vel felújíttatni? Végül is jó pénz, az biztos. Vajon mennyit kérhetnek érte? Állítólag a fenéklemezeket már csak a jóindulat és a rozsda tartja össze.
muggli
A MAHART Tiszayacht Kft. Szegeden értékesíti az 1917-ben IV. Károly néven épült, jelenleg
Szőke Tisza
nevű, forgalomból kivont kétkéményes, lapátkerekes gőzhajóját annak a vevőnek, aki vállalja a hajó eredeti állapotához közeli teljes felújíttatását az eladó Kft.-vel, majd üzemeltetését.
Érdeklődni a Kft. ügyvezető igazgatójánál
vagy főmérnökénél.