Annyi fejleményem van,hogy a gyengélkedés,indulási gond elmúlt. Üzemanyag szivattyút cseréltünk,új Boscht kapott a kicsike.
A fordulat viszont fennakad 2000-n néha. Gázadásra leesik a normális 800ra. Csináljunk még egy alapbeállítást? Kb 600 km-t mentem a fojtószelep tisztítás óta.
Megnéztem,nem tűnik olyan koszosnak. Elég akkor az alapbeállítás? Akkor helyrehozza? Vagy várjak még és megtanulja magától? Károsítja az autót, ha néha fennakad 2000-n?
Ezer köszönet az infókért! A skodaalkatrészweb-es pumpánál azt Írja,hogy '98-as évjáratig jó,az én gépem 2000-es évjárat. Akkor megméretem az üzemanyag nyomást.Őszintén szólva Sosem gondoltam volna hogy azt is lehet mérni.. :) Mindenképp beszámolok a fejleményekről,márcsak azért is,mert úgy látom ez a hibajelenség elég gyakori és biztos másnak is hasznosak lehetnek a tapasztalatok(végül is ez a lényege ennek a fórumnak).
Nehogy vateran rendeld. Az elérhetősége Kiss Csaba 06204623037. Övé Miskolcon a híresen olcsó skodabolt. Segítőkész, és becsületes mint a földijeim, mármint a többség :) Nyugodtan hívd, segítőkész, gyors, olcsó, megbízható. Már csak tudom. Volt már vele 1x2x dolgom. Nem kell komplett, csak a szivattyú.
Nem biztos, hogy ugyanaz a bajotok, mint az én autómnak volt, de miután kb. egy évig szenvedtem vele, leírom a tapasztalatot.
A hibajelenség nálam az volt, hogy egy injektortiszítós menet után elkezdett alapjáraton indítás után fulladni, néha leállni a motor, ráadásul erőtlen lett mint a fene, ez 40kW motornál azért elég baj, mert amúgy sem egy erőgép. Volt hogy alapjáraton jött vele haza a feleségem a fél városon keresztül, mert nem volt hajlandó felpörögni. Utána is erőtlen volt, néha nem ment többet 60-nál, főleg ha dombot látott.Ez végül megszűnt, miután megpucoltam az összes csatlakozót és kicseréltem a lambda szondát egy bontott másikra.
Ezután jött a következő fejezet, amikor 90-el kiment a világból, de ha hosszabb emelkedőt látott, vagy ment 70-80 km-t 110-el, akkor megint nem ment többet 60-nál, csak ha padlógázon mentem, mert akkor ha egyszer felpörgött, akkor tartotta a sebességet, csak ne kelljen fékezni. Ezen végül miután kicseréltem szinte mindent (kompressziómérés, új lambda szonda, gyertyák, trafósor) az üzemanyagszivattyú csere segített, azóta kb. 2-3 hónapja jól működik.
Szóval érdemes egy üzemanyagnyomás mérést csináltatni, és ha hinni lehet Hubónak, akkor akár Vika szivattyúba beruházni.
Ha nem bíztok a minőségi kínai pumpában, akkor lehet eredetit vadászni, de az drágább. Van akinek fabia pumpa lett beépítve.
Elolvastam a hibaleírásodat,nagyjából mintha ugyanazzal az autóval járnánk :)
Igen,azt nem is írtam hogy kanyarokban imádja csinálni..
Már 3-4 computerre rá lett kötve,egyikkel sem kommunikált.Valószínűleg márkakereskedő-szervízbe kell vinnem,ami árban nem lesz kellemes.
Végül is neked mi oldotta meg a problémát? Lambda szonda kb. mennyibe kerül?
Köszi a tanácsokat.
sziasztok.,szervo nelkule 1.3 as feli morgo hang volt szerelo betonkeményre huzta az ekszijjat,,levettem generator csapagy picit zajos volt most cseréltem masik generatorra,ugyanugy zajos akkor mar csaka vizpumpa maradt,,pedig nem logott a csapagyambár 40 ezer van benne es vika:)
A motorcserén már túl vagyok, ez a megmaradt motorom. Valamit kezdeni akarok vele és mivel a váltóm is remek, a kuplungot is újra cseréltem hát gondoltam megcsinálom/tatom a régit és esetleg visszakerül. Van is profi felújító műhely ahová beadod pár napra és gyakorlatilag egy új motort kapsz vissza. Ennek kb. egy megkímélt komplett Feliével egyenlő. viszont mert már szétszedtem és átnéztem, minden rendben vele csak ezek a sikló csapágyak szorulnak meg. Forog kézzel is de qrva nehezen. Minden dugattyú szépen halad fel és le (ha leoldom a kart a tengelyről). Szelepek is jók, víztér is makulátlan, Már lerakódás sincsen mert szépen, türelmesen megtisztítottam mindentől.
Szóval azon agyalok, hogy csere a csapágyak, a szimmeringek, a láncos vezérlés és a hengerfejtömítés. Aztán próba és vissza. 130 ezer kilométer van benne és nagyon jó volt! A másikat meg tartaléknak megtartom amíg van a kocsim. Az is jó, de abban kevesebb csere történt. Minden valószínűség szerint ebből házi megoldás lesz egy szakértőbb valaki segítségével mert másként nem éri meg nekem. Talán szlovák műhelyben még érdemes utánajárnom mennyi lenne ezek cseréje.
Aztán az is lehet, hogy így tartom meg tartaléknak ahogy van és csak szükség esetén újítom fel.
Szia! Azt nemtom,hogy válaszolt-e valaki,én azért leírom szerintem mi lehet a gond.Egy első fék beállásának több oka is szokott lenni. Az első és klasszikus,hogy fékbetét cserénél elfelejtik feltölteni zsirral azt a két vak csavart amire a munkahengert felcsavarozod.Ha igaz akkor van ott porvédő gumi is.írtad,hogy nem láttál korrodálódást a henger falon. Ám ez nem jelenti azt,hogy beljebb ahol nem látod a karmantyúk miatt,hogy ott sincs. Okozhatja bármi,víz,régi fékolaj... Érdemes lenne szétszedni. A főfék munkahengert hagynám utoljára.Az max elkopni szokott,azt onnan veszed észre,hogy légtelenítés után - és persze,ha sehol sincs szivárgás- felpuhul a rendszer.Ekkor vissza engedi a tartályba a folyadékot.Ennek egyetlen ellenszere van, csere és szigorúan új,mert fékkel nem játszunk )))))
Szerintem motorcsere jobban megéri.35 ezertől már van itt-ott,de 50 ezer körül már van normális állapotú.Inkább érdemes a Dunántúlon keresgélni,kisebb az esélye annak,hogy kitaposták a lelkét. Ha gondolod ebben tudok segíteni )))
Sziasztok! Hogy nem találtam ezt az oldalt még eddig? :D Tanácsra lenne szükségem. Van egy 1.9 D felkám és elöl az adagolóból (kizárásos alapon) morgó csapágy hangok törnek elő ill. alapjáraton néha nyikkan is egyet egyet.Mintha nem volna kenése a csapágynak.Jól sejtem hogy ez az adagoló végét jelenti-e és meddig lehet húzni a cserét? kb 1,5 hete kezdett morgolódni. Köszi a választ )))
Igen elég vastag lesz a számla a végén, mert ha normálisan meg akarod csinálni/csináltatni, akkor A-tól Z-ig érdemes.
Főleg, ha a kenőrendszerben van ilyen probléma, akkor csavarjaira szét kéne borítani, és jó alaposan átmosni mindent.
Főtengely köszörülés, új csapágysor, minimum egy gyűrűgarnitúra, hüvelyhézagolás, hengerfej komplett felújítás (síkba köszörülés, szelepbecsiszolás, új szelepszárszimmeringek), új vezérműszett, új tömítések és szimmeringek, új vízpumpa, új kuplung...
Ezért az árért már nemhogy használt motort, de egy komplett Felíciát is tudsz venni, főleg, ha mindent úgy csináltatsz...viszont lenne egy újszerű motorod.
Azt kifelejtettem, hogy a hajtókarok aló részét már leszedtem egyszer és akkor a dugattyú szépen ment fel-le. Valószínűleg akkor az nem szorult meg. Még elgondolkodom, hogy megéri-e egy teljes felújítás a blokkon? Annyira, hogy gyakorlatilag új lenne. Sajnos sokba kerül megcsináltatni.
Köszi, ez így világos ahogy leírtad! A motor a régi motorom ami a kenés elégtelensége miatt szorult meg. Azon agyaltam, érdemes-e felújíta(t)ni? Most hogy tudom mit és hogyan kell könnyebb lesz eldönteni megéri-e. Hobbi szinten csak a szerelgetés öröme és a tapasztalat szerzés miatt magam is neki állnék, de inkább bíznám hozzáértőre. Egyébként a szívó kosárra lerakódott üledékes cucc miatt nem kapott elég olajat és későn vettem észre.
Szóvak amiket elmondtál annak ismeretében tájékozódom, hogy elfogadható áron vállalja-e műhely vagy szaki. Ha nem akkor hobbiból magam a fentiek miatt és annyit megér, hogy lássam milyen. :) Ha meg használhatót akarnék akkor lehet ez lesz megint a kocsiban. Ár függő az egész, mert 25-50 ezer között kapni jól működő használtat.
"a fél perselyeket nem tudom mi tartja a helyükön"
Kicsit nagyobbra vannak ívelve, mint a csapágyfedél, így belefeszül a fészekbe.
Kiszerelésnél egy vékony csavarhúzóval nyúlj be az elfordulás ellen biztosító nút mögé. A csapágy elég rugalmas, ha az egyik felét ilyen módon kiemeled, már kiesik a fedélből.
Összeszerelésnél figyelj arra, hogy a két csapágyfél nútjai egy oldalon legyenek (szembe egymással), mert csak így biztosítja, hogy egyik irányba sem tudnak elforogni a csapágyak.
Továbbá fontos még, hogy a főtengely visszaszerelésénél bő, és tiszta olajjal legyen megkenve minden súrlódó felület.
A korrekt munkához szükséges a főtengely méretre köszörülése, és a hosszirányú hézagolás (támcsapágy)
Minden tiszteletem, de ahogy mondani szokás: ha ezt így megkérdezed, akkor ne állj neki...
Úgy zajlik, hogy kiszereled a motort, leveszed a lendítőkereket, és az olajteknőt, leszereled a csapágyfedeleket (egyébként ezekkel "rögzülnek" a csapágyak), kiveszed a régi csapágyakat, a főtengelyt elviszed megköszörültetni, és a köszörült mérethez igazított csapágyakat visszarakod az eredeti kopottak helyére.