Keresés

Részletes keresés

muggli Creative Commons License 2003.05.31 0 0 3306
Na mivan, mindenki a hajókat sasolja?
muggli
Bócman Creative Commons License 2003.05.30 0 0 3305
Boyz, csak pár sorban: meglehetősen nyakamon a vzsgaidőszak, ezért - fájdalom - mostanában sajnos csak néha és csak olvasgatok.

Manővereket nem feledtem, lassan csiszolgatok.

Addig is mindenkinek üdv: btsm.

Előzmény: muggli (3296)
muggli Creative Commons License 2003.05.30 0 0 3304
Szia Puppi!
Én is csak "bevándorló" vagyok, debreceni originnal.:-))))))
Jöhet, a segedelem. Sikerült egyébként megtalálnom azt az embert, akinek a K.u.K. időkből nagyon gazdag anyaga van, Pünkösd után találkozom vele. Nem tudom még pontosan milye van, de részt vett a "Lajta", a "Kassa" és a "Petőfi" érdekében tett akciókban is. Sajnos nagyon elfásult a sok kudarctól, de biztos tud tanácsot adni.
muggli
Előzmény: tpuppi (3303)
tpuppi Creative Commons License 2003.05.30 0 0 3303
Mugglli. köszönöm a reagálás de tudnák adni segitséget mivel vidéken lakom, habár van Pesten is lakásom. de én szivessebben maradok /lent/ vidéken és mindig büszkébb vagyok arra hogy nem pesti vagyok, de ez más téma.
Naszóval volt egy HajógyáriSziget Vagyonkezelő Kft
Interneten leirták hogy jó lenne egy muzeum alapitása, de mivel ez nem sok haszonnal jár dobva lett a téma.Ezt mind Interneten találtam.
Vannak nevek is ha érdekel a téma.
Előzmény: muggli (3300)
Pedrofon Creative Commons License 2003.05.29 0 0 3302
MÁV III. a hajó neve.
Előkerültek a Bibicek! Legalábbis a II, III és IV ott figyel az újpesti sólyán! Már azt hittem eladták őket.
Készül Újpesten 1 újabb nagy rendezvényhajó szerűség. Ki tud róla?
Előzmény: muggli (3292)
riversea Creative Commons License 2003.05.29 0 0 3301
És a Mahart TV reklámjára emlékeztek a 70-es évek végéről: szürke hajók képei, folyamtengerjáró Csepelen, ködkürt hangja és a szlogen "aki a hajózást választja egy élménnyel ajándékozza meg önmagát". Hát igen, pihenő időben végzett hengerfej csere esetén, vagy géphavaria elhárítása közben talpig olajosan és még számtalan más "élménydús" helyzetben gyakran idéztük.
Előzmény: rezgaras (3284)
muggli Creative Commons License 2003.05.29 0 0 3300
Puppi!
Ezen vagyunk! Csak q...@ nehéz megtalálni, hogy hova lettek. Egy részük a különféle levéltárakba, atöbbi meg magánkézbe, meg a szemétbe.
muggli
Előzmény: tpuppi (3299)
tpuppi Creative Commons License 2003.05.29 0 0 3299
Ez a Fecske tipus nagyon megtetszett a környező országoknak is mert az I.vh után mindegyig szerzett magának Magyarországról jóformán itt egy se maradt.Mig külhonit többet is láttam képeken.Még a Dráván is jártak. Na szóval ilyen volt a mi hajógyártásunk, szépek a mostani Dunai utasszállitók /Rosen Kavalier stb,/ de a mi régi iparunkat sajnos sohase fogják megközeliteni.Én már csak ezt tudom mondani. Egyébként ez volt ajellegzetes Óbudai hajótipus abban az időben.Ha az Obudai sziget bulijai vannak akkor ezsembe jut hogy ott már sok kárt csináltak a felszámolással. Hová tüntek a sok hajógyári dokumentumok.Pesti urak ennek nem lehet utána járni.
rezgaras Creative Commons License 2003.05.29 0 0 3298
Zoltika írta:

> hajós fotó Jászay Pál archívumából.

De gyönyörű! Egész elgyengültem. Egy tanulmányt megér a "Fecske", hogy milyen alacsonyan van a fedélzete és hogy néz ki a nyitott híd!

Az épülô régi Erzsébet hídról egészen be lehet tájolni a készítés idejét. Nincs még?

Előzmény: Zoltika (3288)
gumidani Creative Commons License 2003.05.29 0 0 3297
Úgy tudom, hogy a MÁV hajóinak egyszerűen római számuk volt. (nem gondoltak Cseresnyéssy et-re)
Tehát ez a MÁV III. utasszállító kerekesgőzös.
A Közlekedési Múzeum valamelyik évkönyvében Bíró József írt egy cikket "A MÁV hajózás története" címmel. Ebből idézem az ide vonatkozókat.
Épült 1890-ben Újpesten, a Hanisch (az a-n Umlaut szükséges, csak én ahhoz buta vagyok) és Mlády cégnél. Hordképesége:180 tonna, hossza: 46,5 m, szélessége: 5,8 m, magassága: 2,4 m.
A gőzgépet 1890-ben a Nicholson cég csinálta. Compound rendszerű és 300 LE teljesítményű volt. Két 8 atm nyomású kazánja volt, amelyek tűzfelülete összesen 66 négyzetméter volt. 69576 frt.-ért vették újonnan. Érdekes, hogy a szövegben viszont azt írja a szerző, hogy a Nicholson Hajógyárban épült.
Van egy kép a hajó bal oldaláról, amint a Gellért-hegy alatt halad.
Nekem az egész fénymásolatban van meg, így a kép élvezhetetlen.
Előzmény: muggli (3293)
muggli Creative Commons License 2003.05.29 0 0 3296
Nem is mondasz hülyeséget, mert, mintha a MAHART oldalon, a történeti áttekintésben említenének is egy ilyen hajót! Meg fogom nézni megint, de lehet, hogy lementettem. Utánanézek!
muggli
Ui: Bócmannal beszéltem, a dolog halad, csak lassan.
muggli
Előzmény: gigabursch (3294)
tpuppi Creative Commons License 2003.05.29 0 0 3295
Igen sajnos a fórumra se érdems feltenni ilyen képeket mer ezeknek már komoly értékük van. Én például egyszer csak postai képért fizettem 1500Ft.többen hülyének néztek de akkor számomra mindent meg ért és nem bántam meg később se. Ezért magyarázom a képek és adatok értelmetlen kiszolgáltatását, mikor komoly értékük van.Nem véletlenül nincs részletes adattára semelyik régi dunai hajóstársaságnak, és az internet nem védhető ilyen szempontból.Szóval csak ennyit akarok mondani, de még mesélhetnék számtalan ilyen esetet.
gigabursch Creative Commons License 2003.05.29 0 0 3294
Akkor lehet hogy GŐZ a hajó neve, és épp ezért gőzös. Sőt, ha neked megy, akkor aztán teljes gőzzel menekülhetsz.... :-)
Előzmény: muggli (3293)
muggli Creative Commons License 2003.05.29 0 0 3293
Nem jól láttam a hajó nevét, nem lehet a "GÖD", mert 'Z'-re végződik a neve.
Előzmény: Zoltika (3288)
muggli Creative Commons License 2003.05.29 0 0 3292
Ahogy nézegetem a MÁV-hajó képét, úgy veszem ki, hogy ez a "GÖD" nevű gőzös lesz.
Te! Ezeket a képeket gyorsan le kell védetni!:-)))) Ezek tuti nincsenek meg senkinek!
muggli
Előzmény: Zoltika (3288)
muggli Creative Commons License 2003.05.29 0 0 3291
Zoltika!
Ez csodaszép!
Az egyik még a MÁV hajója, de lehet, hogy a "Fecske" is az volt.
Másolás: folyamatban.
Honlap: Gyűjtögetem az ötleteket, egész jókat javasoltok.
Bócman!!!!!!!!! Eredmény?
muggli
Előzmény: Zoltika (3288)
gigabursch Creative Commons License 2003.05.29 0 0 3290
Ja, ami kimaradt.
Ha van róla valamiyen "műszaki rajzunk", akkor az is feltétlen jelenjen meg a hajó műszaki jellemzésénél. Az estleges átépítések lehetőség szerint datálódjanak, de ha nem megy minden egyből, majd csak sikerül később. S írjuk meg azt is, hogy mit építettek át. Pl gépcsere, átépítették a hídat, a kormányzást, stb...
gigabursch Creative Commons License 2003.05.29 0 0 3289
Azért ma egy kicsit másképp néz ki az Erzsébet híd is meg a Márc. 15-e tér is. A magam részéről köszönöm a képet. Ha a gépet ennyid vacakol, akkor nekünk megéri még így is!

Honlap:
Véleményem szerint mindenképpen szét kell választani a polgári - teher - katonai hajózást. A hajóknál az osztály - gyártási év - vízrebocsájtási név (ez ált ritkán különbözik a gyártáskor eltervezett névvel) alapján legyen sorolva.
A hajó története, valamint a névváltozások, az estleges hajótemető ill. szétvágás, vagy boldog renoválás meg oda kell, hogy kerüljön a hajóhoz.
Mondjuk javasolnám, hogy a képek kronológiailag egymás alá kerüljenek (és ez a későbbiekben bármikor bővíthető, ill sorozat kép esetén továbblinkelhető), és az egymás alatt lévő kisképek mellé meg a hajó története, amihez szinte bármikor össze lehet szedni bármilyen vidám, vagy olykor szomorú anekdotákat is. Így szépül meg a hajó, így válik legendássá...
A betett képekhez meg jelenjen meg az, hogy mikor és hol készült a kép, ill milyen forrásból jutottunk hozzá. Felőlem az is megjelenhet, hogy ki csinálta, nekem nem gond ha egy hajózást szerető ember nevét megismerem.
Egyelőre szerintem csak a Dunai Hajózásnak* ugorjunk neki és ezen belül a magyar hajózásnak. A magyar tengeri hajózás, ill. a dunai, de más nációk hajózása, mégha a "mi hajóink" is, még várasson.
----
*: Persze balatonfüredi hajókat illetően a Sió és a Balaton hajózása kikerülhetelen...

--
ennyi.

Zoltika Creative Commons License 2003.05.29 0 0 3288
Sajnos tegnap elég sok minden betervezett dologra nem jutott időm. Viszont kaptam néhány nagyon érdekes képet Jászay Pál kollégámtól. A családi archívumban talált néhány budapesti fotót. Eredetüket nem tudja, de nem képeslapok.

Tehát: hajós fotó Jászay Pál archívumából.



Remélem sikerül, a gépem a totális elmebaj jegyeit mutatta a hozzászólás írása közben.

tpuppi Creative Commons License 2003.05.29 0 0 3287
Az Összes hajó ami létezett nem mind lesz felrakható mivel jó részüket jóvátétel felyébe elvitték, de azért megoldható, mert volt ami vissza jött.De erről inkább könyv megjelenése lenne jobb, mivel oriási adathalmaz.
Más a Balatonon lévő Kissfaludy gőzősröl találtam apám negativjai között többet.
DVD ügyben mi a helyzet?

Gőzhajó kazánok leirásai és képei minden valamire való könyvtárban van csak le kell emelni apolcokról a századfordulós G-s lexikont, egyszer összegyüjtöttem egy csomót.

rezgaras Creative Commons License 2003.05.29 0 0 3286
gumidani írta:

> A Dunából felszívott vizzel mi mindent csináltak addig, mire a kazánba került?

Szerintem nem direkt dunavizet használtak. Én úgy tudom, hogy a folyami hajóknak is volt kondenzátora, ahol a használt gôzt lecsapatták és ezt a kazánba visszavezették.

Az csak a mozdonyokon volt szokás, hogy a kipufogó gôzzel hozták létre a kazánban a huzatot. A mozdonykazán csak így üzemelt, de a hajókazánok (legtöbbször vízcsövesek, mint a Babcock és a Yarrow) nem igényelték ezt az intenzív huzatot.

Előzmény: gumidani (3280)
rezgaras Creative Commons License 2003.05.29 0 0 3285
gumidani írta:

> azt javaslom, hogy az adott hajó első neve alapján sorakoztassuk őket abc-be

Szerintem szerencsésebb, ha elôször kategóriákba kerülnek (nagy személyszállító, kis személyszállító, csavargôzös, vizibusz, nagy vontató, kis vontató, stb.), azon belül pedig gyártási év szerint lehet sorba tenni. A névsor szerinti listában szvsz. semmit nem lehet megtalálni, nehéz az egyes hajókat összehasonlítani, nehéz egy fényképen látott hajót beazonosítani. Márpedig egy listának szerintem ez a legfôbb haszna.

Előzmény: gumidani (3281)
rezgaras Creative Commons License 2003.05.29 0 0 3284
gumidani írta:

> "A hajózás kaland, kihívás, játék, felelősség rend."
Ez a Te elmeszüleményed, vagy másé? Nekem nagyon tetszik.

Nagyon "magyarosnak" tűnik nekem, hogy az "üzlet" szó kimaradt belôle... :-)))) vagy éppen :-((((

Előzmény: gumidani (3281)
Pedrofon Creative Commons License 2003.05.28 0 0 3283
Ezzel én is így vagyok, nekem is több ezer fotóm és cikkem van. Nomeg prospektus és adathalmaz. Mind mehet a honlapra!
Előzmény: vonalzoo (3282)
vonalzoo Creative Commons License 2003.05.28 0 0 3282
Sziasztok!
Engedjétek meg, hogy felajánljam segítségemet a honlap elkészítéséhez!
Én magam is hajózom (igaz, csak keresztben), és néhány éve foglalkozom PHP-vel és MySQL-lel (igaz, csak hobbiból, de azt hiszem magas szinten)
Épp néhány hete találtuk ki egy barátommal, hogy rendszerezni kéne a többezer fényképet és a többszáz újság adatait úgy, hogy egy honlapban benne legyen az összes magyar hajó adatai (méret, teljesítmény, gyártási hely, idő) összes név, tervrajz+néhány kép.Na jó, mondjuk nem az összes, csak 1900 utániak :)
Persze az egész csak adatbázisban valósítható meg, és a lényege a kereshetőség (pl. bármelyik névre vagy típus szerint, stb...)
gumidani Creative Commons License 2003.05.28 0 0 3281
"A hajózás kaland, kihívás, játék, felelősség rend."
Ez a Te elmeszüleményed, vagy másé? Nekem nagyon tetszik. Tömör és szellemes. Javaslom ezt a főoldalra, a közkeletű és már közhelyszerű "hajózni köll" helyett.
A hajóneveknél azt javaslom, hogy az adott hajó első neve alapján sorakoztassuk őket abc-be. Egy egy hajónál időrendben írjuk össze a róla megtudott dolgokat, kapcsoljuk hozzá a meglevő képeket. Az egész végére csináljunk egy abc-s névsort, amelyben az összes név szerepel. A második és további nevek esetén "ld. XXX" megjegyzéssel. Természetesen a gyakoribb neveknél lesz olyan, hogy "XXXX" (ez az eredeti név), majd "XXXX ld. ABC", majd "XXXX ld. RTZ" (ez utóbbiak utalnak az eredeti nevekre)
Előzmény: guberavera (3270)
gumidani Creative Commons License 2003.05.28 0 0 3280
Akkor most már tudjuk, hogy a Petőfin Yarrow-kazán maradványait láthatjuk.
Mondtad ugyan, hogy annak idején keveset foglalkoztál a hajó mélyében levő dolgokkal, mégis megkérdezem:
A Dunából felszívott vizzel mi mindent csináltak addig, mire a kazánba került?
Előzmény: muggli (3276)
gumidani Creative Commons License 2003.05.28 0 0 3279
Akár az is meglehet, hogy a MHRT tulajdonából átkerült valaki máséba, akik átnevezték. Arra nem emlékszel, hogy az általad említett járatot milyen cég működtette?
Előzmény: jakyg (3271)
gumidani Creative Commons License 2003.05.28 0 0 3278
A beállítások-ra kattintva át tudod alakítani a jelszavadat bármire. Nemrég állítottam át én is az e-mail, a képtár és az index jelszavamat egyetlen, a szerény képességeimhez illően egyszerű, jelszóra.
A Zsófia/Szabadság befogadóképességénél esetleg hiányozhat egy egyes? A méreteit tekintve a Kossuthtal és a Petőfivel volt egy súlycsoportban.
Előzmény: tpuppi (3263)
muggli Creative Commons License 2003.05.28 0 0 3277
klikk nyugodtan, csak a képtár lassú.
muggli
Előzmény: muggli (3276)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!