Muggli! Én is láttam egy olyat tegnap, egy jugo boxer tolta fel a leendő holland önjárót, hát... óriásinak tűnt, hatalmas kerek orr, magas oldalfal, hogy fér ez el a DMR-en ha telepakolják? Az biztos, ha ez egyszer visszaköszönne majd lefelé hasítva, feldobná itt a horányi napozók parti életét :))
Nahát :)) ez egy kellemes meglepetés volt, örülök hogy tetszik az oldalam, Muggli neked külön köszönöm, hogy belinkelted, hogy lássam má én is :))))
egyébként amikor annak idején ezt elkezdtem, azt sem tudtam, mit hogy kell, meg nem is volt hozzá megfelelő progim, így sima Paintben rajzoltam meg a 3 animációt, a gombokat, meg elsötétkékítettem néhány hajót háttérmotívumnak, és slussz :))
A leendő hajós honlapnak nem lesz nehéz bármit is felülmúlni, hisz attól nem kell félni, hogy nem fog összejönni kép és szöveganyag, az oroszlánrészük pl. már itt díszeleg a képtárakban :)
Bócman, hogy áll a dolog a Közlekedési Múzeummal?
A Fecske a Szávára került Stroszmájer néven, de biztos már régen nincs ott se.Ezt egy könyvemben olvastam.
A MÁV hajó oldalnézeti képe bennevan A Kossuth Múzeumhajóról kiadott kisfüzetben de MÁV I. néven.
A Közlekedési Muzeumban van üvegkép A FEcskéről és még sok más régi hajóról, de hogy lehet ezeket megnézni.
Gratulálok viking starnak a honlapjáért! És szégyen ide, szégyen oda, a MAHART Szabadkikötő honlapot is most néztem csak meg először. Nagyon jó! Ezek a lapok azért feladják a leckét, ha egy újabb weblapot akarunk csinálni!:-)))
Ja, tegnap du jött felfele a Tiszán a szegedi régi híd alatt a Sellő motoros, azt hittem, valami hobbijárat, mert a hátsó zárt fedélzet tetejére(ahol normál esetben a mntőcucc szokik lenni) valaki egy ponyvával fedett fedélzetet gyártott, tisztára a régi termesgőzösök hátsó ponyvája stíljében..
Lesz róla kép is, ha eljutok odáig..
Szia Puppi!
Én is csak "bevándorló" vagyok, debreceni originnal.:-))))))
Jöhet, a segedelem. Sikerült egyébként megtalálnom azt az embert, akinek a K.u.K. időkből nagyon gazdag anyaga van, Pünkösd után találkozom vele. Nem tudom még pontosan milye van, de részt vett a "Lajta", a "Kassa" és a "Petőfi" érdekében tett akciókban is. Sajnos nagyon elfásult a sok kudarctól, de biztos tud tanácsot adni.
muggli
Mugglli. köszönöm a reagálás de tudnák adni segitséget mivel vidéken lakom, habár van Pesten is lakásom. de én szivessebben maradok /lent/ vidéken és mindig büszkébb vagyok arra hogy nem pesti vagyok, de ez más téma.
Naszóval volt egy HajógyáriSziget Vagyonkezelő Kft
Interneten leirták hogy jó lenne egy muzeum alapitása, de mivel ez nem sok haszonnal jár dobva lett a téma.Ezt mind Interneten találtam.
Vannak nevek is ha érdekel a téma.
MÁV III. a hajó neve.
Előkerültek a Bibicek! Legalábbis a II, III és IV ott figyel az újpesti sólyán! Már azt hittem eladták őket.
Készül Újpesten 1 újabb nagy rendezvényhajó szerűség. Ki tud róla?
És a Mahart TV reklámjára emlékeztek a 70-es évek végéről: szürke hajók képei, folyamtengerjáró Csepelen, ködkürt hangja és a szlogen "aki a hajózást választja egy élménnyel ajándékozza meg önmagát". Hát igen, pihenő időben végzett hengerfej csere esetén, vagy géphavaria elhárítása közben talpig olajosan és még számtalan más "élménydús" helyzetben gyakran idéztük.
Ez a Fecske tipus nagyon megtetszett a környező országoknak is mert az I.vh után mindegyig szerzett magának Magyarországról jóformán itt egy se maradt.Mig külhonit többet is láttam képeken.Még a Dráván is jártak. Na szóval ilyen volt a mi hajógyártásunk, szépek a mostani Dunai utasszállitók /Rosen Kavalier stb,/ de a mi régi iparunkat sajnos sohase fogják megközeliteni.Én már csak ezt tudom mondani. Egyébként ez volt ajellegzetes Óbudai hajótipus abban az időben.Ha az Obudai sziget bulijai vannak akkor ezsembe jut hogy ott már sok kárt csináltak a felszámolással. Hová tüntek a sok hajógyári dokumentumok.Pesti urak ennek nem lehet utána járni.
Úgy tudom, hogy a MÁV hajóinak egyszerűen római számuk volt. (nem gondoltak Cseresnyéssy et-re)
Tehát ez a MÁV III. utasszállító kerekesgőzös.
A Közlekedési Múzeum valamelyik évkönyvében Bíró József írt egy cikket "A MÁV hajózás története" címmel. Ebből idézem az ide vonatkozókat.
Épült 1890-ben Újpesten, a Hanisch (az a-n Umlaut szükséges, csak én ahhoz buta vagyok) és Mlády cégnél. Hordképesége:180 tonna, hossza: 46,5 m, szélessége: 5,8 m, magassága: 2,4 m.
A gőzgépet 1890-ben a Nicholson cég csinálta. Compound rendszerű és 300 LE teljesítményű volt. Két 8 atm nyomású kazánja volt, amelyek tűzfelülete összesen 66 négyzetméter volt. 69576 frt.-ért vették újonnan. Érdekes, hogy a szövegben viszont azt írja a szerző, hogy a Nicholson Hajógyárban épült.
Van egy kép a hajó bal oldaláról, amint a Gellért-hegy alatt halad.
Nekem az egész fénymásolatban van meg, így a kép élvezhetetlen.
Nem is mondasz hülyeséget, mert, mintha a MAHART oldalon, a történeti áttekintésben említenének is egy ilyen hajót! Meg fogom nézni megint, de lehet, hogy lementettem. Utánanézek!
muggli
Ui: Bócmannal beszéltem, a dolog halad, csak lassan.
muggli
Igen sajnos a fórumra se érdems feltenni ilyen képeket mer ezeknek már komoly értékük van. Én például egyszer csak postai képért fizettem 1500Ft.többen hülyének néztek de akkor számomra mindent meg ért és nem bántam meg később se. Ezért magyarázom a képek és adatok értelmetlen kiszolgáltatását, mikor komoly értékük van.Nem véletlenül nincs részletes adattára semelyik régi dunai hajóstársaságnak, és az internet nem védhető ilyen szempontból.Szóval csak ennyit akarok mondani, de még mesélhetnék számtalan ilyen esetet.
Ahogy nézegetem a MÁV-hajó képét, úgy veszem ki, hogy ez a "GÖD" nevű gőzös lesz.
Te! Ezeket a képeket gyorsan le kell védetni!:-)))) Ezek tuti nincsenek meg senkinek!
muggli
Zoltika!
Ez csodaszép!
Az egyik még a MÁV hajója, de lehet, hogy a "Fecske" is az volt.
Másolás: folyamatban.
Honlap: Gyűjtögetem az ötleteket, egész jókat javasoltok.
Bócman!!!!!!!!! Eredmény?
muggli
Ja, ami kimaradt.
Ha van róla valamiyen "műszaki rajzunk", akkor az is feltétlen jelenjen meg a hajó műszaki jellemzésénél. Az estleges átépítések lehetőség szerint datálódjanak, de ha nem megy minden egyből, majd csak sikerül később. S írjuk meg azt is, hogy mit építettek át. Pl gépcsere, átépítették a hídat, a kormányzást, stb...