Fordulata meg van! Próbáld meg a szabályzó hátulján levő ,nagy zárt anya alatt levő csavart kicsit kijjebb csavarni ,de óvatosan! Az a korrektora! Kifelé csavarás esetén növekszik a szállított mennyiség!Becsavarás esetén csökken! A szabályzó tetején a hátsó leburkolt ,biztosító csavar a fordulatszám állító! Nem lehet vidáman tekergetni ,csak nagyon kicsiket -"lábújj hegyen"!!! :-)))
Olyan problémával vagyok megáldva mtz 82 es nél hogy pl:szántás 3 as ekét egyszerüen 3. ba nem viszi el megfulad. Én az üzemanyagra gyanakszom hogy kevest kap mert semmi feketés füstött nem ad ki. Köradagoló van rajta . Lehet ezen állítani vagy adagolóshoz vinni? Esetleg ha az egyik nyomócső rövidebb valamivel az okozhat ilyen problémát? A motor jo állapotú.
Vasárnap fényképezek neked kinyomócsapágyat és kiemelővillákat, amivel hang nélkül ment a traktor, csak nem emelt ki rendesen a kuplung, és nem jött vissza a pedál.
Ha alulról benyúlsz a nyíláson, forgasd meg a kinyomócsapágyat (ha elég kicsi a kezed)
Már tegnap alánéztem mivel nincs rajta dekni. Nem láttam semmi különöset, igaz eddig még sosem néztem meg. Nem láttam törést vagy forgács darabokat vagy hasonló. Csak füst volt.
Én már egyszer jártam így, pont szezonban történt elfüstölt a kinyomócsapágy és megette a 3 db kinyomóvillákat.
Nálam ez volt a hiba. A villákat kicseréltem a csapágyon meg elszíneződött lehetett látni lila de nem hullot szét és rágott.
Nos kétségbeesett helyzet kétségbeesett megoldásokat szült, nem volt épp a legjobb szerelésem, ez volt az a pont amikor örültem hogy orosz mert olyan mint a teve igénytelen. Mikor kicsit ráléptem a kuplung pedálra akkor lehetett hallani egy ciripelő, csoszkató, suhogó hangot.
82-es kuplungján lehet valamit esetleg állítani? Tegnap még semmi baja nem volt. Ma permeteztem, és feltünt, hogy olyan furcsa hang jön valahonnan. Egy idő után rájöttem, hogy ha a lábam egy kicsit rajta van a kuplung pedálon akkor van a hang. Ha teljesen leveszem akkor megszűnik. Gondoltam kinyomó csapágy lesz. Aztán ahogy álltam be a garázsba akkor lehetett igazán hallani, hogy karistol, süvít, csörömpöl. Alá néztem és füstölt is egy kicsit.
Szóval komplett csere, vagy ki lehet belőle valamit hozni, hogy a szezont kibírja. (kb 2 hónap)
változás nem igen lesz mert az első szelep már szűkít és korlátozza az olaj átfolyásának sebességét precízen adott súlyhoz csak a fojtó visszacsapó szelep állítható
Pár éve nekem is jött az adagoló hátulján a csövön a gázolaj .Vettem egy 2000.-ft körüli tápszivattyút , felraktam anélkül ,hogy átnéztem volna és még jobban jött az olaj.
Levettem ,és akkor láttam hogy a tolórúd tömítése és maga a tolórúd tengelye nem esett egybe mert a gumitömítés furata arrébb volt. Tehát szemmel látható rés volt a gumitömítés mellett.
Akkor vettem egy 5000.-ft körülit ,de azon látszott hogy tökéletes.
ha a csavarokra nem tudtál ráhúzni vidd el adagolóshoz mert se az elemeknél se a tápszivattyúnál lévő szivárgást nem bírod otthon vizsgálni padon meg tudja nyomatni
ha jó a tápszivattyú akkor lehet az adagoló ellem meg a tömítése is a ludas de első körbe megpróbálnák ráhúzni a nyomócső alatti csavarokra ha nem segít akkor adagolós a Nagyatádi korrekt ha jól emlékszem nincs is tőled messze
Sziasztok. Adott az öreg 50-es, ami kint van a napon. Mikor süti az adagolót a nap, a túlfolyón folyik kifelé a gázolaj. Ha elzárom a tanknál a csapot akkor nincs gond. Tápszivattyút kicseréltem, arra gondoltam, hogy átenged, de ezek szerint nem azzal volt a gond, vagy ez is szar. Mi lehet még szerintetek? Adagoló felújítás..?
Kicsit pontosíthatnád a dolgokat, könnyebb lenne segíteni. A régi Belarus többféle lehet, a két kivezetéses generátor milyen gyártmány, van-e rajta feszültségszabályzó, vagy nincs........... esetleg egy-két kép a beazonosításhoz.
Segítséget szeretnék kérni,Adott egy régi belarus traktor.Nincs töltés rajta!igy lett véve!Az lenne a kérésem valaki tudna rajzot küldeni valami egyszerűt amit megértek,nem vagyok nagy szaki.Nincs rajta töltésjelző lámpa a generátor 2 kivezetéses!Ha tudna valaki segíteni nagyon ürülnék!
Nem is nagy távolság, csak ha rossz irányba mégy.... Salgótarján mellett vagyok.
Ki lehet tenni a "felezőt" üresbe, csak nem rögzített a kar, (kicsit játszani kell vele) mert vagy a lassú, vagy a gyors fokozatot használod, üres meg van a másikon.
Ha van androidos telefonod, vagy tableted, amiben van GPS, akkor jobban jársz pl. a "Tractor Speed" appal, vagy valami hasonlóval. Én permetezéshez használom. Viszonylag pontos, offline, ingyen van, és akkor is jól mér, ha a kerék megcsúszik. Mondjuk fordulatszámot nem tud, de arra nekem spec. nem is szokott szükségem lenni.
Ha egy mtz 50 be akarok beépíteni egy km órás üzemóra számlálót, az mennyire fog nekem működni?
Mivel szerencsétlen csak 25 el tud menni kb, mennyire pontatlan? mármint pl adott sebbel kell menni, akkor? Engedjem el a dolgot vagy neki is ugorhatok akár?
Szerintem ,amit te vettél ,az a munkahenger hidr.cső csatlakozásához való fojtó szelep .Nézd meg előbb a tiedbe van-e ,mert ha nincs ,akkor oda tedd be. Jobboldaliba.
De jó a te képed!:) Nincs még több ilyened?:) Hidraulika körre gondolnék, leejti a függesztett gépeket, annyit már megtudtam, hogy valami lassítószelepet kell beépíteni, de azt még nem sikerült kiderítenem, hogy pontosan hova is. Évjáratot nem tudom sajna, debreceni vagyok.
Urak érdeklődnék hogy valakinek van-e elfekvőben ilyen típusú motorháztető tartóbak, jobbos és balos kivitelben? Ha valakinek lenne elfekvőben kérem jelezzen!
Melyikre gondolsz? A reduktor hüvelyekkel kellett küzdeni, a jobb oldali kb másfél óra, a bal kicsit könnyebben jött. A királycsapok kijöttek könnyen, a perselyek viszont birkózósak voltak.
33. éves a traktor, még az eredeti reduktor hüvelyek voltak benne (3mm lógás), feltöltöttem olajjal, rásütött a nap és kinyomta az olajat.
Ha nincs repedés vagy törés a hidraulika tartályon, akkor közvetlenül nem mehet az olaj belőle a kuplunghoz. Mint ahogy előttem is írta a kolléga, a nyelestengely gumigyűrűje, vagy a tlt csőtengely szimering, esetleg még a szivattyúhajtás közvetítőkerék tengely gumigyűrűje engedhet.
Az a probléma..hogy nem a váltóba folyik a hidraulikaolaj..hanem a kuplunghoz..és mivel nincs fent a kuplungházon a dekli ezért távozik a nagyvilágba az olaj..
A kisfülkés 80-as világítása: kapcsolónak + onnan a biztosítéktábla kormánykerék felőli két db biztosítéka a helyzetjelzőké (jobb-bal), majd a következő kettő a tompított, azután a távfény. Ha visszakeresel itt a fórumon találhatsz villamos rajzot, de a neten is van fent.
Ha a hidraulika tartályból elfogy az olaj, a váltóban pedig megnől a szint, akkor a szivattyú szimering a hibás, ott tudja benyomni az olajat a váltóba.
Már kb 6 hónapja nem jó a hidraulika..nem is kellett,csak vontattam vele..ma nekiálltam megjavítani es rogton megtaláltam a hibát..
A 6 honap alatt folyt az olaj a kuplungtól..azt gondoltam h szimeringes a váltó,lecseréltem az olajat..de nem fogyott belőle..tehát a hidraulika tartály valahol folyik és a kuplungházba csöpög.. leeresztettem a tartályt és nem több mint 1,5 liter folyt le.
Mi lehet a hiba?a tartálynak valami talptömítése elment?vagy megrepedt a tartály?
Szeretnék segítséget kérni hogy kell bekötni a helyzetjelzőt,városifényt és a tompítottat?Pontosan kellene nem tudom hogy relé is van közbe,ez még kisfülkés mtz80-as.
Egy kis segitségre lenne szükségem! Mtz 80as kisfülkés traktor hidraulikájával kapcsolatban, nem akar emelni olyan mintha akarná mozditani munkahengert!! Mi lehet baja?? Hogy tudom kiszürni hogy szivatyu esetleg vezértömb vagy bármi más a baja?? Elöre is köszönöm segitséget!!!
A tömítésen és a csavarokon kívül kell legalább egy csavar alá réz, vagy alu tömítés, mert a csavar átnyúlik a lassítómű házán és abban olaj van.
Ha az oldal burkolatot levetted a váltóról, ott van egy nagy fogaskerék egy bordás tengelyen (ötvenesnél ez hajtja a kompresszort). Annak a (menetirány szerint) hátsó oldalán van egy seeger gyűrű. Azt meg kell lazítani, és ütközésig hátra tolni (nem szabad levenni!!!), így szabaddá válik a kis fogaskerék, ami a nagy fogaskerékbe van betolva (legegyszerűbb a seeger gyűrűt egyből a kis kerékkel hátratolni). Felszereléskor ügyelni kell, hogy a menetlassító léptetővillája a kis keréken lévő kapcsoló horonyba essen. Magát a menetlassítót ennek a kis keréknek az előre-hátra tolásával lehet ki-be kapcsolni. A menetlassító elején felül van két "tengelyvégnek látszó tárgy", egy hasítékkal és egy furattal a végén. Az egyik fix, a másik mozgatja a léptetővillát. Ha nincs ezeken rajta a kar, akkor laposvasból kell eszkábálni rá.
A menetlassítót kapcsolni a használati utasítás szerint csak álló motornál szabad. Csak az I. és II. előre és a két hátra fokozatban működik, a menetirányt megfordítja (rükvercben megy majd előre).
Ha nyolcvankettes váltód van, nem lesz gond, de ha valaki valamiért egy ötvenes váltót (vagy annak az alkatrészeit) szerelt fel a gépedre, akkor meló van, mert az ötvenesen a nagy kerék belsejében nincs kis kerék, és a bordás tengely is más, Szóval szét kell húzni a gépet és ki kell cserélni a tengelyt és a kereket nyolcvanaséra. Mi így jártunk.
82-es MTZ-hez vásároltam egy mechanikus menetlasítót, a felszerelésehez kell valami esetleg a csavarokon kívül.
Illetve kíváncsi vagyok hogyan lehet kapcsolni mármint a gép használata közben. Sajna felénk nem nagyon használják, vagy legalábbis nem tudok róla, hátha van olyan aki használja vagy használt.
Ha csak dolgozol vele, akkor is érdemes venni egy könyvet, de lehet találni elektronikus formában is a neten.
Gondolom arra vagy kíváncsi, hogy a difizár kapcsolója hol van. Évjárat függő, a régebbieknél a műszerfal burkolaton a kuplungpedál fölött volt egy kis fogantyú, az újabbaknál (820-) már taposó kapcsoló van a fékpedálok előtt. (maga a difizár egység a bal oldali féknél van felszerelve.
Sebességváltás: gyakorolni kell, felfelé duplakuplung, visszakapcsoláskor duplakuplung+gázfröccs,
No igen, ha sajátom lenne a gép meg is venném de mivel nem az, ezért gondoltam valami olcsóbbat...:)
Viszont ha neked van ilyen könyved valszeg ilyen géped is van/volt, annyit nem tudnál megmondani, hogy difizár van benne?
Illetve visszaváltani nem sikerül 9ből sehova(8,7,6) anélkül, hogy ne akarna nagyon recsegni. Eleinte felfele se sikerült csendesen váltani de végül összejött vmi, 6ból 8ba egy kuplunggal simán veszi kb. 1700as fordulaton(ha jól olvastam az órát), és ugyanígy 8ból 9be is oké. Viszont vissza már nem akar sikeredni.
Ha esetleg lenne vmi ötleted vagy másnak(ti hogy csináljátok?), azt köszönettel venném.
Nos a hengerfejcsavaros dolog azért macerás mert 1 évben kb 100 üo megy a gépbe, csak egy kis darab földhöz meg van hozzá egy EB 4 es, aztán el is maradt a téma, mert eszköz sincs meg eszébe sem jut az embernek ilyen "aprócseprő" dolog. Az alapkarbantartást megkapja rendszeresen, egy kis javítás néha-néha, de jó a gép, úgyhogy nem kell sokat javítani. Üzem közben nincs semmi rendellenes hang, úgyhogy szerintem a kezdeti befecskendezés nem jó... Viszont lehet, hogy nem kínlódok vele, 30 mp alatt lazán elindul egy kis izzítással, az meg hogy füstöl kicsit, nem új gép :D
Amúgy jó, megbízható gép, amit nem szeretek benne, hogy egy nap használat után nem hallok semmit :D
A járókerék-arányos tlt-t pl. palántázó gépek, régi tányéros műtrágyaszóró, vagy hajtott tengelyű pótkocsi üzemeltetésére találták ki, de őszintén szólva én még egyiket sem láttam élőben. Én arra használtam, hogy a bálázót visszafelé járassam vele, mikor megakadt benne a bála. Utána volt, hogy sikerült normál állásba kapcsolva "átugrasztani", és bekötni ahelyett, hogy kigurítottam és újra felszedtem volna. Mondjuk ez biztosan nem tesz jót a hajtásláncnak, úgyhogy igyekszem kerülni!
A hengerfejet nálunk bejáratás után újra szokták húzni a magukra valamit adó szakik. Volt már olyan, aki kifejezetten azt javasolta, hogy húzzam túl már a felszereléskor a csavarokat, mert akkor megszabadulok az utánhúzás "nyűgétől", de szerintem ez hülyeség. Én évente egyszer ellenőrzöm a szelephézagot és utánhúzom a hengerfej csavarokat. Eddig nincs gond a tömítéssel.
Asszem itt a fórumon olvastam, hogy mtz-nél létezik a gyári értékre beállított előbefecskendezés és a helyes értékre beállított előbefecskendezés. :)
Nekem is úgy lett jó, hogy a gyári értéktől kicsit eltértem, amíg a legegyenletesebben nem járt. Így könnyen indul, nem melegszik és viszonylag takarékos, szóval szerintem ez a jó.
TLT útarányos állásban 3,5 fordulat 1 méter megtett úton. Semmire se használtuk soha.
Hengerfej csavarokra ráhúzhatsz, rosszat nem csinálsz vele, de nem biztos, hogy meg fog szűnni a vízszivárgás.
Hátsó főtengely szimering csere széthúzós, lendkerék leszerelés után cserélhető.
Előtöltés beállítását én sem tudom máshogyan leírni, mint a könyvben van. ( D-50 motor 16° előbefecskendezés. Megkeresed az 1. henger felső holtpontját, megjelölöd a szíjtárcsát egy jól látható helyen+ vele szemben a blokkon is csinálsz egy jelet. Visszaforgatod a főtengely a 16°-nak megfelelő mértékben ( elvileg 1° 1,6mm a szíjtárcsán mérve), ekkor be kell menjen a stift a blokkpajzs jobb oldalán a lendkerék furatba. Ehhez állítod az adagoló 1 elemét szállítás kezdetre, majd rögzíted a furatos tárcsát)
Adott egy '72 es 50 es gépállat még ablakos motorral. A váltókar mögött van egy tlt előválasztó kar amivel fixen a kerékhez képest hajt vagy fordulatszámtól függően. Mennyit forog keréktől függő hajtásban kb? Vagy mire lehet azt használni egyátalán?
Másik kérdés kb 4 éve volt motorgenerál a gépen, most szántás következtében melegedés miatt(hőtágiulás, nagyobb igénybevétel stb) megjelent a hűtővíz a hengerfej tömítésénél kívül a bal oldalon. érdemesebb kicserélni a tömítést vagy csak ráhúzzak nyomatékkulccsal?
4. régebben említettem hogy nehezen akar feléledni a gép, mostanra sikerült eljutnom odáig, hogy nem engedi el a nyomást a rendszer, most próbálom egy kis égésjavítóval tisztítani a porlasztókat, de nekem továbbra is sántít kicsit valami... van egy kézikönyvel, de az abban leírt előtöltés beállítás nekem nem fölfogható teljesen.
Mivel nem találtam élő Zetor fórumot, ezért írok ide. Tudnátok ajánlani Zetor 6711-es traktorra erdészeti KCR darut? Mire kell figyelni? Vannak esetleg ellenérvek az eszköz beszerzésével, használatával kapcsolatban? A terv az lenne, hogy egy pótkocsi még utána lenne kötve. Szállítás során növeli a borulás esélyét a traktoron lévő KCR? Rakománnyal együtt képes lenne még a szállításra a megnevezett traktor?
Emléxel-e arra a nick névre, hogy a traktoros? Még főleg Freddy idejében járt ide sokat. Mi nagyon összebarátkoztunk vele, pedig sosem találkoztunk személyesen.
Most kaptam a szomorú hírt, hogy tegnap meghalt. :-(((((((((((( 1 évvel volt idősebb nálam. SzalaiJancsinak hívták és Szekszárdon lakott. Az utóbbi időben az FB-n levelezgettünk.
Amennyiben jól emlékszem a 45-ösökhöz adtak ilyen bordával,mert azoknak volt amelyiknek nyolc ,aztán már később a szabványos hatbordás TLT,vel jöttek!Az 50-esekhez már hatbordásat adtak ,emlékszem egy faládába csomagolva a vonólapon hozták őket az Agrokertől ,Megévtől De legtöbbet ellopták a gépudvarból ,mert nem volt laposszíjas meghajtani való!! A hatvanas évek végén ,hetvenes évek elején ,a mi TSz -ünkbe sokáig csak 45-ösök voltak. Amikor ki kellett menni kardános munkagéppel dolgozni ,akkor nem volt mindegy melyik traktorral mentek ki ,mert a kardánok a munkagépeken már hatbordásak voltak! Aztán később már lecseréltük őket hatosra!
Valamikor morzsolót, darálót hajtattak vele, mög még pár speciális eszközt is. Amennyiben nem akad más jelentköző, engöm éredkölne mögőrzés céljából. Legföljebb kitalálsz 1 árat és elküldöd.
Ha jól tudom ezt régen traktorral együtt adták,azthiszem az 50esekkel. Laposszíjat lehetett vele hajtani. Mostanság sokan szárzúzó hajtóműnek használják,de ahhoz nem valami erős.
Üdv Mindenkinek. Új vagyok ezen a fórumon, és egy kis segítséget szeretnék kérni. Padlástakarítás közben akadtam erre a szöghajtásra még az előző tulaj hagyatéka. Szeretném eladni, de jó lenne tudni pontosan hogy mihez való. Egy ismerősöm szerint MTZ-re. Ismerős valakinek? Használva nem volt, még rajta van a zsírpapír. Köszönöm a segítséget
Üdvözlök mindenkit! Talán off a téma, de hátha valakinek szüksége van gólya-rakodóra. Reális áron eladó, kicsit foglalkozni kell vele. Bács kiskunban található. Akit érdekel, ide írjon: sputi2@gmail.com
Igazság szerint a régiben is el szokott tömődni a lyuk. Legalábbis én nem emlékszem, hogy valaha szedtem volna le olyat, amiben még működött a járat ... mondjuk az is igaz, hogy általában azért kellett szétszedni a féket, mert olaj ment bele.
az eredeti tlt bírta az rz 3 szártépőt a 250 es mulcsozót a csörlővel szoktam a bolygó kerekeket meg a bronz perselyt ledarálni évente bele tettem 6 éve a nyolcvanas erősített tlt-ét azóta nem látta a belsejét
indulásnál finomabban indul mint a szártépő 45-60 le traktorhoz írja a 190 est a könyve
Hát rátok aztán lehet várni... Fent van már :) Gondolom ha ezújabb típusokba való és ott nincs levezető furat, akkor itt se fog nagy gondot okozni :) Kapott új fékszerkezetet, féktárcsákat, hát kíváncsi leszek rá...
Sziasztok szakik.Nos köszönöm a gyors,preciz válaszokat.Mivel a szerelés komolysága nem teszi lehetővé a nagy kerek erdő közepén való szerelést,igy az a döntés,hogy leblindeltem a középső csonk nyílását. Majd a tavaszi üres hónapokban mikor mühely közelben lessz,akkor kap elsősegélyt.
Ha jól értelmezem a kolléga írását, a difi tányérkerékről kopott le minden. Ahhoz középen kell kettévenni a hídházat. A féltengelyek kiszerelése is nagyobb bontással jár. https://www.youtube.com/watch?v=j94UQpdxg9M
Sziasztok szakik.MTZ kisfülkés 82-em elsőhidja beállt.Kivettem a középen lévő tengelycsonkot és jött a meglepi.Sajna a nagy tányér fogaskerék teljesen levan nyalva.Kérdésem az lenne,hogy mennyire macerás azt kicserélni az erdő közepén?Vagy egyáltalán mennyire bonyolult feladat?
Egészen biztos. Arra ügyelj majd amikor rakod össze, ne szárazon, hanem leheletnyi zsírral kend be a szimering futórészét és a féktengely hozzátartozó szakaszát is.
tehát az 59-es végű a nyerő, én is így néztem a gyári katalógusba. Agro-enta kft-t ismeri valaki? Náluk találtam legolcsóbban (bár kétlem, hogy ennyiért oda is adnák...)
Meg tudná valaki mondani, hogy az 50-es bukóshoz melyik féktengely ház fedél való? 50 vagy 59-es végű? Levittem a sajátjaimat egy esztergáshoz, hogy a bemaródásokat szedje ki belőle, de mindegyik el volt hasadva ahogy szedett le belőlük, természetesen ahol a legvékonyabb az anyag. (talán szériabaj is lehet)
Volt ,hogy rajta felejtettem a csavar végén,és mit ad Isten ,nem éppen úgy ,hogy leracsnizzon! Indításkor a acél rögzítő laprugó ,már ugrott is. vas fűrészlapból csináltam másikat hozzá! :-))
Itt az első MTZ-ék gyári motorforgató racsnis kulcsa! 36 -os volt először. Amikor áttértek a 32-es méretre ,akkor csináltattam egy másik kilincskereket hozzá.Lehet vele jobbra is meg megfordítva ,balra is hajtani a motort. Azért sárga ,mert az első Claas kombájnok ( D-80,D-100) megjelenésekor, gyártottam egy lehúzót és azt is ezzel hajtottam!! Szegénykém már elég öreg ,ütött- kopott!
Én a TSz-ben láttam a 80-s évek elején, az "öregök" mondták hogy az eredeti főtengely möghosszabbító vas. Később, már nem volt helye sem a burkolaton. Abban az időben 2 olyan gép volt még üzemben, közben jöttek a nagyfűlkésök
Gyári tartozékként egy racsnis kulcs volt! Nekem valahol meg van! Másik méretű racsnis kereket csináltattam hozzá ,mikor megváltoztatták a csavar hatszög méretét!
Cége válogatja. Elvileg max. 2 alkalomról lehet távol lenni, de ebből jelentős engedményeket szoktak tenni, ha kell az ember. Személyesen meg szokták mondani, telefonban nem mindig.
Én tavaly tavasszal csináltam meg. Az elsőn ott kellett lenni mindenkinek. Aztán meg kinek, hogy sikerült. A sajátjára mindenki elment, vagyis aki gabonázott arra elment, aki krumplizott az meg arra. Aztán mindenki szépen levizsgázott mindenki. Én asszem 3 vagy 4 alkalommal voltam.
Nyilván az 5x2m-es trailerre csak egy férne, azért gondoltam ha valakit érdekelne, és van vontató akkor arra menne a másik, ezért írtam, hogy az útiköltséget megfeleznénk.
A vámot itthon fizetném meg, ebben semmi különleges nincs, számla után van egy összeg amit ki kell fizetni. A szállítást is megoldom, ha egyedül maradok benne, részrakományban elhozza egy török kamion, itt járnak tőlem 2km-re nyugateurópába, tranzit útvonal.
Attól meg nem tartok, hogy ha valami meghibásodik rajta, egy itteni kereskedő ne adna alkatrészt, vagy akitől vettem elküldi futárral legvégső esetben.
Azért egy pár e-mail levelezést lekérdeznék a cégtől, hogy is működne ez.
Kellene egy angol nyelvű számla, mert a törököt hiába mutogatnád ott.
Plusz még Vám meg itthoni adó is rájöhetne? Akkor meg már nem olcsó.
Egy 5x2-es utánfutóra csak egyet kéne rakni. Eleve 1300kg és szerintem 1,5 széles lenne keresztbe. 2 gép már biztos túlnyúlna, meg ekkor távolság túlsúllyal se jó.
Érdemes lenne nézned Bulgária keleti részén nézned valami kereskedőt.
Ott már az EU-n belül hoznád és talán olcsóbban is megkapot, mivel egy kereskedőnek van mennyiségi engedménye is, de mivel Török szomszéd így talán nem tesznek rá akkora árrést.
Én még a 300 órásra jártam, ott minden nap menni kellett (igaz, akkor még a tsz-ben dolgoztam). De szerintem az alap tanfolyamon most is illik ott lenni végig. Az öt évente megtartott továbbképzést már nem vették ennyire szigorúan, bár már az is lerövidült, 2014-ben még egy hetes volt, idén már csak 1 nap.
Van ez a 80 órás növényvédős tanfolyam amivel tudtok vásárolni 2. kat szereket. Na ilyen tanfolyamra jelentkeznék, de vajon mennyire veszik szigorúan a bejárást? A tavaszi munkák közül szerintem nem tudnék ott lenni csak a fele alkalomkor. Így felejtős? Vagy annyira nem nézik? Tanulással nincs gond, itthon megtanulom rá ami kell, csak a bejárás nehézkes időben.
Érdeklődöm, hogy áll e közületek valaki szemenkénti vetőgép vásárlása előtt? Törökországból közvetlenül meg lehetne vásárolni 6 soros új Özdöken vetőgépet műtrágya és mikrogranulátum szóróval, vetésellenőrző monitorral 31.000 Török Líráért, kb 1.5M.-Ft.
Van egy 5x2m-es utánfutóm, egy vontató kellene hozzá, útiköltséget megfeleznénk.
Autókat javítok, de most a fafűrészelő emberem megkért, hogy cseréljek az MTZ-80-as traktorjába gyújtáskapcsolót. Illetve tegyek bele egyet. Eddig nyomógombos barkácsmegoldás volt, valami ismeretlen kapcsolóval. Ez is kakukk lett.
Ehhez kérnék ha lehet egy kis segítséget. Ha valakinek van bekötési rajza, az nagyon megkönnyítené a dolgom. Köszönöm előre is!
Az előtöltéssel játsz egy kicsit először, 2-3 luk + meg - ba is.Én a csöveket nem merném elhajtogatni,nem biztos hogy vissza is bírnád törés nélkül.Ha csak az első indításnál csinálja(rögtön leállítva nem,és újraíndítva pedig nem),akkor majdnem biztos hogy előtöltés gond van.
Sziasztok! Kis segítségre lenne szükségem, olyan problémám volna, hogy adott egy ablakos blokkos 50 es gépállat. Kissé nehezen(izzítás minden jó, kisönindító, friss aksi) és rengeteg fekete füsttel indul.
Arra gondoltam, kibontom belőle a porlasztócsúcsokat, és a csövekre azokat visszahajtva tekertetem egy kicsit az önindítót, hogy legalább egy szórásképet lássak, mert lehet hogy csak "bepisálja" az anyagot, vagy egyátalán nem is kap(rossz előtöltés).
Kibírja-e ezt a szerkezet, vagy ne is kínlódjak ilyen házilagos teszteléssel?
Először kipróbálok egy nyomástartó garnitúra cserét, az üzemanyagszűrők tisztítva, 5 éve volt kb motorgenerál, azóta indul nehézkessen. Szelephézagok jók, menet közben minden fordulatszám tartományban megfelelően dolgozik az erőmű. kevés füst, kartelgáz elenyésző( ha van), olajat nem eszi, friss üzemanyag és motorolaj, adagolóban az olajtérben is, ott gázolaj nincs. Melegen könnyen indul.
82 es MTZ re előre 11,20 gumi vásárlás előtt állnék .a használat 70 -30 % aszfalt javára és kb 3- 400 üzemóra / év orosz vagy a BKT re gondoltam köszönöm a választ
Ahol a képeket megtaláltad, azon a környéken valahol le van írva, hogy melyik felni miből lett átalakítva. Ha jól rémlik, a hátsó kerekek a Fortschritt E-516 kombájn kerekei, az első felnik is valami házi készítésűek.
Adott egy öreg 50-es 80-as blokkal amiben úgy néz ki kell majd nemsokára kell cserélnem akkut.
Job's litván kisönindító van rajta, meg egy 150ah-s akku, de 0 fok alatt nem nagyon tudja megtekerni másik segéd akku nélkül. valszeg közrejátszott, hogy 1-2 hónapig generátor nélkül volt használva, majd 1-2* rajt lett hagyva az áramtalanító is... pár napra. :)
Milyen akkut érdemes venni bele? Kell egyáltalán ilyen motorhoz 150ah-s akku vagy elég a kisebb? jász-akku - electric power akkuval vannak pozitív tapasztalataim, de teljesítményben mekkorát nézzek?
A káposzta miatt nem igazán volt energiám netezni. A végét dec. 20.-án pakoltuk fel, miközben vízszintesen esett a hó. Azóta a "sebeimet nyalogatom". De legalább adott átlag 67 tonnát hektárra átszámolva. A fokhagymát elvitte az aszály. Mostanság készülök el pár géppel. Alkalomadtán töltök fel képeket az általános topikba.
Egészségem és az MTZ jól szolgál! :)
Utóbbiba szerelnem kell fűtést, mert olyan jó lett az új termosztát, hogy -10 fokban alapjáraton kb. 10 perc alatt üzemmeleg a motor, de így belefagyok az ülésbe ...
Köszönöm. Ezek simán felmennek egy 552esre? Még az jutott eszembe hogy a 13.6r20 elsőnek a 18.6r34 a párja gyárilag. Ha ezt 18.6r30ra cserélem akkor az átmérője kb 10cmel kevesebb. Ez a hajtásnál mekkora gondot okoz?
Nekem ilyen van. Elöl IFA terep kerék, ahhoz adaptert kellett csinálni, hátul pedig a Fortschritt ZT-303 18.4*30-asa, azon az agy részt ki kellett cserélni, mert az osztóköre más volt, mint az MTZ-é. Kicsit macerásabb, mint a gyári megoldás, de lényegesen olcsóbb, és szerintem szélesebb is.
Fülke alkatrészei szinte ugyan azok az 550-nél, mint a panorámás 82.-esnél. A Karbantartás is szinte ugyan az, mint az 50-es gépnek, annyi, hogy az 550 kapott egy panoráma fülkét.
Belső kárpit a jófogáson szokott hirdetve lenni (vannak a jófogáson bontósok is, alkatrészt is tudsz venni onnan), az apróságokat a Habi webáruházból, vagy a közeledben lévő MTZ-s boltokból tudod megvenni. Az alkatrészek nagyjából megegyeznek.
Sziasztok. Meglett az 550-es, van rajta rendberakni-való rendesen. Kéne többek közt belső kárpit, műszerfal, kapcsolók. Van valakinek tippje honnan rendeljem? Egyeznek az alkatrészek -a motoron kívül- a 80-assal?
Az 50-es pöffen, petárda robban , részeg feje a padlón koppan . menyétcsalád a WC-ben , Lagzi Lajcsi a TV-ben Több rímet ide nem találok , Boldog Új Évet Kívánok .
Nem csak az! A gyagyi áramtalanítóban sima polietilén szigetelő műanyag van,ami hőre lágyul... a barmok olyat raktak bele, egy keményebb indítózás és beleolvad a fém,aztán nincs megfelelő kontakt,vagy épp állandóan bekapcsolva marad.
A drágábbiknak a bekapcsoló részét nézd meg. 3mm vastag réz patkó, egy nagyobb rugó középen, meg 4 kicsi még külön- külön a patkóknál is. Az olcsóbbikban csak egy rugó van, meg egy vékony rézlemez, amit egyszer benyomva már el is hajlítottál, így töredéke az érintkező felület, az meg azonnal szétég, ha terhelést kap.
Most hasonlót csináltam gyorszáras akkusarut tettem ! De hogy ez meddig bírja ? Jó kérdés ! Megnézem mindenesetre milyen szárnyas anya és milyen anyagú kapható felénk ! Köszönöm !
Milyen áramtalanítót használtok ? Ma az enyém megadta magát ! A meló helyen is feszt széz ég az MTZ áramtalanítója ,olyan mint az eredeti de valahogy kinai az ereje ,két három indítás után beég és a töltés is elszáll ! Minden érdekel akár házi barkács is !
A minap találtam 50 es mtz hez alkatrész kapalógust(robbantott ábrák, alkatrészjegyzék) csak annyi a baj vele, hogy orosz nyelvű Van ebből a könyvből magyar nyelvű is? Esetleg beszkennelt formátumban?
Az erőleadó egységre volnék kíváncsi(darázsderék, tlt, fékek, stb.)
Biztos vagyok benn, hogy a fűtőradiátornál levegősödik le! Főleg az újabb, műanyag "csöcsös" radiátorokra jellemző ez a hiba! Én a radiátor csatlakozásra 2-2 bilincset tettem, azóta jó! Nem kell ám vízfolyásra gondolni, nekem mindkét esetben alig érezhetően volt nedves a radiátor csatlakozás!
simán rámegy nyolcvanas belsővel rakd össze a futó felület ívesebb lesz szélesebb mint a felni felénk az erdészeti csipegetős gépekre van így feltéve a gumi
Helló! MTZ 80-assal kapcsolatban kellene egy kis segítség.Egy kollégám 80-asában nincs fűtés ugyanis a víz nem megy fel a fűtőradiátorba,vagyis nem fordul meg.Már tettünk rá új vízpumpát,az egész rendszert kitakarítottuk,egyébként nem volt benne semmi,tüdővel simán át lehetett fújni.Kapott új hűtősapkát,termosztátot,de az eredmény nulla.Próbaként a bemenő ágat rákötöttük a motor vízleeresztő csapjára,ekkor csodák csodája fölment a víz.Visszatéve a csövet a helyére az eredmény ismét a régi lett.Aki találkozott már ilyennel, vagy volna tippje mi lehet a kínja azokat köszönettel fogadnám.Lehet írni akár az e-mail címemre is.Előre is köszönök minden segítséget.gyuri19@hotmail.com
Vettem nemrég a c100 munkahengerhez, szelepes közcsavart de nem vagyok vele megelégedve teljesen, az ekémet bár egy kicsit lassabban igaz, de ejti ugyan úgy, ha melegszik az olaj akkor hangyányi a különbség a szeleppel és nélküle. Mekkora furaton kellene átjönnie az olajnak visszafolyáskor? Vagy gagyi közcsavart vettem?
a váltó javítva volt, 6.-9. kerék cserélve. a kompresszor teljes felújításon esett át( dugó, hüvely, futófelület, gyűrűk) ez biztos. a váltókulisszát tuningolni voltunk kénytelenek(9. le lett határolva, mert"túltolta" a kereket és darált kompresszorral együtt át lett forgatva, nem volt semmi rendellenes... a hang igazából a kompresszor termelésével együttesen adja a hangot (sűrítő ütem) a lefúvószelep 6 körül fúj, úgyhogy szerintem ott van a bibi.
teljessen jó én is így oldottam meg később cseréltem a zsírzógombot rövid csavarra ami lazán bele van pörgetve mert az erdő naponta letakarította a zsírzó gombokat
Mennyire van állítva a nyomás? Menet közben mindig is fogja a gépet, nehezebb a sebességváltás, mivel a sebváltó bemenőtengelyről kapja a hajtást a kompresszor.
Sziasztok, nem tudom mennyire elterjedt megoldás de én így oldottam meg a szuszogót az első hajtásban azóta nem könnyezett be és nem kellett utána tölteni az olajnak. Tudom nem tökéletes hiszen csak egy kibelezett zsírzógomb de a napraforgó és a kukorica tarlót kibírta és nem hagytam el és nálam bevált.
volna olyan problémám, hogy adott egy '72 es 50 es mtz, és mikor bekapcsolom a kompresszort a váltó kihajtásnál, akkor istentelenül elkezd dolgozni de közben csattog is mintha muszáj volna, lefúvás körül már nem annyira hallatszik, de elég durva hangja van :(
ugyebár a hajtás az olajat a váltó felől kapja szóróolajzással ha jól tudom
felújítás óta nem sokat ment a kompresszor
a másik probléma, hogy mikor ugyancsak bekapcsolom a kompresszort, elkezdi darálni a sebességeket váltás közben, amúgysem egy óramű, nem is várom el, csak alig lehet berakni seb.-be
én felraktam és mértem egy főnyomást és 160 bárra beállítottam és kész szivattyúm szerintem olyan mint a tiéd a tömbbel együtt vettem nem kicsi hozzá tökéletesen működik
szevasz nekem ilyen plusz 50 %-os tömb van az 52-esbe határozottan meg vagyok elégedve vele 4-5 éve használom előtte évente cseréltem a tömböket a "résolaj" csövet a tartály felé érdemes kiépíteni
Kérdezem az uraktól, hogy a hidraulika olaj szűrő amibe ilyen dróthálós rézpárnák vannak, valamilyen módon ki lehet-e váltani egy papírszűrővel komolyabb átalakítás nélkül? Van ilyen méretű szűrőpatron?
82-es MTZ nél az első hídból folyik az olaj a főáttétel mögötti csőtengelynél ahol elfordul a reduktorház . Sosem vol tmég szétszedve, látom a katalógusban,hogy "O" gyűrűs a tömítése. Azt olvastam,hogy akkor jön még ott ki az olaj,ha a szöghajtástól lefolyik és a rugózáskor kinyomja a felesleget.
Mennyire bonyolult azt ott kicserélni? Nem akarom szétszedni atomjaira az a lényeg.
Kicsit tágul a motor, vékonyodik az olaj.. Betű szerint az 50-es olajnyomása hidegen felmehet 6 fölé, üzemben legyen 2-3 között, de ha leesik 1 körül alapjáraton az sem gond. Viszonylag nagy tűréssel dolgoznak.
Régebben a nagy tszes időkben 1 alá is lement már a kopottabbak olajnyomása melegen nyáron,mégis elmentek évekig 1bárral is.
Egyébként a motor kopik,emiatt is,illetve a centrifugál olajszűrő is lehet az oka. Azon is lehet állítani,illetve még a himbatengelynél is elmehet a nyomás.
Olyan problémával szembesültem, hogy a hideg olajnyomásom 4.2 bár, ami üzemmeleg állapotban visszaesik 2.2 , 2.3 bárra. Mitől lehetséges ez ? 82.1 mtz-ről lenne szó!
Lehet az olaj elvékonyodott 2 év alatt.Nekem pl a 6 hengeres olyan új kora óta,hogy 150 munkaóráig az új olajból csak max ról min-re eszi le.150-60 óra után meg napi fél litert is néha.
Sziasztok! Valaki tud nekem valami okosságot mondani erre dologra: Ma indítás előtt ellenőriztem az olajszintet és amit láttam attól majdnem lehidaltam, a minimum szint alatt volt az olaj! A motor ugyanolyan erőteljes mint eddig, olajnyomás szintén, hidegen 3, üzem melegen 2,5, a kipufogó nem füstöl kéken, terhelés mellett is szinte füst mentes a motor, fogyasztáson szintén nem látok változást, a vízhűtőbe sem olajfoltos a hűtőfolyadék. Lefotóztam azt a pár helyet ahol láttam egy kis olajat de szinte az elhanyagolható, egyedül a kuplung nézegető alját levéve láttam nagyobb mennyiségű olajat. Utoljára múlt hónapban néztem olajszintet de csak azért mert nem rég vettem elő újra a ruszkit az aratás miatt. Intenzívebben az elmúlt 1 hétben használtam, ennyi idő alatt hová tűnhetett az olaj? Valami vélemény erre?
szóval akkor csak ennyi a különbség? az enyémben nem szelepes tömb van az tuti. finoman engedni igaz tudom így is, HTB-vel, de ott az emelés a macerás, két kart használni, stb. Tábla végi fordulónál kis kertekben macera.
Van ülék. Azt mondják a szakik, hogy egy ülék kibír 2 ilyen kúpos valamit. Szerintem csak azért mondják, mert nagyon nehéz kicserélni. Én levettem az egész tömböt, úgy is macerás volt. Szerintem a helyén nem is lehet.
A képen jobb oldalt látszik valami talán rugós akármi. Na nekem ott csak egy furat volt. Az első szelepen kisebb volt a furat átmérője, mint az eredeti. A másodikon már akkora volt. Az elsővel nem működött, a másodikkal igen. A kettő furat között alig észrevehető volt a méretkülönbség, mégis számított valamit.
Annak a bemaródásnak gondolom nem kellene ott lennie ugye? Van ennek belül valamilyen cserélhető ülék ami hasonlóan szarul nézhet ki? Vagy ez a tömbből van marva?
Annak a bemaródásnak gondolom nem kellene ott lennie ugye? Van ennek belül valamilyen cserélhető ülék ami hasonlóan szarul nézhet ki? Vagy ez a tömbből van marva?
Olajam az valami olcsó 68-as hidraulika van benn, kihelyezett körökön nincs semmi, az a 10 liter így untig elég neki. Szivattyú sok meló után sem meleg, inkább csak enyhén langyos, nem úgy tűnik, mint ha erőlködne. Mikor emelem fel a munkagépet pl a tárcsát - az utolsó 5 centiméteren majdnem dupla olyan gyorsan emel mint addig (ezt se tudom mitől lehet). Erre a kúpos szelepre ránézek még én is, kicserélem, hátha... ha ez sem jön be akkor marad a komplett elosztó cseréje.
Nekem a kúpos szelep cseréje nagyon jót tett. Igaz csak a második lett jó. Azóta van szabályzásom is, igaz melegen még nem okés.
Bár ahogy nézem első körben inkább az a baj,hogy kevés az olaj a tartályban. Bele tudtam önteni 5 litert úgy, hogy még mindig nem éri el a nívó alját az olajszint. Valahol fent szivárog az olajam, lehet, hogy nekem csak ennyi a hiba?
Mit dobjak ki a gépből és cseréljek újra, ha melegen vánszorogva emeli a függesztett munkagépet a hidraulika? Vezérlőtömb tavaly lett újragumizva belül, akkor mikor a munkahenger is, szivattyút sem régi, hydrosila. Lehet ezzel a kúposszeleppel lehet gond? Ilyen problémát okozhat ha nem jól tömít? Szivattyút teszteltem anno, nyomással meg voltam elégedve.
Átmegy ha átmegy... ha meg nem akkor melegíti dolgoztatja a szivattyút. Legjobb lekötni h nem használja az ember ha meg működik is csak ideig óráig megy valami mindig elbaszódik benne. Ez a szerkezet nem az orosz erőssége...
nekem ugyan ez van benne csak azzal a különbséggel h 3/4-es nnak idején az erő helyzet szabályzót is használni akartam és azon van egy vezérlő kör amit sokan résolajcsőnek hisznek... Nos a szabályozó meghülyült és melegítette az olajat... Kiszereltem és a kis vezérlő ágat visszakötöttem a visszatérő ágba.
Oké h ezeket úgy találja ki az orosz h jó a motorolaj a hidraulikába, de véleményem szerint meghálálja ha kap egy közepes minőségű 68-as hidraulika olajat a kormányt is beleértve. Jobban bírjaa hőterhelést, sokka finomabb olaj jobban ken ott ahol kell így a szivattyú nem rágja le magát idővel.
Felejtsd el az olcsó bóvli szivattyúkat. Kis munkával jár de egy hydrosila NS 32 M4 master (rövid) (max 30000 áfával) meg egy 50-es szívókönyök és egész nap emelgetheted a tárcsát alapjáraton mindig visza fog rúgni a kar ha jó az elosztó tömböd. Csavarokat érdemes belsőkulcsnyíllású imbusz csavarokra cserélni. szivattyú nyomó ág oldali részére O gyűrű helyett egy bele való karmantyút be kell tenni.
Izzítás torokizzítás soha nem fog működni abban az izzítószál csak azért van h a petrót belobbantsa. Én kiköttettem mert csak egy fölösleges hülyeség. Ha mínusz nagyoncidri van akkor jobban jársz ha megújytasz egy gázolajba mártott rongyot és a levegőszűrő elé tartod dekompresszorral (szívótorokelzáró) megtekered és huss már duruzsol is a gépezet :D De ha jó az önindítód meg az akkud akkor -10-ig simán elég a dekompresszor (szívótorokelzáró) is.
Ha az antislip-re gondolsz az nincs. A vezértömbben cseréltem tömítéseket, nyomásszabályzót meg ilyenek.
Egyértelmű a jelenség, ma direkt megfigyeltem. Reggel indítás után ezres fordulaton emelte plafonig. Napközben munkában már volt olyan amikor képtelen volt felemelni.
Igaz, mostanra már az olaj is kevés benne a nívó szerint. Holnap pótolom.
Az normális, ha elfogy a tartályból a gázolaj, mert minden indításkor nyit a szelep. Ha kiveszed a fáklyából az átereszcsavart, akkor tudod állítani a mágnesszelep nyitását egy csavarhúzóval. De ettől ne várj nagy csodát.
Ja és még egy fontos. Tavaly cseréltem a gépben izzító gyertyát (torok izzítás). Feltöltöttem a kis tartályt és nem volt olyan hideg, hogy ne indult volna be. Most viszont tud vacakolni. Amit észrevettem, hogy izzítás után amikor indítózok, akkor a kis tartályból az összes gázolaj elfolyik. Gondolom ennek nem így kéne működni. Így gyakorlatilag lehűti az izzítógyertyát. Oda nem csak pár cseppnek kéne menni? A tartály mindig kiürül.
Korábban ugye rendbe raktuk a 82-es hidraulika rendszerét, mert apósom tárcsáját alig bírta vinni. Olyan 7-800kg lehet a tárcsa. Namost hideg olajnál könnyen emeli, kis gázadásra. Ha rövideket megyek, akkor ugye sokszor emelem/emelném fel. Mikor az olaj bemelegszik akkor már nehezen emel. Nyélgáz kell, hogy nagy nehezen felemelje rögzítési pontig. Ilyenkor gyakorlatilag szinte azonnal vissza is enged. Szerintem fél perc sem telik el és már lent is van. Mit lehet ezzel kezdeni? Nincs valami megoldás a hidraulika olaj hűtésére?
Másik amit észrevettem, hogy ha nem adok gázt és emelésre húzom a kart akkor is engedi a tárcsát le. Mi ereszthet át? Melegen csak akkor emel, ha nyomom a gázt....
Köszönöm a választ. Én úgy gondoltam, hogy a sebességváltót házastól kiveszem, és a helyére a régi típusú előváltót és váltót teszem. Szerinted? A lényeg: van egy régi mtz 80-asom, aminek a külseje kuka, de a motor, váltó tökéletes. Ezt szeretném beleapplikálni egy új, erősebb külsőbe. (920-asba)
nem tudom h a 3/4-et fordulattal mennyit adhattam neki bár most mielőtt elérné a végállást már nyöszörög. Sajnos nincs órám rátettem volna h megnézzem mit adtam neki.
Az orbitosnak talán picivel feszesebb a kormánya. remélem most sokáig jó lesz :D Az úttartás kifogástalan a gépnek bár rá férne a gömbtámaszokra egy csere meg a királytengelyre is most megemelve lógott minden :( A rakodózáskor meg fogja mutatni h milyen is lett :D
Csak most nem tudjuk hogy a rugóktól vagy a nyomás állító szelep betekerésétől javult e meg.Amúgy az én saram is mert elfelejtettem írni hogy nyomás mérés az kötelező,mert az enyém is valami40 bár köröl volt a gyári beállítással.De mindegy csak hajó lett.Nem nagyon másabb most mint egy orbitos ??
Nos a következők történtek: A kockában lévő vezérlő hüvely 2 végére tettem 2 db 0,8mm-es alátétet aztán próba jó jó de kurvadarabos volt... A kockában a rugókat kicseréltem a fejszelep rugókra anya épp h csak meg van húzva annyira h a kormányrúd megindul... 3/4-et tekertem befelé a nyomásszabályzón. Végeredmény olyan mint a vaj újra meg kell szokni h finoman kell vele bánni.
Mérjetek nyomást alátekert kormánynál.Vagy valami valahol megszorult.De szerintem a nyomás lesz a gond hogy alacsonyan nyit a nyomástartó szelep és azért is visít.Az új kocka visítani fog pár évig a végállásokban,az úgy jó.
Nemrégen cseréltem én is kormánykockát, de csak akkor kezdett normálisan működni, amikor a nyomást beállítottam. Be kellett tekerni az állítócsavaron elég sokat.
Nos megfogadtam a tanácsodat nem cseréltem ki a rugót megkapta az új kockát meg a munkahenger felújítást de nagyon elkeseredtem... se jobbra se balra nem lehet tekerni a kormányt álló helyben... Ha megmozdíto ma kormányt csak visít... a kocka végé a koronás anyát csak 2 ujjal húztam meg ahogy tanácsoltad. most nagyon tanácstalan vagyok h mit basztam el......
Én nem tenném még bele az újba.Nekem 5 éve kapott új kockát és pumpát.15w-40es olaj van benne ami melegen be lett állítva 90 bár köré.Azóta 1 ujjas a kormány alapgázon is.Volt aki próbálta és kiment megnézni hogy van e rajta orbit.Ja a koronás anyát csak annyira húzd meg,amennyire a mutató és hüvelyk ujjaddal megbírod.
Holnap érkezik az új kocka csak 1,5 hetet kellett rá várnom mert annyira nem vesz senki eredeti orosz alkatrészt h úgy rendelték le a gyárból :DDD igaz dupla az ára is... A telefon másik végén meg is lepődtek h ez kell nekem de azt mondták h ez még 1 élet a kormánynak :D Ráadásul h finomabb legyen a kormányzás a Nagytojás által javasolt 16-068-A fejszeleprugókat megkapja :) Ami most a gépen van 4 éve kapott ilyen rugót 3 évig olyan volt mint a vaj :)
Helló! Áramtalanító kapcsolóban ki mit javasol? A hagyományos pattintósból már a harmadiknak olvad el a belseje egy év alatt,mert sima polietilénból van ,nem bakelitből,mint a régiek. Emiatt aztán alig akar indítani,egyre jobban melegszik a kapcsoló,aztán a végén semmi.
Kérdezem az Uraktól, hogy a D 240-es blokkra melyik a legjobb minőségű hengerfejtömítés? Cseréltem a gépbe olajat, és ez egy kicsit jobban jön kifelé mint ez előző sűrű fekete kátrány állagú, a blokk fülke felőli részén. rezes? grafitos vagy semmi extra nem kell hozzá?
Van egy remek gép amit el kell vinnem. A gond, hogy a kormány rendszer valamennyi rendszerét leszerelték róla.
A kérdésem annyi lenne, hogy van egy tartály és abból olajat viszek egy csövön a Gerotorba amit majd az onnan a munkahengerbe adagolja szükség szerint és a visszafolyó ágat is abba a tartályba kötök ezzel megkerülve a gyári hidraulika szivattyút és a hidraulika tartályt ami használhatatlan jelenleg.
Szerintetek működe? Mert véleményem szerint igen hiszen ha a motor áll akkor a Gerotor továbbra is működik csak megnő a kormányzási erő.
az a fesszab egy rakat szar :D Cseréld le egy lada fesszabra konnyű felpattintani nekem kemény 600 pénzbe került 2 éve tökéletes led jelzi h működik :D az áramot ne hagyd rajta mert a gerjesztés mindig le fogja szívni :D Fülkében a fék elé felpattintottam és el is felejtettem azóta h mi is az az akkutöltő meg ilyenek :D pedig folyton világítok ha kell ha nem persze járó motornál :D http://www.zsombishop.hu/feszultsegszabalyzo-gyari-lada-niva-p-3069.html
Sziasztok. Régi 50-es generátor rr-362-es fesszabályozóval olyant csinál és ezzel megszívatva engem ha rajtfelejtem az áramtalanítót, hogy teljesen leszívja az akkut. Generátor töltőágát bekötve nem merít csak akkor, ha a gerjesztő szál is rá van kötve a fesszabályozóra. fesszab viszonylag újnak mondható ez a típus:
A generátor jó pár hónapja csapágyaztam, átnéztem, kipucolgattam, kapott új ékszíjtárcsát, stb. Akkor figyelmes lettem, hogy a diódasoron 3 darab egyenirányítónak megvan a helye, viszont egy korábbi elégés következtében nem volt pótolva, akkor fórumon kérdezgettem, de csak annyit kaptam válaszban, hogy nyugodtan használjam így, azok nélkül. Viszont van egy sanda gyanúm, hogy ezeknek a hiánya okozhat gondot (de akkor mi köze a gerjesztőszálhoz, csak akkor kezdi meríteni az akkut?!) Mit tanácsoltok? Dobjam ki a generátort? Korábbi gépemen Wartburg generátor volt, nagyon meg voltam elégedve vele, sajnálom is, hogy nincs itthon talonba még egy.
Rendben átgondoltam a dolgot. marad a régi rendszer felújítása a szivattyúval nem hiszem h gond lenne. A vezérlőkockát kicserélem kompletten szerintem annak van kikopva a lelke.
Meg a munkahenger kap egy felújítást új fogasléc fogasív, esetleg ha a csiga is el van kopva akkor egy csigát de nem akarnám nagyon szétborítani így h emelett a felújítás mellett maradtam. Köszönöm a tanácsot.
Mélyebben elmerültem az orbitosítás témában. Én most jutottam odáig h nekiálljak, de nem lesz teljes orbit hanem meghagynám a kormányoszlopon lévő felsőmunkahengeresnek a dolgot ahol az orbitszervószivattyúval a a felső munkahengert működtetném és azon keresztül a fogasléc mozgátná a fogasívet így kormányozna a gép. Az idő és pénz szűke miatt ezt találom a leggyorsabb megoldásnak. Régebben felújítottam ak ockát és jó is volt de mostanra ha van az elején egy kis súly melegen nem lehet jobbra fordulni vele csak ha nagy sebességgel megy a gép....
Régebben foglalkotál ezzel a megoldással. Nem tudom, hogy végül megvalósítottad-e, de láttam hogy Woody81 is csinált egy ilyet.
Kíváncsi lennék a tapasztalatokra a gép úttartása milyen nagyopp tempónál kormányozhatóság ha van rajta homlokrakodó és kb 700kg súly.
Ez egy 60 cm-es kerek mulcsozó, amit a kardános 170 cm-es Y késes szárzúzóra tervezek felszerelni (hegeszteni, stb.), és arról oldalt lesz kitérősen. Így egy művelettel egyszeri költséggel meg tudnám oldani az ültetvény (homoktövis) művelését. Először azt mondta aki gyártja, hogy 80 l/perc szivattyú teljesítmény kell. Ekkora szivattyút az MTZ-re lehet venni a Habinál, de a T-25-re csak az NS 16-os fér el, ami max. 30 litert tud percenként, úgy az MTZ szivattyú is jó lenne és nem lenne semmi gondom. Jelenleg tehát gond van a hidraulika szivattyúval (ezt cserélem) és a tartály térfogatával is. Meg talán azzal is, hogy fel fog melegedni az olaj, vagyis kell rá egy átfolyós, a visszamenő ágba bekötött hűtő is. Ennyit még bevállalnék, többet nem. De nem biztos, hogy ez így megoldást jelent. Most másodszor azt mondta a gyártó, hogy nemrég egy T-25 gazdának próbára odaadta a gallyseprűs változatot és azon minden gond nélkül működött. Csak az a gond, hogy a kettő állítás nem lehet egyszerre igaz. Hogyan lehet megnövelni a tartály térfogatát?
Mit tudni a hidromotorról? Figyel ide a tartály nem probléma mert némelyik mtz-n fellelhető hogy hozzá toldottak hogy tudja működtetni az eb magas emelésű pótkocsit.
Szia! Köszönöm a választ. Az a gondom, hogy a T-25 hidraulika tartálya viszonylag kicsi, a gyárilag feltehető legnagyobb szivattyú is 30 l/perc. Így nem sok reményem maradt.
Segítséget kérek, látom, hogy itt hozzáértők vannak. Van egy T-25 traktorom, ez 31 LE-s. A gyári hidraulika szivattyút NS típusú legnagyobbra cserélem le, ami a HABI ajánlott, NS-16, ez 30 l/perc. Egy hidromotor hajtású mulcsozó fűkaszát vennék, de sokan azt mondják, hogy azt nem fogja elbírni. Mi a fontos ilyenkor? A traktor lóerő teljesítménye, a szivattyú teljesítménye, vagy a nyomás érték? T-25 nél ez 120 bár körül van. Hogyan tudnám megoldani ezt a vásárlást? Vagy tényleg nincs megoldás, csak jó drága pénzen kardánhajtásos külön hidraulika rendszert kellene vennem?
Üdvözlök mindenkit! Abban kérném a segítségeteket, nem-e tudja valaki hogy az RZ-1,5 szárzúzó hajtómű alsó tengelyének, melyen a késtartó van, mekkora az átmérője. Aki tudja kérem írja meg! Előre is köszönöm a segítségét!
Vagy tudnátok ajánlani olyan gumit, amik a közútkezels ároknyírós mtz-ken szoktak lenni? elég sokat használom közúton a gépet lehet érdemesebb volna olyaat rátenni. Illetve mi lenne annak a guminak a mérete? Köszönöm
Csak is a nyomott oldalon lehet a hiba, nem a szívó ágon. Nyomástartó szelepből lehet egész sorozat is rossz, próbálj ki másik fajtát is. A résolajcsövet mögbontva, látható ha valamelyik adagolóelem szopik.
Olyan gondom van hogy indítás előtt mindig fel kell pumpálni kézi tápszivattyúval hogy elinduljon. Ezt a hibát már nagyon régen elkezdte de akkor még nem volt ilyen súlyos és most tartok már ott hogy felpumpálom keményre lehet hallani hogy rezeg a rendszer meg minden és egy cigaretta szünet után már megint puha a kézi tápszivattyú.
Amiket eddig csináltam kicseréltem a csöveket a tanktól az adagolóig, réztömítések csere, szűrőházaknál is gumi tömítés csere, adagolónál a nyomástartó csere többször is volt 2 fajta az egyik amolyan horganyzott féle abban gyenge toll rugó és a másik meg fekete színű viszont abban legalább kemény rúgó van. Kicseréltem a gépi tápszivattyút is és megint kézi tápszivattyú csere ifa majd tátra tettem rá de a hiba nem szűnt meg kitekertem az adagolónál alul a csavart és gázolajjal nem találkoztam szóval nem engedi le.
Diagonál gumit soha többé, azzal vettem a traktort míg haza értem vele az életem is kirázta.. Most BKT 460/85R34 van fent, 1,4 bár nyomással siklik az úton. Itt a helyi gumis is áttért a Taurusról a bkt-re, az árra hivatkozva nagyon drága lett, minősege meg rosszabb mint a régieknek.
A seha kőre nem valami jó, a BKT-ból is csak a radiál ami nagyon jó, a 11,2-20 az nem jó az nem radiál gumi.
Ismerősék 5-dik éve nyúzzák 1221.3-as gépen elől a bkt radiál változatát, jól tartja magát. Tavaly vettek hátra is Bkt-t 460/85R38 as méret, a taurustól 4,5 cm rel szélesebb, 47,5cm-t mértünk, míg ugyan ezen méretű Taurusnál 43 cm volt a szélessége...
Az nekem is ugyanígy van, 2005-ben lett felszerelve Voltyre, kopás is van, de a repedezés erősen jön rajta. Én veszek ugyanilyen gumit, ami rajta van, azt meg eladom, erdőre járóknak még elmegy. Tetszik a Taurus is, de annyit nem adok érte, kissé túl van árazva.
Szia! Egyáltalán milyet érdemes venni? A jelenlegi Voltyre kb. 15 éves, mi vettük rá. A mintája félig sincs lekopva, a baj annyi vele, hogy a minta tövében kb. fél-egy cm széles és 3-4 cm hosszú kereszt irányú hasadások vannak, le akarnak válni.
Sziasztok! 82-es első gumit vennék, Voltyre márkájút. Nagy választék van, de a sok betűkombináció miatt nem igazodok el, fogalmam sincs, hogy van-e jelentőségük. Egyébként a gép keveset van használva, kizárólag földön, aszfaltot soha nem lát. Ezt néztem ki:
Nálam is hasonló volt a helyzet. Ami megoldotta a problémát az az, hogy a kerékösszetartást majdnem hogy 0-ra vissza vettem, gömbcsukókat erősen meghúztam és ennyi. Fél évente csuklókra rá húzok és tökéletes.
Üdv, kérdésem a következő: MTZ 50, kompresszor pumpál, tartály nem töltődik (5 perc után kinyitottam a tartályon a csapot, annyit mondott phoo), ötletek? (holnap jutok hozzá fizikálisan).
Megnéztem amit írtál és nem lötyög ott. Rá emeletem kicsit az elejére és beraktam a kerékhez a pájszert és megmozgattam ide oda a kereket és van valamennyi holt játék az irányítókarnál is újra néztem és nem ott mozog hanem belül. Tudja valamiért ide oda mozgatni a szerkezetet, nem tud a szivattyú már akkora nyomást előállítani és mozgatja munkahengernél a dugattyút?
Ezután levettem a kormány oszlop fedelét, bele raktam egy slagot majd leszívtam belőle az olajat hogy belelássak. A fogaslécnél beállítottam a hézagot 0,3 mm-re a csigatengelynél is állítottam az excenteres résznél. De a hiba nem szűnt meg.
Lehet már el vannak kopva a fogasléc, csigatengely és a fogas ív?
Birtokon nem úgy jön ki mint otthon.Ott évente 1000-1500 órákat is mennek.pl lehet hogy megkeményedett szemeringért te szétszeded a 10 éves 3000 órásat,ők meg ugyanazért a 10 éves 10000 órásat.
Sziasztok. segítséget szeretnék kérni mert már a maradék hajam is kihullik. Egyeneshidas 952.3as első-hídjában már a harmadik difit cserélem, valamiért szétfeszíti ha az első hajtást Használom. Olaj van benne, új csapágyak, új kúp-tányér kerék, lehajtások hibátlanok. A difiben lévő külső és belső bordás alátéteken van felkenődés, ami miatt annyira megnő a foghézag a bolygókerekeknél, hogy egy idő után ha benne az eleje képes foghegyre kapni a fogaskerék. Minden kihézagolva, mégis ha behúzom az elejét érzem, hogy feszül mikor kanyarodik. Előre is köszi a válaszokat.
A motoron kívül nagy különbségek nincsenek, így ugyan az az áruk.
Nagyfülkés 80-as is szinte ugyan úgy néz ki, mint egy 550-es.
A 80-assal jobban járnál. Többet fogyaszt (kicsivel) majd mind egy 550-es, de haladósabb is vele a munka.
A homlokrakodó, trágyavilla, fűkasza, kiskockabálázó, kistárcsa, 2-3 fejes eke lehet nem jön ki 1 millióból vagy csak nagyon szűkösen, ha mindenből a legolcsóbbat veszed. Ehhez még külön a traktor ára lesz.
Szóval annak kéne mozogni? Azt már megcsináltam, levettem a kereket sárvédőt és egy 3m vascső+villás kulcs kombóval húztam meg plusz a kontra anyát is.
Kormány gondom van, állandóan beszitálnak az első kerekek. Amit kellett megnéztem, de nem ott van a gond. Most ott tartok hogy ez a csigatengely ki-be mozog.
A könyve szerint A "tolattyúállító anya lelazult", szóval majd bontom tovább. Valami hasznos tanács?
Na bassza meg. Akkor valszeg egyik volt cserélve, és nem jót vettek hozzá. Akkor a 80-é pont derékszög az 50-é meg több ezek szerint. Elképzelhető, hogy ezáltal jobban kóvályog az úton?
Ma ahogy elnéztem a gépem fura dologra lettem figyelmes. A jobb és a első kerék függőleges dőlése abszolút nem egyezik, jobban megnézve olyan mint ha nem is lennének egyformák. Létezik, hogy egyik fele 50-es a másik 80-asé?
Egy lassan 30 éves 552-esbe szeretnék majd váltóolajat cserélni. Múltkor néztem benne az olajszintet, ami rendben volt, csak már koszos az olaj. Az olaj még nem volt sose cserélve a váltójában.
Milyen menjen bele? 80w90 jó lesz bele? A vastagabb 90w140 szerintem már túl vastag. Vagy nem?
Először a pozítívot rakd fel. Utána, már ha a negatívot teszed fel ,és a kulcsod véletlen testre ér, nem csinál semmi bajt.Más jelentősége ,működéstanilag nincs!!!
Amennyiben hűtővíz lenne ,azt a (összekeveredett olajjal ,megszürkülne) meglátnád!! Gázolajra tippelek. Szervó olaj esetében meg észrevennéd ,ha belenéznél a szervó házba ,lassan fogyogatna belőle.
Mit ír a nagykönyv? Akkumulátor beszerelésnél melyik sarut kell először rá tenni? Mai gépünk egy UN rakodó volt a határban és összejött a banda :) ebéd szünet után nem indult.
Én tudok olyan férfit aki 40 hektáron dolgozik 82 mtz-vel. A felesége meg mondta neki, hogy válasszon a család gyerekek és a mtz munkák között szóval képzelheted most milyen jó állapotban van a gépe és az eszközei és persze a felesége már nem tudja mi a csók és mi a szerelem.
Ezen a múltkor már én is gondolkodtam. Ugye mindenki leszól, hogy ha MTZ-m van akkor nem traktoros vagyok, hanem olajos. De igazából akárhogy nézem, szerintem egy a gép egy roppant univerzális masina. Nekem 2.5 ha van egyben. Ekkora területhez majdnem nagy, de ezzel tudok szántani, tárcsázni, vetni (burgonya) sorköz művelni, permetezni, töltögetni. Ha nagyobb gép lenne akkor a kerekek miatt már nem alkalmas sorköz művelésre. Ha kisebb lenne akkor meg a hasmagassággal lenne bajom.
Havernak 80ha-ja van. Neki van egy nagy ford, egy New Holland, asszem két kínai kisebb csoda, meg tarcsiban még egy Mtz. Ekkorához szerintem kell is ennyi. Neki nagyon nem mindegy, hogy egy nap hány hektárt szánt meg. A ford elbírja az 5-ös ekét, az mtz után szerintem 2-es való, de nekem is három fejes van.
Szóval én kb arra jutottam, hogy szerintem 10 ha fölött már elkél, sőt inkább úgy mondanám, hogy kötelező még egy járgány az mtz mellé. Mindegy, hogy kisebb, vagy nagyobb, az mtz univerzális. Már nekem is sokszor nagy segítség lenne, ha lenne egy kisebb, pl raklapot emelgetni.
Nekem a 2.5ha-nál igazából mindegy, hogy például mennyit fogyaszt. Vagy hogy 1 vagy 2 vagy 3 napig szántok.
Szóval szerintem 10 ha amit egyedül meg lehet vele csinálni, de szerintem utána is csak azért kell még egy gép, mert az azért már nem játék, bármit is ültet bele az ember.