Este nyolckor ment völgymenetben két darabbal egy óbudai építésű, ukrán toló-vontató. Szerintem az cúgozott és szeparát ment felfelé, amikor láttad. Az ukrán teherhajók alul feketék, felül fehérek, tehát a színük sötétben könnyen összetéveszthető a magyar hajókkal.
Ezek a hajók szép hosszúak és még hajó formájuak.
Sötétben kivehető alakja és mérete alapján valóban lehetne. Azonban a MAHART Szabadkikötő weblap szerint a Miskolc jelenleg Baján van, tegnap éjjel aligha mehetett Budapesten felfelé. Nem magyar volt mégsem, és a panorámát nézegetendő mentek olyan lasasn?
Zoltika!
Az akár a "Miskolc" is lehetett. Ő az Utolsó Mohikán a Dunán, aki még dolgozik. Vontatóból átépített hajó, de sokszor lekörözi az újabbakat a két ezres gépével. "Szombathely" osztályú hajó. Átépített tolóik vannak még a románoknak és a bulgároknak is.
muggli
Margitsziget, Lágymányos, Budavár, Angyalföld. Ez gyerekkoromban még a negyedik emeleten lakó Kárpáti-gyerekek számára is egyértelmű volt: emlékszem, ahogy a nagyobbik testvér - jólértesültségét fitogtatandó - felsorolta őket az emeletek közötti háborúság valamelyik békeidőszakában. Számomra a balatoni Révfülöp-osztály az általad felsoroltakkal azonosnak tűnik. Persze az hátul nyitott, de ezt leszámítva a test és a felépítmény formája egyébként azonosnak tűnik. Sajnos se jellegrajzom, se fotóim nincsenek, így a véleményemet az emlékeimre hagyatkozva kell írnom.
trophy!
Mivel Bócman elfoglaltságai miatt nemigen halad a manőverek közzétételével, ezért manőverügyi képzésem érdekében arra kell kérjelek, hogy vigyél el egyszer magaddal valami hajóútra!... :-))
Más.
Fél órája (22.54) a budai alsó rakparton autózva a Batthyány tér előtt egy hosszú tolót láttam hegymenetben szólóban. A sötétben sem a nevét, sem a festését nem láthattam, hogy legalább a nemzetisége egyértelmű legyen. AFormája alapján magyar is lehetett. Az volt a furcsa (már amennyiben a 70-nel haladó autóból megítélhettem, hogy) ugyanolyan lassan haladt, mint a környékén rajzó sétahajók. Melyik hajó volt ez, és mit csinálhatott? Tisztára olyan volt, mintha az Alapítvány topictalálkozót tartott volna a Sopronon, megszemlélendő a kivilágított Budapestet!
A sarokablakok és a beszállóajtók mögötti ablakok feletti felsőablakok be vannak lemezelve. De lehet, hogy ez így volt már az 1959-es példányokon.
Hasonlítsd össze ezzel a képpel!
http://kep.tar.hu/gumidani/images/pic2464678.jpg
Szvsz hozzám vágjátok, de ma lefényképeztem az Előszállás közelében szárazföldre vetődött vízibuszt.Mielőtt reklamálnátok, a kép még a gépben van..:-((
Trophy végre újra köztünk! :-)
A Kenese vizibusz a tesójuk, van róla képem, de idén felkutatom, akárhol is legyen!
Szerintem a Földvár teljesen megőrizte eredeti formáját.
Szerintem a Margitsziget testvére a Lágymányos és a Budavár, sőt a búvárok Triton nevű hajója is. Ez volt a korábbi Angyalföld m/s. Ezek egy típus, ezeknek kéne megnézni a Balatoni megfelelőjét.
Hátramenet mindegyik géphajón van, a régi 100-as típusok, amit "Hapci"-éknak neveztél ugyanúgy kezelték a pontonokat völgymeneti odaállással, csak nehezebb volt a manőver, mivel azok egycsavaros hajók voltak. A másik, hogy annyira szűk ívben meg tudtak fordulni, jóformán egyhelyben, hogy nem állt semmiből rápördíteni a pontonra, míg a vizibusznak kell a hely a forduláshoz.
Én is láttam a Margitszigetet tavaly ugyanott. Akkor még nem törődtem vele különösebben. Mostanra, értesülve a többiek ilyen, olyan, meg mégolyanabb átalakításairól, már jobban becsülöm a külsejét. Egyetértek Zoltikával. Nagy bánatom, hogy az 1956-osok közül már egy sincs meg eredeti külsővel. Még a Földvár(1959) és a Dörgicse(1958) emlékeztet rájuk leginkább.
Nem tudom, hogy az idén eljutok-e az ausztriai Wolfgang-tóhoz. Ott van egy Falkenstein nevű. A fénykép alapján elég eredetinek látszik.
Tavaly Bécs fölött a Dunán látni véltem egy váci vizibuszt. A mozgó vonatból kitekintve azért nem vagyok benne biztos. Tud-e erről esetleg valaki?
Hogy merjek nagyot álmodni: Szerintetek merrefelé van esély hozzájutni az egykori Váci Hajógyár által készített vizibuszok gyári szám listájához?
Gumidani! Köszönöm a képeket. Élni fogok a felajánlott lehetőséggel. Most kb. 2 hétig nem fogom a Balatoni hajók oldalt frissíteni, de utána biztosan tudok majd vele foglalkozni.
Én a 3329-en lévő képet tegnap este láttam otthonról, most a munkahelyemeről nem.
A "Margitsziget" osztály nagyon szép formájú vizibusz. BKV átkelős korukban láttam őket kikötni völgymenetben orral lefelé, amit a "Hapci" osztálytól soha. Apám akkori elbeszélése szerint "Hapci"-ék nem lettek volna képesek a hátramenetre. Ez nekem már akkor is hihetetlenül hangzott. Mi az igazság ezzel?
R89!
Valószínű, hogy nem publikus a képtár, ahova feltetted a képedet. Próbáld meg a kep.tar.hu-t. Lassú, külföldről nem látható, de itthon működik.
muggli
I. Tom! A képtáramból felhasználhatod bármelyik régi képet, ha akarod.
II. A Vanyolai-féle "Balaton" leánykori neve mi volt?
III. Ezen a képen az olvasható "Zebegény" és "Ercsi" után következő hajó mi lehetett? Netán a "Hóvirág"? A következő kettőt a "Keszthely"-nek és a "Hévíz"-nek tippelem. Lehet?
http://kep.tar.hu/gumidani/index.phtml?aid=27552949&pid=2403145
Szia r89!
Rosszul adtad meg a kép forrását, ezért nem látszik. Nyisd ki a képet, majd klikkelj rá a jobb egér gombbal. Ott lesz egy olyan sor, hogy "http:// ........" Ezt a sort copyzd be maradéktalanul a linkbe, akkor jó lesz.
muggli
Szia Bócman!
Ne kiabájj mán! Még felébredek! :-)))))))))))
Már átküldtem Neked őket, de ha gondolod, megy mégegyszer.
Mik a hírek? Vizsgáid? Siker? Múzeum?
muggli
Szia FOMA!
Vagyok, figyelek, olvasok, minden sort, csak rendszertelenül és ritkán. Nekem most szezon van, és többet vagyok vizen, mint parton... :) Pont maileztem mugglival az előbb!
Meg tudnád mondani, hogy a Corvin volt a Tiszán mostanában, mert Bp-ről eltűnt, és pár hétig azt hittük átment ő is a Matthias Rex mellé. Aztán három napja megjelent újra.
Elkezdtem a Nagy Hajó Regiszteren dolgozni. A rendszert nem php/mysql alapon, hanem adatbázis applikációból generált statikus html lapokból gondolom felépíthetőnek. Ami most készül az a hajóregiszter adatbázisstruktúrája, a html generátor egy egyszerű grafikai környezetben, és egy alap keretrendszer, amiből az egészet el lehet érni. Ez természetesen munkaanyag, lehet bővíteni az adatbázis struktúráját, megváltoztatni a grafikai környezetet stb. A hajókat csoportokra, típusokra és osztályokra osztottam, egy konkrét hajóról tetszőleges mennyiségű képet lehet rögzíteni annak szerzőjével dátumával stb együtt. Lehetőség van a keresésre név, vízrebocsátás, gyár, főgéptípus stb alapján. Első menetben feltöltöm az 1962 és 1970 között gyártott hajók adataival és hozzácsapom azokat a képhivatkozásokat amelyeket már ismerek. Ezek között van kedvencünk a Szombathely, az első balatoni kompok vagy az un. Norvég hajók. Ha eddig elkészülök akkor véleményezzük, és megbeszéljük hogyan tovább.
Sőt! Épp Bócmannal beszéltük, hogy a Duna-Tisza-Körös sorozatba tartozik, csak a kerékállást cserélték le erre az emelhetősre. Tudod, amikor hárman előresiettünk a vontatóhajókhoz, csak lehet, hogy akkor pont a Flórát fotóztad :)
Frissítettem a Balatoni hajók oldalt. Újdonságok: Hajó-történelem: A Balatoni hajózás a felszabadulás után (képekkel), Leírás a Badacsony katamarán mágneseiről, képek is frissültek.
Gumidaninak és Pedrofonnak hasznos lehet - a csavargőzösök és a vizibuszok történetéhez - a feltett anyag (hajó-történelem). Van egy régi kép is fenn a Zebegényről (Haláp, Attila).
Most, hogy nézegetem a Melissát, látom csak, hogy ő is 1 "mamula"! Csak minden át van rajta építve.
Majdhogynem a felismerhetetlenségig. De most lelepleztem:-)