Keresés

Részletes keresés

Bobo772 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5857

itt azért lehet mazsolázni láncokból mi mekkora szakítószilárdságot bir el...

 

http://pasztoy.hu/motor/advanced_search_result.php?keywords=RK.530+102%20or%20esjot+50-35008-15%20or%20esjot+50-35013-39

Bobo772 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5856

Én ezt nem gondolom, hogy egy motorbicikli lánc az gyenge, éppen azért nem mindegy milyen motor és milyen lánc, nekem a 1990 es gpx 600  kawára 35000 a lánc és a fogaskerekek,az azért nem semmi, és nem lehet akármit rátenni, mert a nem ritkán 100 le -szalad a hátsó kerék felé--- Az biztos a láncot kenni kell , láncspré , de a burkolat alatt is sürübben mert , ha koszos jobban kopik.. És amikor te csak a váltót hajtatod ott módosul a nyomaték mert a váltónak a hajtása nem olyan nehéz mintha a váltó hajtja a kereket lánccal.Neked a lánc az csak egy plussz áttétel miatt kellene.. És még nem tudom azért mekkora gépekröl beszélünk, mert ha 10-20 le talán akkor lehet 100 év egy lánc, gondolom nem építenek turbós 150le motorokat ide a trakiba:-)

Előzmény: jános 55 (5854)
patyesz83 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5855

Köszönöm,de ez nekem sok. :(

Előzmény: gyurikaur (5853)
jános 55 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5854

Még valamikor készítettem egy "kispolszki" motoros traktort. Meghagytam a kuplung részt és a nyelestengelyt csapágyaztam, majd a végére került az ékszíjtárcsa. Egy duplapályás 2x17-es ékszíjjal oldottam meg a hajtást, ha jól emlékszem kb. 80-90-es szíjtárcsa volt a motor hajtásán és 220-240-es a sebváltó nyeles tengelyén, természetesen az is csapággyal kitámasztva. A feszítésnél a motort emeltem a tartóknál a váltó fix volt. Soha sem csúszott meg, semmi  gond nem volt vele és csendes volt emellet a por sem ártott neki. De ha úgy döntesz, hogy lánccal csinálod akkor, valami vastagabbat keress, mint általában a motorkerékpár meghajtóhajtó láncok. Egy Pannóniás géphez minden további nélkül jó az ilyen lánc, de egy erősebb motorhoz már gyenge. Ha egy colos lánccal oldod meg, akkor nem várható gond e téren.

Előzmény: koaa85 (5834)
gyurikaur Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5853

380.000Ft!

Előzmény: patyesz83 (5812)
Lki1 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5852

A bordásszíjról csak annyit, hogy szerszámgépeken is használják, és ha valahol, hát ott akad olajos közeg.

Nagyon sokat bírnak, és nagy erőket visznek át, illetve tartanak stabilan.

Motorosok azt mondják, hogy annyiból is jobb mint a lánc, hogy a szakadásnak vannak előjelei, és a blokk nem tudja úgy begyűrni, mit a láncot.

Egy beszerzési hely, ami árban elég jó:

 

http://www.iramko.com/

 

Itt vannak letölthető táblázatok, katalógusok, szerelési segédletek, stb.

Egyedi gyártású bordáskerekekre kértem ajánlatot a Dinamika7 kft-től, és azok sem voltak eget rengető árban. A katalógus cuccoknak olcsóbbaknak kell lenniük!

Érdemes megnézni a tengelykötőket is! Pár ezer forintos beruházás nagyon sokat tud könnyíteni a konstruáláson, és nagyon stabilan tud rögzíteni.

Előzmény: Bobo772 (5850)
Bobo772 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5851

Még az elözöhöz nem igazán gyenge a szijj, nézz meg bmw motoron olyan hajtja a hátsó kereket, meglepödnél ha látnád, de harley yamaha is van már szijjas hátsó kerékkel. Itt a lényeg az,hogy feszes legyen kellöen, és ne tudjon átugrani a fogakon az teszi tönkre.De egy  ledobott szijjfeszító is segíthet.....

Előzmény: koaa85 (5848)
Bobo772 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5850

Egy szerelöhöz kellene elmenned és lecserélt szijjat és bordás kereket elkérni, mert kidobálják, neked a kisgépen évekig jó lehet még. Esetleg tipust felirni és ha nagyon sok pénzed van akkor egy uj szij. De a régebbi tipusokhoz egy uj szij már 5000 körül van rengeteg féle...

Előzmény: koaa85 (5848)
Gokartos Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5849
Igen!Nekem is a vezérműlánc jutott az előbb eszembe!Nem tudom hogy milyen széles és hány db ékszíj lenne jó neked az erőátvitelre!
Előzmény: koaa85 (5848)
koaa85 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5848

Nos erre valóban van sok pro és kontra, mert sokhelyen van szíj mezőgazdasági gépekben is, de pl lánc is van nagy fordulaton a vezérmű láncoknál. Bordás szíjban sajnos még gondolkodni sem tudok mert egy szett hasonló vezérmű szíj autókhoz több tíz ezer pénz, és az még kevés lenne 20 pacihoz. Biztos egyébként hogy meg lehet oldani sima ékszíjjal is, csakhát itt is a méretezés, hány soros hány mm-es. Ezért gondoltam hátha van valakinek tapasztalata e téren.

Előzmény: Gokartos (5847)
Gokartos Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5847
Hát nem csak a rota kapák szíjhajtásúak,hanem a kombájnok is!Igaz a régebbi tipusok,mert már az újak azok Hidro hajtásúak!A régebbi tipusú kombájnoknál a hajtás 90-95%-át külömbözö tipusú ékszijak végzik,amiket 100-250Le-ős motorok hajtanak!A lánchajtást inkább lassabb fordulatoknál alkalmaznak!
Előzmény: pirostraktor:) (5839)
pirostraktor:) Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5846

Megint nem okoskodni akarok, de motorkerékpároknál régóta használnak kerékhajtásra is bordásszíjat. Pedig egyik másik bringa 100-120 lovas:)...kívülről kap sarat, vizet, akár olajat is. Ilyen célra készülnek.

Előzmény: józsika1986 (5840)
koaa85 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5845

Igen, az se rosz csak mekkora méret bírná el a 26 pacit, vagyis max 20 az már jó :D. No meg a szíj meg a két szíjkerék újonann többe lesz mint a trakim :D

Előzmény: pirostraktor:) (5839)
Gokartos Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5844
Hát nem tudom hogy a Pannonia kipuja jó lenne-e!?De szerintem biztosan mivel hogy eleve a motorhoz való!Gondolom én!
Előzmény: abodi72 (5837)
józsika1986 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5843

Jóéjt mindenkinek :)

 

koaa85 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5842

Igen azt én is úgy gondoltam hogy a motortartónak használt kazánlemeznél, a lenkerékre illesztett tengelyt csapágyaznám, hogy ne a főtengelyt terhelje a spanolás. Valóban amiket találtam neten az mind láncos, biztos nem vélettlen, a nyomatékot csak biztosabban viszi át, meg lánckerekem is inkább van, csak a méretüket nem tudom még, 7mm meg 10 mm vastag lánc kerekeim vannag, a gyári krumplivetőhöz adtak egy komplett sorozatot. No de hogy mi a lánc méret :D annak majd utánna nézek. Csak láncnál abban nem voltam biztos, hogy bírná e a főtengely fordulatát, de végülis a nagy motorokon is az van.

Előzmény: józsika1986 (5838)
józsika1986 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5841

ebben a szíjhajtásban látok valami érdekességet :)

ugye a tisztaság,igénytelensége elsősorban :))))

Előzmény: józsika1986 (5840)
józsika1986 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5840

értem én a robikapákat is ,hogy szijjal ,ami egyben a kupplung is némelyik tipusnál  :)

de azért a 2T trabi motor az 26?-28?lóerő valameik a 2 közül most nem vagyok hirtelen képbern :D

a birdásszij? IGEN !!! nem rossz ötlet :) és még ráadásul előnye is van , csendes,nem kell kenni ebböl kifolyólagosan nem veri a zsirt olajat mindenfelé :D,és még nagyobb igénybevételnél biztonsági funkciót is elláthat esetlegesen :) pl : durvább erőhatásoknál megcsúszik :)

hátránya viszont,hogy ne kerüljön olaj,zsir a közelébe...

Előzmény: pirostraktor:) (5839)
pirostraktor:) Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5839

Ja hát sok rotakapa szíjas...másrészt meg egyszer dolgoztam egy 100 éves kártológépen, ott csak a szíj volt a gyenge pont:)....de mondok egyet: bordásszíj:))))

Előzmény: józsika1986 (5838)
józsika1986 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5838

jó dolog egy ilyen összeállítás :)

ékszij hááát kitudja nem próbáltam még (csúszna ,vagy igen stabilra épiteni a motor főtengelye és a váltó tartóit... és jol ki spanolni 2-3 soros szijjtárcsákkal...

de egyszerűbb a lánc mert az még ha lazább,csörög is de mig át nem ugrik ,vagy nem szakad tutira van erőátvitel:)

lánccal kapcsolatban.. az egyszerű kismotor lánc(babetta,romet én ezekkel próbáltam ) "felejtős" üresen elbirja sajtás súlyát de ahol komolyabb erő kell ott inkább valami erősebb ,  nem tudom a nagyobbaké mint a mostanában elég nagy téma :) a pannónia "nem ismerem a tipust" (sajnos:s) pedig lehet sokat vesztek vele :s esetleg az a lánc mennyit birna el...

vagy valami "kombájn" lánc azok elég masszivak :)

 

Előzmény: koaa85 (5834)
abodi72 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5837

Nem tudom ,nem e lenne az a legjobb ha gyári Pannonia kipufogot probálnák rátenni ?

Előzmény: Gokartos (5821)
Friendship! Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5836

Kinek is van egy fűnyíró traktora amiről képet is rakott fel ahogy szánt?:)

abodi72 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5835
Előzmény: Poc2 (5828)
koaa85 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5834

Sikerült szereznem egy komplett kistraktor vázat, csak motor kell bele. Lada váltó és lada kuplung van beletéve, meg valamilyen hátsó híd. Jó árban volt igaz van rajta még mit csinálgatni. Na mindegy a trabi motorját szeretném beletenni, de mivel már meg van a lada kuplung és elég jól meg van csinálva, arra gondoltam, helytakarékossági okokból, hogy csak a trabi motorját teszem bele. Egy kazánlemezre felcsavarozom kis távtartókkal, arra az önindító is rámegy. Aztán a lendkerékre lehetne rátenni a hajtást. Csak azt nem tudom hogy szíj vagy lánc hajtás lenne e jobb? Illetve mekkor méretű lánc vagy szíj bírná el a trabi erejét? Csinált már valaki ilyet?

 

koaa85 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5833

Köszi ma megoldottam, találtam a faluban.

Előzmény: gyurikaur (5803)
pirostraktor:) Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5832

A másik dolog pedig.....

Szóval láttam itt visszaolvasva pár őrült szerkezetet, hát gondoltam küldök ide egy két képet:)

A birtokomban van eme remek szerkezet:)...semmire sem jó, ritka őrült kókány valami, de végtelen szórakozásokra adott már alkalmat:)....

a legbiztosabb és egyben leggyakoribb kötések rajta a hegesztések:)))....A szerzési jogviszony vétel volt (bár erre büszke nem leszek sosem:) ) vontatás céljára, azt ellátta gyakorlatilag...igazából benzinből már a holdig eljutottam volna vele:)...de mégcsak felemelő volt, mikor 4-5 bringás haverral a platón szálguldoztunk a tanyán körbe körbe-körbe:))))

Gokartos Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5831
Igen hangos lenne gyapot nélkül,olyan mintha dob sem lenne rajta!
Előzmény: abodi72 (5824)
pirostraktor:) Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5830

Üdv! Most találtam a fórumra:)

Előttem szólónak igaza van. Motorozom is, ha csak tehetem, így belekeveredtem már kipufogó barkácsolásba is párszor. Hossz, átmérő, töltőanyag meghatározza a karakterét. Ott ugyan ki van élezve a dolog, szóval egy motorkerékpárnál le lehet égetni szelepet, de lehet jót is tenni vele. Nem véletlenül vannak "kisipari" dobok, és nem csak a hang miatt.

 

Ezenkívül a hangtompítást mi megoldottuk úgy is, hogy a keresztmetszet szűkítése nélkül keringtettük a dobban a füstgázt. Ezt egy rajzzal lehetne érzékeltetni, de ne csőkígyót képzeljen el senki:)))

 

Előzmény: Poc2 (5828)
Gokartos Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5829
Alakul már az én gépem is!Lemezből csináltam egy kis zárt dobozt levehető tetővel,amibe bele raktam a 3db kapcsolót,az irányjelző relét,meg egy 15A-os biztosítékot!Az utánfutón már teljesen kész van a világítás,meg az irányjelző!Holnap megcsinálom a traktorra a lámpák és az irányjelzők tartóját,bekötöm azokat is és teljesen kész vagyok a villamossággal!Csináltam már képeket majd ha gép közelben leszek feltöltöm őket!
Poc2 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5828

A rezó maga a kupufogócső,nem a végdob.A rezó (rezonátor) a kipufogó gáz nyomáslengéseit használja ki a henger átöblítésére.A miről írtok az csak a végdob.

A végdob egy cső,aminek a fala tele van furkálva,vagy eleve perforált lemezből hajlítják.Ezen a csövön egyenesen távozik a kipufogó gáz.Ez a cső egy vastagabb csövön van átfűzve.A két cső között vagy van kitöltőanyag,vagy nincs.Tehát ha lerakódik az olaj a gyapotban,csak a hangját fogja változtatni a kipunak. Ha félsz hogy kiég a gyapot,tegyél bele fémforgácsot,pl esztergályos műhelyből.De nem szokik nagyon hamar kiégni.A kitöltőanyag mennyiségével szabályozhatod a hangját.Ha keményre töltöd csattog mint egy kis krosszmotor,ha lazára hagyod tompább pufogó hangja lesz.A kipufogó hossza meg nem véletlen akkora amekkora.Traktorra is minél hosszabbat javasolnék,bár igaz hogy elmegy ezekkel a kis 20 centis csonkokkal is,de ha meglenne a kellő hossz,még nyomaték is több lenne benne.Meg akkor biztos nem fújja ki a láng a gyapotot.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!